Anti-Cables & Anti-ICs (neboli smaltované dráty)
Re: Anti-Cables & Anti-ICs (neboli smaltované dráty)
To přijde... já si věřím... a pokud ne, tak to budou střeďáky do těch beden. Střeďáků je na světě - moc.
Re: Anti-Cables & Anti-ICs (neboli smaltované dráty)
Budme tolerantny, ved kto sa hra aspon nezlobi....teda, jedine ze by zacal nejaky ten skrat horietMachalík píše:To přijde... já si věřím... a pokud ne, tak to budou střeďáky do těch beden. Střeďáků je na světě - moc.
A kludne ma nazvi blbeckom, za pravdu sa kazdy bije, niekto pestou, niekto urazkami...
Re: Anti-Cables & Anti-ICs (neboli smaltované dráty)
Machalík a PMA. jak jinak. znalci. správňáci co ví, o čem je řeč. já nejsem škodolibý a vlastně by bylo férové vám dvěma poděkovat, že mě dokážete spolehlivě udržovat v tak pekelném tempu samotného proti všem. ale to je nad lidské síly. nebudu schopen takové velkorysosti. budu se válet smíchy, budu se za břicho popadat a ronit potoky slz upřímného smíchu. budu ukazovat prstem a říkat to každému na potkání.
dlouho. velmi dlouho...
i když - sám nejsem. jen v těchto končinách.
John Atkinson někde hovoří o (reprodukované) hudbě jako o fraktálu. fraktál je objekt, který může být dvojrozměrný nebo trojrozměrný, přičemž toto nevyplývá z ničeho jiného než jen z tohoto objektu samotného. co se tím chce říct?
než se k tomu dostaneme, podívejme se, co nám tvrdí dva prvně jmenovaní velcí znalci:
k vytvoření opravdového 3D zobrazení není zapotřebí mít bedny v prostoru daleko od zadní zdi. stačí jen (dokonce myslím bylo řečeno 100%) zatlumit.
- - - takže bedny u zdi, zatlumit a máme prostor jako z praku?
blablabla...
ale bez odrazů to nepůjde mládeži.
v britském patentu z roku 1931 píše o stereu inženýr Alan Dower Blumlein: "The fundamental object of the invention is to provide a sound recording, reproducing and/or transmission system whereby there is conveyed to the listener a realistic impression that the intelligence is being communicated to him over two acoustic paths in the same manner as he experiences in listening to everyday acoustic intercourse and this object embraces also the idea of conveying to the listener a true directional impression...An observer in the room is listening with two ears, so that echoes reach him with the directional significance which he associates with the music performed in such a room...When the music is reproduced through a single channel the echoes arrive from the same direction as the direct sound so that confusion results. It is a subsidiary object of this invention so to give directional significance to the sounds that when reproduced the echoes are perceived as such."
což Atkinson (je dobré vědět, kdo je Atkinson) "překládá" takto: In other words, if you can record not only a sound but the direction in space it comes from, and can do so for every sound wave making up the soundstage, including all the reflected sound waves (the reverberation or "echoes"), then you will be able to reproduce a facsimile of the original soundstage, accurate in every detail. In addition, because the spatial relationship between the direct and the reflected sounds will be preserved, that reproduced soundstage will give a realistic illusion of depth.
co je vlastně stereo?
co je to vlastně ta realistická iluze hloubky?
je to to, co můžu běžně slyšet na vrcholu rovnostranného či rovnoramenného trojúhelníku z reproduktorů natočených přímo na mě?
ne. to rozhodně ne - třebaže by se (zřejmě skoro každý) vsadil, že tohle je ten pravý prostorový zvuk. je přece jasné co je kde. co je vpředu, co je vzadu, co je nahoře, co je dole...
někdo to kdysi ještě na f-sportu nazval pravými slovy - "byla to jízda. jako bych se řítil tunelem..." nebo tak nějak. dvojrozměrný fraktál...
* * * * * * * * * *
včera jsem vytáhl gramofon. NC420. mám jen pár desek, ale jsem příjemně šokovaný. tak lahodné a nasycené basy nedokázalo dát ani 1-bitové bitstreamové cdčko. dvě alba Lenky Filipové - úžasné...
Uriah Heep? uuhhhhh...
pak jsem vytáhl Mozarta. Die Entführung aus dem Serail. Deutsche Grammophon.
už jsem tak blízko. tak neuvěřitelně blizoučko. poslouchat školenou operní němčinu je výsostný zážitek.
jak vlastně vypadá skutečné stereo? Blumleinovo STEREO?
mohl bych jít přesně krok za krokem ve stopách jednoho ze zpěváků. vím jak velké je pódium, kde stojí, kudy a kam kráčí po prknech znamenajících svět, jak dlouhé dělá kroky, jak je vysoký...
naprosto přesně.
VIDÍM HO (je).
(a pamatujte, že podle Knihy o hrdinech a hrobech světu vládnou slepci...)
zaostřeného ve všech směrech.
(jeden z axiomů - když je vše správně trojrozměrné je zároveň vyrovnaná frekvenční charakteristika - ale naopak to neplatí mládeži!)
už to tak vypadá, že řešení bude prosté. vztah bedny a poslechový prostor bude triviální- - - když víte. když ne, jako zatím já, je každý drobný pokrok
pěkná štreka.....................
____________________________________________________________________
budliky budliky budlik
vy dva šašci

dlouho. velmi dlouho...
i když - sám nejsem. jen v těchto končinách.
John Atkinson někde hovoří o (reprodukované) hudbě jako o fraktálu. fraktál je objekt, který může být dvojrozměrný nebo trojrozměrný, přičemž toto nevyplývá z ničeho jiného než jen z tohoto objektu samotného. co se tím chce říct?
než se k tomu dostaneme, podívejme se, co nám tvrdí dva prvně jmenovaní velcí znalci:
k vytvoření opravdového 3D zobrazení není zapotřebí mít bedny v prostoru daleko od zadní zdi. stačí jen (dokonce myslím bylo řečeno 100%) zatlumit.
- - - takže bedny u zdi, zatlumit a máme prostor jako z praku?
blablabla...
ale bez odrazů to nepůjde mládeži.
v britském patentu z roku 1931 píše o stereu inženýr Alan Dower Blumlein: "The fundamental object of the invention is to provide a sound recording, reproducing and/or transmission system whereby there is conveyed to the listener a realistic impression that the intelligence is being communicated to him over two acoustic paths in the same manner as he experiences in listening to everyday acoustic intercourse and this object embraces also the idea of conveying to the listener a true directional impression...An observer in the room is listening with two ears, so that echoes reach him with the directional significance which he associates with the music performed in such a room...When the music is reproduced through a single channel the echoes arrive from the same direction as the direct sound so that confusion results. It is a subsidiary object of this invention so to give directional significance to the sounds that when reproduced the echoes are perceived as such."
což Atkinson (je dobré vědět, kdo je Atkinson) "překládá" takto: In other words, if you can record not only a sound but the direction in space it comes from, and can do so for every sound wave making up the soundstage, including all the reflected sound waves (the reverberation or "echoes"), then you will be able to reproduce a facsimile of the original soundstage, accurate in every detail. In addition, because the spatial relationship between the direct and the reflected sounds will be preserved, that reproduced soundstage will give a realistic illusion of depth.
co je vlastně stereo?
co je to vlastně ta realistická iluze hloubky?
je to to, co můžu běžně slyšet na vrcholu rovnostranného či rovnoramenného trojúhelníku z reproduktorů natočených přímo na mě?
ne. to rozhodně ne - třebaže by se (zřejmě skoro každý) vsadil, že tohle je ten pravý prostorový zvuk. je přece jasné co je kde. co je vpředu, co je vzadu, co je nahoře, co je dole...
někdo to kdysi ještě na f-sportu nazval pravými slovy - "byla to jízda. jako bych se řítil tunelem..." nebo tak nějak. dvojrozměrný fraktál...
* * * * * * * * * *
včera jsem vytáhl gramofon. NC420. mám jen pár desek, ale jsem příjemně šokovaný. tak lahodné a nasycené basy nedokázalo dát ani 1-bitové bitstreamové cdčko. dvě alba Lenky Filipové - úžasné...
Uriah Heep? uuhhhhh...
pak jsem vytáhl Mozarta. Die Entführung aus dem Serail. Deutsche Grammophon.
už jsem tak blízko. tak neuvěřitelně blizoučko. poslouchat školenou operní němčinu je výsostný zážitek.
jak vlastně vypadá skutečné stereo? Blumleinovo STEREO?
mohl bych jít přesně krok za krokem ve stopách jednoho ze zpěváků. vím jak velké je pódium, kde stojí, kudy a kam kráčí po prknech znamenajících svět, jak dlouhé dělá kroky, jak je vysoký...
naprosto přesně.
VIDÍM HO (je).
(a pamatujte, že podle Knihy o hrdinech a hrobech světu vládnou slepci...)
zaostřeného ve všech směrech.
(jeden z axiomů - když je vše správně trojrozměrné je zároveň vyrovnaná frekvenční charakteristika - ale naopak to neplatí mládeži!)
už to tak vypadá, že řešení bude prosté. vztah bedny a poslechový prostor bude triviální- - - když víte. když ne, jako zatím já, je každý drobný pokrok
pěkná štreka.....................
____________________________________________________________________
budliky budliky budlik
vy dva šašci
Re: Anti-Cables & Anti-ICs (neboli smaltované dráty)
Jsi fakt blázen možná jsi v tom holandsku koupil moc trávy a ted to inhaluješ. Zvykl jsem si na to že jsme všichni debilové a tak dále ale tohle už je fakt síla.
Dadafte já včera slyšel takový stereo s takovým prostorem o kterým se ti ani nezdálo a to bylo v malý místnosti. I když s akustickou úpravou. Ale ty tady pořád dokola píšeš že končíš a ted zase budeš tunit budky no to už mě nebere mozek.......
Dadafte já včera slyšel takový stereo s takovým prostorem o kterým se ti ani nezdálo a to bylo v malý místnosti. I když s akustickou úpravou. Ale ty tady pořád dokola píšeš že končíš a ted zase budeš tunit budky no to už mě nebere mozek.......
Re: Anti-Cables & Anti-ICs (neboli smaltované dráty)
budliky budliky budlik
vy dva šašci

Dadafte, ta jsi šprýmař...
vy dva šašci
Dadafte, ta jsi šprýmař...
Re: Anti-Cables & Anti-ICs (neboli smaltované dráty)
Přejdi na hašiš: věřím, že to tvým příspěvkům dodá novou kvalitu.
Co je ovšem potěšující (a je to bohužel jediná hodnotná informace v té stránce textu), je, že znáš Sabata. To je hezké.
Co je ovšem potěšující (a je to bohužel jediná hodnotná informace v té stránce textu), je, že znáš Sabata. To je hezké.
Re: Anti-Cables & Anti-ICs (neboli smaltované dráty)
tak lahodné a nasycené basy nedokázalo dát ani 1-bitové bitstreamové cdčko. dvě alba Lenky Filipové - úžasné...
Uriah Heep? uuhhhhh...
pak jsem vytáhl Mozarta. Die Entführung aus dem Serail. Deutsche Grammophon.
už jsem tak blízko. tak neuvěřitelně blizoučko. poslouchat školenou operní němčinu je výsostný zážitek.
Jsem občerstven a nadšen! Budu sem muset nahlédnout častěji, tohle je snad ještě lepší než slovenská fundamentalistická klika aktivu a slepých testů ze sousedství...
Uriah Heep? uuhhhhh...
pak jsem vytáhl Mozarta. Die Entführung aus dem Serail. Deutsche Grammophon.
už jsem tak blízko. tak neuvěřitelně blizoučko. poslouchat školenou operní němčinu je výsostný zážitek.
Jsem občerstven a nadšen! Budu sem muset nahlédnout častěji, tohle je snad ještě lepší než slovenská fundamentalistická klika aktivu a slepých testů ze sousedství...
Re: Anti-Cables & Anti-ICs (neboli smaltované dráty)
Ta zpráva o slepcích nicméně fakt potěšila.
Re: Anti-Cables & Anti-ICs (neboli smaltované dráty)
takže miláčci moji, čas otázek skončil. znám všechny odpovědi.
jak se dalo čekat, je to prosté...
položme si naposledy jednu otázku: proč na TNT-Audiu tvrdí, že 3D zobrazení lze dosáhnout jedině s bednama daleko od zadní (čelní) zdi?
protože nic neví o stereu?
protože mají v hlavě hnojačku??
protože to jsou blbi, kteři neví co mluví???
dívám se na vás na všechny, co jste se do mě naváželi, a začínám se pomalu usmívat.
jen se na ty chytráky podívejme. oni přece vědí, jak to je!
víte vy vůbec, kdo jsou patroni toho webu?
to, co vy si představujete jako "prostor" ve skutečnosti žádný trojrozměrný prostor není. jsou to jen vaše sny. není žádná hloubka tam kde ji vidíte. kde ji slyšíte. NENÍ. chápete? nemáte žádný předozadní prostor, jen svoje fantazie. hudba je milosrdná...
tam kde je hloubka, tam je prostor i za zdánlivým zdrojem. a pak může být další. a další...
nic z toho s bednama u zdi nemáte. a můžete tlumit do alelujá. máte jen velmi plastické plátno. barevně pomalovanou zeď. nic víc. NIC VÍC.
to proto je tzv. domácí kino takový průser - máme prostor kolem sebe, ale vpředu je ocelová deska. dál není nic. zkuste si vypnout obraz na TV, který se tohle snaží nahradit, a uvidíte: je to strašlivé - před váma nic není!!!
ale klidně si dál nevěřte lidem, kteří ví, o čem mluví.
ty se Machalíku posmíváš mé sestavě. nejsi sám. patnáctitisicový aparát. desetitisicový zvuk...
co na tom, co se třeba o Philipsu CD960 píše. to jsou přece žvásty že? jen pro tvou informaci Machalíku - je to jedno z nejlepších cdeček, jaké kdy spatřilo světlo světa. je lepší než cokoliv, co jsi ve svém životě slyšel. nepotřebuje vaše prostor nafukující kabely. dokáže stvořit magickou hlubinu. teď už může ukázat, co v něm vězí...
konečně jsem se zbavil všech těch hifistických oblbováků. smějete se mi, ale to vy jste jako děti. věříte, že drát hraje. že je něco tam, kde nic není. že je to o penězích.
to ty Machalíku posloucháš minivěž. pravda, máš k ní připojené bedny jako kráva. ale o stereu víš kulové.
moje staré třípásma ten tvůj aparát přehrajou s prstem v nose. a netřeba diskutovat o nuancích a hifistických pič....ách. je to rozdíl dimenze.
já se směju pánové. a to je teprv začátek...
jak se dalo čekat, je to prosté...
položme si naposledy jednu otázku: proč na TNT-Audiu tvrdí, že 3D zobrazení lze dosáhnout jedině s bednama daleko od zadní (čelní) zdi?
protože nic neví o stereu?
protože mají v hlavě hnojačku??
protože to jsou blbi, kteři neví co mluví???
dívám se na vás na všechny, co jste se do mě naváželi, a začínám se pomalu usmívat.
jen se na ty chytráky podívejme. oni přece vědí, jak to je!
víte vy vůbec, kdo jsou patroni toho webu?
to, co vy si představujete jako "prostor" ve skutečnosti žádný trojrozměrný prostor není. jsou to jen vaše sny. není žádná hloubka tam kde ji vidíte. kde ji slyšíte. NENÍ. chápete? nemáte žádný předozadní prostor, jen svoje fantazie. hudba je milosrdná...
tam kde je hloubka, tam je prostor i za zdánlivým zdrojem. a pak může být další. a další...
nic z toho s bednama u zdi nemáte. a můžete tlumit do alelujá. máte jen velmi plastické plátno. barevně pomalovanou zeď. nic víc. NIC VÍC.
to proto je tzv. domácí kino takový průser - máme prostor kolem sebe, ale vpředu je ocelová deska. dál není nic. zkuste si vypnout obraz na TV, který se tohle snaží nahradit, a uvidíte: je to strašlivé - před váma nic není!!!
ale klidně si dál nevěřte lidem, kteří ví, o čem mluví.
ty se Machalíku posmíváš mé sestavě. nejsi sám. patnáctitisicový aparát. desetitisicový zvuk...
co na tom, co se třeba o Philipsu CD960 píše. to jsou přece žvásty že? jen pro tvou informaci Machalíku - je to jedno z nejlepších cdeček, jaké kdy spatřilo světlo světa. je lepší než cokoliv, co jsi ve svém životě slyšel. nepotřebuje vaše prostor nafukující kabely. dokáže stvořit magickou hlubinu. teď už může ukázat, co v něm vězí...
konečně jsem se zbavil všech těch hifistických oblbováků. smějete se mi, ale to vy jste jako děti. věříte, že drát hraje. že je něco tam, kde nic není. že je to o penězích.
to ty Machalíku posloucháš minivěž. pravda, máš k ní připojené bedny jako kráva. ale o stereu víš kulové.
moje staré třípásma ten tvůj aparát přehrajou s prstem v nose. a netřeba diskutovat o nuancích a hifistických pič....ách. je to rozdíl dimenze.
já se směju pánové. a to je teprv začátek...
Re: Anti-Cables & Anti-ICs (neboli smaltované dráty)
Já se teda moc nesměju lidi. Chápu, že má každý svůj názor a svoji představu, ovšem nic se nemá přehánět. Dadfte to je již opravdu trochu víc než moc. Je fakt, že jsem tvůj systém neslyšel. Takže jen odhaduji. Ale například Machalíkovy JBL co teď našly majitele, jsem měl do včerejška doma. A opravdu si myslím, že to nejde porovnávat. A to ani s daleko drahšíma Voba V.A.C.T. , které mám také doma, proti tvým bednám. Buď alespoň trochu soudný. Chápu, že zázraky se někdy dějí, ale až takové opravdu ne!
Re: Anti-Cables & Anti-ICs (neboli smaltované dráty)
Tichou nocí se sunou kroky zástupů. Občasné skutálení kamene. Měsíc jakoby ležel na vrcholku kopce.
D., shrbený pod tíhou poznání, které nese na svých bedrech, přesto hrdě kráčí vstříc spáse. Za ním M., jidášsky se šklebící, v kapse hrst hřebíků, B., držící v ruce kladivo, N., P. a další tiše plačící, s loučemi v rukou, pomalu stoupají temnou nocí.
Kladivo, hřebíky... na hlavu smaltová koruna...
Kříž se vztyčuje a tichou smutnou nocí se ozve výkřik : "Bože, přece ty víš, že budoucnost patří smaltovanému drátu!!!"
V tom udeří blesk a z Dánského syna se vyvalí tajemný kouř.
D., shrbený pod tíhou poznání, které nese na svých bedrech, přesto hrdě kráčí vstříc spáse. Za ním M., jidášsky se šklebící, v kapse hrst hřebíků, B., držící v ruce kladivo, N., P. a další tiše plačící, s loučemi v rukou, pomalu stoupají temnou nocí.
Kladivo, hřebíky... na hlavu smaltová koruna...
Kříž se vztyčuje a tichou smutnou nocí se ozve výkřik : "Bože, přece ty víš, že budoucnost patří smaltovanému drátu!!!"
V tom udeří blesk a z Dánského syna se vyvalí tajemný kouř.
Re: Anti-Cables & Anti-ICs (neboli smaltované dráty)
Hulím, hulíš, hulíme... 
Re: Anti-Cables & Anti-ICs (neboli smaltované dráty)
Tady by se dala napsat i Zpráva o blbcích.
Re: Anti-Cables & Anti-ICs (neboli smaltované dráty)
dobře lidi. přeháním.
máte pravdu, zakopejme válečnou sekeru.
stejně přes net nevysvětlím, o čem mluvím. ale to je vlastně fuk. já si nechám svoje, vy si nechte své.
kdysi jsem přišel do Mahenovy knihovny na brněnském Svoboďáku Machalíku. bylo kolem poledne. neměl jsem žádnou konkrétní představu, co bych si chtěl půjčit. bloumal jsem mezi regály, sem tam namátkou vytáhl nějaký svazek, prolistoval, a zase zasunul zpátky. na nějaký čtvrtý páty pokus moje ruka padla na knihu bez přebalu, bez jména autora na obálce. otevřel jsem ji a začal číst...
"mladý muži, zavíráme." koukal jsem na knihovnici jako omámený. šest hodin jsem tam stál a četl.
ta kniha, jak jsem později zjistil, se jmenovala Kniha o hrdinech a hrobech a napsal ji Ernesto Sabato. a je to pro mě osobně velice důležitá kniha. míval jsem ve všech ostravských antikvariátech požadavek ať mi ji odloží, kdyby se objevila...
jsi první člověk, který chápe o čem mluvím. myslím, že v reálu bychom si rozuměli mnohem líp.
navrhuju už to nehrotit.
trochu mě mrzí, že o hifi už si asi tady nepokecám. problémy, které se zde diskutují, mi už teď příjdou jako ladění přítlačného křídla u trabanta. no, stejně se svými kecy spoustu lidí seru...
ale nejsou jen aparáty. je i hudba. HUDBA Machalíku.
a o té si pokecám rád...
máte pravdu, zakopejme válečnou sekeru.
stejně přes net nevysvětlím, o čem mluvím. ale to je vlastně fuk. já si nechám svoje, vy si nechte své.
kdysi jsem přišel do Mahenovy knihovny na brněnském Svoboďáku Machalíku. bylo kolem poledne. neměl jsem žádnou konkrétní představu, co bych si chtěl půjčit. bloumal jsem mezi regály, sem tam namátkou vytáhl nějaký svazek, prolistoval, a zase zasunul zpátky. na nějaký čtvrtý páty pokus moje ruka padla na knihu bez přebalu, bez jména autora na obálce. otevřel jsem ji a začal číst...
"mladý muži, zavíráme." koukal jsem na knihovnici jako omámený. šest hodin jsem tam stál a četl.
ta kniha, jak jsem později zjistil, se jmenovala Kniha o hrdinech a hrobech a napsal ji Ernesto Sabato. a je to pro mě osobně velice důležitá kniha. míval jsem ve všech ostravských antikvariátech požadavek ať mi ji odloží, kdyby se objevila...
jsi první člověk, který chápe o čem mluvím. myslím, že v reálu bychom si rozuměli mnohem líp.
navrhuju už to nehrotit.
trochu mě mrzí, že o hifi už si asi tady nepokecám. problémy, které se zde diskutují, mi už teď příjdou jako ladění přítlačného křídla u trabanta. no, stejně se svými kecy spoustu lidí seru...
ale nejsou jen aparáty. je i hudba. HUDBA Machalíku.
a o té si pokecám rád...
Re: Anti-Cables & Anti-ICs (neboli smaltované dráty)
toho si nevšímejte...
poslední poznámka k tzv.3D:
ustavení beden v hloubce poslechového prostoru je, přesně jak to tvrdí vynálezce sterea Blumlein, velice prostým způsobem svázano s jeho hranicemi, neboli zdmi. jinými slovy je zásadně určováno 6 největšími plochami uzavřeného (poslechového) prostoru. ještě jinými slovy: podstatné jsou frekvence odpovídající velikosti těchto ploch, tj. frekvence běžně nezatlumitelné. tímto rovněž odpadá argument, že za správnou lokalizaci jsou zodpovědné jen výšky nebo středy...
opravdu 3D zvuk jde získat jen v poslechovkách větších než malých (nevím jak malých respect. velkých).
tak to vypadá. krví bych to nepodepsal. nejsem technik.
poslední poznámka k tzv.3D:
ustavení beden v hloubce poslechového prostoru je, přesně jak to tvrdí vynálezce sterea Blumlein, velice prostým způsobem svázano s jeho hranicemi, neboli zdmi. jinými slovy je zásadně určováno 6 největšími plochami uzavřeného (poslechového) prostoru. ještě jinými slovy: podstatné jsou frekvence odpovídající velikosti těchto ploch, tj. frekvence běžně nezatlumitelné. tímto rovněž odpadá argument, že za správnou lokalizaci jsou zodpovědné jen výšky nebo středy...
opravdu 3D zvuk jde získat jen v poslechovkách větších než malých (nevím jak malých respect. velkých).
tak to vypadá. krví bych to nepodepsal. nejsem technik.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti

