Za tohle se plně a ze všemi důsledky podepisuji.

Témata nesouvisející s HiFi, offtopic debaty atd. Ovšem žádné osobní souboje, spory a hádky.
Zamčeno
Uživatelský avatar
Hellboy
Příspěvky: 614
Registrován: 18 led 2010 23:57
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Za tohle se plně a ze všemi důsledky podepisuji.

Příspěvek od Hellboy »

TRaky jsem to zaregistroval a všimnul jsem si, že daný seznam známek manipulátorů sedí velmi přesně na řadu diskutujících na tomto fóru. Dobře jsem se zasmál :) Posuďte sami a dosaďte si svého oblíbeného psychopata:

1. Dává okázale najevo svoje znalosti, rád ohromuje množstvím publikací, sečtělostí, citacemi a odkazy. Sází na nedostatečné znalosti druhých, snaží se vzbudit dojem, že „má navrch".

2. Je sebestředný. Obklopuje se výlučně lidmi nejistými a bezmezně oddanými. Přestože tvrdí pravý opak, názory ostatních jej nezajímají, jejich práva, potřeby a problémy nevnímá.

3. Jeho osobní integrita a růst jsou nerozlučně spojené s ponižováním ostatních. Pokud o někom hovoří, pak ironicky, s despektem. Je jako topící se člověk, jenž strhává pod vodu svého zachránce. Jeho vztahy připomínají nepřetržitý boj. Nemá žádné skutečné přátele.

4. U druhých dokáže vyvolat pocit viny i za sebemenší pochybení. Používá přitom zdánlivě logické argumenty a morální zásady, jimiž se účelově ohání. Sám pocit viny nezná. Je bezchybný.

5. Zdvořilosti, ohleduplnosti a slušnosti druhých využívá k dosažení vlastních cílů. Snaží se zmocnit toho, co nemůže mít: jejich dobrých vlastností, nadání a úspěchů. Zodpovědný a slušný člověk se snadno stává jeho kořistí.

6. Nepřetržitě kritizuje. Nikdo si nemůže být jistý, že unikne jeho útokům. Dokonalost neexistuje a on je od toho, aby na to druhé upozorňoval. Terčem kritiky se mohou stát i malichernosti, které s jeho odborností nijak nesouvisejí.

7. Pokud nevycházejí jeho plány, zbavuje se odpovědnosti, svaluje vinu na druhé. Prohlašuje, že se stal obětí spiknutí neschopných, omezených a líných.

8. Pokud má udělat nějaké jasné a jemu nepříjemné rozhodnutí, neučiní tak otevřeně. Raději se stáhne do pozadí, aby se za čas mohl stát jeho hlasitým kritikem.

9. V případě úspěchu nezapomene zdůraznit , že na něm má zásluhu především on. Pochvala a povzbuzení spolupracovníků jsou mu cizí.

10. Trvá na okamžitých odpovědích na svoje otázky. Druhým dává neustále najevo, že musejí být dokonalí, nesmějí měnit názor, musejí všechno vědět. Vlastní názory, chování a pocity přitom pružně mění.

11. Je mistrem v umění lhát. Jestliže jej na rozpor upozorníte, kategoricky popře, že by změnil názor a ještě vás obviní, že jste jej špatně pochopili. Pravděpodobně si ani neuvědomuje, jak často lže. Neznamená to ovšem, že si to neuvědomuje nikdy.

12. Forma je pro něj důležitější než obsah. Zakládá si na svém vzhledu, kondici a vnějším efektu.

13. Nesnáší, aby kdokoliv žertoval na jeho účet, kritizoval jej, nebo mu dokonce něco odmítl. Dokáže popírat i zřejmá fakta. Kritika v něm vyvolává nejistotu a úzkost, které pak zakrývá jedovatými a uštěpačnými poznámkami .

14. Jestliže mu docházejí argumenty, uchyluje se k teatrálním posměšným gestům a opovržlivým grimasám.

15. Je mistrem v používání „dvojité vazby" (double bind). Jde o paradoxní komunikaci, při níž jsou dvě navzájem si odporující zprávy vysloveny tak, že když vyhovíte jedné, nevyhovíte druhé. Vyčítá vám například, že jste v oboru nevzdělaní a když se od něj chcete dozvědět víc, odpoví : „To je zbytečné, stejně byste to nepochopil.". Ať uděláte cokoliv, je z vás hlupák.

16. S diskuzí souhlasí jen tehdy, pokud je si jistý, že z ní vyjde jako vítěz. Jestliže se dostane do úzkých, odejde, nebo neomaleně změní téma rozhovoru. Ve strachu z prohry neváhá sáhnout ani ke skrytým hrozbám.

17. Svoje žádosti neformuluje jasně, ale raději oklikou, tak , aby na základě vynucené odpovědi druhého mohl dospět k závěru sám.

18. Vadí mu lidé v okolí, kteří si dobře rozumějí. Rozeštvává je. Nesoulad a podezíravost se přitom šíří plíživě. Bývá těžké určit, odkud vlastně přicházejí.

19. Vyhýbá se přímému kontaktu, vzkazy nechává vyřizovat „svými" lidmi. Místo osobního rozhovoru raději telefonuje, píše nebo komunikuje prostřednictvím médií.

20. Přestože není v obvyklém slova smyslu stranický, straní, rozděluje, aby snadněji panoval.

Uživatelský avatar
jirie
Příspěvky: 779
Registrován: 03 pro 2008 11:35
Kontaktovat uživatele:

Re: Za tohle se plně a ze všemi důsledky podepisuji.

Příspěvek od jirie »

Pánové, skoro to vypadá, že v každém z nás je kousek psychopata.
Ta skutečná povaha se pozná teprve když je jedinec pod tlakem nebo pod parou :mrgreen:

boxer

Re: Za tohle se plně a ze všemi důsledky podepisuji.

Příspěvek od boxer »

Hellboy

Přiznávám se ve všech 20 bodech obžaloby.



P.S.

Takto to dopadá,když se z obžalovaného stane žalobce.A vzhledek k bodu 14....

Obrázek


Uživatelský avatar
pininfarino
Příspěvky: 90
Registrován: 23 lis 2009 23:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Za tohle se plně a ze všemi důsledky podepisuji.

Příspěvek od pininfarino »

Je to tak. Plne sa podpisujem aj ja... A chcel som aj napísať, prečo je to tak. Ale, aká náhodička, nemusím.. Totiž, pod tým videom na YOUTUBE je jeden trefný komentár, ktorý to celé vystihuje... citujem:
"problém není v těch pár tisících tunelářů, co tuhle zemi rozkradla... problém je v těch dalších 10 milionech, co je nechala na pokoji..."
Ja lem dodám, že sa s tým nedá nič robiť. Vzniknutý stav v štáte je kombináciou genofondu národa a systému, v ktorom sa práve nachádza. A genofond, ako je známe, sa mení len veľmi pomaly... /my na Slovensku sme na tom rovnako, ba horšie/
;)

Uživatelský avatar
dadaft
Příspěvky: 6879
Registrován: 24 dub 2008 09:50
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Za tohle se plně a ze všemi důsledky podepisuji.

Příspěvek od dadaft »

nejhorší je, že spousta politiků nechápe, proč jsou některé věci takové, jaké jsou, a důsledky svých činů.

vemme Kalouska. je to chemik a jako chemik i přistupuje k rozpočtu - myslí si, že může různé položky různě míchat a přehazovat, a že když to dobře smíchá, konec bude dobrý...
má pocit, že může měnit jednotlivé položky a nic podstatného se neděje!
rovné daně jsou nebezpečný novovlný blud a naši politici mají pocit, že díky tomu, čím jsme si prošli, můžeme ostatní učit.
jenže tak to není. ve skutečnosti daňový systém není jen soubor nějakých parametrů a číselných hodnot. není to tak, že Západ stojí jen na nějakých abstraktních idejích, jako je například svoboda slova a projevu. tyhle ideje jsou konkrétně a hmatatelně podporovány zákony - - - ale i např. daněmi!!!

KAŽDÝ, každý!!! z vyspělých států má publikace (knihy, noviny, časopisy) ve snížené nebo nulové sazbě DPH. toto daňové zvýhodnění není výsledek tlaku tiskařských lobby atp., jak by nám asi byli schopni zdejší pravičáci namluvit - tak proč to ti hlupáci takhle mají??? - - - je to materializace naší víry, že svoboda projevu je vzácná vymoženost, která zakládá náš způsob života. a že je jí třeba tvrdě chránit.

tyhle zásadní hlubší rysy našim politikům zatím jaksi unikají...

sekal
Příspěvky: 1507
Registrován: 11 bře 2010 14:30

Re: Za tohle se plně a ze všemi důsledky podepisuji.

Příspěvek od sekal »

dadaft píše:KAŽDÝ, každý!!! z vyspělých států má publikace (knihy, noviny, časopisy) ve snížené nebo nulové sazbě DPH.
Nejen knihy, noviny a časopisy, ale (často) i potraviny a léky - ty především (!), dále pak MHD etc...

Zdravotnictví se stane luxusem, nebo zkrachuje
O dopadech zvýšené DPH na zdravotnictví Kalousek mlčí jako ryba. Jakoby se nic nedělo. Přitom právě v této sféře dojde doslova k šoku. Leccos už naznačuje ministr Heger, ze kterého vypadla věta, dokumentující naprosto šílené diletantství celé vlády: „Tento skokový nárůst DPH bude pro nás zásah, se kterým jsme nepočítali,"řekl doslova Heger, což tento výrok pasuje na perlu roku. Vládu zkrátka nenapadlo, že zvýšená daň se musí odrazit ve všech odvětvích, což si dokáže spočítat i žáček základní školy. Při 10% zvýšení DPH, budou stát tyto zvýšené náklady resort zdravotnictví 10 miliard korun, které nemá a mít nebude, pokud to nezaplatí pacienti. Ano, my všichni, protože Kalousek se nechal slyšet, že zdravotnictví už od něj nedostane ani korunu. Zmizí léky bez doplatku, přestože zákon o veřejném zdravotním pojištění zaručuje, že léky bez doplatku musí být dispozici na každou nemoc. Už tady vláda porušuje zákony. Lékaři samozřejmě nedostanou přidány ony slíbené peníze a pacienti budou platit jako mourovatí. Naši chytrou vládu totiž vůbec nenapadlo, že všechna zdravotnická zařízení, tedy i nemocnice jsou konečnými spotřebiteli a zvýšená DPH na ně dopadne v plné výši. Budou platit více za zdravotnický materiál, jako jsou obyčejné obvazy, nutné RTG filmy, prádlo, hygienické potřeby a samozřejmě hlavně jídlo a léky. Velmi skromné odhady hovoří o tom, že si každý z nás tedy připlatí měsíčně na zdravotnictví okolo 100Kč.
Zdroj : zde

Výživa po česku: houska se salámem

(P.S. Za 10% si pochopitelně dosaďte 7,5%...)

Uživatelský avatar
AlienCZ
Příspěvky: 266
Registrován: 24 dub 2008 11:27
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Za tohle se plně a ze všemi důsledky podepisuji.

Příspěvek od AlienCZ »

sekal píše:Jan Hnízdil: Manuál zvídavého občana

Každý rozumí tomu, že se může narodit člověk bez ruky nebo s nějakou tělesnou vadou. Málokdo ale chápe, že se může narodit člověk s poškozeným charakterem. Nebo i bez něj. Když se dostane do vysoké funkce, je zle. Není síly, jak ho odstranit. Demokratický společenský systém na to vůbec nepamatuje. Nad chováním řady našich politiků, nad jejich projekty jako třeba olympiáda v Praze, Opencard, Pandury, Gripeny nebo lyžařský šampionát v Liberci, zůstává rozum stát. Mají jediné vysvětlení. Zrodily se v mozcích charakterových invalidů. K jejich odhalení poslouží modifikovaný test francouzské psycholožky Isabelle Nazare-Aga, autorky knihy „Nenechte sebou manipulovat. Aneb jak rozpoznat manipulaci a jak se jí bránit.".
Test (resp. zdroj) zde
Pan Hnízdil především nechápe, že miminko se s poškozeným charakterem nerodí. Charakter se vytváří, buduje a stabilizuje výchovou dítěte od narození. A to je faktor, o kterém jsem hovořil hned od počátku. Vliv každého z nás na svět okolo nás. Takže cesta k nápravě je jednoznačná, skrze nás. Bohužel, bez přičinění každého z nás, zejména pak k výchově našich potomků, cesta ke zlepšení nemá cíle.

Albert Einstein je autorem mnoha naprosto úžasných, dokonalých a předvším PLATNÝCH výroků. Jeden z nejpravdivějších a zároveń nebolestivějších, jelikož jednoznačně ukazuje velký problém řešní je tento:

JÍT PŘÍKLADEM, NENÍ nejlepší způsob jak lidi něco naučit, jak je změnit k lepšímu. JE JEDINÝ !!!

A to je úkol nelehký. Člověk je tvor přirozeně líný, nedůvěřivý a závislý na zažitých rituálech. Málo kdo z nás má informace a následné schopnosti své potomky vychovávat tím správným způsobem, jít jim tím nejlepším příkladem. Získávání důležitých informací je pracné, časově náročné a jejich uvádění do praxe ještě těžší. Zejména když je v televizi ten fotbal, nebo seriál. představa, že by za nás měl myslet někdo jiný, je lákavá a politik je první na ráně. Vysedávání u televize, počítače, v hospodě, kafrání, nadávání, nicnedělání, to nejsou žádné příklady pro děti a mládež a jsou hlavní příčinou, proč se dorůstající potomci od svých rodičů odvracejí už tak brzy. Nevidí v nich nic co by stálo za následování. jen málo otců a matek dokáže své děti upoutávat po celé období dětství i dospívání, protože jsou osobnostmi, pevných charakterů a především něco smysluplného vytvářejí.

Homer Simson řekl: VLÁDU MÁME PŘECE PROTO, ABYCHOM NEMUSELI MYSLET.
Skutečně Vám to nic nepřipomíná?

90% dospělé populace jen nějak přežívá, s tím žádného puberťáka nikdo neohromí. Ti si pak logicky hledají zkratky ke svým cílům. Dorůstají v ony poškozené až bezcharaktrní jedince.

Takže aby to bylo pochopeno, dokud nepůjdeme všichni tím nejlepším příkladem svým dětem, nevyroste z nich o nic víc lepší člověk, než jsou ti mezi námi. A to jsou ti, na které zcela neoprávněně a zbytečně nadáváme, neboť byli jen vychováni jinými lidmi, jako jsme my.

Uživatelský avatar
AlienCZ
Příspěvky: 266
Registrován: 24 dub 2008 11:27
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Za tohle se plně a ze všemi důsledky podepisuji.

Příspěvek od AlienCZ »

dadaft píše: KAŽDÝ, každý!!! z vyspělých států má publikace (knihy, noviny, časopisy) ve snížené nebo nulové sazbě DPH. toto daňové zvýhodnění není výsledek tlaku tiskařských lobby atp., jak by nám asi byli schopni zdejší pravičáci namluvit - tak proč to ti hlupáci takhle mají??? - - - je to materializace naší víry, že svoboda projevu je vzácná vymoženost, která zakládá náš způsob života. a že je jí třeba tvrdě chránit.
Knihy, časopisy, noviny. K čemu slouží? Pokusme se to definovat.

Knihy:
K čemu slouží detektivka, růžový román, scifi příběh? Je potřebný k životu? Není.

Vzdělávací knihy to už je jiná káva, ale ruku na srdce, kdo umí ocenit smysl a důležitost vzdělávací knihy, na cenu nehledí, neboť její obsah je 1000 x vzácnější a hodnotnější, než její cena bez ohledu na výši DPH.
Pohádky pro děti? Stejně jako hračky, filmové pohádky a pod. Za nákup je zodpovědný rodič. Rodič má koukat aby měl na to, co jeho rodina potřebuje, nebo chce. O tom, že žije ve světě, kde se všechno pořizuje za peníze, ví od narození, tak proč najednou to velké překvapení a údiv?

Časopisy: - 100% KOMERCE, vyšší sazba DPH je naprosto oprávněná.

Noviny:
Bulvár - tam je to jasný, ještě bych k tomu přidal 100% spotřební daň.
Seriozní tisk - pln reklam směřuje spíše do komerce. Nevím. Neumím to posoudit.

Argumentace, že jinde mají to či ono jinak, je báhovost a neobstojí. Již mnohokrát se ukázalo, že to ani u nich zrovna moudré nebylo.

Mě na tom celém DPH vadí především to, že se pořád mění. Jako podnikatel a plátce DPH jsem na vládu naštvát především právě proto. Neustále změny stojí peníze, naše peníze. A to už tu máme výhledově několik dalších změn na poli DPH. Nemá to konce.

Ale co chtít od politiků, kteří sami nikdy žádný poctivý byznys nevybudovali a vůbec tomu nerozumějí?

sekal
Příspěvky: 1507
Registrován: 11 bře 2010 14:30

Re: Za tohle se plně a ze všemi důsledky podepisuji.

Příspěvek od sekal »

AlienCZ píše:Pan Hnízdil především nechápe, že miminko se s poškozeným charakterem nerodí.
Reakce Jana Hnízdila byla volně inspirována prací psychiatra R. Harea a psychologa Paula Babiaka, která byla zmíněna v textu a myšlena byla (samozřejmě) s nadsázkou.. Neočekával jsem, že to někdo může pochopit jinak...:?
AlienCZ píše:Vzdělávací knihy to už je jiná káva, ale ruku na srdce, kdo umí ocenit smysl a důležitost vzdělávací knihy, na cenu nehledí, neboť její obsah je 1000 x vzácnější a hodnotnější, než její cena bez ohledu na výši DPH.
Pokud se budeš muset rozhodnout mezi nákupem "proviantu" a vzdělávací knihou, co zvolíš ? O lécích (a "položce" zdravotnictví obecně) je myslím zbytečné mluvit, že (?).....*sunglases*

Uživatelský avatar
dadaft
Příspěvky: 6879
Registrován: 24 dub 2008 09:50
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Za tohle se plně a ze všemi důsledky podepisuji.

Příspěvek od dadaft »

AlienCZ

není sporu. děti vyrůstající v harmonických poměrech jsou v průměru v dospělosti na tom líp: míň dopravních přestupků, míň rozvodů, míň sebevražd, míň závislostí, míň frustrace..., větší vzdělání, větší příjmy...
ano, je třeba být zodpovědný a výchově se věnovat.
jenže prvobytně pospolná společnost je dávno pryč. v žádném případě nejsi schopen naučit své děti vše, co budou k životu potřebovat.
proto tady máme taky školy.
neslouží k tomu, aby se tam děti odkládaly po dobu, co musí jejich rodiče pracovat, aby všichni měli co jíst a kde spát.
měly by se tam něco naučit - ony to ještě neví, jak je to důležité, jsou to děti. ale my už to přece víme.
taky třeba víme, že obecná úroveň školství je dnes s celkovou úrovní života spojená téměř přímou úměrou.
to přece víme.
nebo ne?
existuje třeba Program pro mezinárodní hodnocení studentů (PISA). je to živý projekt, zpracovává množství údajů svých jednotlivých (dobrovolných) členů. výsledky testů žáků, úroveň vzdělání pedagogů, platy vzhledem k průměrné mzdě, čas, který děti stráví učením, úroveň osnov pro jednotlivé věkové kategorie atd. - tohle vše se pak důkladně analyzuje. důkladně neboli do detailu. :D - do detailu takového, že třeba když to jednu dobu mladí Finové v matematice s přehledem nandávali celému světu, aniž by z ostatních údajů bylo jasné proč, muselo dojít až na takové disciplíny jako posouzení vlivu finštiny jako jazyka při zadáních úkolů testů...
zkrátka když se člověk podívá na ten žebříček, tak nahoře jsou státy o kterých ani při nejhorší vůli nelze říct, že jsou zaostalé nebo chudé. kdepak. spíš se nahoře houfuje smetánka - Finsko, Japonsko, Kanada...
ty nahoře od těch dole odlišuje vyšší úroveň vzdělání pedagogů a koordinované prověřování znalostí žáků (neboli skvělá metodika).
překvapení?

jak si stojíme my?
v euforii ze svobody jsme zrušili školní osnovy a jednotné maturitní a jiné zkoušky. a NERV radí: učitelům stačí rychlokurz...

ale jinak si stojíme stejně blbě: zatímco začátkem tisíciletí jsme se v PISA vyhřívali na 10.místě, předloni už jsme vymetali chvost třetí desítky.
http://en.wikipedia.org/wiki/Programme_ ... Assessment
není už na čase si to pohlídat?

přidejme DPH 20 nebo 17,5 nebo kolik % na knihy.
http://www.revuepolitika.cz/clanky/1434 ... h-na-knihy
a v uších už mi najednou nezní dobře vychlazené průzračné Finsko, důmyslné a hi-tech Japonsko nebo útulná Kanada
ale spíše Albánie, Ukrajina, Bělorusko...

nejde jen o detektivku, růžový román či sci-fi. (a taky bulvár, porno nebo třeba propagandu, netřeba si lhát)
jde o víc.
a v poslední řadě jde nakonec vždy o peníze. kde na to vzít? je tedy samozřejmá otázka která následuje.

***
pokud jde o Homera Simpsona: jeho šéf se jmenuje Charles Montgomery Burns, doma má Marge, Bárta, Lízu, Maggie, Spasitele a sem tam Abeho.
za plotem Neda Flanderse.
myslíš, že bys v jeho kůži vypadal jinak?
:lol:

Uživatelský avatar
AlienCZ
Příspěvky: 266
Registrován: 24 dub 2008 11:27
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Za tohle se plně a ze všemi důsledky podepisuji.

Příspěvek od AlienCZ »

sekal píše:
AlienCZ píše:Pan Hnízdil především nechápe, že miminko se s poškozeným charakterem nerodí.
Reakce Jana Hnízdila byla volně inspirována prací psychiatra R. Harea a psychologa Paula Babiaka, která byla zmíněna v textu a myšlena byla (samozřejmě) s nadsázkou.. Neočekával jsem, že to někdo může pochopit jinak...:?
AlienCZ píše:Vzdělávací knihy to už je jiná káva, ale ruku na srdce, kdo umí ocenit smysl a důležitost vzdělávací knihy, na cenu nehledí, neboť její obsah je 1000 x vzácnější a hodnotnější, než její cena bez ohledu na výši DPH.
Pokud se budeš muset rozhodnout mezi nákupem "proviantu" a vzdělávací knihou, co zvolíš ? O lécích (a "položce" zdravotnictví obecně) je myslím zbytečné mluvit, že (?).....*sunglases*
No já nevím. Já v tom textu pana Hnízdila žádné "samozřejmé" projevy nadsázky nevidím. Ale to může skutečně být pouze moje vina spojená se slepotou. Jsem tedy ten, kdo to pochopil jinak.

Můžeme hovořit o skutečném obsahu napsaného, nebo o tom, jak to kdo myslel, nebo pochopil. Jsou to dvě odlišné disciplíny. Na počátku diskuse by mělo být zřejmé, o čem bude řeč, jinak diskuse sklouzne do stavu, kdy je rozvětvována do mnoha směrů s brzy zapomenutým nosným tématem. Což se právě stalo - viz co kdo jak myslel.

Extrémní příklad "co by kdyby" taktéž neobstojí. Život nejsou extrémní situace a už vůbec ne samy od sebe.

Vzdělávací knihu bychom si měli kupovat tehdy, když nebudeme potřebovat kupovat onen "proviant". Nejlépe co nejdřív ihned poté, co se naučím číst a pochopím smysl v zavádění do praxe toho, co se v oné knize naučím. především jako prevenci, abych byl v životě připraven na nečekaný nákup onoho nevyhnutného proviantu. Muset koupit proviant a nebýt na to připraven už je otázka směrem k zodpovědnosti sama sebe. Ne k vládě, ani politikům.

Každý člověk bude v životě mnohokrát postaven před situaci, kdy bude potřebovat v jeden moment jak peníze, tak čas (nebo onen "proviant").
Máme jen dvě volby.
Buď se na to připravit a potom tuto etapu v pohodě projít, nebo být tvrdě zaskočen a hledat viníky nevyřešitelné situace. Sebe, jako hlavního viníka, tradičně opomíjíce, zejména z přesvědčení, že je to starost někoho jiného - viz výrok Houmra Simsna :-)

Diskuse o "politice" na "této úrovni zde" mi připomíná snahu o nalezení správného návrhu na vyřešení závady na výtahu mezi II. a IV. palubou zaoceánského parníku, aniž bych si byl vůbec vědom, že loď se už nějakou dobu skutečně potápí. Bez vidění a chápání nejširších souvislostí je to jen bláhové a zcela neefektivní a tudíž naprosto zbytečné štěbetání.

boxer

Re: Za tohle se plně a ze všemi důsledky podepisuji.

Příspěvek od boxer »

zcela neefektivní a tudíž naprosto zbytečné štěbetání.

...ano a s tím byste to mohli všichni celý ukončit.

Protože ti,kdo znají "dýňovou hlavu" z dřívějška ví,že diskutovat s ním je jako se hádat bez konce s jedním nejmenovaným výrobcem hifičehosi zde.

Uživatelský avatar
AlienCZ
Příspěvky: 266
Registrován: 24 dub 2008 11:27
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Za tohle se plně a ze všemi důsledky podepisuji.

Příspěvek od AlienCZ »

dadaft píše:AlienCZ

není sporu. děti vyrůstající v harmonických poměrech jsou v průměru v dospělosti na tom líp: míň dopravních přestupků, míň rozvodů, míň sebevražd, míň závislostí, míň frustrace..., větší vzdělání, větší příjmy...
ano, je třeba být zodpovědný a výchově se věnovat.
jenže prvobytně pospolná společnost je dávno pryč. v žádném případě nejsi schopen naučit své děti vše, co budou k životu potřebovat.
proto tady máme taky školy.
neslouží k tomu, aby se tam děti odkládaly po dobu, co musí jejich rodiče pracovat, aby všichni měli co jíst a kde spát.
měly by se tam něco naučit - ony to ještě neví, jak je to důležité, jsou to děti. ale my už to přece víme.
taky třeba víme, že obecná úroveň školství je dnes s celkovou úrovní života spojená téměř přímou úměrou.
to přece víme.
nebo ne?
existuje třeba Program pro mezinárodní hodnocení studentů (PISA). je to živý projekt, zpracovává množství údajů svých jednotlivých (dobrovolných) členů. výsledky testů žáků, úroveň vzdělání pedagogů, platy vzhledem k průměrné mzdě, čas, který děti stráví učením, úroveň osnov pro jednotlivé věkové kategorie atd. - tohle vše se pak důkladně analyzuje. důkladně neboli do detailu. :D - do detailu takového, že třeba když to jednu dobu mladí Finové v matematice s přehledem nandávali celému světu, aniž by z ostatních údajů bylo jasné proč, muselo dojít až na takové disciplíny jako posouzení vlivu finštiny jako jazyka při zadáních úkolů testů...
zkrátka když se člověk podívá na ten žebříček, tak nahoře jsou státy o kterých ani při nejhorší vůli nelze říct, že jsou zaostalé nebo chudé. kdepak. spíš se nahoře houfuje smetánka - Finsko, Japonsko, Kanada...
ty nahoře od těch dole odlišuje vyšší úroveň vzdělání pedagogů a koordinované prověřování znalostí žáků (neboli skvělá metodika).
překvapení?
Přesvědčení, že jinde ve světě mají lepší školství, než my a že to má vliv na spokojený život tam, v porovnání se snad nespokojeným životem zde, je velmi bláhové. Především proto, že školství jako takové, představuje určitý výukový systém. Po celém světě víceméně jednotný. Jde o informace, které většina lidí, bez ohledu na to, kde žije, PROSTĚ NEMÁ.

Stávající školský systém, neměnný 100 let, byl vymyšlen a zaveden do praxe poprvé v USA jistým Rockeferellem. To byl ten hyper byznysmenn tehdejší doby. Na obsahu tohoto vzdělávacího systému se podepsali jasné potřeby té doby a také jeho Pruská výchova. Tento vzdělávací systém měl "vyrábět" poslušné zaměstnance pro nastávající průmyslový věk. A fungovalo to skvěle.

Bohužel, tento systém převzal celý svět a tak máme dnes poslušné zaměstnance, hledající usilovně práci a když ji nenalézají, ptají se: PROČ? Nic jiného se totiž nenaučili. Už dávno měl být tento vzdělávací systém vyměněn za nový. Poplatný informačnímu věku.

V dnešní škole, na jakékoliv úrovni, tě nenaučí rozumět penězům, měnám, financím, nenaučí tě vytvářet pracovní místa, podnikat, investovat, neřeknou ti ani základy o tom, jak v životě obstát jiným způsobem, než si najít dobrou práci. Naučí tě číst, psát, počítat a nutné základy té které profese, kterou se chystáš po celý zbytek života provozovat jako zaměstnanec někoho jiného.

Lidé, kteří si vybudovali finanční nezávislost, se to nenaučili ve škole. V žádné to totiž pořád neučí. Ani nemůže.
(Učitelka či profesor, zaměstnanec, nikoho rozumět penězům naučit zcela logicky nemůže, protože tomu sama/sám vůbec nerozumí.)
Naučili se to sami, popř. za pomoci těch, kteří už to umějí a prokázali to v praxi, nečastěji od vlastních rodičů. Investovali vlastní peníze do takového vzdělávání, které jim umožní dělat to, co dělat chtějí, které odpovídá na otázky, jak dosáhnout toho, co chci.
Když se jako dítě zeptám paní učitelky, jak dosáhnout toho, co chci, odpoví mi naprosto pohotově: MUSÍŠ SE DOBŘE UČIT. Jinou odpověd nezná. A nic není tak daleko od pravdy.

Takže úvaha o tom, že když vypilujeme osnovy, že se něco zlepší, je bohužel naprosto chybná. Nezlepší. To není tvoje/jiného přímá vina, příčinou je absolutní nedostatek správných informací.

Kámen úrazu je totiž opět v rodině.

Nemáme cíle, neučíme to své děti, cíle a sny mít a jí usilovně za nimi, naopak, víceméně děláme všechno možné, abychom sny našich dětí, o kterých jsme hloupě přesvědčeni, že jsou třeba bláhové, utlumili co nejvíce a podsunuli jim VLASTNÍ sny a představy o tom, co je pro ně správné. Ty sny, které jsme sami nikdy nezrealizovali. Díky tomu ztrácíme svoje děti velmi brzy, aniž bychom si to my, nebo oni, vůbec uvědomovali. Je to prostě zažitý stereotyp, který všichni považují ZA NORMÁLNÍ.

Školský systém, zejména ten stávající, nemůže zcela logicky nic zlepšit ani kdyby byl pozlacený, protože každé dítě je naprostý unikát, vyniká v něčem jiném a jen tehdy, pokud se jeho unikátní přednosti převedou v profesionální dovednosti a schopnosti, může ono dítě v životě skutečně excelovat, protože od malička bude příkladně vedeno k tomu, aby dělalo s maximálním úsilím přesně to, co jej baví ze všeho nejvíce a ne to, co považuje maminka s tatínkem za ekonomicky zajímavé pro budoucnost. Jenže na individuální výchovu stávající systém nemá vůbec žádné parametry, rodiče čas a vědomosti a stát peníze.

A rodiče, přesně podle tvého nešťastného vyjádření "máme přece školy", stále více přesouvají až tlačí zodpovědnost za výuku svých dětí na školu. Bohužel, přesně opačně, než by to mělo být. Zástupy zaměstnanců tedy rozšiřují noví zaměstnanci. A bude hůř. Takový stav je nejlepší živnou půdou pro politické experimenty.
dadaft píše:nejde jen o detektivku, růžový román či sci-fi. (a taky bulvár, porno nebo třeba propagandu, netřeba si lhát)
jde o víc.
O co? Já to vážně nevím. Pověz.
dadaft píše:a v poslední řadě jde nakonec vždy o peníze. kde na to vzít? je tedy samozřejmá otázka která následuje.
Výborná otázka. Díky za ni.

Ve skutečnosti je pravdou, že každý z nás moc dobře ví, kde na "to" vzít. (myslím samozřejmě legální a morální způsob) Stačí si to jen skutečně a hluboce přiznat. Víme to. Bohužel, odpověď, kterou moc dobře známe, se nám vůbec nehodí do krámu, neboť by nám ono řešení otázky, kde na "to" vzít, sebralo život, jaký žijeme. A my jsme tak rádi v tom pohodlí, které máme. Tak strašně moc.

Zvyk je železná košile. To není jen nějaké přísloví. Je to věky ověřený, brutální fakt, spoluzodpovědný za vše, co v našich životech prožíváme.

A zde kniha, dobrá kniha, zasměrovaná kniha, mnohé napoví i poradí, ale především vysvětlí, ukáže fakta, realitu, otevře oči, možná i mysl a ukáže cestu. Prošlapanou těmi, kteří tyto knihy z praxe píší, aby nám tuto cestu ukázali.
Naposledy upravil(a) AlienCZ dne 18 bře 2011 08:57, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
AlienCZ
Příspěvky: 266
Registrován: 24 dub 2008 11:27
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Za tohle se plně a ze všemi důsledky podepisuji.

Příspěvek od AlienCZ »

dadaft píše: pokud jde o Homera Simpsona: jeho šéf se jmenuje Charles Montgomery Burns, doma má Marge, Bárta, Lízu, Maggie, Spasitele a sem tam Abeho.
za plotem Neda Flanderse.
myslíš, že bys v jeho kůži vypadal jinak?
:lol:
Nevypadal. Naopak, úplně stejně, možná i hůř. To je od tebe výborná a přesná úvaha.

Jenže život tam venku je bohužel pro většinu lidí úplně stejný, jako ten Houmrův. Právě proto, co jsi poukázal. Právě pro lidi, které máme okolo sebe.

Říká se mezi těmi, kteří už svoje vize realizovali a hovoří z praxe, že svůj život žijeme podle toho, co čteme a s kým se stýkáme. Sorry, použiju zase přísloví, už vidím, jak za to budu kamenován a pomlouván:

Vrána k vráně sedá :-) Jak logické je toto přísloví, jak hluboký je jeho obsah. Ale ruku na srdce, kdo se nad ním doopravdy někdy vůbec zamyslel, alespoň jednou, alespoň maličko?

Přemýšlejme o tom, s kým se stýkáme, přátelíme, spolupracujeme, co čteme, jaké a především čí názory používáme za své. Lidé, kteří jsou na tom stejně, nebo ještě hůře, než my sami, mohou být dobří "kamarádi" do hospody, ale nic nás nenaučí, v ničem nás kupředu neposunou, naopak, při jakémkoliv pokusu poodletět si nás přitáhnou zpátky.
Naposledy upravil(a) AlienCZ dne 18 bře 2011 08:59, celkem upraveno 1 x.

Zamčeno

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti