Jediný znalec HiFi pravdy (BVa) okamžitě zautočil :"noice versus noise" Jako by to nebylo jedno výslovnost by byla skoro úplně stejná.
Jednou jsem byl na prezentaci čínského HiFi a moc jsme se smáli, když bylo na přístroji napsáno "preamplifire", ale jeden angličan co tam byl, tak řekl : "a není to jedno, vždyť se to vyslovuje stejně !"
Na zesilovačích Fox Audio bylo zase napsáno "Loadspeakers" namísto "Loudspeakers"
Uděleno varování - na příspěvkách BVa není prakticky nic, za co by stálo vyvolat Flamewar
Vážení (efičék a Renown), ak Vám to uniklo, tak som sa vyjadril jedine len k výrazu nois/ce floor a k jeho "výkladu" pánom A.Salvatore.
Ostané (guerilla marketing a podobné) je len výplod Vašej fantázie (ukážte mi tu jediný príspevok kde som nejako spomenul alebo propagoval niečo moje..)a ukážka nestrannosti fóra. Jediné, čo som vždy propagoval, je zdravý rozum a technická realita.
2 Zappadaddy
Dopadlo to presne podľa mojich obáv (flame), akýkoľvek náznak "nehodiaceho sa" (obchodne?), racionálneho názoru je nutné potlačiť.
Vždycky budou tábory odpůrců lamp a příznivců tranzistorů a naopak příznivců lamp a odpůrců tranzistorů a do toho ještě ti co to kombinují.
A TO JE V POŘÁDKU !
Každému se líbí něco jiného, vždyť jinak by to bylo docela fádní, nemyslíte?
mám stejnou zkušenost s Lebenem i almarem. Leben mě přišel také nudný. Nebyl tam ten detail a prostor který bych od elektronky chtěl. Je fakt, že tam zas nebylo, žádné bláto nebo zkreslení. Nevím já bych do toho nešel. Almaro jsem také slyšel. Tuším model A340. To se mi nelíbilo vůbec. Problém bude v 6C33C, které jsou vhodné pro OTL zesilovače (který mám doma) ale jinak to jsou nevýrazné a zastřené lampy. Je to dáno nejspíš jejich nízkým anodovým napětí kolem 100V. Čím vyšší napětí tím více elektronka pracuje v lineárnější oblasti. Aspon takto si to vysvětluji proč nejlépe znějí lampy jako např. 845/211 (100W trioda) proti kterým je třeba 300B pomalá a sladounká.
To BVa. Já tu Vaši reakci uznávám, je rozumná a logická. Vždyť o to tady jde, abychom v diskusi zareagovali a případně vysvětlili svůj, někdy trochu jiný úhel pohledu.
Ani se nebudu snažit obhajovat cizí teze. Píšu to hlavně proto, že hledám vysvětlení, proč některé sestavy hrají lépe než jiné. A teorie o "sound floor" mi vysvětlila aspoň něco z toho, co prakticky mohu slyšet. A platí bez rozdílu na všechny typy zařízení, pro elektronky i tranzistory. Sestava hraje tak, jak to umožní nejslabší článek a odtud je jen krůček k definici, která říká, že každý prvek má své limity a když se je pokusíme definovat, dostaneme se k něčemu jako sound floor (nebo noise floor).
Když jsme na poslechu přepínali mezi dvěmi předzesilovači (a jeden byl podstatně kvalitnější), právě moji dva kolegové při přepojení na ten slabší použili výraz - té hudbě chybí život.
V čem si dovolím nesouhlasit je tvrzení, že "čistý záznam ze života je nudný" . Naopak, ty nejlepší systémy, které jsem slyšel, hrály hodně blízko tomu úplně ideálnímu a nezkreslenému originálu. A nebylo to nudné. Ale reprodukce bez zkreslení není možná. Každý systém nějaké to zkreslení má. A myslím si, že dobrý lampový systém se k ideálu blíží z jiné strany, než dobrý tranzistrový. A je úplně jasné, že kvalitní tranzistorový systém má obvykle podstatně lepší měřené parametry.
Když jsem slyšel ARC Ref 5 a nebo MF Primo (obojí poměrně dost drahé lampové předzesilovače a celý zbytek sestavy byl na tranzistorech) - měl jsem spíš pocit, že hraje velmi dobrý tranzistorový předzesilovač. A rozdíl proti předchozímu předzesilovači (který byl tranzistorový a podstatně levnější) jsem popsal jako - zvuk byl víc transparentní, ubylo zrnitosti, zpřesnily se sykavky, zvuk byl hladší a na obou koncích spektra (extrémní výšky a extrémní basy) jsem slyšel víc. Nemyslím si, že bych nějak byť i podvědomě upřesňoval jakýkoli typ zkreslení.
Dále souhlasím s tím, že zařízení s dynamickým rozsahem 80dB nezahraje signál -90dB, a určitě nezahraje tak dobře, jako zařízení s dynamickým rozsahem třeba 110dB. Ale k tomu bychom asi měli dodat, že dynamický rozsah a odstup signálu od šumu jsou dvě různé věci. Dobrý gramofon bude mít lepší dynamický rozsah, než CD přehrávač, ale odstup signálu od šumu o dost horší. Ano, šum maskuje detaily. Ale umíme nějak odlišit, kdy nám detaily maskuje šum a kdy tam prostě ty detaily nejsou (přestože šum je malý)?
V každém případě bych Vám Bva chtěl především poděkovat za diskusi, přimělo mě to podívat se na věci zase trochu jinak.
TAB,jo máš pravdu,na ty 845 jsem zapomněl,ty mne také hodně zajímají,jsem zvědav s čím příjdeš. Jo měl jsem zkušenost s Carry monobloky,už si nepamatuji na jaký předek to bylo zapojený a je možné,že tobyl ten kámen úrazu,totiž při srovnání se Srollem dopadly přímo katastrofálně,ztratila se polovička hudby,chlápek z Pardubic,který tvrdil,že lampy přehrají Srolla měl téměř infarkt,spadla mu brada,když se opět zapojil Sroll.Tím vůbec nenaznačuji nic,jen jednu jedinou zkušenost,pak byl jěště jeden průser a to z monobloky Diy nejmenovaného konstruktera,jednalo se o jednočinné A s 17w na kanál s ruskými lampami,nepamatuji si jméno,a zvuk byl přebasovaný a hodně temný.Takže zatím nic co by mne oslnilo,snad někdy.
Osobne som niekoľkokrát počul velmi kvalitne triodove monobloky s jednou 845 na kanal a výkonom 20W v čistom ačku. Bolo to na reproduktoroch Lowther Fidelio s DX3 a porovnavali sme to s Luxman L-550A . Po krátkom asi, 20 min. posluchu sme sa všetci štyria posluchaci zhodli, že jednočinná trioda v Áčku na širokopásmovom reproduktory nema konkurenciu. Zvuk týhto síce činskych, ale zvukovo a dizajnovo výborných monoblokoch bol oproti L-550A plnší, s lepšim priestorom a aj detailnejší.
Presne ako píše Teti, už v názve vlákna je náznak konfrontácie, takže prišlo zákonite aj na pravdu a lož.
Aby som písal aj k veci, spomeniem zo všetkých dva zosilňovače, ktoré vo mne zanechali posluchový dojem a vedel by som okamžite žiť s ktorýmkoľvek z nich, alebo najlepšie s obidvomi naraz -
- za tranzistory je to integráč Pioneer A09 a za lampy JJ322.
ad: Milan
On už ten Luxman je pro někoho teplej až přes příliš Vyznavač zvuku BVA zesilovačů by již nejspíš poslech těch lampáčů psychicky nevydržel
Za mě lampy mají něco do sebe a jsem rád, že tahle vintage technologie přežila do dnešních dnů V kytarových zesilovačů je pak lampa naprostá nutnost, tranzistorový komba hrají příšerně, tady by možná semnou souhlasil i pan Bunta
Dobrý gramofon bude mít lepší dynamický rozsah, než CD přehrávač
Nebude, princíp záznamu to neumožňuje, pred záznamom sa vždy musí komprimovať, je to aj dôvod používania korekcie RIAA (veľkosť výchylky hrotu v závislosti na kmitočte)..Zhora je dynamika obmedzená výchylkou hrotu (šírka drážky-doba záznamu..), zdola prakticky nerovnosťami(drsnosťou) materiálu platne.
palipol píše:Presne ako píše Teti, už v názve vlákna je náznak konfrontácie, takže prišlo zákonite aj na pravdu a lož.
Aby som písal aj k veci, spomeniem zo všetkých dva zosilňovače, ktoré vo mne zanechali posluchový dojem a vedel by som okamžite žiť s ktorýmkoľvek z nich, alebo najlepšie s obidvomi naraz -
- za tranzistory je to integráč Pioneer A09 a za lampy JJ322.
Osobně mne ten JJ322 zajímá,můžeš popsat tvoje dojmy jak to hraje?A pokud to byl pouze koncák(existuje i integráč),jaký předzes jste použili?