V 1.části tohoto testu mě trošku zarazilo,že kabel SUPRA LoRad,který mimochodem vlastním a o němž jsem tu již dříve psal, přešli testující celkem vlažně a skoro bez povšimnutí,protože u mě byl jejich přínos jednoznačný. Když jsem pak četl oslavnou ódu na Van den Hul The Mainsserver a posléze Cardas Golden Reference a další, a začaly se objevovat výroky testujících typu "s tímto kabelem jde zvuk systému o třídu výš" a nejrůznější superlativy "kabel hraje tak a tak", začal jsem o celé věci trošku přemýšlet. Říkal jsem si, že mezi testovanými kabely přece nemůže být až takový slyšitelný rozdíl, vždyť jsou to "jen" kabely síťové!Zároveň jsem si však vzpomněl na svůj rozhovor s Ing. Krautem,když jsme spolu trošku probírali jeho zkušenosti se sestavou zesilovače Pioneer A9 a SACD/CD přehrávače Pioneer D9, kterou právě testoval. Říkal totiž to samé - "když k nim (myšleno A9 a D9)připojíte kvalitní síťové kabely, dostanete se se zvukem o třídu výš"...No a nebyl bych to já, abych se nesnažil celé věci přijít na kloub a něco nepodniknul



Hned úvodem musím říct, že po pár vteřinách poslechu jsem zůstal doslova jako opařený a zřejmě utrpěl malý šok. Výsledek totiž naprosto předčil mé očekávání.Zvuk CD přehrávače poskočil o jednu, ale nejspíš o dvě třídy výš. Zvukový obraz se tak dramaticky a komplexně změnil, že jsem nevěřil svým uším.Hned jsem si vzpomněl na některé "nevěřící tomáše" zde na fóru, kteří síťovým kabelům nepřikládají žádný význam a nevěří na ně, coby důležitý komponent sestavy.Tohle totiž musel slyšet i hluchý! Změna se dá jednoduše opravdu popsat tak, že máte pocit, jako byste připojili xkrát dražší, referenční přehrávač, nebo poslouchali mnohem dražší a lepší sestavu. Co na sebe upozorňovalo nejvíce: zvuk neskutečně čistý,přirozený,otevřený a kultivovaný. Naprosto zmizel pocit digitální zrnitosti v nahrávkách, celý prostor se zaostřil ,zpřehlednil a získal zcela čisté pozadí, jednotlivé nástroje se krásně oddělily od sebe i na průměrných nahrávkách,kde dříve zněly slitě, a přibyl mezi nimi "vzduch". Evidentně přibylo nových detailů v nahrávkách, které dříve vůbec nebylo možné registrovat nebo rozeznat. U nahrávek kytar (Metheny,Zelmani) slyšíte najednou nádherně jednotlivé struny nástroje,kde každá struna má své místo a svůj tón, a neslyšíte jen celek.Klavír zní jako naladěný hudební nástroj určité velikosti a ne jako cosi neurčitého.Basy krásně hladké a hluboké, středy malebnější a barevnější, vyšší středy a výšky neuvěřitelně čisté, jemné a doslova hedvábné. Hlasy zpěváků a zpěvaček znějí najednou tak přirozeně a samozřejmě, jak jsem je ještě neslyšel a je jim "vidět až do krku"..Po přepojení kabelu z CD přehrávače na zesilovač došlo také k evidentní změně k lepšímu, zpřesnila se ještě lokalizace nástrojů v prostoru, zvuk je také pevnější, přesnější a kultivovanější. Změnu projevu zesilovače nelze bohužel už tak přesně popsat, protože CD přehrávač musel být napojen zpět na SUPRU. Těší mě, že všechny tyto kvalitativní změny umí repro Aurum Cantus M103 překrásně ukázat a přednést a znějí opravdu famózně...Takže objednám samozřejmě XLO kabel ještě jeden a těším se, až budu mít v sestavě tyto kousky dva.Jejich zvukový přínos a efekt je opravdu značný a cena kabelu z tohoto pohledu směšná. Dopad na výsledný zvuk je v mém případě ještě větší, než byla výměna reprokabelů. Po tom,co jsem slyšel a slyším je mi jasné,že špičkové síťové kabely charakter a kvalitu výsledného zvuku vytvářejí a předurčují již v samotném základu, zatímco reprokabely pak reprodukují jen ty informace, které jim sestava předá a v určité kvalitě nachystá, a to samozřejmě lépe nebo hůře dle jejich kvality.Z tohoto pohledu přinášejí kvalitní power kabely CELKOVĚ ZMĚNU KOMPLEXNĚJŠÍ a zcela zásadní. Zdá se to neuvěřitelné, ale je to tak.