Jak poznám první press?
Re: Jak poznám první press?
Ještě dávám k diskusi, když jsme v ráji analogu, s takovou nadějí jsem si kopil Waters - Dark Side Of The Moon Redux, Bjork - Fossora, Nick Cave - Ghosteen vše na vinylu. Ale hluboké zklamání, není to lepší než CD. Bohužel, stejně špatný mastering.
Re: Jak poznám první press?
"Ghosteen" nevím, ale nový Cave je na LP v pohodě, včera měl u mě premiéru.
Re: Jak poznám první press?
Na CD i LP může být špatný mastering, ale určitě ne stejně špatný. Očekával bych zásadní odlišnosti. Je to samozřejmě jen předpoklad vycházející ze zkušenosti a znalosti.
Re: Jak poznám první press?
Wilsonovy remixy považuji za ultimátně špatné. Vždy spolehlivě zničí autenticitu původní nahrávky, udělá z ní univerzální amaroun bez chuti. U starých nahrávek se vyplatí sáhnout po původním vinylu nebo raných CD vydáních bez LW, než po umělohmotných Wilsonových náhražkách.PetrD píše: ↑10 zář 2024 22:45
Gilmoura jsem si z vinylu poslechl již 3x a jsem spokojenfasolt píše: ↑10 zář 2024 18:08Ano, hudební průmysl degraduje nahrávky a je jedno, jestli se pak objeví na CD nebo BR, na vinylech je degraduje také, ale jiným způsobem a tak to může znít lépe. Nedávno vyšel David Gilmour, slyšel jsem to na CD i BR, stejně otřesný mastering, mix nebo co se na tom podepsalo nevím. Jen doufám, že je to alespoň dobře nahrané a někdy v budoucnu se toho chopí třeba Steve Willson a udělá konečně dobrý master. Pak bude jedno, na kterém nosiči to vyjde. Zatím je to těžko poslouchatelné na všem (vinyl jsem neslyšel).A k tomu Willsonovi . . . miluji jeho remixy, na vinylu již mám od něho vše možný, proto jsem si teď objednal od Jethro Tull - "Bursting Out" (3LP)
To bude nefalšovaný hudební orgazmus.
Naposledy upravil(a) Antony dne 11 zář 2024 11:29, celkem upraveno 1 x.
Re: Jak poznám první press?
Lepší dynamický rozsah platí jen pro multikanál, v tomto případě 8 ch. Zajímalo by mne měření dynamiky po downmixu téhož do sterea.Oldear píše: ↑10 zář 2024 21:37fasolt
S tou degradací nemáš úplně pravdu. Je to hlubší problém a hlavně směrování marketingu. Lze to dokumentovat na The Rolling Stones - Hackney Diamonds. Mám ten BD Box s několika nahrávkami tohoto alba a je to naprosto jasné: poslouchatelné je pouze Hackney Diamonds na Blu-ray - Dolby Atmos - 24 Bit / 48 kHz. Ostatní jsou Loudness Warové sra*ky a je jedno zda je to CD, či Hi-Res. LP nevlastním a kupovat nehodlám.
Lze si to dobře vyhodnotit ( a já to potvrzuji ) zde: https://dr.loudness-war.info/?artist=Ro ... um=Hackney
Měli by si to vyhodnotit hlavně příznivci "dráťáku", když už to neslyší, tak to alespoň snad uvidí. U většiny současných nahrávek ( kromě klasické hudby ) je to stejné.
Re: Jak poznám první press?
Antony
Samozřejmě, že to platí jen pro MCH a to ještě jen pro Atmos. Ostatní stopy: CD, Hi-Res ať už stereo 24bit/96khz, či MCH 24bit/96khz, jsou neposlouchatelné. Když už, tak poslouchám jen ten MCH Atmos, žádný downmix jsem nikdy nedělal, dělat nebudu ( dle mně je to také prznění ) a tak z logiky dynamiku případného downmixu neznám.
Pokud je zájem o stereo, tak bohužel zbývá jen to LP a to bude zřejmě s dynamikou tak na polovině. Já jej však nevlastním a kupovat nebudu.
Nákupy CD, až na doporučené vyjímky, jsem již odepsal a u nákupů LP, kam jsem se před cca 12-14 lety vrátil to bylo s kvalitou tak z deseti koupených dvě vyhodit, bohužel v dnešní době je to už z deseti pět vyhodit. Také se začalo brutálně prznit. Metal už se na LP nedá vůbec koupit. Časy se mění, bohužel nikoliv k lepšímu.
Není to jen u nahrávek. Nedávno jsem se v showroomu jednoho prodejce né zrovna levných aut dotazoval na jistý model a ten chlapec v kravatě na místo toho, aby zdůraznil u tohoto modelu přítomnost sportovního samosvoru a active ride control, tak vyprávěl o přednosti, že mají sedadla vyrobená z recyklátu. No není to na facku?
Samozřejmě, že to platí jen pro MCH a to ještě jen pro Atmos. Ostatní stopy: CD, Hi-Res ať už stereo 24bit/96khz, či MCH 24bit/96khz, jsou neposlouchatelné. Když už, tak poslouchám jen ten MCH Atmos, žádný downmix jsem nikdy nedělal, dělat nebudu ( dle mně je to také prznění ) a tak z logiky dynamiku případného downmixu neznám.
Pokud je zájem o stereo, tak bohužel zbývá jen to LP a to bude zřejmě s dynamikou tak na polovině. Já jej však nevlastním a kupovat nebudu.
Nákupy CD, až na doporučené vyjímky, jsem již odepsal a u nákupů LP, kam jsem se před cca 12-14 lety vrátil to bylo s kvalitou tak z deseti koupených dvě vyhodit, bohužel v dnešní době je to už z deseti pět vyhodit. Také se začalo brutálně prznit. Metal už se na LP nedá vůbec koupit. Časy se mění, bohužel nikoliv k lepšímu.
Není to jen u nahrávek. Nedávno jsem se v showroomu jednoho prodejce né zrovna levných aut dotazoval na jistý model a ten chlapec v kravatě na místo toho, aby zdůraznil u tohoto modelu přítomnost sportovního samosvoru a active ride control, tak vyprávěl o přednosti, že mají sedadla vyrobená z recyklátu. No není to na facku?
Re: Jak poznám první press?
Oldear
Pokud tedy člověk nechce multikanál, pak je z digitálu většina novinek nepoužitelná. Vinylové ripy mají DR11 dle tebou odkazovaného seznamu posledního Gilmoura. To by mělo jít poslouchat.
K vinylům jsem se vrátil před třemi léty, nakoupil jsem jich zatím mnoho stovek. Na vyhození byly dva kusy, ty jsem vyreklamoval. Nevidím problém.
Pokud tedy člověk nechce multikanál, pak je z digitálu většina novinek nepoužitelná. Vinylové ripy mají DR11 dle tebou odkazovaného seznamu posledního Gilmoura. To by mělo jít poslouchat.
K vinylům jsem se vrátil před třemi léty, nakoupil jsem jich zatím mnoho stovek. Na vyhození byly dva kusy, ty jsem vyreklamoval. Nevidím problém.
Re: Jak poznám první press?
"Vinylové ripy mají DR11" to se asi dá nastavit při ripovaní nebo ne?
Re: Jak poznám první press?
To je o vkusu každého z nás.Antony píše: ↑11 zář 2024 11:24Wilsonovy remixy považuji za ultimátně špatné. Vždy spolehlivě zničí autenticitu původní nahrávky, udělá z ní univerzální amaroun bez chuti. U starých nahrávek se vyplatí sáhnout po původním vinylu nebo raných CD vydáních bez LW, než po umělohmotných Wilsonových náhražkách.
Jen skromný dotaz . . . kolik jsi slyšel Willsonových remixů na vinylu?
Re: Jak poznám první press?
Antony
Jo, je to tak. Digitál pouze MCH v Atmosu. Tam to zatím neprzní a tudy ženou současný marketing. Ohledně LP, asi máš na mysli vadu jako je poškrábání, lupání a pod. To Ti vymění. Dokážeš také docílit výměny LP se zmrskaným masteringem a LW? Já to tedy nedokážu, ani v Německu. Je to prý dnešní zvukový trend a navíc každý to prý slyší jinak. Máš však pravdu, že nějaká LP s poslouchatelným zvukem, se pořád dají vybrat. Ano DR 11-12 ještě OK.
Je velice smutný pohled pro nás Hifisty a Audiofily na LW-info, když si to tam dáš seřadit v čase. Ta perfektní minulost je zelená a bohužel pokleslá současnost, je červená. Smutné.
Výše uvedené neplatí pro klasickou hudbu a za to já děkuji.
Jo, je to tak. Digitál pouze MCH v Atmosu. Tam to zatím neprzní a tudy ženou současný marketing. Ohledně LP, asi máš na mysli vadu jako je poškrábání, lupání a pod. To Ti vymění. Dokážeš také docílit výměny LP se zmrskaným masteringem a LW? Já to tedy nedokážu, ani v Německu. Je to prý dnešní zvukový trend a navíc každý to prý slyší jinak. Máš však pravdu, že nějaká LP s poslouchatelným zvukem, se pořád dají vybrat. Ano DR 11-12 ještě OK.
Je velice smutný pohled pro nás Hifisty a Audiofily na LW-info, když si to tam dáš seřadit v čase. Ta perfektní minulost je zelená a bohužel pokleslá současnost, je červená. Smutné.
Výše uvedené neplatí pro klasickou hudbu a za to já děkuji.
Re: Jak poznám první press?
Přesně tak, je to o vkusu.PetrD píše: ↑11 zář 2024 13:39To je o vkusu každého z nás.Antony píše: ↑11 zář 2024 11:24Wilsonovy remixy považuji za ultimátně špatné. Vždy spolehlivě zničí autenticitu původní nahrávky, udělá z ní univerzální amaroun bez chuti. U starých nahrávek se vyplatí sáhnout po původním vinylu nebo raných CD vydáních bez LW, než po umělohmotných Wilsonových náhražkách.
Jen skromný dotaz . . . kolik jsi slyšel Willsonových remixů na vinylu?
Vinyl ani jeden. Stačilo mi několik desítek CD. Přesně vím, jak se zvukem a mixem pracuje.
Re: Jak poznám první press?
U vinylů jsem měl na mysli fyzické výrobní vady. LP prohnutá, zvlněná, excentrická, atd.Oldear píše: ↑11 zář 2024 13:40Antony
Jo, je to tak. Digitál pouze MCH v Atmosu. Tam to zatím neprzní a tudy ženou současný marketing. Ohledně LP, asi máš na mysli vadu jako je poškrábání, lupání a pod. To Ti vymění. Dokážeš také docílit výměny LP se zmrskaným masteringem a LW? Já to tedy nedokážu, ani v Německu. Je to prý dnešní zvukový trend a navíc každý to prý slyší jinak. Máš však pravdu, že nějaká LP s poslouchatelným zvukem, se pořád dají vybrat. Ano DR 11-12 ještě OK.
Je velice smutný pohled pro nás Hifisty a Audiofily na LW-info, když si to tam dáš seřadit v čase. Ta perfektní minulost je zelená a bohužel pokleslá současnost, je červená. Smutné.
Výše uvedené neplatí pro klasickou hudbu a za to já děkuji.
Z hlediska masteringu je dnes deska téměř vždy lepší než digitál, ale někdy ne o dost lepší. Komprimační deformace, limitace a další poškození zvuku bývají slyšet i na analogu. V takovém případě beru vinyl jako nejméně špatnou možnost z dostupných. Pak už jen záleží, jak moc nahrávku chci, jestli kompromisní vinyl strpím.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů