klub přátel (mini)monitorů
Re: klub přátel (mini)monitorů
Mě ani ne. Opravdu nebudu postupně poskakovat jak blázen po jednotlivých modelech. To už mě opravdu přešlo. Radši nashromáždit všechny finance a jednou pro vždy vyřešit. A proti V.A.C.T. nemůžeš říct opravdu vůbec nic. Nikdy jsi to neslyšel. Znám možná jeden systém, kde to je někde jinde. Ale tady z kecálků na fóru to opravdu nikdo není. Po poslední instalaci subwooferu se obávám, že najít něco, co stojí za to, bude hodně těžké. A moc toho nebude. O financích se teď nebavím vůbec.
Re: klub přátel (mini)monitorů
Kazdopadne vkus mas vynikajici -))) A ted si predstavte na takoveho krasavce dat 13" kola, uplne stejna analogie jao na vyspely system dat 13cm basak. Byla by tim zk..vena cela schuzeboxer píše:
-
boxer
Re: klub přátel (mini)monitorů
Pasul,já ti rozumím a jak jsem naspal proti tvým VOBÁm nic nemám.
A taky mě šokla i ta cena .To je hrozná darda.Jak ty říkáš,finanční masakr.
A taky mě šokla i ta cena .To je hrozná darda.Jak ty říkáš,finanční masakr.
Re: klub přátel (mini)monitorů
merhaut
není problém, až to budu mít, ozvu se ti.
boxer
posledních pár dnů nejsi ve formě. hlavně už sem prosím tě nedávej žádné obrázky.
ekiho otec je sice charismatický světoběžník, ale když se občas vyskytne doma a pustí se do ladění beden, tak to stojí za to. má skvělé ucho. V.A.C.T. je superexkluzivní limitovaná řada a já pasulovi věřím.
tady se mluví o barvě a o čistotě, o přirozenosti a věrnosti.
ale nic proti cenovkám - z beden za sto tisíc dolarů bych se spolehlivě udělal - a ani bych si je nemusel pouštět...
TomasT
kristeježíši !!!
* * *
několik odkazů a obrázků k tématu:
http://www.stirlingbroadcast.net/
http://www.g4dcv.co.uk/HFC3_LS3.pdf


jinak tyhle Stirlingy sev Sterophile testovaly na: ML No.30.6, No.3265, No.33H nebo Classé CDP-202, Audio Research Ref.3 a Halcro DM38 - o čem to vypovídá ať sii každý přebere sám...
není problém, až to budu mít, ozvu se ti.
boxer
posledních pár dnů nejsi ve formě. hlavně už sem prosím tě nedávej žádné obrázky.
ekiho otec je sice charismatický světoběžník, ale když se občas vyskytne doma a pustí se do ladění beden, tak to stojí za to. má skvělé ucho. V.A.C.T. je superexkluzivní limitovaná řada a já pasulovi věřím.
tady se mluví o barvě a o čistotě, o přirozenosti a věrnosti.
ale nic proti cenovkám - z beden za sto tisíc dolarů bych se spolehlivě udělal - a ani bych si je nemusel pouštět...
TomasT
kristeježíši !!!
* * *
několik odkazů a obrázků k tématu:
http://www.stirlingbroadcast.net/
http://www.g4dcv.co.uk/HFC3_LS3.pdf


jinak tyhle Stirlingy sev Sterophile testovaly na: ML No.30.6, No.3265, No.33H nebo Classé CDP-202, Audio Research Ref.3 a Halcro DM38 - o čem to vypovídá ať sii každý přebere sám...
Re: klub přátel (mini)monitorů
No mne to vypovida to, ze se asi nudili, nebo jim k tomu dali i paradni matros aby se nenudili -) Kazdopadne si to museli uzivat 
Re: klub přátel (mini)monitorů
Kdybych měl malou cimřičku na poslech a byl nucen si vybrat monitory, sáhnul bych po aktivních ADAM Compact Mk3(2800€). Vzadu mají kromě XLR připojení i EQ na 150Hz a 6kHz a nastavení Gainu. Poslechově vycházejí velmi dobře - tedy vzhledem k velikosti.
Redakce Audia k nim doporučuje Accuphase DP- 400, Quad 99 CDP 2.
Pokud pasiv, tak se nabízejí dvoje kvalitní repro - Elac 330 CE (3300€) nebo Focal Electra 1008 BE (3500€).
Testy v Audiu č.2/2010.
Redakce Audia k nim doporučuje Accuphase DP- 400, Quad 99 CDP 2.
Pokud pasiv, tak se nabízejí dvoje kvalitní repro - Elac 330 CE (3300€) nebo Focal Electra 1008 BE (3500€).
Testy v Audiu č.2/2010.
Re: klub přátel (mini)monitorů
tak jsem udělal menší srovnání dvou malých beden z toho spodního konce. jsou cenově srovnatelné, obě mají 130mm středobas a bassreflex, obě mají u výškáčů "vlnovody" a obě používají patentované technologie. možná se někdo chystá namítnout, že něco takového nemá valného smyslu, protože takové bedny přece musí hrát stejně (blbě) - ovšem opak je pravdou - rozhodně nehrajou stejně.
jde o Infinity Beta 10 - membrány z patentovaného materiálu Ceramic Metal Matrix Diaphragm (CMMD®), vlastního materiálu společnosti, který je vyroben eloxováním keramické části k oběma stranám plochého hliníkového jádra. jak se dočteme Díky této technologii lze vyrobit membrány neobyčejně vysoké pevnosti za současného použití ultralehkého materiálu, při současném zachování výjimečného rozlišení a transientní odezvy, to vše se sobě vlastní rezonanční frekvencí „breakup mode“ reproduktoru, jež je znamenitě vedena mimo rozsah pásma slyšitelnosti. výškáč pracuje ve spojení s patentovaným vlnovodem z litého aluminia Constant Acoustic Impedance™ (CAI™), jenž využívá řadu počítačově sestavených postupných ohybů, které se stáčí z vnitřní části k povrchu vlnovodu, a tím nabízejí optimální šíření a jemnost vysokých frekvencí na ose i mimo ní, a navíc vyšší citlivost a hladkost propojení s woofery a středotónovými reproduktory.
a o KEF iQ10 - tady máme známý kompozitní Uni-Q® měnič (papír potažený - a teď nevím a nikde jsem to nenašel - tuším titanem (někteří ale uvádějí hliník)) uprostřed s 19mm hliíkovým výškáčem s "mandarinkovým" vlnovodem.
bedny byly na celokovových stojanech Norstone, cca 1,5m od bočních a 2,5m od čelní zdi. obě rozehrané - což je pro mě min. půl roku v provozu.
nechci tady mluvit o tom, co tyhle bedny nedokážou, to je snad každému jasné, ale o tom, co by dokázat měly - protože na rozdílech jejich zvuku je zcela jasně vidět, v čem se liší dobré monitory od těch špatných.
nebude to dlouhé povídání. stručně řečeno: celkově to Infinity projely na celé čáře. první, čeho si člověk všimne je, že chodí o něco málo níž než KEFy. mohlo by se to zdát jako +, ale ve skutečnosti to žádné plus není, protože cena, kterou za to platí, je brutální = ztráta brilance a rozlišení. basů je sice objemově víc, ale jsou to rozvařené a "špinavé" basy, které kazí celou schůzi, jak už tady někdo říkal. už mužský hlas získává jakýsi spodní nepříjemný "stejnozvuk", typický znak špatných beden. taky mizí drobné prostorové nuance - třeba potlesk je u KEFů množství tlesknutí různých dlaní různě umístěných v prostoru. Infinity zahrajou akorát takové to typické jednolité pleskání, v podstatě šum na pozadí. jednoduše řečeno - hra na (skoro)plnorozsahové bedny se nevyplácí ani náhodou...
pokud jde o jednotlivosti - C.M.M.D. opravdu vůbec není špatný matroš.
KEF iQ10 mají oproti Beta 10 jedinou slabinu - při opravdu velmi tichém poslechu se zvuk jakoby stáhne mezi bedny. jinak jsou opravdu o hodně lepší - na nic si nehrajou, zato hrajou.
jediný důvod, proč se podle mě zatím výrazněji neprosadily kvalitní KEF XQ10 nebo XQ20, které mimochodem dostaly cenu EISA 2008-2009 je, že rozehrávat tyhle bedny je takový menší masakr motorovou pilou - poměrně dlouho (2-3 měsíce) hrajou fakt hodně agresivně a ostře.
asi tak.
p.s. oboje tyto bedny jsou mým majetkem a mám je naposlouchané - to aby si někdo nemyslel, že jedněm nebo druhým nadržuju.
jde o Infinity Beta 10 - membrány z patentovaného materiálu Ceramic Metal Matrix Diaphragm (CMMD®), vlastního materiálu společnosti, který je vyroben eloxováním keramické části k oběma stranám plochého hliníkového jádra. jak se dočteme Díky této technologii lze vyrobit membrány neobyčejně vysoké pevnosti za současného použití ultralehkého materiálu, při současném zachování výjimečného rozlišení a transientní odezvy, to vše se sobě vlastní rezonanční frekvencí „breakup mode“ reproduktoru, jež je znamenitě vedena mimo rozsah pásma slyšitelnosti. výškáč pracuje ve spojení s patentovaným vlnovodem z litého aluminia Constant Acoustic Impedance™ (CAI™), jenž využívá řadu počítačově sestavených postupných ohybů, které se stáčí z vnitřní části k povrchu vlnovodu, a tím nabízejí optimální šíření a jemnost vysokých frekvencí na ose i mimo ní, a navíc vyšší citlivost a hladkost propojení s woofery a středotónovými reproduktory.
a o KEF iQ10 - tady máme známý kompozitní Uni-Q® měnič (papír potažený - a teď nevím a nikde jsem to nenašel - tuším titanem (někteří ale uvádějí hliník)) uprostřed s 19mm hliíkovým výškáčem s "mandarinkovým" vlnovodem.
bedny byly na celokovových stojanech Norstone, cca 1,5m od bočních a 2,5m od čelní zdi. obě rozehrané - což je pro mě min. půl roku v provozu.
nechci tady mluvit o tom, co tyhle bedny nedokážou, to je snad každému jasné, ale o tom, co by dokázat měly - protože na rozdílech jejich zvuku je zcela jasně vidět, v čem se liší dobré monitory od těch špatných.
nebude to dlouhé povídání. stručně řečeno: celkově to Infinity projely na celé čáře. první, čeho si člověk všimne je, že chodí o něco málo níž než KEFy. mohlo by se to zdát jako +, ale ve skutečnosti to žádné plus není, protože cena, kterou za to platí, je brutální = ztráta brilance a rozlišení. basů je sice objemově víc, ale jsou to rozvařené a "špinavé" basy, které kazí celou schůzi, jak už tady někdo říkal. už mužský hlas získává jakýsi spodní nepříjemný "stejnozvuk", typický znak špatných beden. taky mizí drobné prostorové nuance - třeba potlesk je u KEFů množství tlesknutí různých dlaní různě umístěných v prostoru. Infinity zahrajou akorát takové to typické jednolité pleskání, v podstatě šum na pozadí. jednoduše řečeno - hra na (skoro)plnorozsahové bedny se nevyplácí ani náhodou...
pokud jde o jednotlivosti - C.M.M.D. opravdu vůbec není špatný matroš.
KEF iQ10 mají oproti Beta 10 jedinou slabinu - při opravdu velmi tichém poslechu se zvuk jakoby stáhne mezi bedny. jinak jsou opravdu o hodně lepší - na nic si nehrajou, zato hrajou.
jediný důvod, proč se podle mě zatím výrazněji neprosadily kvalitní KEF XQ10 nebo XQ20, které mimochodem dostaly cenu EISA 2008-2009 je, že rozehrávat tyhle bedny je takový menší masakr motorovou pilou - poměrně dlouho (2-3 měsíce) hrajou fakt hodně agresivně a ostře.
asi tak.
p.s. oboje tyto bedny jsou mým majetkem a mám je naposlouchané - to aby si někdo nemyslel, že jedněm nebo druhým nadržuju.
Re: klub přátel (mini)monitorů
v jednom se ve výše zmíněném článku ale Pacula mýlí. nemějme mu to za zlé - poslouchal LS3/5a čtyři hodiny a navíc je bůhvíproč skálopevně přesvědčený, že se hodí akorát do malých místností. nade všechno vyzdvihuje koherenci těchhle beden. česky asi nejlíp spojitost. ale pak najednou konstatuje, že hrajou jen v jednom "plánu", v rovině, že nástroje v hloubce, v druhém plánu, znějí "rozředěně" a mají "mělkou konzistenci" (o třetím plánu, jak sám říká, ani nemluvě). ale tak malé bedny, navíc uzavřené, prostě nemůžou stát blízko čelní ani jiné zdi. to neuhrajou. nemají šanci. bezpodmínečně musí stát v prostoru, ničím větším neomezované - a pak se teprve ukáže, že nejen že nemají žádný druhý nebo třetí plán, ale že nemají vůbec žádný "plán"!!! respektive že jich mají nekonečně mnoho. otevřou před člověkem neuvěřitelnou, naprosto spojitou hlubinu, ze které se až točí hlava. jsou opravdu koherentní - a to ve všech směrech. v tomhle bych přece jen věřil J. G. Holtovi. ve Stereophile podrobně popisuje, jak takové bedny v poslechovém prostoru ustavit.
ale o tom až potom...
p.s. svědí mě na jazyku něco o šířce, která je zároveň samotnou hloubkou a naopak, ale nechci prudit.
ale o tom až potom...
p.s. svědí mě na jazyku něco o šířce, která je zároveň samotnou hloubkou a naopak, ale nechci prudit.
Re: klub přátel (mini)monitorů
kedze nazov vlakna je "klub pratel (mini)monitoru" bute toto kvoli rozmerom trosicku offtopic, ale ak by som si niekedy kupoval monitory tak jedine toto:

alebo potom "kompromisne" este toto(rozdiel medzi obrazkami je iba v podstavci/stojane, inak ide o identicke monitory):

Plne aktivne monitory s hlbokotonovym menicom 400mm(model vyssie) a 260mm(model nizssie) a smerovym vyzarovanim basu:

..idealne do problemovych miestnosti nielen studii..
Musikelectronic Geithain =

alebo potom "kompromisne" este toto(rozdiel medzi obrazkami je iba v podstavci/stojane, inak ide o identicke monitory):

Plne aktivne monitory s hlbokotonovym menicom 400mm(model vyssie) a 260mm(model nizssie) a smerovym vyzarovanim basu:

..idealne do problemovych miestnosti nielen studii..
Musikelectronic Geithain =
Re: klub přátel (mini)monitorů
musím se opravit. včera jsem měl díky Patmannovi přiležitost poslechnout si Philips CD960 a Infinity Beta 10 na solid-core s koncákem ONKYO 624 a musím říct, že to hrálo hodně dobře. obzvlášť kvalitní nahrávky třeba od Idy Kelarové, Mino Cinelu nebo Yello byly podány nádherně. skvělý zesák s brilantním podáním prostoru a hudbou v srdci. naprosto neseroucí, pohodový, muzikální - ať už si o tomhle slově myslíte cokoliv. radost poslouchat. BRAVO!!!dadaft píše:nebude to dlouhé povídání. stručně řečeno: celkově to Infinity projely na celé čáře.

Re: klub přátel (mini)monitorů
Infinity Beta 10, dobře udělané dvoupásma s perfektním prostorem a rychlým zvukem.
Vše je naprosto syté a basu bylo tolik, že konturní baskytara vystupovala tak, jak ji miluji. Neslitě a zřetelně.
Nepatrný zázněj rezonancí kovových kalot výškáčů byl znát.
Infinity se dělají do dřevěných amerických domů, kde je malý důraz zapotřebí.
Innity zvukově rozkvetly!
Pořádně vykrmeny vitange koncákem o 20 Wattech (první Watt je excelentní).
Jemný a současně dynamický projev 40 let starého modelu, objevil kamarád "Kilogram", z našeho fóra.
Velmi jsem si to u dadafta užil. Včera mu to hrálo výborně. Klidně přiznám, že po přestěhování do jiného pokoje, to je u mne horší.
Vše je naprosto syté a basu bylo tolik, že konturní baskytara vystupovala tak, jak ji miluji. Neslitě a zřetelně.
Nepatrný zázněj rezonancí kovových kalot výškáčů byl znát.
Infinity se dělají do dřevěných amerických domů, kde je malý důraz zapotřebí.
Innity zvukově rozkvetly!
Pořádně vykrmeny vitange koncákem o 20 Wattech (první Watt je excelentní).
Jemný a současně dynamický projev 40 let starého modelu, objevil kamarád "Kilogram", z našeho fóra.
Velmi jsem si to u dadafta užil. Včera mu to hrálo výborně. Klidně přiznám, že po přestěhování do jiného pokoje, to je u mne horší.
Re: klub přátel (mini)monitorů
jj, ty výškáče nejsou úplně top.
trochu mě zklamaly KEFy. byly mrtvé. ale jednak neměly vhodnou kabeláž, jednak ony potřebujou přece jen dost šťávy. 22W/kanál je málo. s 65W Philipsem FA860 už hrajou slušně a můj 100W Densen B-300 už z nich vymáčkne i muziku...
trochu mě zklamaly KEFy. byly mrtvé. ale jednak neměly vhodnou kabeláž, jednak ony potřebujou přece jen dost šťávy. 22W/kanál je málo. s 65W Philipsem FA860 už hrajou slušně a můj 100W Densen B-300 už z nich vymáčkne i muziku...
Re: klub přátel (mini)monitorů
Zapomeňme na Infinity Beta 10 a podobné odpadky........................
....................................................................................... a zkusme si něco říct o skutečných mini-monitorech.

aneb
na velikosti záleží.
....................................................................................... v tomto případě čím menší, tím lepší.
Zní to divně, ale je to tak.
U mini-monitorů se VŽDY vyzvedává jejich "muzikálnost" a čistota středů a kritizuje nedostatek basů.
Pravda je, že kromě vypjatých pasáží, které zmiňují recenze níže, stačí 10 sekund poslechu a na nějaké "nedostatečné basy" už si člověk ani nevzpomene a zcela ho pohltí ona "muzikálnost" (která se ovšem těžko vysvětluje, musí se zažít).
(((Třeba před pár dny jsem se díval na film Trhák pana Bowfingera, kde od začátku jede jedna pecka za druhou.......... - až v půlce filmu, kdy přestal režisér sypat jako kouzelník z rukávu skvělé písničky, jsem si uvědomil, že je to teda pěkná kravina.
)))
Zkušenost napovídá, že pokud by se podařilo zkonstruovat plnorozsahové bodové zářiče, byly by to ty nejmuzikálnější bedny na světě.
Reálně, když počítáme 10cm středobas jako nejmenší možný použitelný rozměr, jestli máme mluvit o plnohodnotných bednách, které navíc musí mít i i nějaký vnitřní objem, je nejmenší rozměr přední desky zhruba 13 x 22 cm (š x v).
Navíc musí být samozřejmě dobře postavené, třeba u klasického umístění výškáče nad středobasem musí být dělící frekvence v jistém poměru ke vzdálenosti měničů, od ní se musí odvíjet vlastnosti těch měničů atd.
Jediná nedobrá vlastnost tohohle typu beden (aspooň těch levnějších) je, že prostě hrajou jen při určité, ne příliš vysoké hlasitosti -- někde mezi tichým a středním poslechem --, .............. ale někde v tomto rozmezí se "doslova rozsvítí", jak píše Březina ................................. a tehdy přes veškeré kecy o tom, co jim chybí ve srovnání s dospělejšími bednami, nabídnou, co drtivá většina dospělejších beden nabídnout nedokáže --- právě onu záhadnou, opojnou a hypnotickou "muzikálnost".

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Zdá se, že se v poslední době v tomto ranku objevily některé skutečně mistrovské kousky:
(jeden uvádím na základě zkušenosti a recenze, další dva podle recenzí skutečných znalců)

Pro-Ject Box 5
http://www.box-designs.com/inhalt/en/te ... c-1210.pdf
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Pioneer S-CN301-LR
postavené vynikajícím konstruktérem, na setkání s nimi se vážně těším.
http://www.hifi-voice.com/testy-a-recen ... 01-lr.html
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

KEF LS50
kapku větší a mnohem dražší než výše jmenované.
http://www.stereophile.com/content/kef- ... oudspeaker
http://www.audiodrom.cz/recenze/reproso ... -ls50.html
http://www.hifi-voice.com/testy-a-recen ... -ls50.html
....................................................................................... a zkusme si něco říct o skutečných mini-monitorech.

aneb
na velikosti záleží.
....................................................................................... v tomto případě čím menší, tím lepší.
Zní to divně, ale je to tak.
U mini-monitorů se VŽDY vyzvedává jejich "muzikálnost" a čistota středů a kritizuje nedostatek basů.
Pravda je, že kromě vypjatých pasáží, které zmiňují recenze níže, stačí 10 sekund poslechu a na nějaké "nedostatečné basy" už si člověk ani nevzpomene a zcela ho pohltí ona "muzikálnost" (která se ovšem těžko vysvětluje, musí se zažít).
(((Třeba před pár dny jsem se díval na film Trhák pana Bowfingera, kde od začátku jede jedna pecka za druhou.......... - až v půlce filmu, kdy přestal režisér sypat jako kouzelník z rukávu skvělé písničky, jsem si uvědomil, že je to teda pěkná kravina.
Zkušenost napovídá, že pokud by se podařilo zkonstruovat plnorozsahové bodové zářiče, byly by to ty nejmuzikálnější bedny na světě.
Reálně, když počítáme 10cm středobas jako nejmenší možný použitelný rozměr, jestli máme mluvit o plnohodnotných bednách, které navíc musí mít i i nějaký vnitřní objem, je nejmenší rozměr přední desky zhruba 13 x 22 cm (š x v).
Navíc musí být samozřejmě dobře postavené, třeba u klasického umístění výškáče nad středobasem musí být dělící frekvence v jistém poměru ke vzdálenosti měničů, od ní se musí odvíjet vlastnosti těch měničů atd.
Jediná nedobrá vlastnost tohohle typu beden (aspooň těch levnějších) je, že prostě hrajou jen při určité, ne příliš vysoké hlasitosti -- někde mezi tichým a středním poslechem --, .............. ale někde v tomto rozmezí se "doslova rozsvítí", jak píše Březina ................................. a tehdy přes veškeré kecy o tom, co jim chybí ve srovnání s dospělejšími bednami, nabídnou, co drtivá většina dospělejších beden nabídnout nedokáže --- právě onu záhadnou, opojnou a hypnotickou "muzikálnost".
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Zdá se, že se v poslední době v tomto ranku objevily některé skutečně mistrovské kousky:
(jeden uvádím na základě zkušenosti a recenze, další dva podle recenzí skutečných znalců)

Pro-Ject Box 5
http://www.box-designs.com/inhalt/en/te ... c-1210.pdf
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Pioneer S-CN301-LR
postavené vynikajícím konstruktérem, na setkání s nimi se vážně těším.
http://www.hifi-voice.com/testy-a-recen ... 01-lr.html
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

KEF LS50
kapku větší a mnohem dražší než výše jmenované.
http://www.stereophile.com/content/kef- ... oudspeaker
http://www.audiodrom.cz/recenze/reproso ... -ls50.html
http://www.hifi-voice.com/testy-a-recen ... -ls50.html
Re: klub přátel (mini)monitorů

NHT SuperOne 2.1
https://www.nhthifi.com/products/10658- ... kers#specs
Už měsíc rozehrávám dva páry těchle amerických minimonitorů, takže si dovolím malé zhodnocení.
(pro méně chápavé jedince - mluvíme o minimonitorech, nikoliv plnorozsahových bednách, a hodnocení se bude týkat SuperOne jako minimonitorů -- ostatně, jak napovídá samotné typové označení 2.1, jsou primárně určené pro konfiguraci se subwooferem)
Konstrukčně se jedná o uzavřené dvojpásmovky. Skelet je velmi poctivě udělaný, na poklep působí tzv. "mrtvě", jako plný špalek dřeva, bez slyšitelné "dutosti". Vevnitř je mezi výškáčem a středobasem bytelná křížová výztuha, celý vnitřní prostor je hustě vyplněn bílým syntetickým tlumícím rounem.
Výhybka je rozměrově malá, součástky jsou hustě naskládané, podobá se starým dobrým grundigovským výhybkám. Je přišroubovaná zezadu k vaničce s konektory, takže reprobanánky vlastně zapíchneš přímo do výhybky, bez propojovacího kabelu. Ve výhybce jsou tři cívky z krásně medovým zabarvením drátů, jedna hranatá s feritovým jádrem pro basy, dvě kulaté vzduchové pro výšky, čtyři kvalitní kondy a dva odpory. Všechno je bytelně připájené lesklými spoji, součástky jsou navíc masivně přilepené plastickým lepidlem, kterým jsou zaneseny i odkryté části měděných kabelů k reproduktorům, takže jsem ihned upustil od možného překáblování. Vnitřní kabeláž má dostatečný průřez, odhadem tak 2 mm2. Celkově je výhybka nesmírně bytelná, dal by se s ní bez úhony hrát fotbal.
Výškový reproduktor je klasická 1 palcová (2,5mm) kopulka, lakované hedvábí, čistě firemní záležitost, vypadá luxusně a nese firemní logo. Středobas je 6,5", nemá tak obrovský magnet jako repráky do otevřených ozvučnic, ale menší, jaké se používají pro uzavřené, je vyrobený na zakázku v Japonsku, koš není kvůli nákladům litý, ale plechový, membrána naprosto klasický matný nelakovaný, ničím neimpregnovaný lisovaný papír.
Oprati první verzi jsou u dvojky měniče zapuštěny do čelní stěny a při pohledu z boku nic nevyčnívá, ani kopulka, ani vlnka středobasu.
Celkově se jedná o typickou hranatou "krabici od bot", černý klavirní lak na povrchu nemá chybu.
NHT jsou specialisté na regálovky, SuperOne je jejich historicky druhý nejprodávanější model po regálových trojpásmech C-3 (dřív Classic Three).
Když jsem je poprvé zapojil, byla to hrůza. Výškáč ječel, středobas skoro nehrál, jen chrchlal. Navíc si každý hrál svoje, bez spojitosti.
Po hodině už to začalo znít jako bedna, nicméně středy byly slabé a na basech se to buď "dusilo", nebo byl bas tvrdý jako když kladivo bouchne do kovadliny.....
Během měsíce ovšem proběhlo opravdu významné zlepšení, dušení i nepřirozená tvrdost zmizely, zvuk se stal výrazně spojitý a vyrovnaný. A malé zlepšování probíhá stále a ještě nějaký čas bude, o tom nepochybuji...
Jako základní rys se dá říct --- naprosto přirozený zvuk s prvotřídní barvou akustických nástrojů.
Podle mě zatím stojí v prvé řadě materiál měničů, tj. lakované hedvábí na výškách + papír na středobasech -- jednoznačně má nejoblíbenější kombinace, která v tomto ohledu prostě nezklame. Housle, hoboj, klavír, klarinet, čelo, lesní roh, trubka, fagot.... to vše zní tak blízko realitě, jak je jen možné. V tomto směru jsem opravdu nadšený.
Bedny navíc nepřidávají žádné "audiofilské" efekty, zvuk není přesycený, nacinkaný, pleťový, ani žádný jiný..... Prostě "jen" čistý, vyrovnaný a přirozený. Mně osobně to víc než stačí.
Celkem solidně SuperOne zhodnotil Daniel Březina zde
https://www.hifi-voice.com/testy-a-rece ... perone-2-1
Jsou to zkrátka vyloženě audiofilské minimonitory pro ty, kteří nehledají efektnost, ale čistotu a přirozený zvuk.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 183 hostů


