Kocmeister
-
- Příspěvky: 611
- Registrován: 03 črc 2010 10:03
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Kocmeister
Pěkné to máš Tome a zmínka o Avmanii nostalgie:)
-
- Příspěvky: 611
- Registrován: 03 črc 2010 10:03
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Kocmeister
O víkendu jsem očesal všechny činky, který jsem našel u členů rodiny a mohl se tak pustit do pokusu s přidanou hmotností. Plán byl vylepšit zvuk položením zátěže na repro, což je všeobecně považováno za přínos. V mym případě šlo přesně o 20 kg na každou bednu. A výsledek? Nevim, možná, snad, trochu anebo vlastně vůbec? Jo slyšel jsem prd. Vlastně mě to potěšilo, protože je to asi první věc, kde jsem nic neslyšel. A taky se nemusim zabývat zhoršenim vizuálního dojmu v případě, že bych slyšel...
Pak jsem si, ale vzpomněl jak velký posun udělalo zvýšení hmotnosti stojanů ze 17kg na 33kg, o kterém jsem referoval zde o pár stránek zpět. Proč by teda nemohlo být lepší, kdybych hmotnost stojanů zvýšil z 33 kg na 53kg? Na ocelových plotnách stojanů je místa dost, tak jsem tam závaží přesunul.
A bingo! Toto už slyšet je. Čím kvalitnější nahrávka, tím více. Došlo ke zlepšení nízkoúrovňových detailů na výškách. Nejlepší na tom je, že nemusím ani vypínat hudbu, nic přepojovat, žádné prodlení. Prostě jenom sundám závaží při běžící písničce a pak je tam zase šoupnu pro okamžité rozpoznání efektu. Je to svym způsobem neuvěřitelný, jak tyhle věci téměř nikdo neřeší. I highendový regálovky má spousta lidí na totálních chcípácích místo pořádnejch stojanů a i sloupový repro bývají celkem střízlíci častěji než ne. Tam by bylo tolik prostoru pro posun. Asi u většiny z Vás.
Problém s estetičností položenýho závaží teda zůstává. Mám nápad, stačilo by vyrobit kožené nebo třeba jutové pytle, něco jako měšce, co nosili ve středověku. Tam natěsno vložená závaží by mohla vypadat rozumně.
Pak jsem si, ale vzpomněl jak velký posun udělalo zvýšení hmotnosti stojanů ze 17kg na 33kg, o kterém jsem referoval zde o pár stránek zpět. Proč by teda nemohlo být lepší, kdybych hmotnost stojanů zvýšil z 33 kg na 53kg? Na ocelových plotnách stojanů je místa dost, tak jsem tam závaží přesunul.
A bingo! Toto už slyšet je. Čím kvalitnější nahrávka, tím více. Došlo ke zlepšení nízkoúrovňových detailů na výškách. Nejlepší na tom je, že nemusím ani vypínat hudbu, nic přepojovat, žádné prodlení. Prostě jenom sundám závaží při běžící písničce a pak je tam zase šoupnu pro okamžité rozpoznání efektu. Je to svym způsobem neuvěřitelný, jak tyhle věci téměř nikdo neřeší. I highendový regálovky má spousta lidí na totálních chcípácích místo pořádnejch stojanů a i sloupový repro bývají celkem střízlíci častěji než ne. Tam by bylo tolik prostoru pro posun. Asi u většiny z Vás.
Problém s estetičností položenýho závaží teda zůstává. Mám nápad, stačilo by vyrobit kožené nebo třeba jutové pytle, něco jako měšce, co nosili ve středověku. Tam natěsno vložená závaží by mohla vypadat rozumně.
kabelguru.cz
Re: Kocmeister
S kotouči taky experimentuju
Nakoupil jsem jich pár, ale zaskočilo mě, jak jsou mastný...
Co zalít betonem, překrýt dopravní kuželkou apod., nebo pořídit kettlebely, které vypadají líp?

Co zalít betonem, překrýt dopravní kuželkou apod., nebo pořídit kettlebely, které vypadají líp?
-
- Příspěvky: 611
- Registrován: 03 črc 2010 10:03
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Kocmeister
Máš pravdu, je spousta možností jak na hmotnost vyzrát. S těmahle kotoučema se svýho času hodně posilovalo, takže mastný už dávno nejsou 

kabelguru.cz
Re: Kocmeister
Dnes už já, ani nikdo z mých Hifi kámošů regály nepoužívá, všichni máme dospělé bedny, ale zkušenosti z doby před 25 lety, kdy jeden kámoš měl kvalitní regály a všichni jsme si s tím v tomto duchu hráli, mám.
Úplně k ničemu se jevily stojany dřevěné - okamžitě zavrhnuto. Použitelné byly stojany vyrobené z masivního kovu a nosná trubka vysypaná pískem, či olovem. Zcela nejlepší a nejrealistější zvuk vykazovaly stojany ze stavebních materiálů a vůbec nejlepší ( bohužel i nejdražší ) masivní kvádr z přírodní žuly, s hroty dole - přes koberec do betonu a současně i s hroty na hoře, na které se umístnila ta reprobedna. Jednoznačně nejlepší, bez náznaku jakékoliv rezonance. Za mně, pokud z nějakého důvodu regály, tak jedině na té žule.
Hezký zvuk všem.
Úplně k ničemu se jevily stojany dřevěné - okamžitě zavrhnuto. Použitelné byly stojany vyrobené z masivního kovu a nosná trubka vysypaná pískem, či olovem. Zcela nejlepší a nejrealistější zvuk vykazovaly stojany ze stavebních materiálů a vůbec nejlepší ( bohužel i nejdražší ) masivní kvádr z přírodní žuly, s hroty dole - přes koberec do betonu a současně i s hroty na hoře, na které se umístnila ta reprobedna. Jednoznačně nejlepší, bez náznaku jakékoliv rezonance. Za mně, pokud z nějakého důvodu regály, tak jedině na té žule.
Hezký zvuk všem.
Re: Kocmeister
Dopadl jsem s regálovkami stejně. Závaží bylo na základně stojanu a bylo to to stejné závaží, co bylo určeno na bedny nahorů. Teď už jsou regálovky pryč i se stojanem a závaží mám stále - jedno na zas. liště, druhé pod trafem. Třetí, velké, je pod lištou.. = Užitečný velký kus kovu, protože vždycky využiješ v sestavě na různá závaží. Pochyboval jsem co s nimi budu dělat atd. Teď jsem rád, že tu jsou. Zbavil jsem se jen jednoho, které jsem prodával spolu s lištou QB8. A mezitím mi přibylo další 25 kg podélné ocelové, pod lištu. Taky je využité i když zatím jinak.
Re: Kocmeister
Kocmeister, pozor - zvuk zmenis i tym ze nieco umiestnis nad vyskac, staci prazdna kartonova skatula podobnej velkosti. Idealne tam nic nedavat.
Re: Kocmeister
Bych Kocmeistra zas tak nepodcenoval Miero. 

-
- Příspěvky: 611
- Registrován: 03 črc 2010 10:03
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Kocmeister
Oldear: ano to věřim, masivní šutr místo stojanů, to by byl ideál. Možná by stačil i jen odlít z betonu. Ovšem z místnosti by se dal dostat dostat jedině tak, že by se rozsekal na malý kousky. To by u betonu při jeho ceně vlastně vůbec nevadilo, u žuly už jo.
Jinak už pár týdnu mám doma Hegel H300. To je ostatně důvod proč jsem dal Audionet na bazar. Původně jsem koukal na Hegel H360 (a pořád koukám), prý víceméně reference. Ovšem málokdo ho prodává, není prý moc kam výrazně povýšit obecně, tak se toho málokdo zbavuje. Takže jsem spíš tak trochu ze zvědavosti vzal o pár let starší H300. Počítal jsem, že to nebude žádný zázrak. Znáte to, recenze jsou pozitivní na všechno, i na krámy. Ale za vyzkoušení nic nedáš. To je výhoda secondhandu, koupíš, prodáš a moc netratíš.
Srovnání se SAM G2. Vizuální dojem určitě ve prospěch Audionetu. Mnohem lepší piksla, vše nerez. Mnohem lepší displej, více funkcí, WBT terminály, skvělej sluchátkáč. Hegel jen hliník, konektory Čína, displej s jedním řádkem, žádnej sluchátkáč. Nemá ani standby, prostě se pokaždý musí natvrdo vypnout a zapnout tlačítkem na předním panelu. Pro informaci, oba jsou stejná cenová kategorie cca do 150 tisíc.
Hegel naproti tomu dual mono a hlavně na poměry integráčů nezvykle vysoký výkon 430W/4 a 250/8. Tedy více než dvojnásobek Audionetu.
Po zapojení první dojem... vždyť to hraje úplně stejně. Ano charakter je naprosto shodný. Přesně podle mýho gusta. Maximálně přesný, pevný a kontrolovaný zvuk. Ničeho není hodně ani málo. Jenže po chvíli jsem si rozdílů všiml. Audionet - lepší vyšší výšky, lepší doznívání. Hegel - lepší vše ostatní. O kapku detailnější střední pásmo, lepší oddělení kanálů, tedy lepší dojem z podání prostoru. Jednoznačně basy, které jdou hlouběji a s větší razancí. Ale nejsou to velké rozdíly, opravdu je vidět, že je to stejná cenová. Rozdíl zcela zásadní nastal když jsem tomu naložil. Hegel ukázal neuvěřitelné basy, silné a kopavé, suprová dynamika. Vše perfektně odsejpá a zůstává stále stejně dobré ať už hlasitost zvyšuju jak se mi zachce. Jakoby snad ani akustika neexistovala. Právě tohle mě přesvědčilo o jeho ponechání jinak bych váhal.
Takže zdá se, že vysoký výkon opravdu nebude jen to, co stále zmiňuje BVa, teda cosi ve smyslu, že při konstantní citlivosti dostaneš s dvojnásobným výkonem pád dB navíc na maximální hlasitosti a nic víc
Další věc, která stojí za rýpnutí do čsl. konstruktérské obce. Tentokrát v manuálu od Hegela je výslovně zmíněno "The amplifier performs best after being switched on for about 1 hour for heating up." Podle PMA jde o fantasmagorii, názor BVa snad ani netřeba zmiňovat. Přitom konstruktér všech Hegelů, Bent Holter je, co jsem tak pročítal, dosti ve světě uznávaný a sám zmiňuje, že vše se snaží dělat maximálně racionální. Proč by tam tedy dovolil napsat takový blud, kdyby to nebylo něčím podloženo? Marketing těžko...
Jinak už pár týdnu mám doma Hegel H300. To je ostatně důvod proč jsem dal Audionet na bazar. Původně jsem koukal na Hegel H360 (a pořád koukám), prý víceméně reference. Ovšem málokdo ho prodává, není prý moc kam výrazně povýšit obecně, tak se toho málokdo zbavuje. Takže jsem spíš tak trochu ze zvědavosti vzal o pár let starší H300. Počítal jsem, že to nebude žádný zázrak. Znáte to, recenze jsou pozitivní na všechno, i na krámy. Ale za vyzkoušení nic nedáš. To je výhoda secondhandu, koupíš, prodáš a moc netratíš.
Srovnání se SAM G2. Vizuální dojem určitě ve prospěch Audionetu. Mnohem lepší piksla, vše nerez. Mnohem lepší displej, více funkcí, WBT terminály, skvělej sluchátkáč. Hegel jen hliník, konektory Čína, displej s jedním řádkem, žádnej sluchátkáč. Nemá ani standby, prostě se pokaždý musí natvrdo vypnout a zapnout tlačítkem na předním panelu. Pro informaci, oba jsou stejná cenová kategorie cca do 150 tisíc.
Hegel naproti tomu dual mono a hlavně na poměry integráčů nezvykle vysoký výkon 430W/4 a 250/8. Tedy více než dvojnásobek Audionetu.
Po zapojení první dojem... vždyť to hraje úplně stejně. Ano charakter je naprosto shodný. Přesně podle mýho gusta. Maximálně přesný, pevný a kontrolovaný zvuk. Ničeho není hodně ani málo. Jenže po chvíli jsem si rozdílů všiml. Audionet - lepší vyšší výšky, lepší doznívání. Hegel - lepší vše ostatní. O kapku detailnější střední pásmo, lepší oddělení kanálů, tedy lepší dojem z podání prostoru. Jednoznačně basy, které jdou hlouběji a s větší razancí. Ale nejsou to velké rozdíly, opravdu je vidět, že je to stejná cenová. Rozdíl zcela zásadní nastal když jsem tomu naložil. Hegel ukázal neuvěřitelné basy, silné a kopavé, suprová dynamika. Vše perfektně odsejpá a zůstává stále stejně dobré ať už hlasitost zvyšuju jak se mi zachce. Jakoby snad ani akustika neexistovala. Právě tohle mě přesvědčilo o jeho ponechání jinak bych váhal.
Takže zdá se, že vysoký výkon opravdu nebude jen to, co stále zmiňuje BVa, teda cosi ve smyslu, že při konstantní citlivosti dostaneš s dvojnásobným výkonem pád dB navíc na maximální hlasitosti a nic víc

Další věc, která stojí za rýpnutí do čsl. konstruktérské obce. Tentokrát v manuálu od Hegela je výslovně zmíněno "The amplifier performs best after being switched on for about 1 hour for heating up." Podle PMA jde o fantasmagorii, názor BVa snad ani netřeba zmiňovat. Přitom konstruktér všech Hegelů, Bent Holter je, co jsem tak pročítal, dosti ve světě uznávaný a sám zmiňuje, že vše se snaží dělat maximálně racionální. Proč by tam tedy dovolil napsat takový blud, kdyby to nebylo něčím podloženo? Marketing těžko...
kabelguru.cz
Re: Kocmeister
BVa sa zahrabal a zasekol max. do výkonu zosilnovača 200W/4ohmy.
Svoj tien neprekročil bohužial a to viacero ludí od neho chcelo na HIFI aspon 2x400-500 do 4 ohm zosilnovač alebo monobloky.
Zvytočné ,neekonomické , načo , kdo mi to kupi. To su a boli jeho odpovede.
Prepáč Kocmeister že to píšem tu ale ked si to spomenul.
Hegel H 300 je vekom aj vývojom a zvukom dosť pozadu oproti H 360.
H360 a H390 asi zvukovo budu podobné aj ked výbavu má novší samozrejme lepšiu.
A H590 to je už referencia v integračoch zase aj zvukovo ale aj cena je tam dosť.
Tam ale Gryphon je asi TOP.
Známi má koncák HEGEL +elektronkový predzosilnovač a nevie si to spojenie vynachváliť.A https://www.hegel.com/products/power/h30 je už asi katergoria ku Sroll Bimotore mkII.
Svoj tien neprekročil bohužial a to viacero ludí od neho chcelo na HIFI aspon 2x400-500 do 4 ohm zosilnovač alebo monobloky.
Zvytočné ,neekonomické , načo , kdo mi to kupi. To su a boli jeho odpovede.

Prepáč Kocmeister že to píšem tu ale ked si to spomenul.
Hegel H 300 je vekom aj vývojom a zvukom dosť pozadu oproti H 360.
H360 a H390 asi zvukovo budu podobné aj ked výbavu má novší samozrejme lepšiu.
A H590 to je už referencia v integračoch zase aj zvukovo ale aj cena je tam dosť.

Známi má koncák HEGEL +elektronkový predzosilnovač a nevie si to spojenie vynachváliť.A https://www.hegel.com/products/power/h30 je už asi katergoria ku Sroll Bimotore mkII.

Re: Kocmeister
Zdroj: https://www.hegel.com/products/discontinued/h300Output stage: 20 pcs 15A 150W high speed bipolar transistors
Nie je tam tych tranzistorov nejak malo?

Inak pises "dual mono", ale vidim tam len jedno trafo.
- https://www.usaudiomart.com/details/649 ... es/564103/
Re: Kocmeister
Ten H300 si musí s těmi regálovkami pohrávat jak micinka s myší... s tím přetlakem výkonu. Pak jdou poučky, moudra na forech atd. do háje, že Kocmeister. Když tomu naložíš a slyšíš rovný, tvrdý sebevědomý zvuk až do velké hlasitostí... 

Re: Kocmeister
Vyšší výkon skutočne neznamená nič iné, len pár dB SPL navyše, bez ohľadu na to, čo si myslíte. Pre "hluchých delostrelcov" a majiteľov boxov s citlivosťou pod 85dB/1W, ktorí hrajú v hangáre alebo vonku, sa to môže hodiť, to je jediná výhoda..
Jednoducho ak sú dva zosilňovače zrovateľne a "dostatočne" kvalitné, tak 2x vyšší výkon neznamená nič viac ako 3dB SPL naviac, bez ohľadu na všelijaké teórie rôznych "odborníkov", povery a marketingové reči. A také posluchové zrovnávačky, keď sa mení hlasitosť podľa nálady , "čo to dá", neukážu nič, len to, že hlasnejší= lepší. Zrovnajte presne hlasitosti (meraním na výstupe zosilňovača), nič nemeňte a potom naslepo porovnajte. A poznáte ...však viete čo.
Ak sa skutočne počas jednej hodiny po zapnutí počuteľne (preukázateľne!) mení zvuk zosilňovača, tak sa to musí dať bez problémov zmerať, a potom je ten zosilňovač jednoducho konštrukčne nezvládnutý (teplotná stabilizácia pracovných bodov), jednoducho šmejd..Bez ohľadu na "tanečky" a reči okolo toho. Ukážka takýchto "kvalitných" strojov sú napr. Densen, DartZeel ..
Tu máte pre ukážku realitu pre H360,pre H300 som žiadne merania nenašiel, ale lepšie to asi nebude.
A tu je niečo pre ten SAM G2. Čo sa ráta sú fakty, nie dojmy..
kychtax
Jednoducho ak sú dva zosilňovače zrovateľne a "dostatočne" kvalitné, tak 2x vyšší výkon neznamená nič viac ako 3dB SPL naviac, bez ohľadu na všelijaké teórie rôznych "odborníkov", povery a marketingové reči. A také posluchové zrovnávačky, keď sa mení hlasitosť podľa nálady , "čo to dá", neukážu nič, len to, že hlasnejší= lepší. Zrovnajte presne hlasitosti (meraním na výstupe zosilňovača), nič nemeňte a potom naslepo porovnajte. A poznáte ...však viete čo.
Ak sa skutočne počas jednej hodiny po zapnutí počuteľne (preukázateľne!) mení zvuk zosilňovača, tak sa to musí dať bez problémov zmerať, a potom je ten zosilňovač jednoducho konštrukčne nezvládnutý (teplotná stabilizácia pracovných bodov), jednoducho šmejd..Bez ohľadu na "tanečky" a reči okolo toho. Ukážka takýchto "kvalitných" strojov sú napr. Densen, DartZeel ..
Tu máte pre ukážku realitu pre H360,pre H300 som žiadne merania nenašiel, ale lepšie to asi nebude.
A tu je niečo pre ten SAM G2. Čo sa ráta sú fakty, nie dojmy..

kychtax
... počuješ, že to dokáže hrať o chlp hlasnejšie. Nič viac. Urob si korektný test. A prestaneš "trousit moudra"..Když tomu naložíš..
Naposledy upravil(a) BVa dne 30 říj 2019 09:40, celkem upraveno 1 x.
BVaudio, výroba a predaj
-
- Příspěvky: 611
- Registrován: 03 črc 2010 10:03
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Kocmeister
Kychtax: jo přesvědčilo mě to, že vyšší výkon je opravdu přínosem, zdá se, pro libovolný repro.
Miero: to dual mono píše výrobce, ale máš pravdu bude to v tomto případě spíš marketing. Bude to klasický "nepravý dual mono" jak o řešení s jedním trafem diskutují na diyaudio.
BVa: Vůbec jsem nezkoušel to hrát o "chlp hlasitějšíe". K maximu jsem se nikdy ani přiblížil, to by repro nepřežily. Prostě ze dvou nahlas hrajících zesilovačů jde rozdílný dojem. Ale uznávám, že přesně srovnaná hladina hlasitosti u obou nikdy nebyla.
Miero: to dual mono píše výrobce, ale máš pravdu bude to v tomto případě spíš marketing. Bude to klasický "nepravý dual mono" jak o řešení s jedním trafem diskutují na diyaudio.
BVa: Vůbec jsem nezkoušel to hrát o "chlp hlasitějšíe". K maximu jsem se nikdy ani přiblížil, to by repro nepřežily. Prostě ze dvou nahlas hrajících zesilovačů jde rozdílný dojem. Ale uznávám, že přesně srovnaná hladina hlasitosti u obou nikdy nebyla.
kabelguru.cz
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host