O audiofilství a podobných závislostech
- PavelDosko
- Příspěvky: 1752
- Registrován: 08 úno 2011 13:06
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: O audiofilství a podobných závislostech
jak poslouchas basy na koncertech ?
Re: O audiofilství a podobných závislostech
Kľudne robte akustické úpravy miestnosti výmenou káblov a poistiek.. Šťastní ľudia.
2 Jimmi
K repro používam profi reprokoax 2x4mm2 f. Sommercable, ako signálové káble "normálne" profi káble, ktorých sú v štúdiách, kde tie nahrávky (na ktorých je počuť aj zmenu sieťovej poistky..)vznikajú, stovky metrov v ceste signálu. A nakoniec to niekto všetko vylepší polmetrovým káblom medzi DACom a preampom (kde ide ten istý signál ako medzi preampom a koncom..) , a dokonca s tým vyrieši aj blbú akustiku miestnosti.. To je na Nobelovu cenu za fyziku
.Alebo ako hovorí klasik" Zázrak, Cecilko!"
2 Jimmi
K repro používam profi reprokoax 2x4mm2 f. Sommercable, ako signálové káble "normálne" profi káble, ktorých sú v štúdiách, kde tie nahrávky (na ktorých je počuť aj zmenu sieťovej poistky..)vznikajú, stovky metrov v ceste signálu. A nakoniec to niekto všetko vylepší polmetrovým káblom medzi DACom a preampom (kde ide ten istý signál ako medzi preampom a koncom..) , a dokonca s tým vyrieši aj blbú akustiku miestnosti.. To je na Nobelovu cenu za fyziku
Ale vedeli, že si niečo menil a nechceli ti kaziť radosť.. Jednoducho boli slušní. Aj to je biasZmenu počuli aj iný známi ked som im to predviedol a nevedeli a netušili teda ani čo som vymenil.
Re: O audiofilství a podobných závislostech
A kvalitnejšie repokáble aj sieťové a poistky tak isto posunuť dalej. 20-30 rokov dozadu sa tieto veci moc neriešili ale doba išla dalej.
BVa zastavte sa u známeho na posluch ak pojdete do Tenčína už Vás volal.
Má aj ten Sommer reprokábel a další Váš XLR kábel može Vám ich potom dať do aparatu a sám budete počuť ten priepastný rozdiel v kvalite zvuku. Je tam Váš predzosilnovač + 2 koncáky aj poloaktívne reprosustavy a prepojovaci káble medzi predok a koncáky.
Naposledy upravil(a) jimmi dne 23 bře 2018 18:52, celkem upraveno 2 x.
Re: O audiofilství a podobných závislostech
BVa, obdivuji tvou snahu reagovat na přitroublé argumenty místních hifikosmonautů.... 
Re: O audiofilství a podobných závislostech
BVa
Promiň, ale Tys do teď nepochopil podstatu, proto argumentuješ mimo. Přece káble ve studiu do toho nemůžeš tahat, neboť za těmi kábly je mix a zvukař, který to upravuje do finálního stavu a tak to jde do výroby. My tady přece neřešíme jakousi pomyslnou kvalitu zvuku jako takového, ale průběh kmitočtové charakteristiky, popř. barvu zvuku. Ty co si koupíš již finální výrobek LP, CD, SACD, popř. Hi-res a máš jako hifista přece zájem to slyšet v nezměněné podobě tak, jak to umělec a zvukař měl v úmyslu a jak to poslal do výroby.
""vylepší polmetrovým káblom medzi DACom"", no ten to může akorát pokazit, nikoliv vylepšit co se týká kvality zvuku ( jak známo, nejlepší kabel je žádný kabel a tomu se blíží jen digitální propojení ), ale může zvuk v určité míře korigovat dle požadavků každého posluchače a v návaznosti na zvukovou charakteristiku jeho řetězce a poslechovky, může např. výměnou kabelu lehce potlačit výšky, zejména jejich agresivní projev a podobně, nebo naopak - prostě jak to každému vyhovuje. To nevylepšuje zvuk samotný, ale lehce upravuje právě kmitočtovou charakteristiku, nebo zabarvení zvuku. Proč to nejsi schopen pochopit. Jestli se Ti líbí zvuk na zvonkodrátu, je to jen Tvoje volba a nic proti tomu, ale neber to jako dogma.
Je s podivem, že jako konstruktér to nechápeš, nebo snad dokonce to ani neslyšíš. Ta změna kabelů je zcela transparentně slyšet a jak tady diskutéři píší i na Tvých výrobcích, ale nic si z toho nedělej, protože je to slyšet i u výrobků McIntosh a Accuphase a to je někde jinde než Tvoje výrobky. Promiň, ale rád bych se zeptal, nesloužil si u dělostřelců?
Hlavně poslouchejte hudbu.
Promiň, ale Tys do teď nepochopil podstatu, proto argumentuješ mimo. Přece káble ve studiu do toho nemůžeš tahat, neboť za těmi kábly je mix a zvukař, který to upravuje do finálního stavu a tak to jde do výroby. My tady přece neřešíme jakousi pomyslnou kvalitu zvuku jako takového, ale průběh kmitočtové charakteristiky, popř. barvu zvuku. Ty co si koupíš již finální výrobek LP, CD, SACD, popř. Hi-res a máš jako hifista přece zájem to slyšet v nezměněné podobě tak, jak to umělec a zvukař měl v úmyslu a jak to poslal do výroby.
""vylepší polmetrovým káblom medzi DACom"", no ten to může akorát pokazit, nikoliv vylepšit co se týká kvality zvuku ( jak známo, nejlepší kabel je žádný kabel a tomu se blíží jen digitální propojení ), ale může zvuk v určité míře korigovat dle požadavků každého posluchače a v návaznosti na zvukovou charakteristiku jeho řetězce a poslechovky, může např. výměnou kabelu lehce potlačit výšky, zejména jejich agresivní projev a podobně, nebo naopak - prostě jak to každému vyhovuje. To nevylepšuje zvuk samotný, ale lehce upravuje právě kmitočtovou charakteristiku, nebo zabarvení zvuku. Proč to nejsi schopen pochopit. Jestli se Ti líbí zvuk na zvonkodrátu, je to jen Tvoje volba a nic proti tomu, ale neber to jako dogma.
Je s podivem, že jako konstruktér to nechápeš, nebo snad dokonce to ani neslyšíš. Ta změna kabelů je zcela transparentně slyšet a jak tady diskutéři píší i na Tvých výrobcích, ale nic si z toho nedělej, protože je to slyšet i u výrobků McIntosh a Accuphase a to je někde jinde než Tvoje výrobky. Promiň, ale rád bych se zeptal, nesloužil si u dělostřelců?
Hlavně poslouchejte hudbu.
-
slimy
Re: O audiofilství a podobných závislostech
Delostrelctvo?
Nee. Buntovi proste ujel hifikabelovlak a tak ho sejri ti, kterym neujel a vyrabeji je nebo jsou ochotni do kabelu investovat.
Uz si to proste priznejte, ulevi se!
Nee. Buntovi proste ujel hifikabelovlak a tak ho sejri ti, kterym neujel a vyrabeji je nebo jsou ochotni do kabelu investovat.
Uz si to proste priznejte, ulevi se!
Re: O audiofilství a podobných závislostech
Pokud by účelem měl být poslech tak jak to měl zvukař umělec v úmyslu, tak je jediná správná cesta kvalitní studiové monitory s kvalitní profi kabeláž. Žádné předražené hiend pičurky tomu nepomůžou. Problém je, že většině zdejších konzumentů takový zvuk připadá nezajimavý, nemuzikální. 
Re: O audiofilství a podobných závislostech
JJ: ...a nebo poslouchat v autě, což je místo, kde hodně audioinženýrů kontroluje výsledek své práce 
Oldear: nechceš se podělit se svou ultrarozlišující audiosestavou?
Oldear: nechceš se podělit se svou ultrarozlišující audiosestavou?
Re: O audiofilství a podobných závislostech
Tak co dodat - BVa sa na stare kolena cosi dozvie. Napriklad, ze ku stastiu netreba dozvuk cosi medzi 0,2 - 0,3 s cca od 100 Hz hore, ale staci vymenit kable a poistky
Clovek sa akurat potom pyta sam seba, ci tu na forum pisu svojpravni ludia, alebo su uplne hluchi
Re: O audiofilství a podobných závislostech
Tak jsem to musel vyzkoušet. Připojil jsem streamer Pioneer n70a k pre1 zároveň pres rca silversonic air matrix a xlr Tasker/Neutrik, srovnal gain......preamp a konec proelem, co k tomu byl, jiny nemam. Přepínám mezi propojením z metráže á 1400kc/m a 86 Kc za m. A opravdu, pro mé usi, se NIC neděje. Deky nepadají, pozadí netmavne. Prostě nic, co by mě rozhodilo. Bohužel nemám nic "highendovějšího" než ten proel, abych si to ověřil. Takže tolik u mě. Slyšel jsem i svou vysněnou poloaktivní sestavuv v Trnavě a neměl jsem výhrad. Ostatně jako i pár jiných, poučenějších párů uší, Cough a jiní. Berte to prosím jako postřeh obyčejného posluchače, nenapadám nikoho.
.
vedoucí prodejny AQ audio studio, Brno
Re: O audiofilství a podobných závislostech
Ježíšmarjá, to snad né.
Pojďme toho nechat a raději poslouchat. Pojedou na CD ti Osamělí medvědí a na LP nové 3LP Nightwish.
Tak příjemný poslech všem a nechte už kabely, nebo se do nich zamotáte.
dkdkdk
To fakt nejde, ale někteří vědí.
Pojďme toho nechat a raději poslouchat. Pojedou na CD ti Osamělí medvědí a na LP nové 3LP Nightwish.
Tak příjemný poslech všem a nechte už kabely, nebo se do nich zamotáte.
dkdkdk
To fakt nejde, ale někteří vědí.
Re: O audiofilství a podobných závislostech
Martas, tohle je casty jev. Nekdo si zapoji lepsi kabel a neslysi nic. Vsechno pri starem.
Pritom nekde jinde v sestave je vetsi "brzda" zvuku, ktera jine zmeny zbagatelizije nebo uplne vyrusi. (nekdo ma treba sestavu celou jednu velkou brzdu
)
Na zkouseni je treba toho mit po ruce vic. Ruzne kabelaze, komponenty, hybat se sestavou atd. Videl jsem u sebe a i slysel od druhych, ze kdyz to nekdo dela s citem a zkusenosti, to se teprve deji velke veci. A majitel sestavy zira s otevrenou pusou, co mu z toho jde ven.
Pritom nekde jinde v sestave je vetsi "brzda" zvuku, ktera jine zmeny zbagatelizije nebo uplne vyrusi. (nekdo ma treba sestavu celou jednu velkou brzdu
Na zkouseni je treba toho mit po ruce vic. Ruzne kabelaze, komponenty, hybat se sestavou atd. Videl jsem u sebe a i slysel od druhych, ze kdyz to nekdo dela s citem a zkusenosti, to se teprve deji velke veci. A majitel sestavy zira s otevrenou pusou, co mu z toho jde ven.
Re: O audiofilství a podobných závislostech
Martasi, opakuj ten test tak, že nebudou oba páry zapojené současně, ale vždy pouze jeden. Mam osobní zkušenost, že když je to zapojeno současně, tak se rozdíly smažou, zřejmě díky přeslechům mezi vstupy.
Za druhé je dobré porovnávat buď RCA, nebo XLR, jinak hrozí ještě nedokonalé srovnání hlasitostí. Já jsem kdysi porovnával výstup CD přehrávače a k němu zapojený DAC tak, že jsem výstupy osadil dvěma stejnýma páry RCA kabelů a zapojil je do vstupů zesilovače a dálkou přepínal vstupy. Bylo mi divné, že nejsem schopen rozeznat rozdíly. Pak mě napadlo ten druhý pár kabelů vždy odpojit a najednou bylo slyšet, že DAC hrál lépe než samotný výstup z přehrávače.
Jinak pro tvou informaci, vyrobil jsem tři napájecí kabely naprosto shodné konstrukce a jediné čím se liší je materiál pokovení měděných vodičů. Poslal jsem je po šesti lidech a každý rozeznal, že nehrají shodně a dokonce se popisy v podstatě shodovaly a dokonce i s mými závěry jako jediného, který dělal porovnání s tím, že jsem věděl které provedení poslouchám. Ostatní technické detaily ohledně kabelů neznali.
Věřím, že bych při metodice klasického A-B-X také neuspěl, protože je to pro náš mozek nepříjemné, ba dokonce stresující a to spolehlivě vnímání rozmázne. Ta metodika A-B-X, kdy anonymní X je A nebo B a posluchač má poznat který se za X schovává je podle logiky správná metoda, ale nepočítá s chováním lidského vnímání v nepohodě. Každý zná pocity a stav když je pod tlakem.
Když se strašně snažím slyšet rozdíly třeba mezi vývojovými vzorky mých prototypů kabelů tak jsem vedle. Mam vyzkoušené, že musím být v klidu a nenutit se k tomu. Pokud k tomu přistoupím jako k poslechu hudby a ne snaze slyšet rozdíly stres se nedostavuje a vnímání není zastřené nepříjemnou emocí. Doposud používám reprokabel od jiného výrobce, protože se mi zatím nepodařilo vyrobit stejně dobře fungující. Nedokážu si představit co by mělo ovlivnit mé vnímání abych cizí kabel slyšel jako lepší. Pokud by rozdíl mezi 2m reprokabely slušného provedení neměl být slyšet těžko bych si vsugeroval aby hrál lépe právě ten cizí.
Za druhé je dobré porovnávat buď RCA, nebo XLR, jinak hrozí ještě nedokonalé srovnání hlasitostí. Já jsem kdysi porovnával výstup CD přehrávače a k němu zapojený DAC tak, že jsem výstupy osadil dvěma stejnýma páry RCA kabelů a zapojil je do vstupů zesilovače a dálkou přepínal vstupy. Bylo mi divné, že nejsem schopen rozeznat rozdíly. Pak mě napadlo ten druhý pár kabelů vždy odpojit a najednou bylo slyšet, že DAC hrál lépe než samotný výstup z přehrávače.
Jinak pro tvou informaci, vyrobil jsem tři napájecí kabely naprosto shodné konstrukce a jediné čím se liší je materiál pokovení měděných vodičů. Poslal jsem je po šesti lidech a každý rozeznal, že nehrají shodně a dokonce se popisy v podstatě shodovaly a dokonce i s mými závěry jako jediného, který dělal porovnání s tím, že jsem věděl které provedení poslouchám. Ostatní technické detaily ohledně kabelů neznali.
Věřím, že bych při metodice klasického A-B-X také neuspěl, protože je to pro náš mozek nepříjemné, ba dokonce stresující a to spolehlivě vnímání rozmázne. Ta metodika A-B-X, kdy anonymní X je A nebo B a posluchač má poznat který se za X schovává je podle logiky správná metoda, ale nepočítá s chováním lidského vnímání v nepohodě. Každý zná pocity a stav když je pod tlakem.
Když se strašně snažím slyšet rozdíly třeba mezi vývojovými vzorky mých prototypů kabelů tak jsem vedle. Mam vyzkoušené, že musím být v klidu a nenutit se k tomu. Pokud k tomu přistoupím jako k poslechu hudby a ne snaze slyšet rozdíly stres se nedostavuje a vnímání není zastřené nepříjemnou emocí. Doposud používám reprokabel od jiného výrobce, protože se mi zatím nepodařilo vyrobit stejně dobře fungující. Nedokážu si představit co by mělo ovlivnit mé vnímání abych cizí kabel slyšel jako lepší. Pokud by rozdíl mezi 2m reprokabely slušného provedení neměl být slyšet těžko bych si vsugeroval aby hrál lépe právě ten cizí.
Noble Audio - výroba a prodej
-
merhaut
Re: O audiofilství a podobných závislostech
Obkecávací vynalézavost audioalchymistů nezná mezí, to se musí nechat:-)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů

