Audiokazety
Re: Audiokazety
vhs hi-fi stereo , ktoré malo kalibráciu zvuku. s-vhs mali všetky .
poprípade unikát technics
poprípade unikát technics
Re: Audiokazety
zkoušel jsem nahrávat hi-fi zvuk na VHS Panasonic NV-F55 s ručním rec level...celkem dobré ale - přechodná etapa, neoperativní, ano
Re: Audiokazety
Keď sme už u tých VHS kaziet, bolo aj tam nejaké kvalitatívne delenie ako u audio? Narýchlo som googlil, nič som nenašiel, tak sa pýtam.
Re: Audiokazety
Taky jsem to nahrávání zvuku z CD na videokazety zkoušel.Proseděl jsem u toho spoustu hodin, indexoval jsem si ručně jednotlivý skladby a pak jsem za pár let zjistil, že jsem si to asi nikdy nepustil.
Bylo to děsně nepraktický.
Lepší oželet vysokou kvalitu nahranýho zvuku, ale mít klidně i obyčejnou kazetu se zábavnou muzikou, kterou jsem si mohl poslechnout ve walkmanu, v autě a doma na tapedecku.
A vlastně ještě u kamaráda v autě, nebo večer z kazeťáku, když jsme jen tak zevlovali venku s holkama.
Bylo to děsně nepraktický.
Lepší oželet vysokou kvalitu nahranýho zvuku, ale mít klidně i obyčejnou kazetu se zábavnou muzikou, kterou jsem si mohl poslechnout ve walkmanu, v autě a doma na tapedecku.
A vlastně ještě u kamaráda v autě, nebo večer z kazeťáku, když jsme jen tak zevlovali venku s holkama.
kabelguru.cz
-
- Příspěvky: 937
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Audiokazety
Oldear:
Tak jasně, že jsem začínal low-endem, taky jak jinak v té době.
Nejdříve to byl zánovní JVC z druhé ruky - základní model (číslo už nevím), pak nějaká AIWA 300? (ta byla k sehnání za Kč) a až na závěr Toshiba (z Tuzexu). Ta už měla Dolby C a Amourphous hlavu, ale byl to jen dvouhlavý deck. Byl to držák, velmi dobrá mechanika i parametry, ale po cca. 4 letech intenzivního používání už i na té Amourphous head bylo vidět opotřebení. Tak jsem ji v tehdy jediném autorizovaném servisu v Praze (tuším v Husitské) nechal vyměnit. Dali mi tam nějakou obyčejnou (Permaloy?), zvuk horší než před výměnou. Sice jsem je donutil vrátit tu původní, ale zase ji neuměli seřídit, pomohl až známý z Hi-Fi klubu.
LP byly vzácnost, sehnat nehraný originál bylo obtížné a drahé. Pokud se zadařilo, udělali jsme s kamarádem 1 kopii na kotoučák (rychlost 19, pásek BASF, AGFA, SCOTCH nebo Maxell - ty se občas daly sehnat) a 2 kopie na Cr kazetu (každý na svém decku, kazeta většinou TDK - SA). Pak šlo LP (až na ty úplně nejoblíbenější) pryč, aby bylo na nákup dalšího. Pro použití v autě nebo do přenosných magnetofonů jsme dělali kopie už z toho kotoučáku, na obyčejné kazety typ I (Sony).
Byla to zábava, ale objektivně to bylo z hlediska možností na prd.
Upřímně řečeno nevím, jak v té době bylo možné sehnat a zafinancovat něco takového jako ten tebou zmiňovaný Dragon. Tedy pokud jsi neměl nějaké bohaté příbuzné někde západně od Chebu.
Tak jasně, že jsem začínal low-endem, taky jak jinak v té době.
Nejdříve to byl zánovní JVC z druhé ruky - základní model (číslo už nevím), pak nějaká AIWA 300? (ta byla k sehnání za Kč) a až na závěr Toshiba (z Tuzexu). Ta už měla Dolby C a Amourphous hlavu, ale byl to jen dvouhlavý deck. Byl to držák, velmi dobrá mechanika i parametry, ale po cca. 4 letech intenzivního používání už i na té Amourphous head bylo vidět opotřebení. Tak jsem ji v tehdy jediném autorizovaném servisu v Praze (tuším v Husitské) nechal vyměnit. Dali mi tam nějakou obyčejnou (Permaloy?), zvuk horší než před výměnou. Sice jsem je donutil vrátit tu původní, ale zase ji neuměli seřídit, pomohl až známý z Hi-Fi klubu.
LP byly vzácnost, sehnat nehraný originál bylo obtížné a drahé. Pokud se zadařilo, udělali jsme s kamarádem 1 kopii na kotoučák (rychlost 19, pásek BASF, AGFA, SCOTCH nebo Maxell - ty se občas daly sehnat) a 2 kopie na Cr kazetu (každý na svém decku, kazeta většinou TDK - SA). Pak šlo LP (až na ty úplně nejoblíbenější) pryč, aby bylo na nákup dalšího. Pro použití v autě nebo do přenosných magnetofonů jsme dělali kopie už z toho kotoučáku, na obyčejné kazety typ I (Sony).
Byla to zábava, ale objektivně to bylo z hlediska možností na prd.
Upřímně řečeno nevím, jak v té době bylo možné sehnat a zafinancovat něco takového jako ten tebou zmiňovaný Dragon. Tedy pokud jsi neměl nějaké bohaté příbuzné někde západně od Chebu.
Re: Audiokazety
Do kompletu bych vyjmenoval kazety a systém DAT...nikdy jsem neměl, vy ano ? jenom očumoval v katalozích a porovnával parametry, dosti jednotné, dá se říct. Jenom jednou jsem byl přizván k testování rekordéru Aiwa XD-S 1100 čímž moje rendez-vous DAT skončilo. Obchodně se moc neprosadil, toť můj názor.
PS. v krizových dobách nedostatku posloužily CC kazety Stilon Chemitex pašované z Polska, lic.Agfa Gevaert. Přijatelný kompromis za lidovou cenu pro tehdejší mašiny.
PS. v krizových dobách nedostatku posloužily CC kazety Stilon Chemitex pašované z Polska, lic.Agfa Gevaert. Přijatelný kompromis za lidovou cenu pro tehdejší mašiny.
Re: Audiokazety
DAT jsem také vynechal, ikdyž jsem byl schopný zaplatit kdejakou technologii, mně tam vadil právě ten mechanický kontakt. Ano DAT neměl dlouhé trvání, protože na dveře již klepala technologie CD-R v CD recorderech a i v PC. Byla snaha tento rozjezd trochu omezit tím, že se nabízely placky CD-R určené na audio do audiorecorderů a samozřejmě s patřičně navýšenou cenou. To trvalo jen chvíli, než i neajťáci prokoukli, že ty placky jsou všechny stejné, jak pro hudbu, tak i jiná data. Neměl jsem ani CD recorder, pouze na PC - Yamahu F1, následovalo pár pokusů kopii titulů, které byly v té době nesehnatelné, ale mně to nějak nesedlo. Už dávno mně žádné kopie nezajímají. Pouze v práci používám několik BD recordérů v rámci pracovního procesu.
Já už něco pamatuji, něco jsem vystudoval, naučil se jazyky a pracoval u stroje s děrnými štítky a ovládal tuto technologii. Pak už to šlo rychle a měl jsem štěstí, že jsem udělal konkurz a mohl pro ČSSR pracovat v zahraničí. V domácích podmínkách to bylo kruté s tím Hifi. Někdo měl auto, barák, chatu a někdo velice !!!!!! tolerantní manželku, 3+1, na výlet jezdil vlakem a pěstoval turistiku. Každý jak se sám rozhodl. Draka jsem ještě "dobře" prodal v roce 1990 a to do Německa.
BTW: za 4 roky opotřebené Pure Amorphous hlavy, to nechápu a neměl to nikdo z kolegů. Dvouhlaváč nebrat, kdoví co ta Toshiba tam montovala.
Já už něco pamatuji, něco jsem vystudoval, naučil se jazyky a pracoval u stroje s děrnými štítky a ovládal tuto technologii. Pak už to šlo rychle a měl jsem štěstí, že jsem udělal konkurz a mohl pro ČSSR pracovat v zahraničí. V domácích podmínkách to bylo kruté s tím Hifi. Někdo měl auto, barák, chatu a někdo velice !!!!!! tolerantní manželku, 3+1, na výlet jezdil vlakem a pěstoval turistiku. Každý jak se sám rozhodl. Draka jsem ještě "dobře" prodal v roce 1990 a to do Německa.
BTW: za 4 roky opotřebené Pure Amorphous hlavy, to nechápu a neměl to nikdo z kolegů. Dvouhlaváč nebrat, kdoví co ta Toshiba tam montovala.
Re: Audiokazety
DAT jsem nevlastnil, ale měl jsem možnost si ho odzkoušet. Byl to nějaký model od Sony. Výsledek byl vynikající, jak ostatně jinak. Leč nebyla to zrovna moc levná záležitost a ve stejné době už se začala postupně prosazovat optická záznamová zařízení. Ať už to byly (klasické stolní) CD rekordéry anebo posléze i vypalovací mechaniky do PC.
Po listopadu 1989 mělo při požadavku na kvalitní záznam smysl pořídit standardní VHS videorekordér (se 6 hlavami a manuál. řízením úrovně záznamu). Cena tohoto komponentu byla podobná (příp. i nižší) jako za špičkový kaz. magnetofon, přičemž kvalita nahrávky byla lepší než u tape decku. Pořízení kazeťáku bylo už v té době jednoznačně krokem zpět. Tady nějaká nostalgie skutečně není na místě.
Po listopadu 1989 mělo při požadavku na kvalitní záznam smysl pořídit standardní VHS videorekordér (se 6 hlavami a manuál. řízením úrovně záznamu). Cena tohoto komponentu byla podobná (příp. i nižší) jako za špičkový kaz. magnetofon, přičemž kvalita nahrávky byla lepší než u tape decku. Pořízení kazeťáku bylo už v té době jednoznačně krokem zpět. Tady nějaká nostalgie skutečně není na místě.
-
- Příspěvky: 937
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Audiokazety
No ono se o těch výrobcích prodávaných v Tuzexu říkalo všelicos - zboží co neprošlo výstupní kontrolou kvality, z havarovaných kamionů a zmoklých přepravních boxů ...
Ale vzhledem k tomu, že celý socialistický tábor nebyl schopný vyrobit kvalitní a hlavně spolehlivý komponent s pohyblivými součástkami (snad s výjimkou gramofonů), u decků jiná volba než Tuzex nebyla. A ani to samozřejmě nebylo úplně snadné a bez rizika.
Zbytek řetězce byl povětšinou tuzemské provenience - Tesla nebo Hi-Fi klub - zesilovače Transiwatt, tří pásmové bedny s tehdy novátorským kalotovým výškáčem a na vývoz pro NAD vyráběný gramofon (pamatujete tu revoluční plochou "měkkou" přenosku?). U mě zvítězily ty výrobky z Hi-Fi klubu, ovšem jejich design byl vskutku "garážový" (až na ten vývozní gramec). To mnozí nesnesli, tak přišly na řadu varianty z Polska (zesilovače a tunery UNITRA) nebo Maďarska (bedny Videoton?).
Bylo to o těch nejzákladnějších principech Hi-Fi, nicméně ve srovnání s běžnou produkcí (často přístroje s jednopásmovými reproduktory, bez oddělené korekce basů a výšek, vše z plastu, ....) to byla zvuková nirvána.
A stejně nám šlo především o muziku a její poslech a málokdy člověk poslouchal sám
.
P.S.:
Ta Toshiba byl kupodivu dost povedený výrobek, s výjimkou té hlavy. Tu jsem nechal vyměnit v roce 90 za správný typ a deck pak fungoval bez závad u nového majitele dalších 15 let.
Ale vzhledem k tomu, že celý socialistický tábor nebyl schopný vyrobit kvalitní a hlavně spolehlivý komponent s pohyblivými součástkami (snad s výjimkou gramofonů), u decků jiná volba než Tuzex nebyla. A ani to samozřejmě nebylo úplně snadné a bez rizika.
Zbytek řetězce byl povětšinou tuzemské provenience - Tesla nebo Hi-Fi klub - zesilovače Transiwatt, tří pásmové bedny s tehdy novátorským kalotovým výškáčem a na vývoz pro NAD vyráběný gramofon (pamatujete tu revoluční plochou "měkkou" přenosku?). U mě zvítězily ty výrobky z Hi-Fi klubu, ovšem jejich design byl vskutku "garážový" (až na ten vývozní gramec). To mnozí nesnesli, tak přišly na řadu varianty z Polska (zesilovače a tunery UNITRA) nebo Maďarska (bedny Videoton?).
Bylo to o těch nejzákladnějších principech Hi-Fi, nicméně ve srovnání s běžnou produkcí (často přístroje s jednopásmovými reproduktory, bez oddělené korekce basů a výšek, vše z plastu, ....) to byla zvuková nirvána.
A stejně nám šlo především o muziku a její poslech a málokdy člověk poslouchal sám

P.S.:
Ta Toshiba byl kupodivu dost povedený výrobek, s výjimkou té hlavy. Tu jsem nechal vyměnit v roce 90 za správný typ a deck pak fungoval bez závad u nového majitele dalších 15 let.
Re: Audiokazety
pak tu byl nákup v bazaru (poslední možnost) "hifi pro náročné" bedny Toshiba SS-150 jsem měl vodtamať a vezl vlakem z Ostravy domů čímž hodnota zboží (nejistého původu a stavu) vzrostla tak asi o 50% paradoxně, repráky Val Mez patřily k lepšímu průměru, maďary a Unitra Tonsil jakbysmet čímž byl okruh možností vyčerpán
-
- Příspěvky: 937
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Audiokazety
lechos:
Tak na Toshiba SS-150 už bony nezbyly, vyšlo to jen na ten tape deck.
V bazaru jsem na ně tenkrát nenarazil - ty šťastlivče
- takže Hifi klub. Čert ví, jestli ty Hi-Fi klubácké nebyly lepší. Jak to hrálo?
Tak na Toshiba SS-150 už bony nezbyly, vyšlo to jen na ten tape deck.
V bazaru jsem na ně tenkrát nenarazil - ty šťastlivče

Re: Audiokazety
Jo, tenkrát se kupovalo "podle vzhledu a počtu repráků" tošky měly tu "akustickou čočku" to jest sousutavu rovnoběžných planžet v ose vejškáče, přínos zařízení diskutabilní ale vypadalo dobře byly krmeny polostavebnici Transiwatt TW120 s korekcemi opajcnutými podle TW40 až na to že byly 8Ω kdežto TW 4Ω čímž velká čast výkonu šla do luftu
hrály velmi dobře na basech vytočených "na max" byla zde velká dávka autosugesce: je to made in Japan ! to musí hrát !
hrály velmi dobře na basech vytočených "na max" byla zde velká dávka autosugesce: je to made in Japan ! to musí hrát !
- Přílohy
-
-
- Příspěvky: 937
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Audiokazety
Jo jo, počet repráků a velikost basáku, to byl základ
.

Re: Audiokazety
80 te roky a reprobedne pioneer cs 603 si mohli dovoliť tak papaláši a tiráci .
DAT mal najnižšiu životnosť pásky . v testoch to vyšlo od 5 do 12 prehratí na 100 % . preto sa to asi neujalo . bolo to určené pre nahrávacie štúdia , ako náhrada , alebo doplnok ku kotúčakom.
v tuzexe sa predával tovar , za výmenu tovaru medzi československom , japonskom a ostatnými štátmi . išlo o pomerne malé sumy .
u kazetových magnetofonoch hlavy vydržali dlhšie ako u kotúčových . asi veľkosť , rýchlosť a dĺžka oteru alebo iný material . kto sa má v tom vyznať.
DAT mal najnižšiu životnosť pásky . v testoch to vyšlo od 5 do 12 prehratí na 100 % . preto sa to asi neujalo . bolo to určené pre nahrávacie štúdia , ako náhrada , alebo doplnok ku kotúčakom.
v tuzexe sa predával tovar , za výmenu tovaru medzi československom , japonskom a ostatnými štátmi . išlo o pomerne malé sumy .
u kazetových magnetofonoch hlavy vydržali dlhšie ako u kotúčových . asi veľkosť , rýchlosť a dĺžka oteru alebo iný material . kto sa má v tom vyznať.
Re: Audiokazety
hej, alebo baníci a hutníci - u nás na Ostravsko - Karvinsku ale, ti měli nejspíš jiné zájmy...
CS603 byly krásné bedny, s LED indikaci výkonu, jedna paráda. Vygooglujte si a uvidíte sami.
CS603 byly krásné bedny, s LED indikaci výkonu, jedna paráda. Vygooglujte si a uvidíte sami.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host