Tip na dobrý XLR kabel mezi preamp a poweramp
-
boxer
Re: Tip na dobrý XLR kabel mezi preamp a poweramp
BVa
Brystony sú všeobecne ostrejšie (= vyššie skreslenia na výškach pri malých výkonoch..
Mohl bys to ukázat někde na grafu, kde je to "vidět"? Zajímá mě to. Myslím tím konce. Dík.
Brystony sú všeobecne ostrejšie (= vyššie skreslenia na výškach pri malých výkonoch..
Mohl bys to ukázat někde na grafu, kde je to "vidět"? Zajímá mě to. Myslím tím konce. Dík.
Naposledy upravil(a) boxer dne 02 říj 2015 09:12, celkem upraveno 1 x.
Re: Tip na dobrý XLR kabel mezi preamp a poweramp
BVa píše:BP25 je silne kompromisný stroj..
Má svoju umiernenosť(menej detailný zvuk ) ale "nefarbí" ten zvuk,je neutralny.
- davidm535i
- Příspěvky: 124
- Registrován: 10 úno 2012 19:47
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tip na dobrý XLR kabel mezi preamp a poweramp
Ono vubec ladit neco kabelem je uplny zoufalstviBVa píše:"Ladiť" zostavu 1m XLR káblom (kde symetrické prepojenie by malo byť z princípu výrazne odolnejšie na rušenia, brum..) v cenách blízkych reálnej cene komponentu je dosť mimo..
Ale kdo si hraje, nezlobi
D.
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Tip na dobrý XLR kabel mezi preamp a poweramp
Jaryn je smutný případ....hifistan píše:tvůj (Jaryna) výrok , že tomu moc nerozumím mne rozesmál
Zadání je "potřebuji poradit na základě zkušeností kabel XLR mezi předzesilovač a výkonový zesilovač BRYSTON", on odpoví "(moje) doporučení není k Brystonům"...
Sepíše jakýsi seznam vlastností a když se jej člověk zeptá PROČ právě tyhle konkrétní vlastnosti resp. v čem by byl rozdíl při použití kabelu jiné konstrukce, nevzmůže se ve věcné rovině ani na ň a jen kolem sebe začne kopat v rovině osobní... Přičemž se takhle od stolu nedá říct, jestli by jiné než "co nejtenší" (kolik to je?) vodiče, jiná izolace než z folie, jiný ochranný obal než punčoška, jiné délka než minimální možná atd. měly negativní/pozitivní/nějaký vliv na zvuk Brystonů...
Prostě
Re: Tip na dobrý XLR kabel mezi preamp a poweramp
Plne suhlasim, znamy si velmi polepsil ked ho vymenil, koniec mal BRYSTON 4B-SST.BVa píše:BP25 je silne kompromisný stroj..
Re: Tip na dobrý XLR kabel mezi preamp a poweramp
2 boxer
V zverejneých meraniach to nie, chce to THD vs. výkon pre kmitočet 10-20kHz, 1kHz to neukáže. A THD, nie THD+N.
V zverejneých meraniach to nie, chce to THD vs. výkon pre kmitočet 10-20kHz, 1kHz to neukáže. A THD, nie THD+N.
-
boxer
Re: Tip na dobrý XLR kabel mezi preamp a poweramp
Takže jestli tomu rozumím, tak potřebný graf se v "normálních" měření neuvádí.
Myslíš třeba toto? Ale to už jsme trochu mimo "doslech" ne?

Myslíš třeba toto? Ale to už jsme trochu mimo "doslech" ne?

Re: Tip na dobrý XLR kabel mezi preamp a poweramp
K problematice 14BSST a BP25 se mohu relevanně vyjádřit, protože tuto sestavu vlastním.
Napřed ke zkreslení: je jasné, že zkreslení je. Jakékoliv, které člověk dnes dokáže popsat. Je u všech přístrojů, které člověk kdy vyrobil. To proto, protože nic na světě není ideální. Jedno je ale jisté: zkreslení, které má na mysli BVa není rozhodně tím nejhorším zlem, které daná kombinace nabízí.
Vezmu to po pořadě: léta jsem vlastnil 4B-SST. Jeho zvuk jsem pozanl o půlnoci, kdyby mě vzbudili. Má svůj rukopis, který bych charakterizoval vystouplými středy, lehce nedokreslenými basy a někdy ostřejšími výškamiu. Výšky byly to první, co jiný použitý kabel )používal jsem napřed RCA, pak XLR) zmněil. Tu zlepšil, někdy ještě zvýraznil. STředy zůstaly a basy se nezměnily. To je prostě vlastnost, daná knstrukcí. Bavíme se ale o NUANCÍCH, nikoliv o měřitelné či kvantifikovatelné změně, jde spíše o jiné vnímání.
14-BSST je zcela jiná liga. Objemově o dost méně basů, ale o to precizněji vykreslených, nenafouklých. Prosotor je o řád lepšá ze 14BSST. Výšky jsou jemnější a jsou rozhodně to poslední, co by mi na zvuku vadilo (hrál jsem léta na C5, kdo je znají, tak ví, že tato bedna výšky prostě umí a máloco se jí v této poloze dokáže dnes stále ještě postavit na roveň).
Střžedy jsou daleko bohatší na informace.
To vše s BP25.
Největší změna nastane po výměně předzesilovače. Zatímco BP25 má temněji posazený zvuk, Pass 2.5, který vlastním má naopak více výšek, lepší prosotor a více hlubších basů-těch nejhlubších. Středy jsou informativně velmi podobné. Zatímco Pass dokáže trochu utlumit drobné nedostatky v nahrávce (je trochu "líbivý"¨), Bryston je sterilnější a to je právě to, co asi mnohý nezkousne. Do zvuku se přidává jen minimálně cizího zabarevní, nebo chce-li někdo tepla (jiný by řekl mmuzikálnosti). BP25 není nijak vysoce analytický předzesilovač, ale na poslech naprosté většiny žánrů (snad houslofilové by mohli váhat mezi specifickými nástrojí italské školy) je zcela vyhovující.
Tím jsem popsal základní charakteristiku 3 přístrojů.
A nyní ke kabeláži. Předně - dalko zásadnější vliv, než RCA/XLR kabel slušného provedení má kabel reproduktorový. Rozdíl ve zvuku se jím dá ovlivnit daleko více a to jak u 4 tak u 14SST. Mohu srovnat kabely, co jsem mlě doma - od Sharku MD, přes Fikejzovy ploché transcorrecty po různdé druhy Audioquestu (Gibraltar a nyní K2), mezi tím,jakési 5cm tlusté koaxiály s teflonovou pěnou a jiné. Vždy byl rozdíl ve zvuku, jednou k horšímu, jednou k lepšímu. Trochu platí přímá úměra mezi cenou a zvukem. Nyní mám Gibraltary (originál, ne fake) a se zvukme kombinace "koncák-reprokabel" jsem spokojen. Nedávno jsem si hrál s XLR. Léta jsem žil s Vincenty - mnozí si poklepou na čelo, ale není to vůbec špatný kabel. Mám ještě kabely Bryston, co se kdysi u nás prodával a nyni Oyiade. Model nevím, msuel bych se jít podívat, ale zatím tam zůstal, protože dostal z muziky a si nejvíce detailů. Rozdíly mezi všemi samosebou také byly, ale proti reprokabelům minimální, spíše mnohdy jen pocitové, co jsem si snažil vsugerovat.
Jestli stříbro nebo měď, to si musí každý zkusit sám. Zase řeknu - než rozdíl v kabelech, tak daleko zásadnější rozdíl má, kod produkoval nahrávku - tam je rozdíl giugantický. Zatímco řada výrobků jednoho alba nehraje, druhá hraje parádně, ale každé jinak. Zase to je o vkusu a asi o hledání nenalezitelného-tento proces totiž nikdy neskončí, ani nemlůže, protože člověk si pořád říká "co kdyby".
Pokud je zvuk kombinace 14BSST a BP25 z nějakého důvodu špatný, nemusí být špatný, ale prostě se jen nelíbí-nikdo totiž nikde nedefinoval, co je a co není špatný zvuk. A když je opravdu něco špatně, chyba nemusí být v zesilovači, ale zcal někde jinde. U této třídy výroblků existuje jistá míra spolehlivosti, že zvuk bude prostě bezchybný ve smyslu , že by byl či mohl být , špatný.
Napřed ke zkreslení: je jasné, že zkreslení je. Jakékoliv, které člověk dnes dokáže popsat. Je u všech přístrojů, které člověk kdy vyrobil. To proto, protože nic na světě není ideální. Jedno je ale jisté: zkreslení, které má na mysli BVa není rozhodně tím nejhorším zlem, které daná kombinace nabízí.
Vezmu to po pořadě: léta jsem vlastnil 4B-SST. Jeho zvuk jsem pozanl o půlnoci, kdyby mě vzbudili. Má svůj rukopis, který bych charakterizoval vystouplými středy, lehce nedokreslenými basy a někdy ostřejšími výškamiu. Výšky byly to první, co jiný použitý kabel )používal jsem napřed RCA, pak XLR) zmněil. Tu zlepšil, někdy ještě zvýraznil. STředy zůstaly a basy se nezměnily. To je prostě vlastnost, daná knstrukcí. Bavíme se ale o NUANCÍCH, nikoliv o měřitelné či kvantifikovatelné změně, jde spíše o jiné vnímání.
14-BSST je zcela jiná liga. Objemově o dost méně basů, ale o to precizněji vykreslených, nenafouklých. Prosotor je o řád lepšá ze 14BSST. Výšky jsou jemnější a jsou rozhodně to poslední, co by mi na zvuku vadilo (hrál jsem léta na C5, kdo je znají, tak ví, že tato bedna výšky prostě umí a máloco se jí v této poloze dokáže dnes stále ještě postavit na roveň).
Střžedy jsou daleko bohatší na informace.
To vše s BP25.
Největší změna nastane po výměně předzesilovače. Zatímco BP25 má temněji posazený zvuk, Pass 2.5, který vlastním má naopak více výšek, lepší prosotor a více hlubších basů-těch nejhlubších. Středy jsou informativně velmi podobné. Zatímco Pass dokáže trochu utlumit drobné nedostatky v nahrávce (je trochu "líbivý"¨), Bryston je sterilnější a to je právě to, co asi mnohý nezkousne. Do zvuku se přidává jen minimálně cizího zabarevní, nebo chce-li někdo tepla (jiný by řekl mmuzikálnosti). BP25 není nijak vysoce analytický předzesilovač, ale na poslech naprosté většiny žánrů (snad houslofilové by mohli váhat mezi specifickými nástrojí italské školy) je zcela vyhovující.
Tím jsem popsal základní charakteristiku 3 přístrojů.
A nyní ke kabeláži. Předně - dalko zásadnější vliv, než RCA/XLR kabel slušného provedení má kabel reproduktorový. Rozdíl ve zvuku se jím dá ovlivnit daleko více a to jak u 4 tak u 14SST. Mohu srovnat kabely, co jsem mlě doma - od Sharku MD, přes Fikejzovy ploché transcorrecty po různdé druhy Audioquestu (Gibraltar a nyní K2), mezi tím,jakési 5cm tlusté koaxiály s teflonovou pěnou a jiné. Vždy byl rozdíl ve zvuku, jednou k horšímu, jednou k lepšímu. Trochu platí přímá úměra mezi cenou a zvukem. Nyní mám Gibraltary (originál, ne fake) a se zvukme kombinace "koncák-reprokabel" jsem spokojen. Nedávno jsem si hrál s XLR. Léta jsem žil s Vincenty - mnozí si poklepou na čelo, ale není to vůbec špatný kabel. Mám ještě kabely Bryston, co se kdysi u nás prodával a nyni Oyiade. Model nevím, msuel bych se jít podívat, ale zatím tam zůstal, protože dostal z muziky a si nejvíce detailů. Rozdíly mezi všemi samosebou také byly, ale proti reprokabelům minimální, spíše mnohdy jen pocitové, co jsem si snažil vsugerovat.
Jestli stříbro nebo měď, to si musí každý zkusit sám. Zase řeknu - než rozdíl v kabelech, tak daleko zásadnější rozdíl má, kod produkoval nahrávku - tam je rozdíl giugantický. Zatímco řada výrobků jednoho alba nehraje, druhá hraje parádně, ale každé jinak. Zase to je o vkusu a asi o hledání nenalezitelného-tento proces totiž nikdy neskončí, ani nemlůže, protože člověk si pořád říká "co kdyby".
Pokud je zvuk kombinace 14BSST a BP25 z nějakého důvodu špatný, nemusí být špatný, ale prostě se jen nelíbí-nikdo totiž nikde nedefinoval, co je a co není špatný zvuk. A když je opravdu něco špatně, chyba nemusí být v zesilovači, ale zcal někde jinde. U této třídy výroblků existuje jistá míra spolehlivosti, že zvuk bude prostě bezchybný ve smyslu , že by byl či mohl být , špatný.
Re: Tip na dobrý XLR kabel mezi preamp a poweramp
Vidím to podobně, jako Zdeny.
Re: Tip na dobrý XLR kabel mezi preamp a poweramp
Děkuji Zdenymu za konkrétní a přesné vyjádření - přesně toho , co jsem potřeboval číst , konkrétní příklad z dlouhodobého poslechu a ne jen bláboly o nějakých měřeních a podobně........Nepotřebuji slyšet kritiku na BRYSTON preamp a konec , kvalitativně je to o dost jinde , než to , co jsem vlastnil před tím a rozhodl jsem se pro ně na základě poslechu u několika lidí nezávisle. A pokud tu už někdo nakousne problematiku českých nebo slovenských výrobků ?....Jediná zařízení hifi , která ve mě budí notnou dávku uznání a respektu jsou technická řešení a výrobky firmy CASEA a z konstrukční dílny Luďka Šrola . Jak vidím , nejvíce reagují stále někteří rádoby výrobci elektroniky , kteří se tu stále a stále snaží skrytě proklamovat svoje výrobky.....potrefená husa nechť se chytne za čumák . Názor na tuto renomovanou značku ( BRYSTON) mám stejný již několik let , několik mých dobrých kamarádů je vlastní a pořídil jsem si to proto - že ten zvuk se mi líbí a líbí se mi i technické a mechanické provedení ( jak jsem uvedl již výše - jsem vystudovaný slaboproudý elektrotechnik a něco málo o této problematice vím a druhá věc je ta praktická - slouží to pouze k poslechu hudby a ta se mi taky líbí - v tomto podání)
Nemám nic ani protiu zvuku a provedení BRYSTON B 14SST a BP25 .
Ještě jednou děkuji Zdenymu za konkrétní a přímou odpověď a znova opakuji - chtěl jsem tu rozvinout diskuzi o kabelech xlr - ta moje myšlenka nebyla o tom , že bych chtěl cokoliv kritizovat , ale spíše jsem chtěl jen optimalizovat kabely třebas jen radou či poznatkem - pro případné moje experimentování........... , pokud se tomu tak dá říct a pokud to vůbec lze , nebo jen slyšet názor lidí s nějakými reálnými zkušenostmi s touto značkou a co se z toho v hlavě některých z vás vyvinulo
Nemám nic ani protiu zvuku a provedení BRYSTON B 14SST a BP25 .
Ještě jednou děkuji Zdenymu za konkrétní a přímou odpověď a znova opakuji - chtěl jsem tu rozvinout diskuzi o kabelech xlr - ta moje myšlenka nebyla o tom , že bych chtěl cokoliv kritizovat , ale spíše jsem chtěl jen optimalizovat kabely třebas jen radou či poznatkem - pro případné moje experimentování........... , pokud se tomu tak dá říct a pokud to vůbec lze , nebo jen slyšet názor lidí s nějakými reálnými zkušenostmi s touto značkou a co se z toho v hlavě některých z vás vyvinulo
2x KRELL EVO 600 ,KRELL EVO222, KRELL EVO505,KEF109MAIDSTONE,BRINKMAN BARDO + KOETSU ROSEWOOD , CANOR TP306 VR+, LUMIN S1 , SHUNYATA DENALI + kabely
Re: Tip na dobrý XLR kabel mezi preamp a poweramp
Vím , že BP25 není úplně limitní předzesilovač , měl jsem možnost B14SST slyšet i s jinými preampy a bylo to jen jiné , podle poslechů - v některých aspektech lepší - v jiných zase horší , ale pro mne hrála roli i cena BP25 z druhé ruky , která byla víc než příznivá ....a ty aspekty myslím že to tu přesněji popsal Zdeny ....rozhodl jsem se já , a ne někdo jiný.
2x KRELL EVO 600 ,KRELL EVO222, KRELL EVO505,KEF109MAIDSTONE,BRINKMAN BARDO + KOETSU ROSEWOOD , CANOR TP306 VR+, LUMIN S1 , SHUNYATA DENALI + kabely
Re: Tip na dobrý XLR kabel mezi preamp a poweramp
Myslím , že Zdenyho odpověď byla jediná konkrétní na konkrétní dotaz
Ostatní ať mi prominou....Sám vím , že experimentovat s kabely je vždy tak trochu cesta do pekla ....
...no tak lidi , berme to vše trochu s nadsázkou...poslech hudby má být přeci zábava a hifi zkoumání a experimenty taky.....a kdo si hraje - nezlobí....
2x KRELL EVO 600 ,KRELL EVO222, KRELL EVO505,KEF109MAIDSTONE,BRINKMAN BARDO + KOETSU ROSEWOOD , CANOR TP306 VR+, LUMIN S1 , SHUNYATA DENALI + kabely
Re: Tip na dobrý XLR kabel mezi preamp a poweramp
2 hifistan
Ty si humorista, čo všetko dokážeš vydedukovať zo zmienky o charakteristickom zvuku Brystonov (dané zapojením koncového stupňa, čo je "špecialita" Brystonu a tie "bláboly o meraní" to potvrdzujú...). Najviac hovorí toto
2 boxer
Chcelo by to vidieť závislosť tých zložiek na výkone. A zložky nad audiopásmom intermodulujú a výsledky sa dostanú nižšie..
Ty si humorista, čo všetko dokážeš vydedukovať zo zmienky o charakteristickom zvuku Brystonov (dané zapojením koncového stupňa, čo je "špecialita" Brystonu a tie "bláboly o meraní" to potvrdzujú...). Najviac hovorí toto
, to plne vystihuje tvoj postoj. Nechápem potom potrebu to "vylepšovať" káblami, však je to dokonalé, nie?. A ten podľa teba "rádoby výrobca" , čo ťa tak štve, je na trhu už 25 rokov, takže ako hovorí klasik ".. a karavána ide ďalej"..Nepotřebuji slyšet kritiku na BRYSTON preamp a konec
2 boxer
Chcelo by to vidieť závislosť tých zložiek na výkone. A zložky nad audiopásmom intermodulujú a výsledky sa dostanú nižšie..
Naposledy upravil(a) BVa dne 02 říj 2015 20:31, celkem upraveno 1 x.
Re: Tip na dobrý XLR kabel mezi preamp a poweramp
Každopádně pár kabelů vyzkouším , zatím jsem čerpal pouze z toho , co vlastním doma a chtěl jsem si jen na toto téma rozšířit obzor...
...a pak uvidím , ale rozhodně to nepovede k žádné výměně přístrojů.....maximálně ke změně prokabelování
Pokud k tomuto tématu už nikdo nic nemá , děkuji všem za příspěvky a hezký večer.....
Pokud k tomuto tématu už nikdo nic nemá , děkuji všem za příspěvky a hezký večer.....
2x KRELL EVO 600 ,KRELL EVO222, KRELL EVO505,KEF109MAIDSTONE,BRINKMAN BARDO + KOETSU ROSEWOOD , CANOR TP306 VR+, LUMIN S1 , SHUNYATA DENALI + kabely
Re: Tip na dobrý XLR kabel mezi preamp a poweramp
To BVa...bez komentáře..,..
2x KRELL EVO 600 ,KRELL EVO222, KRELL EVO505,KEF109MAIDSTONE,BRINKMAN BARDO + KOETSU ROSEWOOD , CANOR TP306 VR+, LUMIN S1 , SHUNYATA DENALI + kabely
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti

