Za tohle se plně a ze všemi důsledky podepisuji.
Re: Za tohle se plně a ze všemi důsledky podepisuji.
Dadafte, vždyť ten tvůj prosral100 systém je podstatou opoziční smlouva. Pravice přitulená k levici a naopak...
Re: Za tohle se plně a ze všemi důsledky podepisuji.
Jinými slovy: Pro100r funguje, protože funguje (k plné spokojenosti levice i pravice) i opoziční smlouva.merhaut píše:Dadafte, vždyť ten tvůj prosral100 systém je podstatou opoziční smlouva. Pravice přitulená k levici a naopak...

Re: Za tohle se plně a ze všemi důsledky podepisuji.
no já nevím merhaute. když pominu tvou klasickou provokaci, tak je podle mě důležité, aby byly strany ovlivňující celostátní politiku hluboce zakotvené ve společnosti, měly svou komunální rovinu. tohle by měla být ta skutečná smlouva mezi pravicí a levicí - že ví, co se děje i na jiné úrovni než jsou parlamentní hrátky. že mají zpětnou vazbu. a další: opozice musí mít kontrolní pozice.
jenže tady to není tak, že by politici byli našimi zaměstnanci. že by jejich pozice byla spojena s tím, jak dokážou řešit problémy, na které individuálně nestačíme. vem si nedávno ztracenou Aničku. tohle se může stát komukoliv. pokud by se to mělo stát mě, tak chci, aby policie tohoto státu měla špičkovou techniku, aby byla schopna logisticky a personálně zvládnout okamžité uzavření hranic, nasazení psovodů atd.
je mi jedno, že se polovinu pracovní doby, když se nic neděje, policajti flákají po cvičeních, školeních a vyřizují (zbytečné?) papíry. chci ale, aby v případě krize dokázali okamžitě jednat. aby byli vycvičení a připravení. aby věděli co dělat.
a když se nikdy mé rodiny nic takového nebude týkat tak hurá a chvála pánu za to - přesto je nebudu brát za nefachčenky a vyžírky.
nebo si vem třeba návrh VV na zápisné na VŠ. 6 tisíc za semestr předem na dřevo - oni vůbec nechápou, že tohle by JEDNOZNAČNĚ omezilo přístup některých dětí k vysokému vzdělání. a je úplně jedno, jestli jsou jejich rodiče špatně vydělávající lidé nebo alkoholičtí nefachčenkové. jsme malí. nemůžeme si dovolit někomu, kdo ještě sám nemůže rozhodovat o svém osudu, brát možnosti. talent a píle jsou vzácné koření a bohudík nesouvisí s tím, jak dobrá/špatná je situace rodiny.
a politici se musí postarat, aby to fungovalo a aby na to byly peníze.
jenže tady to není tak, že by politici byli našimi zaměstnanci. že by jejich pozice byla spojena s tím, jak dokážou řešit problémy, na které individuálně nestačíme. vem si nedávno ztracenou Aničku. tohle se může stát komukoliv. pokud by se to mělo stát mě, tak chci, aby policie tohoto státu měla špičkovou techniku, aby byla schopna logisticky a personálně zvládnout okamžité uzavření hranic, nasazení psovodů atd.
je mi jedno, že se polovinu pracovní doby, když se nic neděje, policajti flákají po cvičeních, školeních a vyřizují (zbytečné?) papíry. chci ale, aby v případě krize dokázali okamžitě jednat. aby byli vycvičení a připravení. aby věděli co dělat.
a když se nikdy mé rodiny nic takového nebude týkat tak hurá a chvála pánu za to - přesto je nebudu brát za nefachčenky a vyžírky.
nebo si vem třeba návrh VV na zápisné na VŠ. 6 tisíc za semestr předem na dřevo - oni vůbec nechápou, že tohle by JEDNOZNAČNĚ omezilo přístup některých dětí k vysokému vzdělání. a je úplně jedno, jestli jsou jejich rodiče špatně vydělávající lidé nebo alkoholičtí nefachčenkové. jsme malí. nemůžeme si dovolit někomu, kdo ještě sám nemůže rozhodovat o svém osudu, brát možnosti. talent a píle jsou vzácné koření a bohudík nesouvisí s tím, jak dobrá/špatná je situace rodiny.
a politici se musí postarat, aby to fungovalo a aby na to byly peníze.
Re: Za tohle se plně a ze všemi důsledky podepisuji.
Naprostá pravda. Bohužel snaha je, aby vzdělání bylo jen pro finanční elitu. Chce se izolovat všemi způsoby od zbytku, počínaje vysokými zdmi svých obytných pevností na jiným nedostupných místech, přes omezování vlivu malých politických stran, které nefinancují, kouřová skla automobilů a celkovou neviditelnost pro běžné lidi i média. Je to nenápadná cesta k absolutní moci, která je založená jen na příslušnosti ke speciální vrstvě.dadaft píše:talent a píle jsou vzácné koření a bohudík nesouvisí s tím, jak dobrá/špatná je situace rodiny.
Hloupý plebs, dobrý plebs. Alespoň je nebude svým přemýšlením ohrožovat.
Je to psychologická válka založená na dokonalé manipulaci s lidmi - "voliči". Každý, kdo téhle manipulaci podlehne, prohrál svůj život.
Re: Za tohle se plně a ze všemi důsledky podepisuji.
No o píli studentů bych si dovolil pochybovat... Nakonec jsou to Češi, vždycky hledají, jak co obejít nebo ochcat. Jít čelem a s rovnou páteří je až poslední možnost, a část jich to ani nenapadne. Ano, škola by měla být "zadarmo" (že pro studenty popř. jejich rodiče není zadarmo ani teď ani nebyla za socialismu ví každý, kdo studoval), ale současně by se na ni neměl dostat každý, tj. být tvrdší požadavky pro přijetí. Myslím znalosti nebo schopnosti, kdyby za tím merhaut chtěl vidět něco jiného.
Pak by se ale musel zvýšit státní příspěvek na studenta, čehož by rychle využili soukromí spekulanti a zakládali VŠ rychleji než sluneční elektrárny.
Jistě by to šlo udržet na uzdě - akreditace apod. Jenže když tenhle stát všechno převádí na peníze a neviditelnou ruku trhu, rezignuje na veškeré kontrolní a regulační funkce, tak nevím...
Ale dlouhodobý cíl je jasný, i když paradoxně asi né úplně úmyslný: rozdělit a rozdrobit společnost, na pár bohatých a mnoho vrstev chudých, na vzdělané a nevzdělané...
Pak by se ale musel zvýšit státní příspěvek na studenta, čehož by rychle využili soukromí spekulanti a zakládali VŠ rychleji než sluneční elektrárny.
Jistě by to šlo udržet na uzdě - akreditace apod. Jenže když tenhle stát všechno převádí na peníze a neviditelnou ruku trhu, rezignuje na veškeré kontrolní a regulační funkce, tak nevím...
Ale dlouhodobý cíl je jasný, i když paradoxně asi né úplně úmyslný: rozdělit a rozdrobit společnost, na pár bohatých a mnoho vrstev chudých, na vzdělané a nevzdělané...
Re: Za tohle se plně a ze všemi důsledky podepisuji.
To se ale právě bije s finančním řízením všeho. Proto místo znalostí nastupují peníze. Ty oni mají. Na rozdíl od těch znalostí.petrL píše:ale současně by se na ni neměl dostat každý, tj. být tvrdší požadavky pro přijetí. Myslím znalosti nebo schopnosti,
Nemáš peníze? Tak si pujč, pokud možno na co nejdelší dobu. Tím tě oholíme už do budoucna, pro případ, že bys náhodou dosáhl nějakého úspěchu, půjčka tě udrží hezky při zemi, tam kam patříš.
Viz Británie. Většina vysokých školáků ty půjčky na studium nestačí splatit ani za celý život.
Půjčky jsou jeden z nejmocnějších nástrojů moci. Nejdříve člověka donutit, aby si půjčil, a pak ho tím držet pod krkem. A nabulíkovat mu, že to udělal dobrovolně a že to tak je dokonce správně.
Bohatých nesmí být moc, jinak by nebyli bohatí. Jejich počet se nesmí zvětšovat, jinak by se začali ohrožovat sami mezi sebou, začali by se blížit průměru, poměr bohatých a chudých lze měnit pouze rostoucím počtem na straně chudých, ne naopak.
Chudí jsou v kapitalismu v podstatě hlavní finanční stabilizační prvek, ti brzdí inflaci apod. Kdyby měli větší příjmy, zvedly by se automaticky ceny, tím i inflace, a bohatí by vlastně sekundárně chudli. Jako zmírnění frustrace z chudoby se pak používají hesla jako "rovné příležitosti", "časem bude lépe", "po utahování opasků přijde doba hojnosti i pro vás" apod. nesmysly. Nic takového samozřejmě nepřijde. Samo ne. Takové věci se pouze aktivně vydobudou. Pasivně se mohou pouze ztratit.
Re: Za tohle se plně a ze všemi důsledky podepisuji.
Nesvádějme všechno na studenty, ti na vině nejsou - je to otázka kvality školství. Jen 21 let po sametovce a Komenský v hrobě dělá ventilátor.petrL píše:No o píli studentů bych si dovolil pochybovat...
.....Ale dlouhodobý cíl je jasný, i když paradoxně asi né úplně úmyslný: rozdělit a rozdrobit společnost, na pár bohatých a mnoho vrstev chudých, na vzdělané a nevzdělané...
Ten dlouhodobý cíl (a já jej nazvu úmyslny) je jednoduchý: pro latiníky Divide et impera, pro anglicky mluvící Divide and rule, aby to pochopili všichni, pak Rozděl a panuj. Je to termín starý již skoro 500 let a je běžně používaný účastníky politického boje, ve kterém se snažili vyvolat mezi svými protivníky nesváry a rozbroje, aby je pak mohli jednotlivě snadněji porazit a ovládat, tolik Wikipedie.
Perfektně se dá využít i k rozbití hospodářství, školství, lékařství, zemědělství, vědy a pod. tam, kde to ohrožuje zájmy mocenských (a to i vznikajících) tříd, nebo uskupení, do kterého jsme chtěli vstoupit.
Re: Za tohle se plně a ze všemi důsledky podepisuji.
Přesně tak. Bohatí jednak potřebují peníze, jednak - a to hlavně - širokou vrstvu chudých, která určí (nízkou) cenovou hladinu.noaid píše:Chudí jsou v kapitalismu v podstatě hlavní finanční stabilizační prvek, ti brzdí inflaci apod. Kdyby měli větší příjmy, zvedly by se automaticky ceny, tím i inflace, a bohatí by vlastně sekundárně chudli. Jako zmírnění frustrace z chudoby se pak používají hesla jako "rovné příležitosti", "časem bude lépe", "po utahování opasků přijde doba hojnosti i pro vás" apod. nesmysly. Nic takového samozřejmě nepřijde. Samo ne. Takové věci se pouze aktivně vydobudou. Pasivně se mohou pouze ztratit.
Ad utahování opasků: já jenom čekám, kdy ti perverzní ODSáci přijdou s přivazováním ručiček, bičováním zadečků atd. Ty opasky vytahují vždycky, když přijdou k moci, už jsou trochu nudní...
To jo, když dneska chce a musí mít titul každý. Ale nakonec špičkový průmysl už nemáme a v humanitních oborech se blbost spíš ztratí, tak o co jde?Aleska píše: Nesvádějme všechno na studenty, ti na vině nejsou - je to otázka kvality školství.
Re: Za tohle se plně a ze všemi důsledky podepisuji.
To bylo vždy, ale kdysi fungoval výběr na základě znalostí, finace jen občas u úplatku u známých, těch případů zas tolik nebylo. Dnes čím víc pruhů (studentů), tím víc adddddidas (peněz pro školu).petrL píše:To jo, když dneska chce a musí mít titul každý.
Před lety jsem v rádiu slyšel rozhovor s jedním profesorem z Karlovy Univerzity. Prý existuje jediný důvod, proč nedostudovat humanitní obor - že by studenta cestou do školy přejela tramvaj.petrL píše:v humanitních oborech se blbost spíš ztratí

Re: Za tohle se plně a ze všemi důsledky podepisuji.
Myslím, že ve středním školství je situace daleko tristnější.Znám to ze svého nejbližšího okolí.Učitelky mají dilema :Buď ty debily nenecháme projít a pak do roka skončíme taky, nebo zavřeme i ty kuří oka a máme zase jeden rok započtený do penze.Jedině tak je možné , že se z dříve výběrových škol a gymnázií , kde se dostávali jedničkáři stávají instance druhé kategorie, kde vezmou i trojkaře. Heslo "Žít a nechat žít" zde dostává poněkud jiný rozměr
...........jen do dneška jsem nepochopil, jak to mysleli Voskovec a Werich s tím "Nashledanou v lepších časech".
Někdy to považuji za sarkasmus nejhrubšího zrna.

...........jen do dneška jsem nepochopil, jak to mysleli Voskovec a Werich s tím "Nashledanou v lepších časech".
Někdy to považuji za sarkasmus nejhrubšího zrna.
Re: Za tohle se plně a ze všemi důsledky podepisuji.
Hoši, Ivo Aštar Benda vám ještě nevolal? Právě takové nahání...
Re: Za tohle se plně a ze všemi důsledky podepisuji.
A to je střední školství základem pro vysoké školství.
V minulém roce jsem se vsadil, že z hlavy napíši diplomovou práci pro studenta soukromé výběrové střední školy v Praze. Termín byl šibeniční, pouhé 4 hodiny na text a 2 hodiny na finální úpravu. Druhý den jsem ji (ráno) vezl na svázání do Ústí, odpoledne ji student odevzdal a večer mi přinesl výsledek - za 2 !
O to větší bylo, když jsem se dozvěděl, že si žáci museli oznámkovat práci sami, protože škola na to neměla čas...
Takže ta Plzeň je jen špička pomyslného ledovce a ostatní (hlavně soukromé) školy nebudou vyjímkou.
V minulém roce jsem se vsadil, že z hlavy napíši diplomovou práci pro studenta soukromé výběrové střední školy v Praze. Termín byl šibeniční, pouhé 4 hodiny na text a 2 hodiny na finální úpravu. Druhý den jsem ji (ráno) vezl na svázání do Ústí, odpoledne ji student odevzdal a večer mi přinesl výsledek - za 2 !

O to větší bylo, když jsem se dozvěděl, že si žáci museli oznámkovat práci sami, protože škola na to neměla čas...
Takže ta Plzeň je jen špička pomyslného ledovce a ostatní (hlavně soukromé) školy nebudou vyjímkou.
Re: Za tohle se plně a ze všemi důsledky podepisuji.
Na to je třeba se postavit někam do podchodu, tady neuspěješ.merhaut píše:Hoši, Ivo Aštar Benda vám ještě nevolal? Právě takové nahání...
Někomu prostě stačí, že tu nejsou komunisti. Předkům zase v 50.letech stačilo, že už není Hitler, válka a hlad. To bylo hlavní. Předtím zase hlavně že nám už nevládne císařpán, předtím Habsburkové, atd.
Re: Za tohle se plně a ze všemi důsledky podepisuji.
No neřikej, že je tvůj kamarád. To by ledacos vysvětlovalo.merhaut píše:Hoši, Ivo Aštar Benda vám ještě nevolal? Právě takové nahání...

Re: Za tohle se plně a ze všemi důsledky podepisuji.
Jo, a ty 2 způsoby utahování opasků znáte? (Minimálně z popisu k jednomu CD Jablkoně.)
Alesik, to není offtopic! Soukromé školství je dobrý byznys už dneska. Kdybys dal 2 hodiny na text a 4 na úpravu, dostal by za 1. Ale i 2 dobrá.
Alesik, to není offtopic! Soukromé školství je dobrý byznys už dneska. Kdybys dal 2 hodiny na text a 4 na úpravu, dostal by za 1. Ale i 2 dobrá.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host