Stojanové reprosoustavy KAYTHU - RAPSODIE
Stojanové reprosoustavy KAYTHU - RAPSODIE
Tak jsem si pár dní poslechl tyto betonové reprosoustavy a zde je pár postřehů.
V rámci zahoření jsem, jak je mým zvykem, soustavy krmil různými koherentními a multi-tónovými z CD - Magic od výrobce reprosoustav JMR.
Mechanické části soustavy v daných frekvencích nepřinesly ani sebemenší náznak rezonance.
Basový reproduktor SEAS zřetelně reprodukoval signál 30 Hz.
Byl jsem překvapený úrovní a pevností v tomto nízkém pásmu. To jsem dosud u stojanových reprosoustav nezaznamenal.
Výborná prezentace od středů výše mě dost připomínala elektrostatické soustavy. Prezentace je velmi čistá a jemná.
Akustické hudební nástroje soustava reprodukuje velmi realisticky a bez zabarvení. Bas kontrabasu je plný a velmi dobře kontrolovaný Vincentem. Toto bylo obzvláště patrné v orchestrálních skladbách. Na klasiku opravdu výborné soustavy, přestože jsou to podlahové dvoupásma! Dokážou s dobrým zesilovačem poskytnou opravdu hutný zvuk.
Recenzentské kecy typu, "..soustavy mají tendenci zmizet z poslechové místnosti " bych nahradil jinýmy slovy. Celá hudební scéna byla položena zpět do prostoru za reproduktory a nad ně. To znamená, že soustavy Kaythu, pokud jsou dobře umístěné, zprostředkují velmi dobře prostor z podia nebo ze studia.
Mám je v místnosti středně zatlumené, plocha 22m2, 120cm od boční a 150cm od zadní zdi. Mají rozhodně na mnohem větší prostor!
Dynamika u nástupů a fortissima v orchestru mě párkrát skoro vylekala / Respighi nebo soudruh Verdi /.
Středy mohu asi popsat jako plné a bohaté. Netrčí a charakter není dopředný. Jsou velmi dobře včleněny do celkového zvuku. Sykavky u vokálu nejsou.
Výšky byly reprodukovány podobně, tedy jsou hladké a čisté. V reprodukci je spousta detailů, které hůře navržené soustavy prostě neposkytnou. Je fuk, jesli podlahové nebo stojanové.
Závěrem bych rád řekl, že tyto soustavy jsou nyní pro mne jakousi referencí " ptačích budek ".
Patří prostě do skupiny soustav, kde se již docela těžko hledá větší moucha - masařka.
Soustavy vypadají velmi dobře a povrchová úprava na mých kouscích je 1A.
Já bych je zvolil prioritně pro reprodukci klasiky............
Podle mého názoru, je to vysoce kvalitní soustava a cena odpovídá zvukové kategorii, to se nedá holt svítit.
Věřím, že pro skutečné milovníky hudby, tyto reproduktory představují dobrou investici, pro mnohé i KONEČNOU.
Používal jsem při poslechu tyto přístroje:
ATOLL IN30 nebo výborný muromec VINCENT SV234. Klobouk dolů! Za ty peníze opravdu vynikají zesilovač.
Prodrátováno SUPROU / interconnect EFF-I, reprokabel SWORD, jumpers vyrobeny z kabelu Classic 4.0 /.
Síťové kabely SUPRA LoRad 3x2,5mm
Zdroj signálu ATOLL CD100MKIII a pasivní filtrace SEEC Int. AUDIO - HQMC-7PU.
Stojany KAYTHU / betonová základna, hmotnost 26 kg. jsou součástí reprosoustav /
Povrch: Klavírní polyuretanový lak / bílá, tmavá vínová nebo černá.
Cena: 150 000.- Kč
/ na tyto kousky z výstavy HIGH-END 2010 je vyhozena ohromující nabídková cena, kterou zde prezentovat nebudu. Rád bych předešel dohadům a s nimi spojenými nechutnostmi okolo tvorby cen skvělých CS výrobků, které proběhly u nekompromisního komba pana Srolla.
Vážní zájemci o poslech a nedej bože o event. nákup, mě mohou kontaktovat. Soustavy jsou u mne ve vzorkovně. HOWGH!
Ještě k zesilovačům.
Velký výkon zesilovače VINCENT SV234 opět dokázal, že větší výkonová rezerva je vždy přínosem pro kvalitní reprodukci klasiky. Ta dynamika velikého souboru to prostě vyžaduje. Rozdíl mezi krmením 2x70 a 2x285 Watt je při stejné hlasitosti do ucha bijící!!
V rámci zahoření jsem, jak je mým zvykem, soustavy krmil různými koherentními a multi-tónovými z CD - Magic od výrobce reprosoustav JMR.
Mechanické části soustavy v daných frekvencích nepřinesly ani sebemenší náznak rezonance.
Basový reproduktor SEAS zřetelně reprodukoval signál 30 Hz.
Byl jsem překvapený úrovní a pevností v tomto nízkém pásmu. To jsem dosud u stojanových reprosoustav nezaznamenal.
Výborná prezentace od středů výše mě dost připomínala elektrostatické soustavy. Prezentace je velmi čistá a jemná.
Akustické hudební nástroje soustava reprodukuje velmi realisticky a bez zabarvení. Bas kontrabasu je plný a velmi dobře kontrolovaný Vincentem. Toto bylo obzvláště patrné v orchestrálních skladbách. Na klasiku opravdu výborné soustavy, přestože jsou to podlahové dvoupásma! Dokážou s dobrým zesilovačem poskytnou opravdu hutný zvuk.
Recenzentské kecy typu, "..soustavy mají tendenci zmizet z poslechové místnosti " bych nahradil jinýmy slovy. Celá hudební scéna byla položena zpět do prostoru za reproduktory a nad ně. To znamená, že soustavy Kaythu, pokud jsou dobře umístěné, zprostředkují velmi dobře prostor z podia nebo ze studia.
Mám je v místnosti středně zatlumené, plocha 22m2, 120cm od boční a 150cm od zadní zdi. Mají rozhodně na mnohem větší prostor!
Dynamika u nástupů a fortissima v orchestru mě párkrát skoro vylekala / Respighi nebo soudruh Verdi /.
Středy mohu asi popsat jako plné a bohaté. Netrčí a charakter není dopředný. Jsou velmi dobře včleněny do celkového zvuku. Sykavky u vokálu nejsou.
Výšky byly reprodukovány podobně, tedy jsou hladké a čisté. V reprodukci je spousta detailů, které hůře navržené soustavy prostě neposkytnou. Je fuk, jesli podlahové nebo stojanové.
Závěrem bych rád řekl, že tyto soustavy jsou nyní pro mne jakousi referencí " ptačích budek ".
Patří prostě do skupiny soustav, kde se již docela těžko hledá větší moucha - masařka.
Soustavy vypadají velmi dobře a povrchová úprava na mých kouscích je 1A.
Já bych je zvolil prioritně pro reprodukci klasiky............
Podle mého názoru, je to vysoce kvalitní soustava a cena odpovídá zvukové kategorii, to se nedá holt svítit.
Věřím, že pro skutečné milovníky hudby, tyto reproduktory představují dobrou investici, pro mnohé i KONEČNOU.
Používal jsem při poslechu tyto přístroje:
ATOLL IN30 nebo výborný muromec VINCENT SV234. Klobouk dolů! Za ty peníze opravdu vynikají zesilovač.
Prodrátováno SUPROU / interconnect EFF-I, reprokabel SWORD, jumpers vyrobeny z kabelu Classic 4.0 /.
Síťové kabely SUPRA LoRad 3x2,5mm
Zdroj signálu ATOLL CD100MKIII a pasivní filtrace SEEC Int. AUDIO - HQMC-7PU.
Stojany KAYTHU / betonová základna, hmotnost 26 kg. jsou součástí reprosoustav /
Povrch: Klavírní polyuretanový lak / bílá, tmavá vínová nebo černá.
Cena: 150 000.- Kč
/ na tyto kousky z výstavy HIGH-END 2010 je vyhozena ohromující nabídková cena, kterou zde prezentovat nebudu. Rád bych předešel dohadům a s nimi spojenými nechutnostmi okolo tvorby cen skvělých CS výrobků, které proběhly u nekompromisního komba pana Srolla.
Vážní zájemci o poslech a nedej bože o event. nákup, mě mohou kontaktovat. Soustavy jsou u mne ve vzorkovně. HOWGH!
Ještě k zesilovačům.
Velký výkon zesilovače VINCENT SV234 opět dokázal, že větší výkonová rezerva je vždy přínosem pro kvalitní reprodukci klasiky. Ta dynamika velikého souboru to prostě vyžaduje. Rozdíl mezi krmením 2x70 a 2x285 Watt je při stejné hlasitosti do ucha bijící!!
-
boxer
Re: Stojanové reprosoustavy KAYTHU - RAPSODIE
Kam se na tebe hrabou recenzenti typu....raději ne,ať nevznikají vášně.
Jsem rád,že jsme s MB byli asi první,kteří na kvalitu těchto betonbedýnek na HE 2010 upozornili,že jsou opravdu zvukově skvělé.
A že to tak slyší i odborník jako ty,mě těší dvojnásob,páč to hovoří o mém (a MB) vytříbeném sluchu.
Stojanové reprosoustavy KAYTHU - RAPSODIE
Ještě jsem zapomněl na podstatnou drobnost. Tyto soustavy hrají velmi dobře i potichu, na " noční " poslech jsou jednoznačně GOOD. 
Re: Stojanové reprosoustavy KAYTHU - RAPSODIE
Tak dnes jsem měl možnost si v klidu poslechnout u Milana tyto ptačí budky -- perfektní provedení, krásně vypadají na firemních stojanech, zajímavé provedení bassrefl. , terminály kvalitní, celkově
.
Poslech proběhl na siliči Vicent kabeláž samozřejmě Supra, Milan pustil své CD, první dojem nic nechybí, nic nepřevyšuje, velice dobrá lokalizace a na ptačí budky dost veliký zvuk, čisté výšky.
Potom jsem si dal moje naposlouchané CD Keb´Mó -- Your Love-- hodně dobré, ale trochu mi tam chyběl ten drajv, jinak parada. Všem doporučuji poslech, děkuji Milane
Poslech proběhl na siliči Vicent kabeláž samozřejmě Supra, Milan pustil své CD, první dojem nic nechybí, nic nepřevyšuje, velice dobrá lokalizace a na ptačí budky dost veliký zvuk, čisté výšky.
Potom jsem si dal moje naposlouchané CD Keb´Mó -- Your Love-- hodně dobré, ale trochu mi tam chyběl ten drajv, jinak parada. Všem doporučuji poslech, děkuji Milane
Re: Stojanové reprosoustavy KAYTHU - RAPSODIE
Jenom pro upřesnění, zezadu boxu je pasivní radiátor.
Re: Stojanové reprosoustavy KAYTHU - RAPSODIE
Neni to tento?Svensound píše:Jenom pro upřesnění, zezadu boxu je pasivní radiátor.

(+ Neco z me sbirky)


Odmenu za reklamu dohodneme pozdeji
Re: Stojanové reprosoustavy KAYTHU - RAPSODIE
Ano díky, to je vono.
Re: Stojanové reprosoustavy KAYTHU - RAPSODIE
Právě jsem se vrátil od Milana z poslechu těchto regálů. Kaythu jsou velmi rychlé bedny s neuvěřitelně pevným a suverénním basem. Krásně tlačí dopředu a přitom vymalují úžasný prostor plný detailů. Pokud bych musel mít nějaké výhrady, tak snad pouze výšky mi nepřišly u některých nahrávek až tak "přátelské" (příjemné), ale to bylo dáno na 99% CD přehrávačem nebo nahrávkou. Navíc jsem zvyklý na výšky z páskáčů krmené analogem, tak tuhle poznámku neberte moc vážně
S adekvátním krmením a zesilovačem, to musí být zvuková nirvána. Tím ale nechci říct, že by Vincek nebo Atol byly špatné přístroje (naopak), jen že jsou oba podstatně levnější jak bedny. Suma sumárum - vynikající bedny na klasiku, jazz, blues - za ty peníze rozhodně stojí! Klobouk dolů
ps: děkuji Milanovi za velmi příjemně strávený čas
S adekvátním krmením a zesilovačem, to musí být zvuková nirvána. Tím ale nechci říct, že by Vincek nebo Atol byly špatné přístroje (naopak), jen že jsou oba podstatně levnější jak bedny. Suma sumárum - vynikající bedny na klasiku, jazz, blues - za ty peníze rozhodně stojí! Klobouk dolů
ps: děkuji Milanovi za velmi příjemně strávený čas
Re: Stojanové reprosoustavy KAYTHU - RAPSODIE
Ano tyto regály hrály na výstavě. Pěkné podání výček a středů ,ale basy nic moc. Po přepojení na vedle koukající sloupy se basy hodně zlepšily. 
Re: Stojanové reprosoustavy KAYTHU - RAPSODIE
... no, dle dojmu z výstavy bych si netrouf hodnotit ani párek v rohlíku. Tím chci říct, že když někdo vynáší soudy na základě poslechu neznámé nahrávky v neznámém prostředí, tak je bourák

-
boxer
Re: Stojanové reprosoustavy KAYTHU - RAPSODIE
Jistě,ale z druhé strany zkušené ucho = tedy posluchač si dovede i na výstavě udělat rámcově obrázek,jak to hraje.Když jsem v sobotu u nich s MB byl,tak jsme si to poslechli,přehodili na sloupky a zpět a šli. Pak asi za 2 hodiny znovu. To nás ubezpečilo,že se nejednalo o mámení,ale že opravdu hrají víc než slušně.
V neděli už jsme si udělali cca půl hodinky v uzavřeném separé,(to byl už i Lachim) a poslechli něco našich konzerv. Líbili se nám v podstatě bez nějakých extra výhrad (až na cenu),a sloupky zcela jasně byly horší regálovek,díky jiné konfiguraci měničů.
V neděli už jsme si udělali cca půl hodinky v uzavřeném separé,(to byl už i Lachim) a poslechli něco našich konzerv. Líbili se nám v podstatě bez nějakých extra výhrad (až na cenu),a sloupky zcela jasně byly horší regálovek,díky jiné konfiguraci měničů.
-
boxer
Re: Stojanové reprosoustavy KAYTHU - RAPSODIE
Jinak bouráci jsou ti,co někam přijdou,proběhnou výstavu za hodinku a pak píší (u)závěry ,jak co nehrálo a bylo na hovno.
Já se na výstavách naopak snažím "vyposlouchat" z nabízeného maximum,protože,kde se podaří tolik věcí slyšet vedle sebe. Proto jsem tam od "nevidím do nevidím".
Pro mne je to svátek.
Já se na výstavách naopak snažím "vyposlouchat" z nabízeného maximum,protože,kde se podaří tolik věcí slyšet vedle sebe. Proto jsem tam od "nevidím do nevidím".
Pro mne je to svátek.
Re: Stojanové reprosoustavy KAYTHU - RAPSODIE
Na výstavě jsem je slyšel v neděli a už jsem věděl, že v sobotu zaujaly. Poslechl jsem a za tu chvíli musím říct docela dobré. Věděl jsem cenu, tak jsem tam už dál nepřekážel. Daleko více mě zaujaly vystavené stojanovky u Dioka, kde jsem cenu nevěděl a až následně zjistil, že byly ještě dražší. I zvukově se mi líbily víc. Taky to znovu nahlodalo moje přesvědčení, že do stojanovek bych už znova nešel.
Nevím, zda je tu hodně hifistů, kteří zvolí takto drahé soustavy neznámé značky. Třeba se výrobci podaří se prosadit i do zahraničí, jinak se těch kusů asi výrazně mnoho neprodá. Můj názor.
P.S.: Ještě jsem se jednou zamyslel nad cenou a kvalitou a kritikou levné čínské komerce. Kdyby dnes masoví výrobci reprosoustav dělali základní stojanový model v EU od 150kKč, tak bude kvalita jejich produkce mnohem vyšší. Zároveň by stěží byli hlavním hráčem trhu. A kdyby nic levnějšího nebylo, tak chodíme všichni hlavně na živou muziku nebo se slézáme jako kdysi, když měl televizi jen někdo.
Nevím, zda je tu hodně hifistů, kteří zvolí takto drahé soustavy neznámé značky. Třeba se výrobci podaří se prosadit i do zahraničí, jinak se těch kusů asi výrazně mnoho neprodá. Můj názor.
P.S.: Ještě jsem se jednou zamyslel nad cenou a kvalitou a kritikou levné čínské komerce. Kdyby dnes masoví výrobci reprosoustav dělali základní stojanový model v EU od 150kKč, tak bude kvalita jejich produkce mnohem vyšší. Zároveň by stěží byli hlavním hráčem trhu. A kdyby nic levnějšího nebylo, tak chodíme všichni hlavně na živou muziku nebo se slézáme jako kdysi, když měl televizi jen někdo.
Re: Stojanové reprosoustavy KAYTHU - RAPSODIE
Mně na výstavě Kaythu právě nezaujaly, ale netrouf bych si proto sem psát, že hrály tak nebo onak. Občas jsou tam podmínky všelijaký a neznámá muzika linoucí se z reproduktorů výpovědní hodnotě taky nepřidá. Pokud měl boxer čas si bedny poslechnout jak říká, tak
Občas se dá s vystavovatelem domluvit a je to pak něco trošku jiného... Na tyhle akce chodím taky rád, jen hodnocení čehokoli po letmým poslechu mi nepřijde moc fér 
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 178 hostů

