Ake repro do cca 5000€
-
- Příspěvky: 899
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Ake repro do cca 5000€
Zkus si k jakýmkoliv z těch zmiňovaných beden půjčit subwoofer s DRC a pak napiš.
Velký a zároveň přesný zvuk.
Podle tvých komentářů je to přesně to co hledáš.
Velký a zároveň přesný zvuk.
Podle tvých komentářů je to přesně to co hledáš.
Re: Ake repro do cca 5000€
OK, aj z toho co pisu ostatni, tak pravdepodobne je lepsie neprikladat velku vahu tomu ako hraju bedne zle nahrany metal a potom to radsej pripadne korigovat cez EQ. Predsa len vsak este: nemozu byt aj medzi neutrelnymi bednami, ktore porovnatelne dobre zahraju akusticku hudbu nejaky rozdiel pri tom ako "stihaju" pri rychlych (trebars aj ekvalizovanych) metalovych nahravkach? (a mam na mysli naozaj rychlych nahravkach ) Ono je to vzdy aj kombinacia repro + zosilovac ale nie su vo vseobecnosti na metal vhodnejsie bedne menej narocne na zosilovac? (resp. obratene, ci pri zosilovaci nestupaju naroky)BVa píše: ↑16 črc 2020 19:56Prípadne ekvalizér ( korekcie na zosilňovači alebo v počítači si urobiť rovno preset " metal" ) .... Na metal podľa chuti, na ostatné žánre, hlavne klasiku, bez korekcií. Lebo neutrálnym boxom sa pridať dá (ak je bas 10" a viac), ak v tej nahrávke nejaké nízke basy budú..A budú plne vyhovovať (pre 20 m2) aj tie "sterilné" boxy, ktoré dokážu zahrať všetko. Naopak to nefunguje.
Takisto s tym 10" a viac basakom: Co ak su 2 x 8" ako napr. pri SP audio G2 - su tam nejake nevyhody oproti 1 x 10"? Pri SP audio G1 mi uz v SP audio povedali, ze tie by boli asi prilis do 20m2. T.j. aj pri osetrenych modoch miestnosti stale plati, ze mala miestnost sposobuje "prebasovanost", pri inak neutralne hrajucich bedniach (vo vacsom priestore) ?
A da sa povedat, ze cim nizsii crossover, tym lepsia vysledna integracia? T.j. mat velke bedne, ktore vedia hrat nizko je vyhodou aj ked sa k nim bude dokupovat sub? Resp. ak by bol crossover niekde pod 35 Hz kde uz vela hudby nezije, tak je otazne ci takyto sub sposobi "zvacenie" zvuku pri beznych nahravkach, ktore koncia niekde na 30Hz. Pritom vacsina dobrych bedien do tych 35Hz zahra v podstate vyrovnane. Resp. ako sub sposobi "zvacsenie" bez toho, aby zaroven prilis "nenafukol" basy (je jasne, ze keby cielom nebola rovna charakteristika, tak to by sub dokazal o dost lepsie nez bedne samotne) V kazdom pripade sub sa bude hodit aj na filmy, takze som si viacmenej isty, ze aj do nejakeho subu podjem. Len ako to vybrat rozumne spolu s hlavnymi bednami, aby vysledne kombo davalo zmysel...Dark side of the moon píše: Zkus si k jakýmkoliv z těch zmiňovaných beden půjčit subwoofer s DRC a pak napiš.
Velký a zároveň přesný zvuk.
Podle tvých komentářů je to přesně to co hledáš
PS: Z toho co som pozeral, mam dojem, ze "velkost" zvuku zavisi viac od velkosti miestnosti nez od reprobedni, je toto moje podozrenie spravne? T.j. za predpokladu, ze mame fullrange-speaker tak ten v dostatocne velkej miestnosti dokaze zahrat velky zvuk (za predpokladu, ze mozme neobmedzene pridavat hlasitost), a umerne k tomu ako sa bude miestnost zmensovat sa bude aj zvuk "zmensovat" (ak sa bude zaroven aj preladovat basova odozva na mensiu miestnost, aby rovnost odozvy ostala zachovana) T.j. ako keby tie vlnovo scitavacie efekty na nizkych frekvenciach a v miestnoststiach, ktorych najdlhsia hrana je stale vyrazne pod vlnovou dlzkou 20Hz (resp. 1/2 alebo 1/4 vlnovej dlzky) boli z hladiska vysledneho zvuku vzdy suboptimalne?!
-
- Příspěvky: 899
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Ake repro do cca 5000€
Tak poslechová místnost a její úpravy se na výsledném zvuku podílejí opravdu významně, ovšem každý z nás má nějaké možnosti a právě v této oblasti nám realita nastaví nepřekročitelné limity. Obecně asi ano, větší (a akusticky ošetřený prostor) je lepší, už jenom kvůli větším možnostem pohrát si s umístěním beden a poslechového místa. Např. poloha poslechového místa dále od zadní stěny je z mých zkušeností zcela zásadní.
Nicméně bez ohledu na velikost se v oblasti basů pod 80 Hz vlivu místnosti nelze zcela zbavit a to ani v případě speciálních akustických úprav.
Velikost beden – zde asi jednoznačná odpověď neexistuje, vždy bude záležet na konkrétním řešení (cenová kategorie, konkrétní místnost,…), proto jsem doporučoval to vyzkoušení.
Nemyslím si, že většina beden hraje do 35 Hz vyrovnaně a to ani v případě akusticky upravené měřící místnosti, o běžném reálném poslechovém prostoru ani nemluvě. Tady se právě pozitivně projevuje možnost použít DRC, v oblasti basů je to skutečný přínos.
Já jsem nakonec skončil u menších třípásmových beden, které nechávám hrát až od 80 (100) Hz, tedy v pásmu, které jejich basové měniče zvládají s velkou rezervou (a jsou vyloučeny všechny frekvence, které by hrál basreflex) a všechno níže hraje sub (s použitým DRC).
Nicméně bez ohledu na velikost se v oblasti basů pod 80 Hz vlivu místnosti nelze zcela zbavit a to ani v případě speciálních akustických úprav.
Velikost beden – zde asi jednoznačná odpověď neexistuje, vždy bude záležet na konkrétním řešení (cenová kategorie, konkrétní místnost,…), proto jsem doporučoval to vyzkoušení.
Nemyslím si, že většina beden hraje do 35 Hz vyrovnaně a to ani v případě akusticky upravené měřící místnosti, o běžném reálném poslechovém prostoru ani nemluvě. Tady se právě pozitivně projevuje možnost použít DRC, v oblasti basů je to skutečný přínos.
Já jsem nakonec skončil u menších třípásmových beden, které nechávám hrát až od 80 (100) Hz, tedy v pásmu, které jejich basové měniče zvládají s velkou rezervou (a jsou vyloučeny všechny frekvence, které by hrál basreflex) a všechno níže hraje sub (s použitým DRC).
Re: Ake repro do cca 5000€
Najdou se takoví, kteří budou tvrdit, že ne, ale myslím, že ti radili dobře. Mám poslechovku 25m2, dvakrát jsem zkoušel velké sloupy, ale basů bylo vždy zkrátka příliš.peter82 píše: ↑25 črc 2020 16:33Takisto s tym 10" a viac basakom: Co ak su 2 x 8" ako napr. pri SP audio G2 - su tam nejake nevyhody oproti 1 x 10"? Pri SP audio G1 mi uz v SP audio povedali, ze tie by boli asi prilis do 20m2. T.j. aj pri osetrenych modoch miestnosti stale plati, ze mala miestnost sposobuje "prebasovanost", pri inak neutralne hrajucich bedniach (vo vacsom priestore) ?
Do 20m2 bych to viděl tak na větší regálové třípásma s 20cm basákem, nebo menší sloupky se dvěma 15kama, to by mělo být tak akorát.
-
- Příspěvky: 882
- Registrován: 13 čer 2016 04:17
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Ake repro do cca 5000€
Sám bych s takovým rozpočtem zkusil Wharfedale Elysian 2. https://www.hifi-voice.com/testy-a-rece ... -elysian-2
Re: Ake repro do cca 5000€
Takovýdle krasavice? Poslouchal jsem vícekráte, lahoda!!!
https://www.hifionline.cz/hifibazar/pro ... feo-stand/
https://www.hifionline.cz/hifibazar/pro ... feo-stand/
Re: Ake repro do cca 5000€
Rady o tom, že se velké bedny do místnosti nevejdou, bych nebral jako dogma. Do špajzu asi ne, ale měl jsem JBL 250Ti se 14" basákem a 118l objemem v menší místnosti, jen jsem si pohrál s ucpáním basreflexů a bylo to rozhodně lepší řešení než nějaké neduživé regálovky, které skutečný bas jen předstírají.
Re: Ake repro do cca 5000€
Ak bude prehravac PC, tak o nejake "nevlezenie" sa do miestnosti by som si starosti nerobil. Male bedny proste nebudu hrat hlboke basy, tak preto nebudu vadit mody miestnosti. Pomocou PC ide tie basy dorovnat, tak aby tam neboly hory-doly a uz sa tam potom vlezu hocijake bedne. Takze skor trochu ubrat z rozpoctu na bedny a pridat tam bud meraci mikrofon, popripade si pozvat niekoho na zmeranie.
Re: Ake repro do cca 5000€
Tak aj vzhladom na dovolenkove obdobie to trvalo trochu dlhsie, ale konecne mam update.
Medzicasom som bol v nisel vypocut Aurum cantus V10F a Revel F228Be, u SPAudio tie GT2.
V Nisel boli V10F na tej zostave, ktora hrala "ukricane", pravdepodobne nekompatibilita so zosilnovacom? (aj ked som si pytal zosik, ktory predvedie kvality bedien) Ale aj nebyt toho mi ich zvuk prisiel trochu "zafarbeny", t.j. nie celkom podla mojej predstavy neutralnosti. F228Be uz na tom boli podstatne lepsie - "neutrailtou" sa dost podobali na tie VMA-V, po ukricanosti takisto ani naznak ale obavam sa, ze ten posluchovy priestor im neumoznil vyniknut (nebol vobec akusticky porieseny - t.j. ak miestnost vyplnenu bednami nepovazujeme za austicke poriesenie), v niseli som planoval na test aj dalsie reprosustavy, ale vzhladom na tu akustiku som od toho upustil. Kedze mali akurat akciove ceny na vybrane modely REL tak som napokon zobral aspon subwoofer REL S812 (podlahol som marketingu o tom aky super je high level input A v zasade toto aj s mojimi aktualnymi bednami ( VMA-IIS ) pomaha "zvacsaniu" zvuku, ale len v "spravnych" skladbach (a vo filmoch), ktore hraju dostatocne hlboko, pri inych skladbach ten efekt nie je prilis vyrazny. Takisto podla ocakavani ani to zvacsenie nie je zas az take velke ako by tomu bolo vo velkej miestnosti. Finalne zhodnotenie je asi na mieste az potom ked sa dokonci instalacia akustiky a naladia sa vsetky basove pasce + po integracii s upgradnutymi hlavnymi bednami.
Potom u SPAudio a GT2 (ktore uz su istu dobu hotove, aj ked na webe este tieto informacie nie su updatnute, plus v priebehu cca mesiaca budu pravdepodobne hotove aj tie GT1). Tu bola vyhoda, ze bedne hrali na rovnakom zeleze ako u VMA a miestnost bola osetrena basovymi pascami + absorbermi.
Opat mozem hodnotit iba vysledny dojem bedne + miestnost, pretoze zial nedokazem odizolovat efekt miestnosti (u VMA bola miestnost riesena hlavne difuziou a bol som v tom, ze najma v malych miestnostiach je difuzia top kvalita zvuku, preto ma trochu prekvapilo preco ju SP audio nepouzil - mozno na to existuje nejake vysvetlenie, na zaklade mojich laickych znalosti mozem iba hadat, ze s najvacou pravdepodobnostou sa jednalo o kompromis kvality zvuku a nejakych dalsich parametrov, resp. dosiahnut top zvuk iba absorpciou sa mi zda nepravdepodobne ?! A to aj ked vezmeme do uvahy, ze miestnost u SP audio je vacsia nez u VMA)
K samotnemu posluchu: je zaujimave, ze bedne, ktore hrali na rovnakom zeleze a ktore sa pysia privlastkom neutralne a vybornymi objektivnymi meraniami (cca porovnatelnej kvality), tak vysledny dojem z ich posluchu je natolko odlisny. Kym u VMA-V mi posluch prisiel "pohodovy" a "transparentny" (v zmysle, ze uz sa to akoby priblizilo "realnemu" zvuku a nie zvuku z reprobedni) tak pri GT2 by som zvuk opisal skor ako "technicky" a "nekompromisny", obcas akoby na hranici "agresivnosti" aj ked ju nikdy neprekrocil (t.j. agresivny ako protiklad k "pohodovemu" zvuku u VMA-V). Subjektivne: metalove nahravky, ktore som skusal mi prisli lepsie na GT2, ale zas pri tych akustickych nahravkach / klasike atp, ktorym som predsa len prisudil vyssiu prioritu mi zase GT2 prisli skor ako "len" dobre hrajuca bedna nez "realny zvuk". Tym, ze GT2 je 4 pasmo s 5timi menicmi, tak som skusal posluch aj z blizka, ci bude zvuk z 5 menicov dobre integrovany alebo bude zniet ako niekolko diskretnych zdrojov zvuku a nastastie tu sa zda, ze vyhybky su dobre skonstruovane a takyto "diskretny efekt" som nezaregistroval.
Takze vo vysledku to bolo komplikovane rozhodovanie - skusat si domysliet co z vysledneho zvukoveho dojmu mozno prisudit bedniam a co uprave akustiky priestoru, pripadne od volby posluchoveho miesta (to u SP audio sa mi nezdalo prilis optimalne - bolo dost blizko pri stene a tiez sa mi zdalo, ze sme sedeli o cosi dalej, nez bola vzdialenost medzi bednami). O to viac, ze tie GT2 maju moznost nastavenia basov aj vysok o +/- 1 a 2 dB, t.j. daju sa dotunovat aj podla akustiky priestoru aj preferencii posluchaca (co by potencialne mohlo pomoct so subjektivne pozorovanymi nazakmi "agresivity")
Nakonieco som teda vyberal na zaklade vysledneho dojmu akustika + bedne nez len na zaklade hypoteticeho predpokladu ako by pravdepodobne dane bedne hrali u mna doma ked bude uz u mna hotova akustika, .T.j vsadil som na "istotu". Ten davnejsi posluchovy test u VMA nasadil latku pomerne vysoko a cielom tohto "cvicenia" bolo pokusit sa najst bedne, ktore by zachovali kvality VMA-V a zaroven by este nieco pridali navrch. To sa mi zial nepodarilo - aj ked sa nasli bedne, ktore v niektorych skladbach boli lepsie, tak vo vysledku na vzorke velkeho poctu skladieb roznych zanrov som take nenasiel, tie zlepsenia v individualnych skladbach boli vzdy za cenu zhorsenia celkoveho dojmu (a opat je velmi tazke zhodnotit co z toho bolo vdaka bednam samotnym a co vdaka akustike priestoru).
Dalsie bedne som uz potom nesiel porovnavat, usudil som, ze vzhladom na tie velke rozdiely v akustike ma take testovanie pomerne malu vypovednu hodnotu. Vybral som teda tie VMA-V a salamunsky som k nim este objednal od SP Audio ich DAC D1 (pri navsteve som si zobral svoj 8 rokov stary DAC v cenovej kategorii tak o triedu nizsie a usudil som, ze D1 hra predsa len lepsie a co sa tyka ceny tak som zatal zuby... lebo davat tolko za DAC nebol povodny plan)
Medzicasom som bol v nisel vypocut Aurum cantus V10F a Revel F228Be, u SPAudio tie GT2.
V Nisel boli V10F na tej zostave, ktora hrala "ukricane", pravdepodobne nekompatibilita so zosilnovacom? (aj ked som si pytal zosik, ktory predvedie kvality bedien) Ale aj nebyt toho mi ich zvuk prisiel trochu "zafarbeny", t.j. nie celkom podla mojej predstavy neutralnosti. F228Be uz na tom boli podstatne lepsie - "neutrailtou" sa dost podobali na tie VMA-V, po ukricanosti takisto ani naznak ale obavam sa, ze ten posluchovy priestor im neumoznil vyniknut (nebol vobec akusticky porieseny - t.j. ak miestnost vyplnenu bednami nepovazujeme za austicke poriesenie), v niseli som planoval na test aj dalsie reprosustavy, ale vzhladom na tu akustiku som od toho upustil. Kedze mali akurat akciove ceny na vybrane modely REL tak som napokon zobral aspon subwoofer REL S812 (podlahol som marketingu o tom aky super je high level input A v zasade toto aj s mojimi aktualnymi bednami ( VMA-IIS ) pomaha "zvacsaniu" zvuku, ale len v "spravnych" skladbach (a vo filmoch), ktore hraju dostatocne hlboko, pri inych skladbach ten efekt nie je prilis vyrazny. Takisto podla ocakavani ani to zvacsenie nie je zas az take velke ako by tomu bolo vo velkej miestnosti. Finalne zhodnotenie je asi na mieste az potom ked sa dokonci instalacia akustiky a naladia sa vsetky basove pasce + po integracii s upgradnutymi hlavnymi bednami.
Potom u SPAudio a GT2 (ktore uz su istu dobu hotove, aj ked na webe este tieto informacie nie su updatnute, plus v priebehu cca mesiaca budu pravdepodobne hotove aj tie GT1). Tu bola vyhoda, ze bedne hrali na rovnakom zeleze ako u VMA a miestnost bola osetrena basovymi pascami + absorbermi.
Opat mozem hodnotit iba vysledny dojem bedne + miestnost, pretoze zial nedokazem odizolovat efekt miestnosti (u VMA bola miestnost riesena hlavne difuziou a bol som v tom, ze najma v malych miestnostiach je difuzia top kvalita zvuku, preto ma trochu prekvapilo preco ju SP audio nepouzil - mozno na to existuje nejake vysvetlenie, na zaklade mojich laickych znalosti mozem iba hadat, ze s najvacou pravdepodobnostou sa jednalo o kompromis kvality zvuku a nejakych dalsich parametrov, resp. dosiahnut top zvuk iba absorpciou sa mi zda nepravdepodobne ?! A to aj ked vezmeme do uvahy, ze miestnost u SP audio je vacsia nez u VMA)
K samotnemu posluchu: je zaujimave, ze bedne, ktore hrali na rovnakom zeleze a ktore sa pysia privlastkom neutralne a vybornymi objektivnymi meraniami (cca porovnatelnej kvality), tak vysledny dojem z ich posluchu je natolko odlisny. Kym u VMA-V mi posluch prisiel "pohodovy" a "transparentny" (v zmysle, ze uz sa to akoby priblizilo "realnemu" zvuku a nie zvuku z reprobedni) tak pri GT2 by som zvuk opisal skor ako "technicky" a "nekompromisny", obcas akoby na hranici "agresivnosti" aj ked ju nikdy neprekrocil (t.j. agresivny ako protiklad k "pohodovemu" zvuku u VMA-V). Subjektivne: metalove nahravky, ktore som skusal mi prisli lepsie na GT2, ale zas pri tych akustickych nahravkach / klasike atp, ktorym som predsa len prisudil vyssiu prioritu mi zase GT2 prisli skor ako "len" dobre hrajuca bedna nez "realny zvuk". Tym, ze GT2 je 4 pasmo s 5timi menicmi, tak som skusal posluch aj z blizka, ci bude zvuk z 5 menicov dobre integrovany alebo bude zniet ako niekolko diskretnych zdrojov zvuku a nastastie tu sa zda, ze vyhybky su dobre skonstruovane a takyto "diskretny efekt" som nezaregistroval.
Takze vo vysledku to bolo komplikovane rozhodovanie - skusat si domysliet co z vysledneho zvukoveho dojmu mozno prisudit bedniam a co uprave akustiky priestoru, pripadne od volby posluchoveho miesta (to u SP audio sa mi nezdalo prilis optimalne - bolo dost blizko pri stene a tiez sa mi zdalo, ze sme sedeli o cosi dalej, nez bola vzdialenost medzi bednami). O to viac, ze tie GT2 maju moznost nastavenia basov aj vysok o +/- 1 a 2 dB, t.j. daju sa dotunovat aj podla akustiky priestoru aj preferencii posluchaca (co by potencialne mohlo pomoct so subjektivne pozorovanymi nazakmi "agresivity")
Nakonieco som teda vyberal na zaklade vysledneho dojmu akustika + bedne nez len na zaklade hypoteticeho predpokladu ako by pravdepodobne dane bedne hrali u mna doma ked bude uz u mna hotova akustika, .T.j vsadil som na "istotu". Ten davnejsi posluchovy test u VMA nasadil latku pomerne vysoko a cielom tohto "cvicenia" bolo pokusit sa najst bedne, ktore by zachovali kvality VMA-V a zaroven by este nieco pridali navrch. To sa mi zial nepodarilo - aj ked sa nasli bedne, ktore v niektorych skladbach boli lepsie, tak vo vysledku na vzorke velkeho poctu skladieb roznych zanrov som take nenasiel, tie zlepsenia v individualnych skladbach boli vzdy za cenu zhorsenia celkoveho dojmu (a opat je velmi tazke zhodnotit co z toho bolo vdaka bednam samotnym a co vdaka akustike priestoru).
Dalsie bedne som uz potom nesiel porovnavat, usudil som, ze vzhladom na tie velke rozdiely v akustike ma take testovanie pomerne malu vypovednu hodnotu. Vybral som teda tie VMA-V a salamunsky som k nim este objednal od SP Audio ich DAC D1 (pri navsteve som si zobral svoj 8 rokov stary DAC v cenovej kategorii tak o triedu nizsie a usudil som, ze D1 hra predsa len lepsie a co sa tyka ceny tak som zatal zuby... lebo davat tolko za DAC nebol povodny plan)
Re: Ake repro do cca 5000€
Tak uplynul měsíc a půl a jen samé plky a výsledek nikde Peter82: přijeď si poslechnout, jak hraje dospělá bedna za tvoji částku, co chceš investovat. Možná tě to pak někam nasměruje. Ale jak jednou čuchneš k 12´´ basu, nebude cesty zpátky. Také jsem tím prošel. Je opravdu rozdíl v podání basu na 12 (15)´´ nebo 2x6,5-8´´. Také jsem tomu nechtěl věřit, ale des už věřím.
Re: Ake repro do cca 5000€
Zdeny, vsak napisal ze vybral. Nie je mi z toho jasne, ci tie VMA-V uz ma doma, alebo na nich este len caka.
Re: Ake repro do cca 5000€
Tak na VMA-V mam zaplatenu zalohu a 12" bas mi uz hra doma v podobe toho REL S812
@Zdeny tak na tvoje bedne sem niekto daval link a posluchovku predpokladam,
ze mas tiez akusticky poriesenu adekvatne k tym bedniam ale preco teda pozyvas na posluch az po 1.5 mesiaci, ked uz mi je to viacmenej na nic? To je skoda, dospele bedne v domacej vytunovanej akustike by ma celkom zaujimalo ako hraju.
Btw u cougha som bol este vypocut 15" bedne (4 pasmo Opus Dei) a na tu malu a akusticky neosetrenu miestnost v ktorej to hralo boli basy pri bass heavy skladbach citelne predimenzovane - rozmazane / opak "tight" - t. j. pri bass hravy sklabach mi to neznelo az tak dobre (aj ked co do kvantity to bol "narez") - a takmer urcite za to opat mohla akustika a opat sa da spekulovat ako by to asi hralo v miestnosti adekvantnej tym bedniam.
Postupom casu sa u mna jednoducho vyvinula skepsa, ze je dost tazko mozne nejako zmysluplne porovnavat bedne hrajuce v akusticky diametralne odlisnych podmienkach. A taku tu top akustiku som zatial zazil iba u VMA.
@Zdeny tak na tvoje bedne sem niekto daval link a posluchovku predpokladam,
ze mas tiez akusticky poriesenu adekvatne k tym bedniam ale preco teda pozyvas na posluch az po 1.5 mesiaci, ked uz mi je to viacmenej na nic? To je skoda, dospele bedne v domacej vytunovanej akustike by ma celkom zaujimalo ako hraju.
Btw u cougha som bol este vypocut 15" bedne (4 pasmo Opus Dei) a na tu malu a akusticky neosetrenu miestnost v ktorej to hralo boli basy pri bass heavy skladbach citelne predimenzovane - rozmazane / opak "tight" - t. j. pri bass hravy sklabach mi to neznelo az tak dobre (aj ked co do kvantity to bol "narez") - a takmer urcite za to opat mohla akustika a opat sa da spekulovat ako by to asi hralo v miestnosti adekvantnej tym bedniam.
Postupom casu sa u mna jednoducho vyvinula skepsa, ze je dost tazko mozne nejako zmysluplne porovnavat bedne hrajuce v akusticky diametralne odlisnych podmienkach. A taku tu top akustiku som zatial zazil iba u VMA.
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Ake repro do cca 5000€
Ono to není jen o ploše basového repro. To opravdu podstatné je celkové spolupůsobení a vzájemné vhodné sladění vlastností zvoleného reproduktoru, konstrukce a objemu ozvučnice, naladění výhybky a případného bassreflexu. Jestli je to 1x12" nebo 2x8" není samo o sobě určující.
Re: Ake repro do cca 5000€
Měl jsem doma bedny s 1x10" basakem a basreflexem, dalsi s 1x11" basakem uzavrenka, a ani jedna bedna me co do basu neuspokojila. Lepší vysledek mam s 1x9" basakem v basreflexove bedne, což je ale tim jak je bedna nalazena, nikoliv velikosti basaku. Nejhorší je kdyz tu posloucháte 15" ze slabými zesilovači. A z meho pohledu je slabý i SPAudio 400.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host