No jestli si myslíš, že DR je o otočení knoflíku volume, tak máš dle mého o DR poměrně nedostatečné informace.PítrsPraha píše: ↑27 led 2021 07:48Duvod?
Příšerná kvalita originálních CD
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Ano, to s tím knobem do prava je skutečně pošetilost. Příklad, ti konzumenti pojedou metrem (okolní hluk), dostanou nahrávku s vysokým DR a je fakt, že tišší pasáže neuslyší. Takže si kvůli tomu budou muset řádně přidat na hlasitosti, jenže tu tichou pasáž vzápětí vystřídá hlasitá sekvence a po chvíli dokonce vybuzenej refrén a to bude takovej rachot, že nejen že se na ně oboří okolí s větou: „Ty vole, to už si děláš p.del, né?... ztlum to!!!, ale hlasitost bude samozřejmě příliš vysoká i pro něj, navíc sluch poškozující. Takže milej konzument bude zas ztlumovat a takhle furt dokola. Právě z těchto důvodů se té mase, tedy nehifistům, začalo vycházet vstříc srovnáním hlasitosti. Tišší pasáže se dostaly k úrovni těch hlasitějších a tudíž se to s volume nemusí přehánět, aby byly uchem zachyceny. Žádná věda, né?
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Mně nejde do hlavy jedna věc. Proč nenabízí vydavatelé digitální alternativu pro pacienty jako jsme my... To co píše Bazi je samozřejmě pravda a tak se dá chápat proč to dělají, ale proč, sakra, není i možnost pro audiofily.
Pokud je jen jeden master, proč je to na vinylu jiný? Pokud je jich víc, proč nejde jeden i do digi, třeba jen ve formě souboru ke stažení, resp. na fyzickém médiu v menším nákladu?
Ať na to koukám, jak chci, tak mi přijde, že labelům vyhovuje to, že "prémiová" kvalita jde vyloženě pro majitele gramofonů. Jasně, i tam jsou vydání horší, než dřív, ale u velkých kapel prakticky vždycky lepší, než na CD.
Tidal je vůbec svinstvo a vůbec neplní tu roli, kterou by plnit měl, tedy streaming pro auduofily, když nabízí i tam, kde kvalitní alternativy jsou, zmršený remastery. Nejspíš je do toho labely tlačí, ale je to omluva?
Pokud je jen jeden master, proč je to na vinylu jiný? Pokud je jich víc, proč nejde jeden i do digi, třeba jen ve formě souboru ke stažení, resp. na fyzickém médiu v menším nákladu?
Ať na to koukám, jak chci, tak mi přijde, že labelům vyhovuje to, že "prémiová" kvalita jde vyloženě pro majitele gramofonů. Jasně, i tam jsou vydání horší, než dřív, ale u velkých kapel prakticky vždycky lepší, než na CD.
Tidal je vůbec svinstvo a vůbec neplní tu roli, kterou by plnit měl, tedy streaming pro auduofily, když nabízí i tam, kde kvalitní alternativy jsou, zmršený remastery. Nejspíš je do toho labely tlačí, ale je to omluva?
Nadral reprosoustavy
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Formáty se mění, bylo tu SACD s potenciálem jako kráva a jeblo se na to přeřvaný nic. Teď jsou tu nefyzický věci jako výborný DSD, ale mainstream obsah pro to není.
Pokud člověk nemá gramec, nebo se nesmíří s poslechem jazzíčku, klasiky, nebo starých vydání, musí poslouchat svoje oblíbený kapely zmršeně. Nebo hledat kapely nový, který ještě velkej label ještě nestačil sežrat. Bizár prostě.
Pokud člověk nemá gramec, nebo se nesmíří s poslechem jazzíčku, klasiky, nebo starých vydání, musí poslouchat svoje oblíbený kapely zmršeně. Nebo hledat kapely nový, který ještě velkej label ještě nestačil sežrat. Bizár prostě.
Nadral reprosoustavy
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Já to myslel tak, že na hififoru snad jde o kvalitní poslech hudby a ne o dojmy nějaký tetky co poslouchá leda tak rádio v autě.Strejdin píše: ↑27 led 2021 07:20No, jasně, číst umím, ... uvádím 95% posluchačů, ne 95% hifi-stů.LUK píše: ↑27 led 2021 06:19Jsem tu snad na hifi fóru, ne?Strejdin píše: ↑26 led 2021 22:22Horší zvuk možná pro někoho , kdo za všech okolností sleduje každý tón, ale ne pro 95% posluchačů (bab z Fabie).
Pokud pojedou Fábii, nebo MHD se sluchátky v uších s "normální" hlasitostí přehrávané skladby, tedy takovou aby ještě vnímali své okolí, při vyšším DR ti budou chybět díky okolnímu hluku třeba i celé nástroje,... tak proč je tam nezesilit do DR4![]()
Ale je pravda, že i někteří "hifisti" jsou s tímhle někdy docela na štíru, jak jsem už říkal.
Jo, Já mám úplně stejnou zkušenost s x lidma. Není to tak dlouho ci mi jeden chlapík se sluchátkovou sestavou v hodnotě asi 200 000 Kč jako ukázku toho co poslouchá poslal nějaký techno s DR1 až DR3 a brutální porcí clippingu snad od žačátku až dokonce a přitom se rozplýval jak mu to hraje dechberoucně a Já nevím co ještě a když jsem se mu pokusil vysvětlit jak otřesně ty ukázky co mi poslal hrajou a jak strašně je to zmršenej zvuk, tak mi na to řekl, že to je mu ukradený, jemu se to prej líbí a to jediný ho zajímá. To Já na jednu stranu beru, každej přece posloucháme co se nám líbí, ale všechno má svoje meze. Když jsem si to co mi poslal poslechnul, tak to jen řvalo, drnčelo, hučelo, dunělo, třískalo, chrchlalo, prskalo a praskalo, ale s hudbou to nic moc společnýho nemělo.... no prostě se to nedalo vydržet poslouchat dýl jak nějaký dvě minuty.komar píše: ↑27 led 2021 07:38Problém je i v tom že se mě dost často stává, že pokud to někomu řeknu a i ukážu důkaz o tom jak to je tak tomu přesto nechtějí věřit a odbudou mě hláškami: „já neměřím, já poslouchám“, „mě hraje všechno dobře“, „ já v tom rozdíl neslyším“…. Atd. A to nemluvím o někom, kdo k muzice občas přičichne, ale o těch kteří poslouchají prakticky celý život.![]()
Je to smutný!
Herrer:
I SACD se dají sehnat se skvělým zvukem. A rozhodně neplatí, že je nutnost mít gramofon nebo poslouchat jen jazz a klasiku atp. Já poslouchám hlavně rock a metal všeho druhu a na CD je spousta skvělých vydání alb z těchhle žánrů. A zdaleka ne vždy se jedná o starý vydání (i když většinou jo). Ale u nový hudby prostě kolikrát jiný než zmršený vydání neexistujou, to je fakt.
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Baziho text ukazuje jeho oblíbenou polarizaci do ryze černobílého vidění v rovině buď a nebo. Reálný svět je jiný, ne tak primitivní.
Rozdíl mezi mainstreamovým např. DR6 a mnohem lépe poslouchatelným např. DR12 rozhodně nezapříčiní, že "tišší pasáže neuslyší. ... jenže tu tichou pasáž vzápětí vystřídá hlasitá sekvence a po chvíli dokonce vybuzenej refrén a to bude takovej rachot, že nejen že se na ně oboří okolí s větou: „Ty vole, to už si děláš p.del, né?... ztlum to!!!".
To je ryzí demagogie plynoucí nejspíš z neznalosti, jak ve skutečnosti nikoliv v představách reálně vypadá rozdíl v DR, do které zamíchal ještě normalizaci hlasitosti.
Rozdíl mezi mainstreamovým např. DR6 a mnohem lépe poslouchatelným např. DR12 rozhodně nezapříčiní, že "tišší pasáže neuslyší. ... jenže tu tichou pasáž vzápětí vystřídá hlasitá sekvence a po chvíli dokonce vybuzenej refrén a to bude takovej rachot, že nejen že se na ně oboří okolí s větou: „Ty vole, to už si děláš p.del, né?... ztlum to!!!".
To je ryzí demagogie plynoucí nejspíš z neznalosti, jak ve skutečnosti nikoliv v představách reálně vypadá rozdíl v DR, do které zamíchal ještě normalizaci hlasitosti.
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Herrer:
Nejvtipnější na celé téhle loudness war taškařici je, že zvukaři tráví čas tím, že původně dynamicky a frekvenčně dobře zachycený nástroje cíleně mršej dynamickou kompresí, normalizací volume, ekvalizací atd. s cílem, aby to znělo hůř.
Takže souhlas, po mixu a základních nezbytných dramaturgických úpravách by stačilo "bokem" vyšplouchnout nezmršenou verzi v 96/24, která by šla na download (klidně za peníze) nebo na SACD. Nikoho by to nic nestálo a všichni by byli spokojeni. Hifisti nejsou úplně zanedbatelná skupina lidí... Zvlášť v dnešní době děsivé nadprodukce všeho, kdy se každý výrobce/prodejce/obchodník snaží doslova urvat každého kupujícího...
Mimochodem, nemáte někdo ponětí, o kolik ve výrobních nákladech (nebo jestli vůbec) vychází dráž SACD než CD?
Nejvtipnější na celé téhle loudness war taškařici je, že zvukaři tráví čas tím, že původně dynamicky a frekvenčně dobře zachycený nástroje cíleně mršej dynamickou kompresí, normalizací volume, ekvalizací atd. s cílem, aby to znělo hůř.
Takže souhlas, po mixu a základních nezbytných dramaturgických úpravách by stačilo "bokem" vyšplouchnout nezmršenou verzi v 96/24, která by šla na download (klidně za peníze) nebo na SACD. Nikoho by to nic nestálo a všichni by byli spokojeni. Hifisti nejsou úplně zanedbatelná skupina lidí... Zvlášť v dnešní době děsivé nadprodukce všeho, kdy se každý výrobce/prodejce/obchodník snaží doslova urvat každého kupujícího...
Mimochodem, nemáte někdo ponětí, o kolik ve výrobních nákladech (nebo jestli vůbec) vychází dráž SACD než CD?
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Příšerná kvalita originálních CD
A k těm SACD. Asi bych u sebe nenašel jediný SACD, který je zvukově vyloženě podprůměrný nebo dokonce špatný. Všechno to je zvukově nadprůměr až výborný. Ale faktem je, že těch SACD, který by svým zvukem jasně převyšovaly možnosti CD formátu, je spíš menšina a jedná se převážně o klasiku.
Re: Příšerná kvalita originálních CD
LUK, tetku (bábu) v autě si vymyslel PitrsPraha, já na ni jenom reagoval se svým názorem ve smyslu proč producenti, nebo zvukaři przní zvuk.
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Tak, jsou tu evidentně i jedinci z našeho hlavního města, kteří si myslí, že ten důvod horšího DR je jinde, než popisuji výše. Kde, to já opravdu nevím. Možná se některým v mozečku usadila představa, že se jednoho dne ti vydavatelé a producenti probudili a řekli si: „Chlapi, co kdybysme začali ode dneška kur.it muziku. Zkusme to dělat tak, ať zní co nejhůř!” A důvod? Žádný, prostě jen tak. Přijde mi to fakt úsměvné, jak tu někdo chce neustále objevovat záhadu hlavolamu. Milionkrát napsané - rozhoduje masa, která audioprůmysl živí. Že to jsou uživatelé jednak nenároční a navíc ve velké přesile, je přece jasné. Že to vyžadují kvůli svému pohodlí (hlasitostní rovina, potažmo nízké DR), již bylo zainteresovanými zveřejněno tisíckrát. A že navíc vyšší hlasitost rádií opravdu měla vliv na přitáhnutí větší pozornosti a většího počtu posluchačstva, je nezpochybnitelné, loudness war měla dveře otevřené. Fakt bych za tim nehledal nic jinýho, než prachy.
Herrer psal o tom, že by bylo fajn, věnovat se okrajově i hifistům. Ale to se přece děje a nejen u LP vydání. Existuje spousta vydavatelství, která vypouštějí na světlo světa i slušný počet cd, sacd, hires nahrávek. Že jsou v menším měřítku? No úplně stejně, jako jsou v menším počtu zastoupeni právě i ti hifisti.
Ještě k tomu Tidalu, ve velké míře tam na výběr je. Jsou tam u stejných alb jak prvotiny, tak remixy. To, že těch prvotin začíná po desítkách ubývat ve prospěch remixů v MQA balení, zatím ještě není fatální, ale je pravda, že jde o jasný trend a vzkaz posluchačům této stream služby - „Zvykejte si!”. A nejlépe, pořizujte do budoucna přístroje "MQA pozitivní".
Herrer psal o tom, že by bylo fajn, věnovat se okrajově i hifistům. Ale to se přece děje a nejen u LP vydání. Existuje spousta vydavatelství, která vypouštějí na světlo světa i slušný počet cd, sacd, hires nahrávek. Že jsou v menším měřítku? No úplně stejně, jako jsou v menším počtu zastoupeni právě i ti hifisti.
Ještě k tomu Tidalu, ve velké míře tam na výběr je. Jsou tam u stejných alb jak prvotiny, tak remixy. To, že těch prvotin začíná po desítkách ubývat ve prospěch remixů v MQA balení, zatím ještě není fatální, ale je pravda, že jde o jasný trend a vzkaz posluchačům této stream služby - „Zvykejte si!”. A nejlépe, pořizujte do budoucna přístroje "MQA pozitivní".
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Příšerná kvalita originálních CD
To zní skoro rozumně. Až na jednu trhlinku: zprasená hudba vycházela na CD i dávno před "objevem" loudness war. Tedy před tím, než někdo přišel s teorií, že rádio hrající o 1.354 dB hlasitěji vydělá kvůli tomu víc peněz.
Takže ano, i mnohokrát před loudness war se producent probudil a řekl si „Chlapi, co kdybysme začali ode dneška kur.it muziku. Zkusme to dělat tak, ať zní co nejhůř!” A důvod? Žádný, prostě jen tak.
Reálně: v autě poslouchám Radio1, Čro Plus a Čro D-dur. Kdyby ze dne na den začaly tyhle stanice vysílat o pár dB tišeji kvalitnější signál, přestal bych je poslouchat
? No nepřestal.
Má to masa, která poslouchá Frekvenci1, Evropu 2 a Ráááááádio jinak? Tomu prostě nevěřím. Ani by si toho nevšimli. S Volume se kvedlá pořád, zvlášť v autě, v MHD, venku. A vybírat si stanici podle toho, jestli mluvenýmu slovu zřetelně rozumím s volume na 25 ze 100 nebo 30 ze 100.........
Upřímně: nechápu to.
Takže ano, i mnohokrát před loudness war se producent probudil a řekl si „Chlapi, co kdybysme začali ode dneška kur.it muziku. Zkusme to dělat tak, ať zní co nejhůř!” A důvod? Žádný, prostě jen tak.
Reálně: v autě poslouchám Radio1, Čro Plus a Čro D-dur. Kdyby ze dne na den začaly tyhle stanice vysílat o pár dB tišeji kvalitnější signál, přestal bych je poslouchat

Má to masa, která poslouchá Frekvenci1, Evropu 2 a Ráááááádio jinak? Tomu prostě nevěřím. Ani by si toho nevšimli. S Volume se kvedlá pořád, zvlášť v autě, v MHD, venku. A vybírat si stanici podle toho, jestli mluvenýmu slovu zřetelně rozumím s volume na 25 ze 100 nebo 30 ze 100.........
Upřímně: nechápu to.
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Mám asi jiný Tidal. U naprosto drtivé většiny alb mainstreamu i nemainstreamu vidím jen jedno vydání, v tidalovské aplikaci navíc bez uvedení podrobností. A to i u alb, které vyšly u více firem v X provedeních. Navíc ta vydání se v čase mění, mizí mi z oblíbených a to i v případě, že je na Tidalu aktuálně jen jeden exemplář danýho alba. Prostě chaos bez možnosti výběru a naprostá loterie, které ze třeba 4 základních vydání a 6 remixů zrovna teď aktuálně Tidal uvádí. Jen velmi zřídka se objeví 2 ne-MQA verze stejného alba.
Na druhou stranu tu jsou nějaká licenční ujednání, aktualizace katalogů atd. Člověk se snaží mít pochopení. Ale pokud se Tidal marketingově tváří jako platforma pro kvalitní zvuk, pak by primární zaměření na první vydání (která jsou většinou nejlepší) mělo být samozřejmostí. Pravdou je bohužel opak.
Re: Příšerná kvalita originálních CD
No, s tebou je diskuze samá radost, ale když sám nevíš, zeptáš se, to děláš dobře.PítrsPraha píše: ↑27 led 2021 08:52Napsal jsem snad, že "DR je o otočení knoflíku volume"? Proč místo kličkování prostě neodpovíš?
Poměrně dobrou odpověď lze nalézt třeba i zde : https://is.muni.cz/th/t61rw/bc_prace_pr ... _final.pdf
Re: Příšerná kvalita originálních CD
LUK a Pítrs: Máte recht, s tím SACD jsem si zaprehanel, určitě jsou dobrý edice, kde byly dobrý už ty starý, ale taky jsou takový, kdy to tam jde už zmršený a žádný hi-res to nemá šanci zachránit.
Zmíním ještě jednou mé oblíbence DM. Kolem roku 2004 vyšla na SACD nízkonákladově všechna dosavadní alba, ale na těch loudness war poznamenaných, už byla byla vrstva z remasterů. To už je ten původní master pryč? Prý ne... Prostě levá na lidi, kde byl přínos nula a já na to ve fans zápalu skočil.
A aby to celé bylo ještě absurdnější, tak od DM vyšly zvukově naprosto výborné DVD-A. Bohužel vše pro 5.1. a týkalo se to i nových desek, kde kvalitní digitální stereo alternativa nebyla a dodnes není.
Zmíním ještě jednou mé oblíbence DM. Kolem roku 2004 vyšla na SACD nízkonákladově všechna dosavadní alba, ale na těch loudness war poznamenaných, už byla byla vrstva z remasterů. To už je ten původní master pryč? Prý ne... Prostě levá na lidi, kde byl přínos nula a já na to ve fans zápalu skočil.
A aby to celé bylo ještě absurdnější, tak od DM vyšly zvukově naprosto výborné DVD-A. Bohužel vše pro 5.1. a týkalo se to i nových desek, kde kvalitní digitální stereo alternativa nebyla a dodnes není.
Nadral reprosoustavy
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host