Příšerná kvalita originálních CD
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Strejdin:
No ona by ta diskuse vypadala jinak, kdyby byli někteří diskutující schopni prostě odpovědět za pomoci argumentu místo nekonečných úhybů.
Ta bakalářka neodpovídá na danou otázku. Ale neva, nech to být. Stačilo napsat, že prostě nevíš, že si to jen myslíš.
No ona by ta diskuse vypadala jinak, kdyby byli někteří diskutující schopni prostě odpovědět za pomoci argumentu místo nekonečných úhybů.
Ta bakalářka neodpovídá na danou otázku. Ale neva, nech to být. Stačilo napsat, že prostě nevíš, že si to jen myslíš.
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Taky jsem na tohle skočilHerrer píše: ↑27 led 2021 10:27Zmíním ještě jednou mé oblíbence DM. Kolem roku 2004 vyšla na SACD nízkonákladově všechna dosavadní alba, ale na těch loudness war poznamenaných, už byla byla vrstva z remasterů. To už je ten původní master pryč? Prý ne... Prostě levá na lidi, kde byl přínos nula a já na to ve fans zápalu skočil.

Re: Příšerná kvalita originálních CD
Přesně tak PítrsPraha, necháme to tak, protože já se do těch tvých provokací zatahovat nenechám.
Jo a mimochodem ta práce na na otázku proč není DR jenom "Jediný rozdíl při vyšším DR je ten, že knoflík volume otočíš na větší stupeň" odpovídá velmi přesně.
Jo a mimochodem ta práce na na otázku proč není DR jenom "Jediný rozdíl při vyšším DR je ten, že knoflík volume otočíš na větší stupeň" odpovídá velmi přesně.
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Tak si to projdi zpátky a zaměř se na to, kdo první začal reagovat ne na text ale na autora a vykrucovat se z čistě věcných otázek komárovi a mně...
Mimochodem, to komárovo jediný rozdíl při vyšším DR je ten, že knoflík volume otočíš na větší stupeň je třeba chápat v kontextu ostatního. Což ne každý umí, to je fakt. Prostě jsi nepochopil, kam tě svýma otázkama komár, LUK a já vedeme. To se může stát a normální člověk to unese i bez osobnách výpadů.
Mimochodem, to komárovo jediný rozdíl při vyšším DR je ten, že knoflík volume otočíš na větší stupeň je třeba chápat v kontextu ostatního. Což ne každý umí, to je fakt. Prostě jsi nepochopil, kam tě svýma otázkama komár, LUK a já vedeme. To se může stát a normální člověk to unese i bez osobnách výpadů.
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Ano, je plně dostatečná, první vydání v MP3 vždy hraje líp než Loudnes War bordel remaster v sebelepším FLACu. Aneb hudbu kazí úplně jiné věci než o kterých se tak mocně diskutuje pořád dokolaPítrsPraha píše: ↑26 led 2021 23:07Ramones píše:malý rozsah dynamiky, ktery treba v ... rockové muzic zase tak moc nevadi![]()
![]()
![]()
To jen dokresluje tu "plně dostatečnou mp3".

- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Jabka a hrušky.
Ale jak vidno, "hifistům" s blbýma ušima a/nebo sestavou nevadí ani ten loudness war bordel.... Ať si každý poslouchá co chce, klidně rock zmršený loudness war v mp3. Ale neříkejte tomu hifi, protože to s hifi nemá společného absolutně nic.
Ale jak vidno, "hifistům" s blbýma ušima a/nebo sestavou nevadí ani ten loudness war bordel.... Ať si každý poslouchá co chce, klidně rock zmršený loudness war v mp3. Ale neříkejte tomu hifi, protože to s hifi nemá společného absolutně nic.
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Jo, ale proč v dnešní době používat MP3 když lepší než ten FLAC/WAV zkrátka není a k jejímu použití už dnes není žádnej důvod. Když už mám tu kvalitní nahrávku/první vydání, tak proč bych ho bezdůvodně prznil převodem do MP3? ¨
Já prostě nějak nechápu proč se tu o tomhle vůbec bavíme, proč se na hifi fóru vůbec do diskuse o kvalitě nahrávek zatahuje MP3? Ta už je dneska zkrátka mimo, zbytečná, nepotřebná..... Ať si jí používaj třeba puberťáci v mobilu nebo ti kterým o nějakej lepší poslech ani za mák nejde, když jim ta MP3 stačí tak OK, ale proč jí tahat na fórum o hifi? Přece nám tu všem jde o kvalitní poslech, ne? Tak proč už na samotným začátku degradovat ten nejdůležitější základ kvalitního poslechu hudby?
Ano, MP3 může znít dobře když se udělá z kvalitní nahrávky/vydání alba, ale ve FLAC/WAV to zní ještě líp a k použití MP už dneska není důvod.... A tím je řečeno všechno co je o MP3 potřeba na hifi fóru zmiňovat.
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Ale tak to je jasný, to tu nikdo netvrdí. Žádnej formát nebo médium/nosič už zvuk nemůže zachránit. Pokud je zmršená už nahrávka/master bude to pak ve výsledku znít mizerně z CD, SACD, LP i v Hi-res. Ale opačně to platí jakbysmet, když zvukaři/inženýři ve studiu udělají skvělou nahrávku, tak bude pak to vydání znít skvěle ať už to vydají na CD, SACD, LP nebo v Hi-res.
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Jasně, netvrdím, že to někdo tvrdí
Jen jsem chtěl vyzdvihnout tu ironii, že se na formáty s parádním potenciálem klidně mrskne zmršenina a vydává se to za nějakou parádu. Nebo jinak, i formáty se vyvíjí, ale v rámci zachování LW status quo, není zájem je plnit adekvátním obsahem.
Btw, abych si nehrál na absolutního puristu, tak samo poslouchám i desky, na kterých se LW vyřádila, protože prostě nemůžu jinak. V opačném případě bych se připravil o tuny v principu výborný muziky a talentovaných interpretů, kteří jsou bohužel ve vleku tohohle zla.
Že ale to, když zamýšlené ambientní zvuky vystoupí na povrch, krade hudbě duši, okrádá to nahrávku o atmosféru a někdy je to fakt až neposlouchatelné, to je bez debat fakt.
Největší sranda je, že takhle vycházejí věci, kde je to úplně proti všemu. Například hudebně výborný soundtrack k filmu Whiplash, dostal neskutečně na zadek. Holt hollywoodský spektákl, předpoklad cílovky i mimo audiofily, tak tady máte a žerte...

Btw, abych si nehrál na absolutního puristu, tak samo poslouchám i desky, na kterých se LW vyřádila, protože prostě nemůžu jinak. V opačném případě bych se připravil o tuny v principu výborný muziky a talentovaných interpretů, kteří jsou bohužel ve vleku tohohle zla.
Že ale to, když zamýšlené ambientní zvuky vystoupí na povrch, krade hudbě duši, okrádá to nahrávku o atmosféru a někdy je to fakt až neposlouchatelné, to je bez debat fakt.
Největší sranda je, že takhle vycházejí věci, kde je to úplně proti všemu. Například hudebně výborný soundtrack k filmu Whiplash, dostal neskutečně na zadek. Holt hollywoodský spektákl, předpoklad cílovky i mimo audiofily, tak tady máte a žerte...
Naposledy upravil(a) Herrer dne 27 led 2021 12:13, celkem upraveno 1 x.
Nadral reprosoustavy
Re: Příšerná kvalita originálních CD
V tomhle obdiv i jistý podivení se nad přístupem Antonyho, kterej se svým hudebním rozhledem suverénně všechny zpraseniny ignoruje. To já bych nedokázal.
Nadral reprosoustavy
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Tady se to rozjelo, ale je vidět, že někteří tápou. Dovolím si pár slov do pranice a tak nekamenujte, neberte to jako poučování, ale řekněmě jako letité zkušenosti.
- předně, slovo MP3 by se na Hifi foru vůbec nemělo používat, zde by každý měl vědět co to znamená, pokud se řadí k Hifistů, či audiofilům
- někteří nemají jasno s problémem Loudness war a hodnotou DR. Jinak se tomu také říká "zesilovací válka". S tím volume je to tak, že si pustíš stejný titul CD z roku 1982-1995 a pak novější po roce 2000. To první posloucháš na Tvoji obvyklou hlasitost a na volume to máš např. na -28dB a pak tam pustíš tu druhou-novější verzi a hned je Ti jasno, protože je to moc nahlas a na tu svoji obvyklou poslechovou hlasitost musíš ubrat např. na -38 dB a samozřejmě i zvuk je totálně zmršený. Většiná z nás tady vlastní výkonné siliče a tak je jim jedno, zda kvalitní nahrávka je slabší a vytočí to např. na -18 dB na volume.
Celé toto prznění započalo v polovině 90. let, údajně s cílem ( nejen ty rádia ), ale i různé přehrávače, telefony se špunty do uší a výkonem 0.00 nic, aby to vůbec hrálo. Jistě si pamatujete heslo jako " Kopírování zabijí hudbu". Já vždy kupoval a kupuji doposud. Vy si někteří sáhněte do svědomí. Rozčilovat se nad Loudness war mají právo jen Ti, co nakupovali. Ono vypiplat CD, které si koupí jeden pirát školou povinný a flákne to na web a pak si už ostatní jen stahují, to CD nezaplatí a tak udělali opatření, aby se to alespoň některým nelíbilo a vydali se jinou cestou a proto bylo oprášeno LP, neboť jak známo fyzické LP z webu nikdo neukradne. Tak máme co jsme chtěli. Bohužel tímto bude postiženo většina tzv. Hi-res, vyjma např. počinu Supraphonu a pod, kde se "stařinky" vydávají v Hi-res skutečně nabráné z originál master tape a také v kvalitě 192/24. Dnes je plno Hi-res ve 48/24 a to už napovídá z čeho ten shit je. Dnes se vše nahrává digitálně a většinou ve 192/24 /( klasika např. DSD 384/32 ), tak proč by Hi-res muselo být 48/24. Vůbec do toho nepleťte např. Tidal a pod., z čeho si myslíte, že oni můžou "vařit".
Je velice smutné, že tyto zpraseniny začali dávat i na rockové a popové SACD, zejména ty z Japonska - už tam také posledních 5 let nenakupuji. Ty první SACD cca 1999 až cca 2006 hrály zcela skvostě. Např. vydané Rolling Stones a ty jejich výběry Hot Rocks, přímo skvělě bez ohledu na jejich rok nahrávky.
- je pravdou, že se v současnosti už začínají prznit i ta LP a nebo pro jejich výrobu slouží ten mastering z CD s úpravou. Už jsem to tady psal. CD se dostalo do fáze, že z 10 koupených je 8 na vyhození a já nemilosrdně vyhazoval, tak CD ( rock, pop ) již 3-4 roky nekupuji. U LP je dle mně v současnosti tak 10 koupených 2-3 vyhodit a je to velice smutné a bude zřejmě hůř. Prostě si to usnadňují.
- někteří z Vás si tady mastí ego, jak nad tím vyzráli, že nemá stejně cenu kupovat drahou a kvalitní aparaturu, že není co na ní pustit. To je omyl. Klasické hudby se tento nešvar zatím vůbec nedotknul a navíc existují vydavatelství, které si to dokážou pohlídat a vydávají kvalitu, ale bohužel chtějí za ni docela dost zaplatit. Navíc existují "šílenci" jako např.já, kteří stačili do roku cca 1995 v podstatě svoji sbírkou v rozsahu svého zájmu zkompletovat a novinky jej dnes, až na vyjímky, už skoro nezajímají. Takže kvalitní poslech si pořád někdo může užívat i na kvalitní aparatuře. Ta několika tisícová sbírka bude mít jednou celkem hodnotu, mládí se asi už těší na dědické řízení.
- co s tím? V jiném vlákně jsem již psal, že jsem dárkem obdržel tento shit: CD Piano Guys 10 - prostě neposlouchatelné. Uvažoval někdo o tom, nebo se dokonce pokoušel takový produkt reklamovat se zdůvodněním, že je to neposlouchatelné? Bude uznána reklamace? Obávám se, že nikoliv, protože tam budou zohledňovat parametr: hraje - nehraje a tím to skončí.
Dodatek: ani já zpraseniny LW neposlouchám, jakkoliv by mě ta hudba zajímala, ale nemilosrdně vyhazuji, popř. rozdávám neználkům.
No, je to smutný brekot a resumé nikde. Tak ať Vám to hraje alespoň v rámci možností.
- předně, slovo MP3 by se na Hifi foru vůbec nemělo používat, zde by každý měl vědět co to znamená, pokud se řadí k Hifistů, či audiofilům
- někteří nemají jasno s problémem Loudness war a hodnotou DR. Jinak se tomu také říká "zesilovací válka". S tím volume je to tak, že si pustíš stejný titul CD z roku 1982-1995 a pak novější po roce 2000. To první posloucháš na Tvoji obvyklou hlasitost a na volume to máš např. na -28dB a pak tam pustíš tu druhou-novější verzi a hned je Ti jasno, protože je to moc nahlas a na tu svoji obvyklou poslechovou hlasitost musíš ubrat např. na -38 dB a samozřejmě i zvuk je totálně zmršený. Většiná z nás tady vlastní výkonné siliče a tak je jim jedno, zda kvalitní nahrávka je slabší a vytočí to např. na -18 dB na volume.
Celé toto prznění započalo v polovině 90. let, údajně s cílem ( nejen ty rádia ), ale i různé přehrávače, telefony se špunty do uší a výkonem 0.00 nic, aby to vůbec hrálo. Jistě si pamatujete heslo jako " Kopírování zabijí hudbu". Já vždy kupoval a kupuji doposud. Vy si někteří sáhněte do svědomí. Rozčilovat se nad Loudness war mají právo jen Ti, co nakupovali. Ono vypiplat CD, které si koupí jeden pirát školou povinný a flákne to na web a pak si už ostatní jen stahují, to CD nezaplatí a tak udělali opatření, aby se to alespoň některým nelíbilo a vydali se jinou cestou a proto bylo oprášeno LP, neboť jak známo fyzické LP z webu nikdo neukradne. Tak máme co jsme chtěli. Bohužel tímto bude postiženo většina tzv. Hi-res, vyjma např. počinu Supraphonu a pod, kde se "stařinky" vydávají v Hi-res skutečně nabráné z originál master tape a také v kvalitě 192/24. Dnes je plno Hi-res ve 48/24 a to už napovídá z čeho ten shit je. Dnes se vše nahrává digitálně a většinou ve 192/24 /( klasika např. DSD 384/32 ), tak proč by Hi-res muselo být 48/24. Vůbec do toho nepleťte např. Tidal a pod., z čeho si myslíte, že oni můžou "vařit".
Je velice smutné, že tyto zpraseniny začali dávat i na rockové a popové SACD, zejména ty z Japonska - už tam také posledních 5 let nenakupuji. Ty první SACD cca 1999 až cca 2006 hrály zcela skvostě. Např. vydané Rolling Stones a ty jejich výběry Hot Rocks, přímo skvělě bez ohledu na jejich rok nahrávky.
- je pravdou, že se v současnosti už začínají prznit i ta LP a nebo pro jejich výrobu slouží ten mastering z CD s úpravou. Už jsem to tady psal. CD se dostalo do fáze, že z 10 koupených je 8 na vyhození a já nemilosrdně vyhazoval, tak CD ( rock, pop ) již 3-4 roky nekupuji. U LP je dle mně v současnosti tak 10 koupených 2-3 vyhodit a je to velice smutné a bude zřejmě hůř. Prostě si to usnadňují.
- někteří z Vás si tady mastí ego, jak nad tím vyzráli, že nemá stejně cenu kupovat drahou a kvalitní aparaturu, že není co na ní pustit. To je omyl. Klasické hudby se tento nešvar zatím vůbec nedotknul a navíc existují vydavatelství, které si to dokážou pohlídat a vydávají kvalitu, ale bohužel chtějí za ni docela dost zaplatit. Navíc existují "šílenci" jako např.já, kteří stačili do roku cca 1995 v podstatě svoji sbírkou v rozsahu svého zájmu zkompletovat a novinky jej dnes, až na vyjímky, už skoro nezajímají. Takže kvalitní poslech si pořád někdo může užívat i na kvalitní aparatuře. Ta několika tisícová sbírka bude mít jednou celkem hodnotu, mládí se asi už těší na dědické řízení.
- co s tím? V jiném vlákně jsem již psal, že jsem dárkem obdržel tento shit: CD Piano Guys 10 - prostě neposlouchatelné. Uvažoval někdo o tom, nebo se dokonce pokoušel takový produkt reklamovat se zdůvodněním, že je to neposlouchatelné? Bude uznána reklamace? Obávám se, že nikoliv, protože tam budou zohledňovat parametr: hraje - nehraje a tím to skončí.
Dodatek: ani já zpraseniny LW neposlouchám, jakkoliv by mě ta hudba zajímala, ale nemilosrdně vyhazuji, popř. rozdávám neználkům.
No, je to smutný brekot a resumé nikde. Tak ať Vám to hraje alespoň v rámci možností.
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Bez snahy se dohadovat, nevidím v tom žádné vítězství.- někteří z Vás si tady mastí ego, jak nad tím vyzráli, že nemá stejně cenu kupovat drahou a kvalitní aparaturu, že není co na ní pustit. To je omyl. Klasické hudby se tento nešvar zatím vůbec nedotknul a navíc existují vydavatelství, které si to dokážou pohlídat a vydávají kvalitu, ale bohužel chtějí za ni docela dost zaplatit. Navíc existují "šílenci" jako např.já, kteří stačili do roku cca 1995 v podstatě svoji sbírkou v rozsahu svého zájmu zkompletovat a novinky jej dnes, až na vyjímky, už skoro nezajímají. Takže kvalitní poslech si pořád někdo může užívat i na kvalitní aparatuře. Ta několika tisícová sbírka bude mít jednou celkem hodnotu, mládí se asi už těší na dědické řízení.
Namlouvat si, že jsem vyřešil loudness-war tím, že jsem v roce 1995 ukončil konzumaci nového, mi zní jako demagogie. Nevím kolik je vám let, ale co jste tak asi nasbíral do roku 1995? Od té doby uplynulo 26 let celosvětové hudební produkce a to asi nelze popsat definičním slovem novinka. To je pro většinu z nás stále ještě skoro celoživotní produkce.
Která vydavatelství si to hlídají? Budu vděčný za odkaz.
Kéž by naše mladé a skutečně zajímalo, co jsme kdysi poslouchali. Myslím, že by žádné loudness-války neexistovaly

Re: Příšerná kvalita originálních CD
LUK
"A tady Iggy Pop a The Stooges a album Raw Power. Písnička č.3, nahoře CD remaster z roku 1997 s DR0 a dole jedno z původních CD vydání z roku 1989 (DR11):..."
Já bych se toho remastru (s DR 0!!!) z roku 1997 trochu zastal. Podle mě nejde o typického zástupce loudness prasečin (určených do rádií, mobilů atd.), ale o specifický pohled autora jak měla nahrávka správně vypadat (to keep audio levels in the red) - a udělat "loudest album ever". Přeci jenom je to (proto)punk a ne art/progrock. Hlavně je stále v prodeji "konzervativnější" mix D. Bowieho. (https://en.wikipedia.org/wiki/Raw_Power)
Poprvé jsem se s tímto "žánrovým" přístupem setkal kolem pol. 90. let u této kompilace https://www.discogs.com/Cherubs-Short-O ... er/1433761, kdy mi na věži Aiwa vyletěla všechna pásma ekvalizéru nahoru a už tam zůstala. Také toto není jazzrock..
a s tím souvisí:
LUK
"A jak souvisí s hifi reprodukcí studiovejch nahrávek/alb nějakej uřvanej živej koncert? To přece s tím o čem je tu řeč nemá nic společnýho."
Některé kapely prostě chtějí, aby jejich nahrávky zněly jako uřvaný koncert. To jen tak na okraj debaty o loudnesswar a DR (a vlastně mimo tuto debatu).
"A tady Iggy Pop a The Stooges a album Raw Power. Písnička č.3, nahoře CD remaster z roku 1997 s DR0 a dole jedno z původních CD vydání z roku 1989 (DR11):..."
Já bych se toho remastru (s DR 0!!!) z roku 1997 trochu zastal. Podle mě nejde o typického zástupce loudness prasečin (určených do rádií, mobilů atd.), ale o specifický pohled autora jak měla nahrávka správně vypadat (to keep audio levels in the red) - a udělat "loudest album ever". Přeci jenom je to (proto)punk a ne art/progrock. Hlavně je stále v prodeji "konzervativnější" mix D. Bowieho. (https://en.wikipedia.org/wiki/Raw_Power)
Poprvé jsem se s tímto "žánrovým" přístupem setkal kolem pol. 90. let u této kompilace https://www.discogs.com/Cherubs-Short-O ... er/1433761, kdy mi na věži Aiwa vyletěla všechna pásma ekvalizéru nahoru a už tam zůstala. Také toto není jazzrock..
a s tím souvisí:
LUK
"A jak souvisí s hifi reprodukcí studiovejch nahrávek/alb nějakej uřvanej živej koncert? To přece s tím o čem je tu řeč nemá nic společnýho."
Některé kapely prostě chtějí, aby jejich nahrávky zněly jako uřvaný koncert. To jen tak na okraj debaty o loudnesswar a DR (a vlastně mimo tuto debatu).
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Oldear: Nikdo tu netvrdí, že si kvalitní poslech nelze dopřát, to by musely být LW poznamenány všechna vydavatelství a původní média by musela být považována za kontraband 
Základní premisa je, že už si nejde dopřát kvalitní, resp. takový obsah, jak interpret zamýšlel, zdaleka u všeho. Vlastně ten trend je opačný a LW se pomalu stává digitální referencí pro masy. Pořád se rodí výborný kapely, legendy pořád dělají dobrý desky, ale některý už ten kvalitní záznam prostě nemají.
Já to celý nechápu jako pláč, ale jako naprosto relevantní povzdech nad dírou na trhu, kterou někdo bůhvíproč nechce vyplnit.

Základní premisa je, že už si nejde dopřát kvalitní, resp. takový obsah, jak interpret zamýšlel, zdaleka u všeho. Vlastně ten trend je opačný a LW se pomalu stává digitální referencí pro masy. Pořád se rodí výborný kapely, legendy pořád dělají dobrý desky, ale některý už ten kvalitní záznam prostě nemají.
Já to celý nechápu jako pláč, ale jako naprosto relevantní povzdech nad dírou na trhu, kterou někdo bůhvíproč nechce vyplnit.
Nadral reprosoustavy
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host