Studioline Praha - nesolidní jednání?

Témata nesouvisející s HiFi, offtopic debaty atd. Ovšem žádné osobní souboje, spory a hádky.
sekal
Příspěvky: 1507
Registrován: 11 bře 2010 14:30

Re: Studioline Praha - nesolidní jednání?

Příspěvek od sekal »

sostakovic píše:Seznam se ještě s někým, pak třeba budeš schopen pochopit jednoduchý psaný text. Možná i udělat jednoduchý logický závěr.
Seznamovat se s někým dalším netřeba, ten tvůj "text" jsem pochopil zcela dostatečně, o jeho "logice" ani nemluvě.. A btw, když jsi kritizoval ty mé "krásné silácké řeči", tak by jsi si měl nejdříve zamést před vlastním prahem http://hifinazory.cz/forum/viewtopic.ph ... 109#p85919 chlapče....


petrL
Příspěvky: 1366
Registrován: 22 črc 2008 08:47
Kontaktovat uživatele:

Re: Studioline Praha - nesolidní jednání?

Příspěvek od petrL »

Jednoznačně nesolidní firma, která si vymýšlí různé kdyby a jestliže. No a nakonec se se zákazníkem ještě dohaduje, aby nemusela dodržet ani svůj vymyšlený postup vrácení *thumbs down* (možná by ty podmínky stály za podnět ČOI)

bh69
Příspěvky: 2034
Registrován: 18 říj 2009 07:22
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Studioline Praha - nesolidní jednání?

Příspěvek od bh69 »

... Vám bude vrácena zaplacená částka, která je zatížena poplatkem ve výši 20% z prodejní ceny s DPH ...
To je naprosto v rozporu se zákonem. Pokud je zboží v pořádku, musí vrátit celou částku a je uplně fuk co si do podmínek napíšou.

Uživatelský avatar
noaid
Příspěvky: 1459
Registrován: 11 bře 2009 14:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Studioline Praha - nesolidní jednání?

Příspěvek od noaid »

Problém je ale v tom, že zboží nebylo vráceno v pořádku, ale poškozené - nefunkční USB vstup. To je pak problematické i vracení ve 14 denní lhůtě - ta se vztahuje jen na nepoškozené zboží, je to náhrada ozkoušení v prodejně. Patrně by se mělo spíše jednat o záruční opravu nebo výměnu.
Můj názor je, že Vision ještě dopadl celkem dobře, mohl taky 30 dní čekat na opravu a pak mít doma dac, který nepotřebuje a je těžko prodejný. Takhle má alespoň většinu peněz zpátky.

Uživatelský avatar
Steve
Příspěvky: 434
Registrován: 15 srp 2008 00:57
Kontaktovat uživatele:

Re: Studioline Praha - nesolidní jednání?

Příspěvek od Steve »

To bh69Souhlas, to je opravdu skandální těch 20% dolů. :shock:
Tenhle spolek je zralý na Černé ovce, a určitě by si nějakou "mediální pozornost" zasloužil, minimálně za svůj férový přístup k zákazníkům.To se hned tak nevidí.

petrL
Příspěvky: 1366
Registrován: 22 črc 2008 08:47
Kontaktovat uživatele:

Re: Studioline Praha - nesolidní jednání?

Příspěvek od petrL »

Bylo by užitečné zjistit názor právníka na možnost využití 14-denní lhůty v případě objevení se závady.

Nicméně ty jejich podmínky, že např. vrácení se nevztahuje na zboží, které nebylo skladem :D O lichvářském poplatku 20 % nemluvě...

Uživatelský avatar
noaid
Příspěvky: 1459
Registrován: 11 bře 2009 14:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Studioline Praha - nesolidní jednání?

Příspěvek od noaid »

Zákon uvádí v § 53 odst. 10, že uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy, má dodavatel právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. ........ Jediná možná platba, kterou lze po spotřebiteli považovat jsou skutečně vynaložené náklady spojené s vrácením zboží.
Takže není to úplně tak, že by nesměl z vrácené částky nic strhnout. Může strhnout své náklady na vrácení. Kolik stojí poštovné zpět u takového balíku a beztak do ciziny - 100 Kč to nebude. Možná do toho lze započítat i spotřebovaný čas apod.
A vrácení peněz nemusí být okamžitě, ale do 30 dnů.

http://www.lupa.cz/clanky/vite-kdy-a-ja ... v-e-shopu/

Uživatelský avatar
Donuts
Příspěvky: 489
Registrován: 23 dub 2008 07:06
Kontaktovat uživatele:

Re: Studioline Praha - nesolidní jednání?

Příspěvek od Donuts »

petrL píše:Bylo by užitečné zjistit názor právníka na možnost využití 14-denní lhůty v případě objevení se závady.

Nicméně ty jejich podmínky, že např. vrácení se nevztahuje na zboží, které nebylo skladem :D O lichvářském poplatku 20 % nemluvě...
Zbozi, ktere neni skladem se zrejme da povazovat za zbozi na objednavku. O tom zda je ten poplatek lichvarsky muzeme diskutovat, nicmene predpokladam, ze dotycny si ty podminky pred nakupem precetl a pokud s nimi nesouhlasil, tak nemel nakupovat, at uz jsou protipravni nebo ne.

Jinak si dokazu predstavit, ze obchodnik do tech duvodne vynalozenych prostredku zaradi polozky typu odborne vycisteni, technicka prohlidka a dalsi a snadno se pak na tech 20% dostane.

A vadne zbozi v te lhute mozne vratit neni, je nutne pouzit klasickou reklamaci.

Urcite se muzou objevit i jine pravni nazory, obcanske pravo neni moji domenou.

petrL
Příspěvky: 1366
Registrován: 22 črc 2008 08:47
Kontaktovat uživatele:

Re: Studioline Praha - nesolidní jednání?

Příspěvek od petrL »

Jestli je něco skladem nebo ne, je problém obchodníka. Když mu nevyhovují pravidla, tak ať to nedává do e-shopu. Ale nemůže kvůli svému problému ohýbat zákony. A jestliže si firma vymyslí takové pravidlo, jehož splnění nebo nesplnění nemá zákazník šanci dokázat (co se psalo na www v okamžiku objednání??), o něčem to svědčí.

U lacinějšího zboží si dokážu představit i větší manipulační náklady než 20 % ceny, ale chtít to paušálně, je lichva.

Takže při závadě zákazník o možnost vrácení přijde? Nebo se lhůta počítá až od vyřízení reklamace? Chtělo by to právníka.

Uživatelský avatar
DRVOŠTĚP
Příspěvky: 939
Registrován: 27 bře 2010 19:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Studioline Praha - nesolidní jednání?

Příspěvek od DRVOŠTĚP »

Tady je hlavně vidět ta nenažranost prodejce.U této firmy jsem chtěl taky pustit nějakou korunu...Ale už jsem si je vymazal v Pc z oblíbených.A takových jako já asi bude víc.

vision
Příspěvky: 228
Registrován: 11 čer 2010 19:09
Kontaktovat uživatele:

Re: Studioline Praha - nesolidní jednání?

Příspěvek od vision »

Abych vysvětlil to, proč si strhává 20%. Prý je to proto, že zboží musí dát do bazaru a snížit jeho cenu.
Já jsem mu vysvětloval všema možnýma způsobama, že tak se to přeci nedělá, ale všechno bylo zbytečné.

Uživatelský avatar
Donuts
Příspěvky: 489
Registrován: 23 dub 2008 07:06
Kontaktovat uživatele:

Re: Studioline Praha - nesolidní jednání?

Příspěvek od Donuts »

vision píše:Abych vysvětlil to, proč si strhává 20%. Prý je to proto, že zboží musí dát do bazaru a snížit jeho cenu.
Já jsem mu vysvětloval všema možnýma způsobama, že tak se to přeci nedělá, ale všechno bylo zbytečné.
Tak to me zajima, jak se to tedy dela? Opravdu ma prodejce prelepit krabici izolepou a poslat dalsimu zakaznikovi? Se podivej na jakykoliv obchod s pocitaci s jakou slevou prodavaji rozbalene zbozi, jak u Alza tak CZC je to mezi 10-20%.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti