Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
Stream vs CD
Asi přede dvěma roky jsem stream zkoumal. Během premium zkušebního období jsem si stáhnul několik desítek souborů z několika služeb a srovnával je s CD. Vždy byly identické s nejnovějším (čti s nejzmršenějšími) CD remastery, aniž to bylo kde uvedeno. To byl jeden z důvodů, proč jsem se rozhodl těmto službám vyhýbat.
Asi přede dvěma roky jsem stream zkoumal. Během premium zkušebního období jsem si stáhnul několik desítek souborů z několika služeb a srovnával je s CD. Vždy byly identické s nejnovějším (čti s nejzmršenějšími) CD remastery, aniž to bylo kde uvedeno. To byl jeden z důvodů, proč jsem se rozhodl těmto službám vyhýbat.
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
Ad 1.FS píše: ↑03 bře 2023 12:24
Ale vedle toho zcela ignoruje skutečnost, že:
1. existují alba, která na CD nikdy nevyšla a jsou dostupný výhradně na nějaké streamovací platformě
2. existují alba, která jsou nahrána a kompletně zpracována ve vyšším než CD rozlišení, a nakonec se jejich objektivní větší množství hudebních informací ořízne při převodu do CD formátu.
Kdybych chtěl bych podobně demagogický, tak budu tvrdit, že CD zcela odmítám, protože neobsahují to vše, to je dostupné přes stream. Ale to je samozřejmě blbost, CD normálně používám a opravdu často hrají lépe než stream.
a nakonec:
3. věřím (nemám to jak potvrdit), že drtivá většina obsahu na QOBUZ je tvořena identickým materiálem, jaký je dostupný na případně existujícím CD. A tady se opravdu pojďme bavit o hudbě staré i nové - nejen o starých peckách, které mají za sebou kopec různých releasů, ať s anebo bez remasteringu.
Zatím tady nikdo nenapsal, že by nějaké konkrétní nové album dostupné na QOBUZ obsahovalo horší materiál, než co vyšel na CD. Pokud o takových někdo víte, sem s nima - třeba svou víru přehodnotím.
Ano, existují alba, která nikdy na CD nevyšla. Jsou jen na LP nebo jako digitální soubor k legálnímu stažení. Ale, že by bylo nějaké album výhradně na streamovací platformě, s tím jsem se ještě nesetkal. Je klidně možné, že nějaká taková existují, ale z hlediska objemu jde o zanedbatelné množství. Je mnoho tisíc násobně víc alb, která jsou jen na CD a LP a na streamu ne.
Ad 2.
Je celkem normální, že master tape je ve vyšším, než CD formátu. Vyplývá z toho něco pro CD jako nosič?
Ad 3.
Stará alba jsou na streamu v nejhorším možném CD masteru. Na CD existují lepší mastery. Nová alba jsou na streamu ve stejně špatném masteru jako CD. Když chci lepší DR, koupím si LP. Tak proč si pořizovat streamovací službu?
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
Z istých dôvodou uprednostňujem naše e-shopy. A ano - viem že si tým zmenšujem možnosti.LUK píše: ↑03 bře 2023 08:20JV:
Ještě se mi nestalo, že bych nesehnal něco co jsem chtěl, v dnešní době máme nepřeberný množství možností, hromady e-shopů (nakupovat se dá z celýho světa, není potřeba omezovat se jen na e-shopy u nás) Amazon, ebay a hlavně discogs.com, tam seženeš v podstatě cokoli.
K nákupu fyzických nosičov (inak práve som si objednal 7 CD) - tak mám pocit že u mňa ide už skôr o zberatelstvo, ako nejakú reálnu potrebu. Ja tie fyzické nosiče mám proste rád. Nehovoriac o tom že ani nemám na čom stremovať a keď že ma to nejak zvlášť neláka, tak po nejakom "uďelátku" čo to vie ani nijak netúžim.
Manželke sa kopia knížky, mne CD a LP. A keďže si ja občas niečo prečítam a ona si občas niečo vypočuje, tak sa celkom dobre dopĺňame.

Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
Zní to dobře! díkkychtax píše: ↑02 bře 2023 15:23Třeba nahrávky z youtube kanálu Little Big Studios jsou výborné. Poslouchám tam dost tracků.
https://www.youtube.com/@littlebigbeatstudios
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
Mohu se zeptat na jakých mašinkách jsi to srovnával? Konkrétně jaký DAC? Ono se mi totiž už vícekrát potvrdilo - špatný DAC potřebuje upsamplovanou muziku nebo vyšší bitrate, aby hrál zatímco lepší DACy zase tak vybíravé nejsou. 44.1 někomu stačí a zase najdeme spoustu lidí, kteří budou tvrdit to stejný o 44.1 jako ty o youtubu - pak si vyber!LUK píše: ↑02 bře 2023 20:43korys:
Ano, tida al spotify jsou vyšší kvalita než youtube, nicméně pro kvalitní poslech hudby a hifi stále problemtické a nedostatečné. A TV stream do DAC, pokud se použijou kvalitní nahrávky/vydání alb, "se dá" ("se dá," ale ideální to není) ano, ale pokud se z tý TV do toho DAC streamuje opět jen tidal, spotify či dokonce jen youtube, tak "se to dá" jen pro nenáročnýho běžnýho posluchače, pro kvalitní poslech hudby jo pak ale stále stejně problematické a nedostatečné.
mrba:
Zaprvé, není tu řeč o tom na čem kdo poslouchá a kdo je na základě toho větší hifista, řeč je o nahrávkách a vydáních alb. Když pustíš CD z "HighEnd CD přehrávače" do "HighEnd sestavy" hrající v neošetřenej a nevhodnej místnosti a vzápětí pustíš na tej samej aparatuře v tej samej místnosti to samý vydání alba jen tentokrát z youtube music 256 AAC, tak to CD bude hrát líp. A stejně tak když v akusticky ošetřenej místnosti s přiměřeně kvalitní sestavou, případně dobře nastaveným DRC, pustíš jednou CD a jednou to stejný vydání alba z youtube music 256 AAC, tak opět bude hrát líp to CD. Největší problém ovšem právě bude to, že naprostá většina CD na tom youtube music není.
Zadruhé, ano, právě ta hudba je na těch CD důležitá, jestli hraješ rovnou z toho CD točícího se v CD přehrávači či ze souborů nagrabovaných z toho CD přehráváných z nějakýho streameru či PC + DAC atd., to už není zas tak podstatný. Podstatný je že u naprostý většiny CD vydání se ta hudba, která na těch CD je, nedá najít na streamovacích službách a už vůbec se nedá koupit jako samostatný online soubory bez toho nosiče, ale jde sehnat právě jen na těch fyzických CD. Tudíž například koupit CD nagrabovat a hrát tak jako RedBaron z PC a NASu atp., což ovšem znamenáá, že to běz těch stříbrných koutoučků stále nejde.
A zatřetí, na CD žádnej WAV není a nikdy nebyl.
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
Hudba co poslouchám nejvíc na CD vůbec nevychází. Z uvedených služeb nestreamuji.
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
Pro Antony:
Čus Milane, co se týče Crippled Black Phoenix, patří v současnosti pravděpodobně mezi mých TOP 5 nejposlouchanějších, vlastním nějaká jejich CD (viz obrázek) . . . Jelikož patřím mezi ty úchyly, kteří stále preferují "fyzické nosiče", mám v plánu si pořídit vinyl jejich alba "Oh'Ech-oes (with Se Delan)" https://www.progarchives.com/album.asp?id=50005. Zatím se mi nechce za to dávat tolik, za kolik se to dá pořídit
PS: Snad jsem moc neodbočil od tématu
Čus Milane, co se týče Crippled Black Phoenix, patří v současnosti pravděpodobně mezi mých TOP 5 nejposlouchanějších, vlastním nějaká jejich CD (viz obrázek) . . . Jelikož patřím mezi ty úchyly, kteří stále preferují "fyzické nosiče", mám v plánu si pořídit vinyl jejich alba "Oh'Ech-oes (with Se Delan)" https://www.progarchives.com/album.asp?id=50005. Zatím se mi nechce za to dávat tolik, za kolik se to dá pořídit

PS: Snad jsem moc neodbočil od tématu

Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
Čau Petře,
některé kapely si na nosičích pro radost kupuji, je to určitý způsob "zpřítomnění" artefaktu. CRIPPLED BLACK PHOENIX bych si rád zkompletoval na vinylu, mají obdivuhodně zpracovanou výtvarnou stránku. Ne vše je ale dobře dostupné.
Každopádně, dobrá volba! Taky je točím velice často, jsou super a jsem rád, že je nás víc takových.
některé kapely si na nosičích pro radost kupuji, je to určitý způsob "zpřítomnění" artefaktu. CRIPPLED BLACK PHOENIX bych si rád zkompletoval na vinylu, mají obdivuhodně zpracovanou výtvarnou stránku. Ne vše je ale dobře dostupné.
Každopádně, dobrá volba! Taky je točím velice často, jsou super a jsem rád, že je nás víc takových.
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
FS:
1. alba která nikdy nevyšla na CD samozřejmě existujou, ale vyšly zase třeba na jiným nosiči, či se dají koupit jako stažitelný soubory bez fyzickýho nosiče, ne že jsou jen na stream službách. A i tak je to malý procento z celkovýho množství alb, který kdy vyšly. A ještě se většinou jedná o okrajový žánry nebo hudbu a kapely/alba, která je pro většinu lidí neznámá či okrajová.
2. zaprvé, tohle se týká v podstatě všech alb. Ve studiích se hudba nahrává ve vyšším než "CD rozlišení" už od samotnýho vzniku CD formátu, to víme uř čtyři desítky let. A co jako? Znamená to snad, že jsou kvůli tomu vydání alb na CD podřadný? Ne, to ani v nejmenším. Proč? Protože dobře víme, že existují tuny zvukově špičkových vydání alb na CD (a v obrovským množství případů jsou to stále ta zvukově nejlepší vydání), i že rozlišení samo osobě není zdaleka tak podstatný jako mastering/remastering. A zadruhé, tady se mluví jen o CD, proto jsem bral v potaz jen CD, ale Já jsem nikdy a nikde netvrdil, že CD je jediný a nejlepší. Ale tedy dobrá od týhle chvíle budu v tomhle vlákně brát v potaz všechny nosiče (i Hi-res) nejen CD. Pak ale streamovací služby už vůbec nemají šanci.
Ty ale opakovaně ignoruješ skutečnost, že:
1. existují desetitisíce vydání alb na fyzických nosičích (a teď už zdůrazňuju, že nejen na CD, ale i na LP, SACD, HDCD atd.....), který na streamovacích službách nejsou.
2. existují desetitisíce vydání alb, který jsou právě na těch nosičích ve zvukově kvalitnějších verzích než jaký jsou na streamovacích službách.
3. neexistuje jen nová hudba, ale i stará. Že je hudba stará, neznamená, že jí nebudeme brát v potaz, či jí odsuneme na druhou kolej a dokonce jí odmítneme, či upozadíme jako argument.
a nakonec:
- Nová hudba je na streamovacích službách dostupná ve stejných masterech/remasterech jako na nosičích, což díky dnešní Loudness War době znamená, že je to v napsotej věšině případů zmršený tak jako tak úplně stejně, ať se jedná o stream ze streamovacích služeb, nebo o obsah nosičů. Nula od nuly pošla.
- Stará hudba je na streamovacích službách ve většině případů dostupná jen v těch novodobých remasterech, který vznikly právě opět v Loudness War době a proto jsou většinou taky přesně po vzoru Loudness War zvukově "krásně" domrvený. V podobě zvukově kvalitních vydání ta stará alba najdeme na streamovacích službách jen někdy.
Takže takhle to vypadá, když se budeme bavit o hudbě staré i nové.
koudy42:
Já nic nepodsouvám, říkám a sdílím jasně a otevřeně svoje léty nabytý zkušenosti, žádný podsouvání. A když se o tom diskutuje v každým vlákně a pořád dokola, tak je říkám a sdílím v každým vlákně pořád dokola. Tohle je diskusní fórum. A koneckonců, opakování je matkou moudrousti.
Maxpower:
O tom na čem kdo poslopuchá tu není řeč, jde tu o technickou a zvukovou kvalitu nahrávek/vydání alb. Hudba a její zvuková kvalita to je základ, jakákoli aparatura stojí až na těchhle základech. Žádnej DAC neudělá z mizerný nahrávky lepší a z lepší mizerrnou jen proto, že ta lepší nahrávka je "jen" na CD a ta horší je ve vyšším rozlišení nebo má snad dokonce vyšší bitrate.
A jestli někdo tvrdí o CD to co Já o youtube, tak evidentně vůbec neví o co jde a problematice prd rozumí. Když je ta daná nahrávka ve zvukově nejlepší verzi na CD a ve vyšším rozlišení a na lepších nosičích se dají sehnat jen zvukově horší verze (ať už více či méně Loudness War poznamenaný remastery atd.), tak je bezpředmětný bavit se o tom, že vyšší rozlišení je lepší, protože v takovým případě zkrátka vítězí CD. Podstatná je zvuková kvalita nahrávky, (re)masteringu, ne rozlišení. Vzorkovací frekvence a bitový hloubky udělají sami o sobě jen malý rozdíly.
Pokud je daná nahrávka dostupná ve stejným masteru/remasteru jak na CD, tak i ve vyšším rozlišení, pak ano, vyšší rozlišení je lepší, nicméně to samo o sobě není nic vysloveně zásadního (ono taky záleží o kolik vyšší to vyšší rozlišení je, v jakým rozlišení byla nahrávka původně nahraná/zaznamenaná, jak se s ní následně při tvrodbě masterů pro daná vydání pacovalo atd.) a už vůbec to nesráží CD na úroveň ztrátovýho youtube s mizernýma 128 až 256 kbps AAC.
To se nedá použít ani jako příměr.
Oproti tomu do jaký míry zvuk ovlivňuje mastering/remastering nejsou rozdíly v rozlišení už nic zásadního. Když bude nahrávka (mastering/rematering) zmršená, tak prostě bude znít mizerně jak z CD, tak ve vyšším rozlišení a pokud zmršená nebude, tak bude znít dobře jak z CD, tak ve vyšším rozlišení a to vyšší rozlišení už je pak jen třešinka na dortu. CD je svými parametry naprosto dostačující médium i pro poslech hudby na tej nejvyšší úrovni hifi, jde jen o to, že zvukaři a inženýři ve studiu musí na to CD vytvořit kvalitní nahrávku, od toho se musí začít a od toho se odvíjí všechno. Ale ano, pokud to vyjde i ve vyšším rozlišení, pak jen dobře, ale mnoho starých nahrávek existuje ve zvukově nejlepších verzích právě na CD.
Já navíc ale přece nikde netvrdím, že CD je nejlepší a nic lepšího není (nicméně CD je stále nejrozšířenější digitální nosič a zejména v případě starý hudby je na něm obrovský množství alb v těch nejlepších verzích a navíc se tu mluví o CD vs youtube stream. služby atd.), Já provozuju spoustu druhů nosičů, CD, SACD, LP, HDCD, DVD, Blu-ray, i Hi-res atd....., jsem v tomhle plně flexibilní. A to právě proto, abych se nemusel omezovat a mohl si vždy vybrat ta zvukově nejlepší vydání alb.
Ne, špatně. Já odmítám streamovací služby z mnoha důvodů, že tam není kompletní nabídka toho co se dá sehnat na nosičích (ne jen na CD, ale na všech druzích nosičů, což není hypotéza, ale prostej, snadno ověřitelnej a dlouhý léta známej fakt), je jen jedním z těch důvodů. Že si někdo ty nosiče neumí sehnat a neumí poznat a zjistit si jak na tom zvukově kvalitativně jsou, je jen jeho problém.LUK (a někteří další) tvrdí, že streamovací služby zcela odmítá, protože tam není kompletní nabídka toho, co je možno hypoteticky (pokud se tak někdo rozhodne, třeba podle ohlasu na nějakém fóru .. a víme, jakou to má reálně hodnotu, že jo) sehnat na CD.
Já nic neignoruju, to ty si to opět překrucuješ jak se ti to hodí.Ale vedle toho zcela ignoruje skutečnost, že:
1. existují alba, která na CD nikdy nevyšla a jsou dostupný výhradně na nějaké streamovací platformě
2. existují alba, která jsou nahrána a kompletně zpracována ve vyšším než CD rozlišení, a nakonec se jejich objektivní větší množství hudebních informací ořízne při převodu do CD formátu.
1. alba která nikdy nevyšla na CD samozřejmě existujou, ale vyšly zase třeba na jiným nosiči, či se dají koupit jako stažitelný soubory bez fyzickýho nosiče, ne že jsou jen na stream službách. A i tak je to malý procento z celkovýho množství alb, který kdy vyšly. A ještě se většinou jedná o okrajový žánry nebo hudbu a kapely/alba, která je pro většinu lidí neznámá či okrajová.
2. zaprvé, tohle se týká v podstatě všech alb. Ve studiích se hudba nahrává ve vyšším než "CD rozlišení" už od samotnýho vzniku CD formátu, to víme uř čtyři desítky let. A co jako? Znamená to snad, že jsou kvůli tomu vydání alb na CD podřadný? Ne, to ani v nejmenším. Proč? Protože dobře víme, že existují tuny zvukově špičkových vydání alb na CD (a v obrovským množství případů jsou to stále ta zvukově nejlepší vydání), i že rozlišení samo osobě není zdaleka tak podstatný jako mastering/remastering. A zadruhé, tady se mluví jen o CD, proto jsem bral v potaz jen CD, ale Já jsem nikdy a nikde netvrdil, že CD je jediný a nejlepší. Ale tedy dobrá od týhle chvíle budu v tomhle vlákně brát v potaz všechny nosiče (i Hi-res) nejen CD. Pak ale streamovací služby už vůbec nemají šanci.
Ty ale opakovaně ignoruješ skutečnost, že:
1. existují desetitisíce vydání alb na fyzických nosičích (a teď už zdůrazňuju, že nejen na CD, ale i na LP, SACD, HDCD atd.....), který na streamovacích službách nejsou.
2. existují desetitisíce vydání alb, který jsou právě na těch nosičích ve zvukově kvalitnějších verzích než jaký jsou na streamovacích službách.
3. neexistuje jen nová hudba, ale i stará. Že je hudba stará, neznamená, že jí nebudeme brát v potaz, či jí odsuneme na druhou kolej a dokonce jí odmítneme, či upozadíme jako argument.

No vidíš a o tom Já celou dobu mluvím, jenomže ty sis to vzal tak, že říkám CD je jediný a nejlepší, ale to Já nikde netvrdím, Já mluvím obecně o nosičích, ale tady v tej debatě se mluvilo o CD. Jak jsem už řekl výš, od teď tedy budeme brát v potaz všechny nosiče všech druhů a k tomu i Hi-res soubory, který se dají koupit všudemožně po webu, pak ale právě streamovací služby už vůbec nemají šanci.Kdybych chtěl bych podobně demagogický, tak budu tvrdit, že CD zcela odmítám, protože neobsahují to vše, to je dostupné přes stream. Ale to je samozřejmě blbost, CD normálně používám a opravdu často hrají lépe než stream.
a nakonec:
Ano, pojďmě se bavit o hudbě staré i nové.3. věřím (nemám to jak potvrdit), že drtivá většina obsahu na QOBUZ je tvořena identickým materiálem, jaký je dostupný na případně existujícím CD. A tady se opravdu pojďme bavit o hudbě staré i nové - nejen o starých peckách, které mají za sebou kopec různých releasů, ať s anebo bez remasteringu.
- Nová hudba je na streamovacích službách dostupná ve stejných masterech/remasterech jako na nosičích, což díky dnešní Loudness War době znamená, že je to v napsotej věšině případů zmršený tak jako tak úplně stejně, ať se jedná o stream ze streamovacích služeb, nebo o obsah nosičů. Nula od nuly pošla.
- Stará hudba je na streamovacích službách ve většině případů dostupná jen v těch novodobých remasterech, který vznikly právě opět v Loudness War době a proto jsou většinou taky přesně po vzoru Loudness War zvukově "krásně" domrvený. V podobě zvukově kvalitních vydání ta stará alba najdeme na streamovacích službách jen někdy.
Takže takhle to vypadá, když se budeme bavit o hudbě staré i nové.
Ano, nový alba jako první míří vždy na streamovací služby, to je dnešní doba a víme to už roky. Proč ale argumentovat pořád je tím novým a ty starý alba odsouvat na druhou kolej? Já právě poslouchám z naprostý většiny starou hudbu (a rozhodně v tom nejsem sám), proč tedy starou hudbu odsouvat stranou a říkat, že streamovací služby jsou dobrý, protože nová hudba tam je dostupná ve stejnej kvalitě jako na nosičích, páč se to dneska tak jako tak mrví všude stejně? Starý alba jsou na streamovacích službách taky, tak proč je odsouvat a upozaďovat a brát jen jako duhořadý a nepodstatný? Ty starý alba jsou tam dostupný v ohromným množství, ale zároveň taky v ohromným množství případů jen v těch víc nebo míň zmršených remasterech a v kvalitních verzích ne a to je pro toho kdo chce kvalitní posech hudby dost podstatný, proto to nelze z pohledu hifisty přehlížet.Zatím tady nikdo nenapsal, že by nějaké konkrétní nové album dostupné na QOBUZ obsahovalo horší materiál, než co vyšel na CD. Pokud o takových někdo víte, sem s nima - třeba svou víru přehodnotím.
koudy42:
Já nic nepodsouvám, říkám a sdílím jasně a otevřeně svoje léty nabytý zkušenosti, žádný podsouvání. A když se o tom diskutuje v každým vlákně a pořád dokola, tak je říkám a sdílím v každým vlákně pořád dokola. Tohle je diskusní fórum. A koneckonců, opakování je matkou moudrousti.

Maxpower:
O tom na čem kdo poslopuchá tu není řeč, jde tu o technickou a zvukovou kvalitu nahrávek/vydání alb. Hudba a její zvuková kvalita to je základ, jakákoli aparatura stojí až na těchhle základech. Žádnej DAC neudělá z mizerný nahrávky lepší a z lepší mizerrnou jen proto, že ta lepší nahrávka je "jen" na CD a ta horší je ve vyšším rozlišení nebo má snad dokonce vyšší bitrate.
A jestli někdo tvrdí o CD to co Já o youtube, tak evidentně vůbec neví o co jde a problematice prd rozumí. Když je ta daná nahrávka ve zvukově nejlepší verzi na CD a ve vyšším rozlišení a na lepších nosičích se dají sehnat jen zvukově horší verze (ať už více či méně Loudness War poznamenaný remastery atd.), tak je bezpředmětný bavit se o tom, že vyšší rozlišení je lepší, protože v takovým případě zkrátka vítězí CD. Podstatná je zvuková kvalita nahrávky, (re)masteringu, ne rozlišení. Vzorkovací frekvence a bitový hloubky udělají sami o sobě jen malý rozdíly.
Pokud je daná nahrávka dostupná ve stejným masteru/remasteru jak na CD, tak i ve vyšším rozlišení, pak ano, vyšší rozlišení je lepší, nicméně to samo o sobě není nic vysloveně zásadního (ono taky záleží o kolik vyšší to vyšší rozlišení je, v jakým rozlišení byla nahrávka původně nahraná/zaznamenaná, jak se s ní následně při tvrodbě masterů pro daná vydání pacovalo atd.) a už vůbec to nesráží CD na úroveň ztrátovýho youtube s mizernýma 128 až 256 kbps AAC.

Oproti tomu do jaký míry zvuk ovlivňuje mastering/remastering nejsou rozdíly v rozlišení už nic zásadního. Když bude nahrávka (mastering/rematering) zmršená, tak prostě bude znít mizerně jak z CD, tak ve vyšším rozlišení a pokud zmršená nebude, tak bude znít dobře jak z CD, tak ve vyšším rozlišení a to vyšší rozlišení už je pak jen třešinka na dortu. CD je svými parametry naprosto dostačující médium i pro poslech hudby na tej nejvyšší úrovni hifi, jde jen o to, že zvukaři a inženýři ve studiu musí na to CD vytvořit kvalitní nahrávku, od toho se musí začít a od toho se odvíjí všechno. Ale ano, pokud to vyjde i ve vyšším rozlišení, pak jen dobře, ale mnoho starých nahrávek existuje ve zvukově nejlepších verzích právě na CD.
Já navíc ale přece nikde netvrdím, že CD je nejlepší a nic lepšího není (nicméně CD je stále nejrozšířenější digitální nosič a zejména v případě starý hudby je na něm obrovský množství alb v těch nejlepších verzích a navíc se tu mluví o CD vs youtube stream. služby atd.), Já provozuju spoustu druhů nosičů, CD, SACD, LP, HDCD, DVD, Blu-ray, i Hi-res atd....., jsem v tomhle plně flexibilní. A to právě proto, abych se nemusel omezovat a mohl si vždy vybrat ta zvukově nejlepší vydání alb.
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
"mají obdivuhodně zpracovanou výtvarnou stránku" (alba crippled black phoenix)... uz chapu, ze vymena manzelek, ordinace, ulice ma sve nadšeně fanoušky. konec sveta v primem prenosu
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
@LUK: Neber to prosím tak, že s tebou nechci dále diskutovat - na to si Tvých znalostí vážím až příliš. Ale nechci skouznout na úroveň, kde si budeme dokazovat, kdo co účelově překrucuje a co tím sleduje. Ostatně, historie příspěvků je k dispozici, každý si může udělat vlastní názor. Takže, s dovolením, tuto linii komunikace opustím.
Navíc mám pocit, že už jsem svůj pohled na věc prezentoval dostatečně jasně, takže bych se musel opakovat.
Navíc mám pocit, že už jsem svůj pohled na věc prezentoval dostatečně jasně, takže bych se musel opakovat.
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
Ale veď je to celkom jednoduché - komu vyhovujú "placky" nech si ich počúva a zháňa. Má to svoje + aj - ako všetko na tomto svete. A to isté platí aj o streame, úložiskách a neviem ešte akých zariadeniach. OK je jedna aj druhá cesta, hlavne že má z toho jednotlivec potešenie. Nechápem že sa na takejto téme rozvíria vášne a to na 59 stranách.

PS. A k názvu vlákna - kým fyzické digitálne nosiče ludia kupujú a majú si ch na čom prehrávať, tak evidentne zmysel majú.

PS. A k názvu vlákna - kým fyzické digitálne nosiče ludia kupujú a majú si ch na čom prehrávať, tak evidentne zmysel majú.
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
JV:
Tak jednoduchý jak jsi to teď napsal to právě opravdu není. Tady nejde jen o tu formu přenosu/úložiště hudby, není to jen a pouze o tom, že si prostě jen vybereme jestli chceme hudbu poslouchat s fyzických médií nebo z nefyzických audio souborů, streamů atp. a všechno ostatní je jinak stejný a nepodstatný a tudíž není o čem mluvit a už jde jen o preference. Tady jde o to, že v ohromným množství případů se k těm vydáním alb, který jsou na fyzických nosičích, nedá dostat jinak, než že si právě ten nosič pořídíme. V ohmromným množství případě nelze ta vydání alb najít na streamovacích službách a nelze je koupit v podobě samostatných audiosouborů bez fyzickýho nosiče.
To co je tak jednoduchý jak říkáš, prostě co komu jak vyhovuje a z čeho má jednotlivec potěšení, to teprve následuje, to je pak až to, jestli si například ta CD pro poslech vkládáme do CD přehrávače a z něj posloucháme, nebo si je grabujeme do PC a následně posloucháme ty nagrabovaný soubory přes nějake streamer či PC a DAC z nějakýho NASu atp., to už je pak jen o peferencích, ale podstatný a zásadní je, že tu danou hudbu, která se na těch nosičích nachází, právě v obrovským množství případů nelze získat jinak než z toho nosiče, takže na samým začátku je ten nosič zkrátka tak jako tak potřebnej.
Už jsem to tu psal, tak to jen zkopíruju:
"Čistě pragmatická odpověď na otázku vlákna "Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?" je jednoduchá:
Mají smysl a budou ho mít přinejmenším dokud se bude naprostá většina jednotlivých vydání alb (jde samozřejmě o to mít možnost vybrat si ta nejlíp hrající vydání) dát koupit jen a pouze na nosičích CD, SACD, HDCD, LP atd. Teprve ve chvíli, kdy se budou dát všechna vydání alb z CD, SACD, LP atd. legálně koupit v podobě souborů bez těchhle nosičů, tak teprve pak pozbydou z čistě pragmatickýho hlediska nosiče smysl. Je ale jasný, že k něčemu takový jen těžko někdy dojde, takže nosiče jen tak smysl nepozbydou.
Všechno to ostatní ohledně toho jestli někdo hraje přímo z nosičů, nebo jen z HDD a z něj pouštěnejch datovejch kopií hudby z těch nosičů, už je jen otázka osobních preferencí, náhledu na věc atd....."
Tak jednoduchý jak jsi to teď napsal to právě opravdu není. Tady nejde jen o tu formu přenosu/úložiště hudby, není to jen a pouze o tom, že si prostě jen vybereme jestli chceme hudbu poslouchat s fyzických médií nebo z nefyzických audio souborů, streamů atp. a všechno ostatní je jinak stejný a nepodstatný a tudíž není o čem mluvit a už jde jen o preference. Tady jde o to, že v ohromným množství případů se k těm vydáním alb, který jsou na fyzických nosičích, nedá dostat jinak, než že si právě ten nosič pořídíme. V ohmromným množství případě nelze ta vydání alb najít na streamovacích službách a nelze je koupit v podobě samostatných audiosouborů bez fyzickýho nosiče.
To co je tak jednoduchý jak říkáš, prostě co komu jak vyhovuje a z čeho má jednotlivec potěšení, to teprve následuje, to je pak až to, jestli si například ta CD pro poslech vkládáme do CD přehrávače a z něj posloucháme, nebo si je grabujeme do PC a následně posloucháme ty nagrabovaný soubory přes nějake streamer či PC a DAC z nějakýho NASu atp., to už je pak jen o peferencích, ale podstatný a zásadní je, že tu danou hudbu, která se na těch nosičích nachází, právě v obrovským množství případů nelze získat jinak než z toho nosiče, takže na samým začátku je ten nosič zkrátka tak jako tak potřebnej.
Už jsem to tu psal, tak to jen zkopíruju:
"Čistě pragmatická odpověď na otázku vlákna "Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?" je jednoduchá:
Mají smysl a budou ho mít přinejmenším dokud se bude naprostá většina jednotlivých vydání alb (jde samozřejmě o to mít možnost vybrat si ta nejlíp hrající vydání) dát koupit jen a pouze na nosičích CD, SACD, HDCD, LP atd. Teprve ve chvíli, kdy se budou dát všechna vydání alb z CD, SACD, LP atd. legálně koupit v podobě souborů bez těchhle nosičů, tak teprve pak pozbydou z čistě pragmatickýho hlediska nosiče smysl. Je ale jasný, že k něčemu takový jen těžko někdy dojde, takže nosiče jen tak smysl nepozbydou.
Všechno to ostatní ohledně toho jestli někdo hraje přímo z nosičů, nebo jen z HDD a z něj pouštěnejch datovejch kopií hudby z těch nosičů, už je jen otázka osobních preferencí, náhledu na věc atd....."
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
Crippled Black Phoenix vůbec neznám a teda hodně zajímavý. Díky za tip, pánové. 

Nadral reprosoustavy
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host