To je mistr zabedněnců.
Kvalita současných vinylových výlisků
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
To snáď ani není možný...
To je mistr zabedněnců.
To je mistr zabedněnců.
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
Nic o tom nevíš, nedokážeš chápat psanej text, vůbec netušíš, že to cos odcitoval jsi úplně špatně pochopil, ale furt budeš "poučovat" a dělat frajera jak jen ty tomu rozumíš.
Studuj:
RNDr. Josef Pešák - Gramofon, jeho provoz a technické využití:


Re: Kvalita současných vinylových výlisků
Ide o princíp a ten je, že ľavý kanál je kolmý na pravý kanál. Samozrejme že
je to z dôvodu realizovatelnosti celé naklonené o 45 stupňov. A hlavne šírka drážky sa neustále mení, že BVa.
Mal som síce pripravené témy o konkrétnych albumoch a hlavne o digitálne nahrávanom od Dire Straits - Brothers in arms , že Yiakubou , ale už nemám chuť. Vy si tu pekne šúchajte nohami a počúvajte vaše špičkovo znejúce CDčka.
A hlavne nezabudnite aj ďalšieho hifistu, čo sem príde pravdivo informovať o mizernom zvuku CD oproti vinylu na vysokých frekvenciách a že nieje možné na CD počuť celý orchester (to počuje len Yiakabou určite 5 muzikantov vpravo, 5 muzikantov vľavo, 5 muzikantov vpredu, 5 muzikantov vzadu a ostatných 20 medzi nimi) pourážať tak, ako ste pourážali mňa od samého začiatku.
je to z dôvodu realizovatelnosti celé naklonené o 45 stupňov. A hlavne šírka drážky sa neustále mení, že BVa.
Mal som síce pripravené témy o konkrétnych albumoch a hlavne o digitálne nahrávanom od Dire Straits - Brothers in arms , že Yiakubou , ale už nemám chuť. Vy si tu pekne šúchajte nohami a počúvajte vaše špičkovo znejúce CDčka.
A hlavne nezabudnite aj ďalšieho hifistu, čo sem príde pravdivo informovať o mizernom zvuku CD oproti vinylu na vysokých frekvenciách a že nieje možné na CD počuť celý orchester (to počuje len Yiakabou určite 5 muzikantov vpravo, 5 muzikantov vľavo, 5 muzikantov vpredu, 5 muzikantov vzadu a ostatných 20 medzi nimi) pourážať tak, ako ste pourážali mňa od samého začiatku.
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
post236026.html#p236026
. A ty sám si sa tu " pourážal" a diskvalifikoval 
A šírka drážky je limitovaná potrebnou ( požadovanou) dobou záznamu na LP a mechanickými limitmi záznamu a prehrávania ( výchylky pri rezaní a snímaní). Preto nemá LP šancu dosiahnuť dynamiku a odstup CD..O nemennej šírke drážky tu trepeš len ty.Je daný pomerom šírky drážky k nerovnostiam ( materiálu) povrchu drážky , tým je daná maximálna dynamika a odstup šumu ( preto sa aj robí RIAA korekcia pri výrobe a inverzne pri prehrávaní )
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
Nejdřív:
A když mu člověk řekne jak je to ve skutečnosti, tak začne překrucovat svoje vlastní výroky:
Až na to, že to není o nějakým principu ani o "realizovatelnosti," to jsou jen trapný vytáčky. Je to o tom, že oba kanály jsou zaznamenaný stranově i hloubkově, ne že jeden je zaznamenanej stranově a druhej hloubkově a jen "z důvodu realizovatelnosti je to celý nakloněný o 45 stupňů." To je fyzikální nesmysl. Naprostá hovadina. Další totální blbost kterou jsi tu vyplodil.
Překrucováním vlastních výroků se tu fakt nazachráníš. Nevím co si myslíš že tím sleduješ, ale jestli si myslíš, že to tady nikdo nevidí, tak jsi na omylu, protože ostatní tu tomu právě na rozdíl od tebe skutečně rozumí. Ale je fakt, že holt jen chlap dokáže uznat chybu, no.
A tím, že začneš ublíženě fňukat, že ti lidi říkají, že nemáš pravdu, když nemáš pravdu a za žádnou cenu to nechceš připustit, a místo toho začneš nepravdivě osočovat všechny kolem sebe atd. se vážně nezachráníš. To jen tak pro info.
A ty tvoje pitomosti o reprodukci vysokejch frekvencí z CD vs z LP a nemožnosti reprodukce celýho orchestru z CD atd.? To ani ani nemá smysl komentovat jinak, než že jsou to naprostý nesmysly, hovadiny, pitomosti, blbosti, bludy, výplody přebujelý fantazie atd...... Jedinej kdo tu neslyší celej orchestr z CD jsi tu ty, ne že ho jedinej Yiakubou slyší, ten tu z CD slyšíme celej všichni, a s námi miliony a miliony dalších lidí na celým světě, jen ty ne. Ty z CD slyšíš jen jednu trubku.
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
Kdo se chce vzdělávat pošlu zdarma! ( Za poštovné)
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
Hlásím se, je ještě k mání?
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
Je to výborná kniha.
Skôr než som sa začal "rýpať" v mojom Technicsi, som si knihu kúpil, dal si pár mesiacov čas na jej prečítanie a pochopenie,
až potom som sa začal vŕtať s nastavovaním gramofónu.
Knihu doporučujem každému vinylistovi, kto má rád fyziku
Skôr než som sa začal "rýpať" v mojom Technicsi, som si knihu kúpil, dal si pár mesiacov čas na jej prečítanie a pochopenie,
až potom som sa začal vŕtať s nastavovaním gramofónu.
Knihu doporučujem každému vinylistovi, kto má rád fyziku
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
Hmm, to jsem zase přišel o flame když ještě hořel.
Co se týče kvality výlisků, docela jsem zaznamenal celkově worldwide nespokojenost vůči výliskům našich gramofonových závodů. Docela dost uživatelských recenzí na ně nadává. Nevím, jestli jde jen o jednotlivé kousky, nebo celkový trend. Nejsem schopen to posoudit.
Ale tak či tak, z nových alb kupuju jen vinyl desky, protože investice do digitálního formátu jinak než jako předplatné stream služby jsou vyhozené peníze a když chci podpořit skupinu, udělám to takto.
Co se týče kvality výlisků, docela jsem zaznamenal celkově worldwide nespokojenost vůči výliskům našich gramofonových závodů. Docela dost uživatelských recenzí na ně nadává. Nevím, jestli jde jen o jednotlivé kousky, nebo celkový trend. Nejsem schopen to posoudit.
Ale tak či tak, z nových alb kupuju jen vinyl desky, protože investice do digitálního formátu jinak než jako předplatné stream služby jsou vyhozené peníze a když chci podpořit skupinu, udělám to takto.
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
Kniha dr.Pešáka je dobrá jakkoli dnes zastaralá (SNTL 1982) vývoj šel rychle kupředu...
kdo má averzi k fyzice (výpočty, grafy, tabulky) raději doporučuji něco "stravnějšího"
kdo má averzi k fyzice (výpočty, grafy, tabulky) raději doporučuji něco "stravnějšího"
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
Na GZ media se nadává už léta, flákají to a na spoustě jejich, zejména těch obyčejných levných vydání je vidět (a mnohdy samozřejmě zároveň i slyšet), že se šetřilo jak to jen šlo. Ale někdy se jim povede udělat i dobrý výlisky. Ale není to pravidlo, a to bohužel ani u dražších/luxusnějších vydání desek, i ty drahý vydání desek od nich jsou taky nezřídka odfláknutý. S deskami do nich je to prostě vždycky risk, GZ media jeddou na kvantitu, ne na kvalitu, to se o nich ví už léta.
Tohle je ale nesmysl (a to nemyslím nijak útočně nebo urážlivě, jen tenhle výrok prostě není pravda). Kvalitní vydání alb v nejrůznějších digitálních formách vychází neustále. Člověk si musí víc vybírat, ano, zvukově kvalitních digitálních vydání alb není zdaleka tolik jako těch zmrvených a není jich zdaleka tolik jako jich bylo před rokem 1995, ale jsou. Navíc ani LP není záruka kvality, mnohdy je to na LP lepší, to jo, ale spousta LP je už dnes taky víc nebo míň zmrvených a narazí se i na LP, který jsou zmrvený v podstatě stejně jako digitální vydání.
Vyhozený peníze jsou spíš právě za ty streamovací služby, tam jde jen o kvantitu zadarmo a kvalitu tam člověk v naprostej většině případů hledá jen marně.
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
No co se týče streamovacích služeb, už nějaký rok mám rodinné předplatné Apple Music. Prakticky za hubičku má 5 (?) lidí non stop přístup k muzice jakou si vybere co už vyšla nebo co vyjde. Kdekoli a kdykoli. Prakticky už to frčí na Hi-Resu i na mobilu. Já to teda na mobilu nepoužívám a mám tam nastavené myslím klasické AAC, ale někoho to může tetelit že to je jakože cool Hi-Res.LUK píše: ↑20 čer 2022 18:30Tohle je ale nesmysl (a to nemyslím nijak útočně nebo urážlivě, jen tenhle výrok prostě není pravda). Kvalitní vydání alb v nejrůznějších digitálních formách vychází neustále. Člověk si musí víc vybírat, ano, zvukově kvalitních digitálních vydání alb není zdaleka tolik jako těch zmrvených a není jich zdaleka tolik jako jich bylo před rokem 1995, ale jsou. Navíc ani LP není záruka kvality, mnohdy je to na LP lepší, to jo, ale spousta LP je už dnes taky víc nebo míň zmrvených a narazí se i na LP, který jsou zmrvený v podstatě stejně jako digitální vydání.
Vyhozený peníze jsou spíš právě za ty streamovací služby, tam jde jen o kvantitu zadarmo a kvalitu tam člověk v naprostej většině případů hledá jen marně.
Desky určitě nesmysl nejsou.
CD je k ničemu. Můžu si ho stáhnout odkudkoli mě napadne. Nemá to žádnou přidanou hodnotu. Cena v čase nulová. Nevidím jediný důvod, proč bych měl za digitální hudbu v nějakém fyzickém formátu dávat jedinou korunu.
Pravda je, že dneska jsou ty nová vydání pofidérní, proto rozhodně nekupuju nějaké reedice, protože to často remasterují někde ve spolku neslyšících, ale kupuju dobový originál západního labelu. Naštěstí pokud člověk nejede na preorders, tak na Discogs si hned přečte jak to s novými věcmi vypadá. Nicméně pokud to je Artist/Album, které chci tak si ho prostě koupím i tak, ideálně v limitované edici.
Dostanu fyzicky něco, co si jen tak nestáhnu. Něco velkého s velkou grafikou a často nádherným velkým bookletem. To u CD nehrozí. A hlavně něco, čehož cena v čase často stoupá.
Mám doma desky, které jsem si asi 15 let zpět koupil za tehdá normální cenu (to ještě nové LP nevycházeli i u Evy a Vaška a nikdo s tím nešmelil a v bazaru se dal i zahraniční label koupit za rundu piva a ne jak dneska kdy i za maďarský label někde chtějí 600kč protože desky jakože frčí). Dneska mají bazarovou cenu kolem 7500,-....CD stejného alba kolem 2 Eur....
Nehledě na to, že i když to ve finále stojí třeba za prd (viz můj post zde několik měsíců zpět), průměrná dynamika je z LP lepší (někde na internetu je na to solidní chart jak vypadají CD vs LP).
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
Tacmudovi se povedl zvuk z LP jako málokomu včetně mě. Povedlo se srovnat sestavu s čtyřnásobně dražším gramcem a kromě pevnějších basů z toho nebylo nic. Chápu věrnost k úspěšnému formátu i podle mě jsou středy z dobré nahrávky na LP zajímavější než digi.
Ovšem na elektroniku to chce maxák na 45 RPM řezanou v laku, kde je přece jen víc místa na širokou drážku.
Knihu dr.Pešáka mám a není to snadné čtení.
Mám CDP Amber s výměnou moderních operáků a poctivé mechaniky Philips. Na načítání záleží velmi. Současné DVD a PC mechaniky v přehrávačích dohánějí chyby programem.
Ač nerad, když chci pevnost a analogovou barvu od vršku až po pekelný spodek, pustím CD. Je to blbuvzdorné , stačí slušné kabely a hudba se mi velmi líbí. Nepřeskakuji skladby.
Zbytek hudby žije na Apple, Tidal, Quobuz a Spotify. Na telefonu nebo tabletu mám ihned výběr miliónů skladeb a užívám si pohodlí. Když nová deska tak hned !
Stačil by lepší DAC, který by srovnal pevnost a analogovou barvu CDP Amber a mám hotovo.
Streamer má brutální citlivost na kvalitu a formát nahrávky. Nové věci mi sedí na číslicích a hires zní dobře pokud to nahráli příčetně. Horší nahrávky docukruju korekcemi, hlavní je zábava.
Paradoxně se chystám na poslední pokus dorovnat analog a vypadá to na Ortofon SPU s kulovým hrotem, nebo jinou MC přenosku pro kouzlo starého Jazzu a klasiky.
Jsem spíš konzument než hifista, stačí když mě to baví.
Každý máme svou hlavu a cestu, netřeba se škorpit.
Ovšem na elektroniku to chce maxák na 45 RPM řezanou v laku, kde je přece jen víc místa na širokou drážku.
Knihu dr.Pešáka mám a není to snadné čtení.
Mám CDP Amber s výměnou moderních operáků a poctivé mechaniky Philips. Na načítání záleží velmi. Současné DVD a PC mechaniky v přehrávačích dohánějí chyby programem.
Ač nerad, když chci pevnost a analogovou barvu od vršku až po pekelný spodek, pustím CD. Je to blbuvzdorné , stačí slušné kabely a hudba se mi velmi líbí. Nepřeskakuji skladby.
Zbytek hudby žije na Apple, Tidal, Quobuz a Spotify. Na telefonu nebo tabletu mám ihned výběr miliónů skladeb a užívám si pohodlí. Když nová deska tak hned !
Stačil by lepší DAC, který by srovnal pevnost a analogovou barvu CDP Amber a mám hotovo.
Streamer má brutální citlivost na kvalitu a formát nahrávky. Nové věci mi sedí na číslicích a hires zní dobře pokud to nahráli příčetně. Horší nahrávky docukruju korekcemi, hlavní je zábava.
Paradoxně se chystám na poslední pokus dorovnat analog a vypadá to na Ortofon SPU s kulovým hrotem, nebo jinou MC přenosku pro kouzlo starého Jazzu a klasiky.
Jsem spíš konzument než hifista, stačí když mě to baví.
Každý máme svou hlavu a cestu, netřeba se škorpit.
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
To s tými cenami nie vždy celkom sedí. Niektoré bazarové CD nie sú o moc lacnejšie ako tie čo sa predávajú nové. Občas na to natrafím a prekvapí ma to. Vždy keď si pozerám CD z druhej ruky, tak si to radšej porovnám s obchodmi kde nakupovávam, či to nie je predražené. Bohužial nie vždy je dosť informácií či ide o to isté vydanie.Tacmud píše: ↑20 čer 2022 20:29Dostanu fyzicky něco, co si jen tak nestáhnu. Něco velkého s velkou grafikou a často nádherným velkým bookletem. To u CD nehrozí. A hlavně něco, čehož cena v čase často stoupá.
Mám doma desky, které jsem si asi 15 let zpět koupil za tehdá normální cenu (to ještě nové LP nevycházeli i u Evy a Vaška a nikdo s tím nešmelil a v bazaru se dal i zahraniční label koupit za rundu piva a ne jak dneska kdy i za maďarský label někde chtějí 600kč protože desky jakože frčí). Dneska mají bazarovou cenu kolem 7500,-....CD stejného alba kolem 2 Eur....
To isté platí aj pri nákupe LP. Tam ale väčšinou býva cena bazáru o dosť priaznivejšia oproti novým.
Čo sa týka streamu - síce som to ešte nemal možnosť skúsiť, asi je to šikovná vec, ale mám pocit že bez fyzického nosiča to nie je ono.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: misakq a 4 hosti

