Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
LUK - souhlasím s tebou mám na to stejný pohled. Přesto si myslím, že pokud se porovnává on line přehrávání (at uz jakékoliv) vs CD měl by se použít minimálně stejný DAC, jinak to postrádá smysl. A zároveň si nemyslím, že je kychtax menší hifista, protože poslouchá z YT. Já používám jiné zdroje nechce se mi na YT hledat to poslouchatelný, ale dokážu to přece jen pochopit, asi taky nejsem hifista.
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
Já přece netvrdím, že porovnávat není potřeba na stejnej aparatuře. Když porovnávaš stejnej master, například to stejný vydání alba ze streamovacích služeb vs z CD, tak základem je porovnávat na co nejvíc stejným audiořetězci. To znamená, aby rozdílnej byl jen zdroj zvuku a jinak vše ostatní co nejvíc stejný. Tedy například nagrabovat CD a pak ho přehrávat z PC přes stejnej DAC přes kterej je pouštěná ta streamovací služba, nebo oboje přehrávat z nějakýho streameru atp.
Silně do toho ale zasahuje, když je jeden ze zdrojů zvuku ztrátovej, jako je například právě zvuk na youtube. Jakým způsobem zvuk ovlivňuje ztrátovost víme už jak dlouho. Pokoušet se snad tvrdit, že když se zvuk ztrátově oseká a část toho zvuku se tak nenávratně z tý hudby vyřeže je pořád hifi, je jaksi nesmysl. Řešit kvalitní apraturu za desetitisíce a statisíce a chtít kvalitní poslech hudby a pak ale poslouchat ztrátově ořezanej a poškozenej zvuk z youtube, to není hifi a kvalitní poslech hudby, naopak, to jde naprosto proti hifi i jakýmukoli kvalitnímu poslechu hudby. A na tom žádný doma na koleni umotaný kouzelný kabely ani zázračný zásuvkový lišty nic nezmění. Co se z tý hudby jednou vytratilo při tom převodu do ztrátováho formátu do ní zkrátka žádnej kabel ani piksla se zásuvkama vrátit nemůžou a na tom žádná víra v zázraky nic nezmění.
Stačí se jen podívat jakou měrou ovlivní zvuk konverze z beztrátovýho souboru na ztrátovej a je hned jasný na čem jsme. Tady malá ukázka, ten obrázek, kterej není ořezanej na 16 kHz, je FLAC v rozlišení 16/44.1, obrázek po něm je ten samej soubor po převodu do AAC 256 kbps a poslední obrázek je AAC 128 kbps:

Silně do toho ale zasahuje, když je jeden ze zdrojů zvuku ztrátovej, jako je například právě zvuk na youtube. Jakým způsobem zvuk ovlivňuje ztrátovost víme už jak dlouho. Pokoušet se snad tvrdit, že když se zvuk ztrátově oseká a část toho zvuku se tak nenávratně z tý hudby vyřeže je pořád hifi, je jaksi nesmysl. Řešit kvalitní apraturu za desetitisíce a statisíce a chtít kvalitní poslech hudby a pak ale poslouchat ztrátově ořezanej a poškozenej zvuk z youtube, to není hifi a kvalitní poslech hudby, naopak, to jde naprosto proti hifi i jakýmukoli kvalitnímu poslechu hudby. A na tom žádný doma na koleni umotaný kouzelný kabely ani zázračný zásuvkový lišty nic nezmění. Co se z tý hudby jednou vytratilo při tom převodu do ztrátováho formátu do ní zkrátka žádnej kabel ani piksla se zásuvkama vrátit nemůžou a na tom žádná víra v zázraky nic nezmění.
Stačí se jen podívat jakou měrou ovlivní zvuk konverze z beztrátovýho souboru na ztrátovej a je hned jasný na čem jsme. Tady malá ukázka, ten obrázek, kterej není ořezanej na 16 kHz, je FLAC v rozlišení 16/44.1, obrázek po něm je ten samej soubor po převodu do AAC 256 kbps a poslední obrázek je AAC 128 kbps:

Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
Podle mne, pokud se mohu vyjádřit, to vůbec neznamená že bys nebyl ty nebo Kychtax hifista (navíc veškeré škatulkování je hodně mimo mísu a patří do minulosti)...napsals to, myslím, srozumitelně a například já naprosto souhlasím.


Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
V technických disciplínách se tyto fenomény dají potlačit. Relativizování všeho, protože poznání nejsou nikdy totožná, také nikam nevede.
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
Já nechápu proč se pořád někteří jedinci snaží ukončit diskusi, nebo jí s předstíraně povzneseným rádoby nadhledem prohlásit za lichou, nesmyslnou, bezpředmětnou, zbytečnou atd. a to jen proto, že oni sami mají jinej pohled na věc, nesouhlasí se zkušenostma, názorama a postojema těch ostatních a ten svůj pohled na věc takhle nenápadně prohlásí za ten správnej, lepší, protože je přece tolerantnější a tolerancí lze lecos omluvim a povýšit na něco víc. Tohle je tak nesmyslnej přístup až je to zarážející.
A zlobte se na mě jak chcete, nesouhlaste se mnou jak chcete, ale považovat za hifistu někoho kdo se vědomě spokojí s po technickej stránce poškozenou hudbou z youtube atp., a ještě si to pochvaluje, to prostě jaksi nelze (a je úplně jedno jakou má kdo aparaturu nebo jakejma "psychologickejma faktorama" se to kdo pokouší okecat). To je (s trochou nadsázky) to samý jako by mi gurmán tvrdil, že mu kuchař udělal úžasnej "čerstvej" zeleninovej salátek ze starý už zahnívající a zapáchající zeleniny, ale to nevadí, chutnal skvěle a on si na něm stejně parádně pochutnal, takže není rozdíl mezi hnijící a čerstvou zeleninou, gurmán si pochutná i na tej shnilej.
Tohle je diskuse na téma, který je svou podstatou naprosto zásadní pro to o čem je celý tohle fórum, neboli pro kvalitní poslech hudby i pro celý hifi, snažit se jí tudíž prohlásit za zbytečnou, bezpředmětnou, nesmyslnou, lichou atp., jen na základě tolerantnějšího nebo odlišnýho pohledu na věc, je vysloveně nesmyslný.
A zlobte se na mě jak chcete, nesouhlaste se mnou jak chcete, ale považovat za hifistu někoho kdo se vědomě spokojí s po technickej stránce poškozenou hudbou z youtube atp., a ještě si to pochvaluje, to prostě jaksi nelze (a je úplně jedno jakou má kdo aparaturu nebo jakejma "psychologickejma faktorama" se to kdo pokouší okecat). To je (s trochou nadsázky) to samý jako by mi gurmán tvrdil, že mu kuchař udělal úžasnej "čerstvej" zeleninovej salátek ze starý už zahnívající a zapáchající zeleniny, ale to nevadí, chutnal skvěle a on si na něm stejně parádně pochutnal, takže není rozdíl mezi hnijící a čerstvou zeleninou, gurmán si pochutná i na tej shnilej.
Tohle je diskuse na téma, který je svou podstatou naprosto zásadní pro to o čem je celý tohle fórum, neboli pro kvalitní poslech hudby i pro celý hifi, snažit se jí tudíž prohlásit za zbytečnou, bezpředmětnou, nesmyslnou, lichou atp., jen na základě tolerantnějšího nebo odlišnýho pohledu na věc, je vysloveně nesmyslný.
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
Kedze tato tema zije svojim zivotom.
Z ineho uhla - keby som zajtra prisiel o vsetky svoje fyzicke nosice - jedine coho by mi bolo luto, by bolo zopar desiatok skutocne hodnotnych LPciek zo 60 rokov, ktore kazda ma hodnout aspon par sto USD, niektore aj vyrazne na 1.000. Ziadne rarity typy test press prepaleny Keithom RIchardsom nemam, ale zopar nikdy nehranych kuskov v 100% stave, ktore idu na Discogs za tazke peniaze ano. Zvuysok je len svedectvo doby a zbierka - uprimne, viem bez nich zit.
CDcka - to nema ziadnu zberatelsku hodnotu, samozrejme, ze su specialitky, ktore idu za par sto USD max, ale to CD su v principe spotrebka a masovka. DVDcka som vsetky daroval par rokov dozadu. Napriklad mam 90% CDciek stale zbalene v krabiciach po stahovani a strasne sa mi s tym nechce babrat, mam vytiahnutych tych zopar zasadnych, ktore sa mi nechcelo prenasat na NASku [uz som ripovanie davno vzdal]. A na zvysok novej muziky tu je Qobuz a ich stream alebo HD Tracks a podobne download obchody.
Videl som predavat cele zberky CD, roky a roky budovane ako dedicstvo - ked ludia za ne dostanu 2-3eura za kus v priemere, tak su spokojni
Teraz budujem zbierku BluRayov, hlavne koncertnych a BR Audio, klasika a tak. Ale ked napriklad prijde do kontinentalnej europy nejaky ekvivalent Kaleidascape [co je moznost zakupenia originalnych filmovych kino mixov a orginalnych studiovych downloadow BR Audio [ekvivalent zakupenia master tapu], tak aj BR mi bude nanic.
Hlavne sa z toho celeho neposrat, ved to je len hobby, ktore ma byt zabava.
Z ineho uhla - keby som zajtra prisiel o vsetky svoje fyzicke nosice - jedine coho by mi bolo luto, by bolo zopar desiatok skutocne hodnotnych LPciek zo 60 rokov, ktore kazda ma hodnout aspon par sto USD, niektore aj vyrazne na 1.000. Ziadne rarity typy test press prepaleny Keithom RIchardsom nemam, ale zopar nikdy nehranych kuskov v 100% stave, ktore idu na Discogs za tazke peniaze ano. Zvuysok je len svedectvo doby a zbierka - uprimne, viem bez nich zit.
CDcka - to nema ziadnu zberatelsku hodnotu, samozrejme, ze su specialitky, ktore idu za par sto USD max, ale to CD su v principe spotrebka a masovka. DVDcka som vsetky daroval par rokov dozadu. Napriklad mam 90% CDciek stale zbalene v krabiciach po stahovani a strasne sa mi s tym nechce babrat, mam vytiahnutych tych zopar zasadnych, ktore sa mi nechcelo prenasat na NASku [uz som ripovanie davno vzdal]. A na zvysok novej muziky tu je Qobuz a ich stream alebo HD Tracks a podobne download obchody.
Videl som predavat cele zberky CD, roky a roky budovane ako dedicstvo - ked ludia za ne dostanu 2-3eura za kus v priemere, tak su spokojni
Teraz budujem zbierku BluRayov, hlavne koncertnych a BR Audio, klasika a tak. Ale ked napriklad prijde do kontinentalnej europy nejaky ekvivalent Kaleidascape [co je moznost zakupenia originalnych filmovych kino mixov a orginalnych studiovych downloadow BR Audio [ekvivalent zakupenia master tapu], tak aj BR mi bude nanic.
Hlavne sa z toho celeho neposrat, ved to je len hobby, ktore ma byt zabava.
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
Začínám se klonit k názoru že jsou zbytečné, čeká je nejspíš osud VHS kazet
které zmizely prakticky "ze dne na den". Nárok na prostor, skladovací místo, nepřehlednost a malá úložná kapacita. To už lépe nenáviděný formát MP3 a fleška - blesková kopie a bezkonkurenční kompatibilita. Nikdy nebylo nic lepšího, to je pokrok co naděláte.
které zmizely prakticky "ze dne na den". Nárok na prostor, skladovací místo, nepřehlednost a malá úložná kapacita. To už lépe nenáviděný formát MP3 a fleška - blesková kopie a bezkonkurenční kompatibilita. Nikdy nebylo nic lepšího, to je pokrok co naděláte.
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
Jo jo, pět kroků zpět k mizernej MP3 budeme v dnešní době vydávat za "pokrok." 

Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
Lechosi, já s tebou oproti většině někdy i souhlasím , ovšem tohle už je moc
. Fakt jsme na hifi fóru, je to o nějaké kvalitě.
A já si nemyslím, že CD čeká osud vhs. ...ale i kdyby , mám jich poměrně dost, dost si jich ještě seženu . Stará nedojdou
A já si nemyslím, že CD čeká osud vhs. ...ale i kdyby , mám jich poměrně dost, dost si jich ještě seženu . Stará nedojdou
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
lechos
Tak to se před x lety tvrdilo i o vynilu
Za mě teda určitě CD, ale nikomu to nevnucuju
Mám jich mraky, hraju je na dvou flašinetech, dle chuti Nagra CDC nebo Wadia 381i a možná by jste se divili, jaký mají cd potenciál a co z nich leze za zvuk...limity nelimity
Tak to se před x lety tvrdilo i o vynilu

Za mě teda určitě CD, ale nikomu to nevnucuju

Mám jich mraky, hraju je na dvou flašinetech, dle chuti Nagra CDC nebo Wadia 381i a možná by jste se divili, jaký mají cd potenciál a co z nich leze za zvuk...limity nelimity
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
Já jedu všechno dle nálady. CD, SACD, STREAM, LP, MC a Pásky R2R. Tak za mě, mají pro mě smysl.
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
Klobouk dolů před předvídavostí Dadafta, který už před 3 lety stvořil tak nosné diskuzní HiFi téma. (konstatování)
Průběžné vedení.které platí dnes, nemusí platit nafurt.
Limity streamu jsou již dnes spíše racioekonomické rozhodováním poskytovatelů než čistě technologické, ale i to může být brzy prolomeno.
I hifisté už postupně přezbrojují a továrny začínají nabízet zajímavé alternativy kombinovaných přehrávačů slušné úrovně pro novou dobu.
Ilustrace: a nakonec už tam ani ta nostalgická štěrbina na placku nemusí být.
Průběžné vedení.které platí dnes, nemusí platit nafurt.
Limity streamu jsou již dnes spíše racioekonomické rozhodováním poskytovatelů než čistě technologické, ale i to může být brzy prolomeno.
I hifisté už postupně přezbrojují a továrny začínají nabízet zajímavé alternativy kombinovaných přehrávačů slušné úrovně pro novou dobu.
Ilustrace: a nakonec už tam ani ta nostalgická štěrbina na placku nemusí být.
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
Tak to netrvalo dlouho a příspěvek o YTB jako kvalitním zdroji hudby byl překonán ještě větším nesmyslem. Gratuluji.
Sběratelskou hodnotu má všechno, co je člověk schopen sbírat. Je to jeden z důvodů, proč fyzická digitální média existují, proč mají stále smysl. Někdo sbírá aby se elitářsky vytahoval s BR a Brazílií (a projevil fatální neznalost norské metalové scény), jiný zase, že má díky tomu z poslechu hudby lepší pocit, větší radost, atd.
Spotřebka je stream, ten je určen pro rychlý konzum. Nikoli CD, další nesmysl/výmysl.
Dalším smyslem CD nosiče je, že poskytuje bezpečnou jistotu zdrojového hudebního souboru. Proto mohu 100% důvěřovat jen vlastnoručně nagrabovaným CD ze své vlastní sbírky. Jsou jich tisíce a díky tomu vím, co poslouchám.
Re: Mají dnes fyzické digitální nosiče (CD, SACD atd.) ještě smysl?
Limity streamu jsou hlavně o "racioekonomickým rozhodování poskytovatelů," protože tu jde o autorský práva a prachy a to jen tak prolomeno nebude.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti