Tesla NC 440
-
TRANSIWATT
- Příspěvky: 468
- Registrován: 27 lis 2013 17:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tesla NC 440
Zrušení propojky mezi zelenou zemí a obalem shurky je ok, ale odpor 100 ohm, tam je něco špatně . Obal shurky, headshell, trubka raménka MUSÍ být vodivě propojeno se zem svorkou. Pravděpodobně jde o nedokonalý kontakt způsoben zoxidovanou vrstvou hliníku (?) Pokud nejde jinak, propojit to přídavným kablíkem. (To lze nejprv i improvizovaně na zkoušku jestli to pomůže.
(--- a neplést si hluk motoru s brumem od nedokonalé zemi; někteří hájendisté s tím mají občas problém)
(--- a neplést si hluk motoru s brumem od nedokonalé zemi; někteří hájendisté s tím mají občas problém)
Re: Tesla NC 440
tyhle veterány renovuje servisuje mistr Zatloukal z Litovle (ten je tu známý a již párkrát citovaný)
http://www.gramofony.wz.cz/
nebo
http://www.hifivintage.cz/?lang=cz#onas
záleží tedy na místě bydliště, v krabici bych lépe neposílal, jen osobně
preamp korekčák RIAA bych vložil zkusmo do skříňky gramofonu, v plechovém stínění, krátké propoje k přenosce
napájen z interního zdroje gramofonu
http://www.gramofony.wz.cz/
nebo
http://www.hifivintage.cz/?lang=cz#onas
záleží tedy na místě bydliště, v krabici bych lépe neposílal, jen osobně
preamp korekčák RIAA bych vložil zkusmo do skříňky gramofonu, v plechovém stínění, krátké propoje k přenosce
napájen z interního zdroje gramofonu
Re: Tesla NC 440
Nyni mam obal+headshell ukostreny spravne, asi opravdu slo o oxidaci, bohuzel brum nezmizel. Zjistil jsem ze brum je obsazen jen v pravem kanalu. Sig. zem praveho kanalu je spojena s kostrou az v preampu.TRANSIWATT píše:Zrušení propojky mezi zelenou zemí a obalem shurky je ok, ale odpor 100 ohm, tam je něco špatně . Obal shurky, headshell, trubka raménka MUSÍ být vodivě propojeno se zem svorkou. Pravděpodobně jde o nedokonalý kontakt způsoben zoxidovanou vrstvou hliníku (?) Pokud nejde jinak, propojit to přídavným kablíkem. (To lze nejprv i improvizovaně na zkoušku jestli to pomůže.
(--- a neplést si hluk motoru s brumem od nedokonalé zemi; někteří hájendisté s tím mají občas problém)
Abych zjistil zdali je brum obsazen jiz na strane gramofonu zkusmo jsem prohodil kanaly na vstupu preampu. Brum zustal v pravem. Vznika tedy az v nem. Da se odhadnout v cem by mohla byt zavada? Jedna se od preamp od Projectu
Diky
-
TRANSIWATT
- Příspěvky: 468
- Registrován: 27 lis 2013 17:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tesla NC 440
Jenom mě tak napadá , není přerušeno jedno vinutí přenosky ? Máš jinou ? Zkusmo ji tam zapoj. Jestli je příčinou preamp, což může být, a vyznáš li se trochu v elektrobastlení, zkus vstupy preampu přímo zatížit 47 kOhm odpory , jestli brum nezmizí. Jestli ano, tak bud přenoska je vadná anebo dál hledat na kabelové cestě. Ještě změř ohmmetrem odpor obou cívek přenosky.
Dle popisu asi bude závada v preampu. Záleží na tvých elektrotechnických zkušenostech jestli si troufneš na opravu. Může to být závada jenom v kontaktech a prokostření preampu ale také v elektronice. Bez schémy bych se pak už do toho nepouštěl ani já. A zkus ještě změřit odpor mezi zemí výstupu a vstupu pravého kanálu , na cinch konektorech, měl by být neměřitelně malý ("nulový")*
Připomínám, že při správném zapojení a při bezvadných komponentech NESMÍ*** (!) být ani náznak slyšitelného brumu v reproduktorech i ve sluchátkách při vytočeném potenciometru hlasitosti na max, to jest do krajné polohy ve které již neposloucháme . U starších typů preampů se v této krajní poloze ozývá šum, je to dáno tehdejší úrovní polovodičů.
*/nulový odpor samozřejmě není,je to slangový výraz, snad jen ve stavu supravodivosti existuje, v našem případě bychom na citlivém měřáku naměřili setiny nebo tisíciny ohmu.
***/Tohle platí a lze toho dosáhnout i u lowendových a retro zařízení.
Dle popisu asi bude závada v preampu. Záleží na tvých elektrotechnických zkušenostech jestli si troufneš na opravu. Může to být závada jenom v kontaktech a prokostření preampu ale také v elektronice. Bez schémy bych se pak už do toho nepouštěl ani já. A zkus ještě změřit odpor mezi zemí výstupu a vstupu pravého kanálu , na cinch konektorech, měl by být neměřitelně malý ("nulový")*
Připomínám, že při správném zapojení a při bezvadných komponentech NESMÍ*** (!) být ani náznak slyšitelného brumu v reproduktorech i ve sluchátkách při vytočeném potenciometru hlasitosti na max, to jest do krajné polohy ve které již neposloucháme . U starších typů preampů se v této krajní poloze ozývá šum, je to dáno tehdejší úrovní polovodičů.
*/nulový odpor samozřejmě není,je to slangový výraz, snad jen ve stavu supravodivosti existuje, v našem případě bychom na citlivém měřáku naměřili setiny nebo tisíciny ohmu.
***/Tohle platí a lze toho dosáhnout i u lowendových a retro zařízení.
Re: Tesla NC 440
možná se opakuji, nečtu celé vlákno ale ať přehodí přívody na pinech přenosky či se brum přenese do levého kanálu, proměřit "odpor" přenosky orientačně můžeš, tak například Shure M75 má nějakejch 600Ω živáku proti zemi, hodnoty jiných typů jsou si dost podobné
Re: Tesla NC 440
Panove nedrive chci podekovat za rady ktere mi davate, sam uz sem bezradny.
Odpor obou kanalu na prenosce je cca 610ohm. Prohozenim kabliku na prenosce zustal brum v pravem kanalu. Jinou prenosku bohuzel nemam, nemuzu tedy vyzkouset. Co jsem ale zkusil vymenit byl preamp, ktery opet brumel na pravem kanalu. Odpor signalove zeme mezi vstupem a vystupem je temer nula. Zatizeni preampu odporem 47k jsem nezkousel.
Jeste jednou diky.
Odpor obou kanalu na prenosce je cca 610ohm. Prohozenim kabliku na prenosce zustal brum v pravem kanalu. Jinou prenosku bohuzel nemam, nemuzu tedy vyzkouset. Co jsem ale zkusil vymenit byl preamp, ktery opet brumel na pravem kanalu. Odpor signalove zeme mezi vstupem a vystupem je temer nula. Zatizeni preampu odporem 47k jsem nezkousel.
Jeste jednou diky.
Re: Tesla NC 440
tak leda a v krajnosti výměna vedení signálu v trubičce ramínka, to je zásah chirurgický nicméně možný i doma - pro zručného dráteníka teda
Re: Tesla NC 440
raminko mam jiz predratovane kablikama Project od pana Zatloukala, vedou primo na cinche, ktere jsou odizolovane od kostry.
Re: Tesla NC 440
Ahoj,nechtěl jsem zakládat nové téma. Mám problém s kablíky u mého NC440. Vše normálně fungovalo, ale jednou to zkrátka nehrálo. Zkusil jsem jemně zahýbat kablíky k přenosce, už to jednou pomohlo, ale neopatrnou manipulací a mou nešikovností jsem si nejspíš odtrhl jeden drátek. Červený i zelený jsou normálně připojené, i když ten zelený konec je na té vidlici dost volně, nicméně to tak v pohodě hrálo. Ale drátek k tomu třetímu se nejspíš utrhl a já teď nevím, co s tím. Pájku mám, ale všechno je to tak jemné a miniaturní, že se bojím, abych s ní nenapáchal ještě větší škody..
Tady dávám v příloze foto, ten volný drátek je dle mne vidět v tom největším kolečku a domnívám se, že by se měl připájet k tomu konci, co je napíchnutý na tu třetí vidlici, čili k tomu dole, od kterého teď nic nevede. Ale je to jen můj laický odhad.
Myslíte, že to mám zkusit? Případně říct někomu šikovnějšímu. Gramofon kvůli tomu nikam vozit nechci, navíc teď nemám auto a pomocí MHD by to bylo dost složité. Moc prosím o radu nebo pomoc!!! Děkuji, Luboš.
Tady dávám v příloze foto, ten volný drátek je dle mne vidět v tom největším kolečku a domnívám se, že by se měl připájet k tomu konci, co je napíchnutý na tu třetí vidlici, čili k tomu dole, od kterého teď nic nevede. Ale je to jen můj laický odhad.
Myslíte, že to mám zkusit? Případně říct někomu šikovnějšímu. Gramofon kvůli tomu nikam vozit nechci, navíc teď nemám auto a pomocí MHD by to bylo dost složité. Moc prosím o radu nebo pomoc!!! Děkuji, Luboš.
Re: Tesla NC 440
Budeš to muset zkusit připájet. Není to nic složitého. Sundej přenosku, pak headshell a pájej.
Re: Tesla NC 440
mikropájkou samozřejmě ! a nejlépe stanicí s reg.teploty, ne trafo kopytem pro klempíře ! můj DO Toshiba tenhle "zákrok" nepřežil
Re: Tesla NC 440
Když s trafo pájkou umíš, není to problém. A tohle není tak mrňavý aby to nešlo připájet obyčejnou trafo pájkou.
Spíš podle toho co vidím z tý fotky bych řekl, že už to opravovaný bylo a asi by to chtělo ty konektory rovnou vyměnit. Ale pokud jde jen o aby to fungovalo a pokud si na to troufáš, tak to připájej odkud to upadlo a ono to snad zas chvilku vydrží.
Spíš podle toho co vidím z tý fotky bych řekl, že už to opravovaný bylo a asi by to chtělo ty konektory rovnou vyměnit. Ale pokud jde jen o aby to fungovalo a pokud si na to troufáš, tak to připájej odkud to upadlo a ono to snad zas chvilku vydrží.
Re: Tesla NC 440
no NC440 není sice žádná "mikroelektronika" tak kdyby se do trafopájky 75VA vložil velmi tenký hrot z jemného Cu drátu...a trochu šikovnosti k tomu
Re: Tesla NC 440
To je právě ono, kabely byly měněny před nákupem, ostatně toto vlákno založil bývalý majitel mého stroje..
Teoreticky bych to s normální pájkou mohl risknout, jen doufám, že budu umět sundat přenosku (stačí ji nějak posunout dopředu, když budou odpojené ty "samičky"? Nebo se to ještě někde šroubuje?). Sundat headshell,to se dělá jak? No stáhnu si někde starý manuál, možná ho někde už mám, jen jsem od té doby měnil NB, tak to nemám na tomto disku..Ale tipuji, že ten se "ukroutí".. No to je jedno, takže to vše sundám a zůstanou mi dva napájené drátky (jak jsem psal, na zelený a červený konec) a to, co bude čouhat, připájím k té volné "samičce".. Je to tak?
Takhle "jednoduché"?
Mimochodem sám si to zničit nemusím, určitě bych v okolí našel i zdatnějšího člověka s pájkou. Jen jsem doufal, že bych si to zkusil třeba sám..
Edit: Vy se mi asi budete smát, ale mám doma jen tuhle prehistorickou pájku:
Teoreticky bych to s normální pájkou mohl risknout, jen doufám, že budu umět sundat přenosku (stačí ji nějak posunout dopředu, když budou odpojené ty "samičky"? Nebo se to ještě někde šroubuje?). Sundat headshell,to se dělá jak? No stáhnu si někde starý manuál, možná ho někde už mám, jen jsem od té doby měnil NB, tak to nemám na tomto disku..Ale tipuji, že ten se "ukroutí".. No to je jedno, takže to vše sundám a zůstanou mi dva napájené drátky (jak jsem psal, na zelený a červený konec) a to, co bude čouhat, připájím k té volné "samičce".. Je to tak?
Takhle "jednoduché"?
Mimochodem sám si to zničit nemusím, určitě bych v okolí našel i zdatnějšího člověka s pájkou. Jen jsem doufal, že bych si to zkusil třeba sám..
Edit: Vy se mi asi budete smát, ale mám doma jen tuhle prehistorickou pájku:
Re: Tesla NC 440
Já mám doma úplně tu samou
. Až na to očko teda, ale to se dá poupravit. Pokud s ní umíš, zapájíš to i tak bez větších problémů, ale je fakt že já mám pájku (trafo i mikro) v ruce každou chvíli.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti

