klub přátel (mini)monitorů
-
- Příspěvky: 937
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: klub přátel (mini)monitorů
nesouhlasím - Březina odvádí dobrou práci, samozřejmě nemůže napsat recenzi tak aby výrobek "znectil" protože to by mu to pak přestali zapůjčovat k recenzím ale píše to tak že kdo chce si to podstatný textu najde.Pavel_LXmini píše: ↑23 zář 2024 10:33Ty monitory nehodnotím. Mohou být určitě dobré. Ale citace výše opravdu není dobrý argument. Pan Březina umí popsat dokonale i přínos betonových podložek pod kabely. Asi umí popsat dokonale cokoli, co mu přinese peníze. Ono naučit se typické hifistické bláboly, které nadchnou zapáleného hifistu bez kritického myšlení není tak složité. Je to pořád dokola to podobné.
Re: klub přátel (mini)monitorů
Jak píše Fidji 99.
Měření těch monitorů jasně ukazuje jak tam jsou zvýrazněné výšky a proto ta analitičnost, které pomáhá i absence nižších basů. Logicky bude problém tyto bedny spojit s prezentněji či techničtěji znějící sestavou. Takže to chce barevně, měkce a hřejivě hrající lampové modely nebo třeba nižší modely Naim Audio a ne kabely typu Nordost apod. aby to bylo trochu poslouchatelné.
Měření těch monitorů jasně ukazuje jak tam jsou zvýrazněné výšky a proto ta analitičnost, které pomáhá i absence nižších basů. Logicky bude problém tyto bedny spojit s prezentněji či techničtěji znějící sestavou. Takže to chce barevně, měkce a hřejivě hrající lampové modely nebo třeba nižší modely Naim Audio a ne kabely typu Nordost apod. aby to bylo trochu poslouchatelné.
Noble Audio - výroba a prodej
-
- Příspěvky: 211
- Registrován: 13 led 2021 16:44
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: klub přátel (mini)monitorů
Nebyl bych tak vyhraněný. Zkušený jedinec s citem pro reprodukci dokáže sestavu doladit tak, aby jednotlivé komponenty zapadly do perfektně ladícího celku. Nordosty by v kombinaci s Prodigy mohly správně zklidnit podložky z NBR pryže správného průměru a délky. Dalo by se experimentovat také s měkkým dřevem, které svou frekvenční charakteristikou udrží agresivitu nezvladatelných Nordostů na uzdě. Dovedu si představit třeba lípu nebo osiku (u osiky pozor na možné lehké šumění v reprosoustavě i při vypnutém zesilovači). I tak se dá šikovně dosáhnout věrné reprodukce.
“Zvuk v hlubokých polohách je excelentně pevný, ohraničený a razantní, tuhý a bytelný. Rychlost reakcí, schopnost konturovat jednotlivé tóny, stejně jako přehledně ukázat jejich průběh jsou nad standardem třídy.”
Odvádí opravdu dobrou práci.
V pořádku. Souhlasím. Viz:
“Zvuk v hlubokých polohách je excelentně pevný, ohraničený a razantní, tuhý a bytelný. Rychlost reakcí, schopnost konturovat jednotlivé tóny, stejně jako přehledně ukázat jejich průběh jsou nad standardem třídy.”
Odvádí opravdu dobrou práci.
Re: klub přátel (mini)monitorů
Myslíš ty hluboké polohy na 100Hz?
Re: klub přátel (mini)monitorů
Alebo pri takychto repro jednoducho na par rokov odlozit do skrine a ono sa to casom zrovnaPavel_LXmini píše: ↑25 zář 2024 13:10Nebyl bych tak vyhraněný. Zkušený jedinec s citem pro reprodukci dokáže sestavu doladit tak, aby jednotlivé komponenty zapadly do perfektně ladícího celku. Nordosty by v kombinaci s Prodigy mohly správně zklidnit podložky z NBR pryže správného průměru a délky. Dalo by se experimentovat také s měkkým dřevem, které svou frekvenční charakteristikou udrží agresivitu nezvladatelných Nordostů na uzdě. Dovedu si představit třeba lípu nebo osiku (u osiky pozor na možné lehké šumění v reprosoustavě i při vypnutém zesilovači). I tak se dá šikovně dosáhnout věrné reprodukce.V pořádku. Souhlasím. Viz:
“Zvuk v hlubokých polohách je excelentně pevný, ohraničený a razantní, tuhý a bytelný. Rychlost reakcí, schopnost konturovat jednotlivé tóny, stejně jako přehledně ukázat jejich průběh jsou nad standardem třídy.”
Odvádí opravdu dobrou práci.
Re: klub přátel (mini)monitorů
ty bedny samozřejmě hrají v hlubokých polohách přesně tak jak napsal Březina a to že mají zvýrazněné výšky tam zmiňuje hned na dvou místech - jenže to předpokládá od čtenáře jistou dávkou inteligence aby to pochopil.Pavel_LXmini píše: ↑25 zář 2024 13:10Nebyl bych tak vyhraněný. Zkušený jedinec s citem pro reprodukci dokáže sestavu doladit tak, aby jednotlivé komponenty zapadly do perfektně ladícího celku. Nordosty by v kombinaci s Prodigy mohly správně zklidnit podložky z NBR pryže správného průměru a délky. Dalo by se experimentovat také s měkkým dřevem, které svou frekvenční charakteristikou udrží agresivitu nezvladatelných Nordostů na uzdě. Dovedu si představit třeba lípu nebo osiku (u osiky pozor na možné lehké šumění v reprosoustavě i při vypnutém zesilovači). I tak se dá šikovně dosáhnout věrné reprodukce.V pořádku. Souhlasím. Viz:
“Zvuk v hlubokých polohách je excelentně pevný, ohraničený a razantní, tuhý a bytelný. Rychlost reakcí, schopnost konturovat jednotlivé tóny, stejně jako přehledně ukázat jejich průběh jsou nad standardem třídy.”
Odvádí opravdu dobrou práci.
Re: klub přátel (mini)monitorů
Fidji99
.

Re: klub přátel (mini)monitorů
Není to odpověď na příspěvek Liamee, protože na tak útočné příspěvky nereaguji, ale proč tedy ono "čím menší, tím lepší" ?
Myslím, že už jsem to tady do vlákna dával víc než jednou, ale dám to znova:
Základní použití monitorů v hi-fi ukázal ve slavném článku o legendách BBC LS3/5a zakladatel a guru Stereophile J. Gordon Holt
https://www.stereophile.com/standloudsp ... index.html
Uvádí tam, že ačkoliv by se kvůli basům zdálo, že nejvhodnější umístění takhle malých beden je blízko u zdi nebo v rohu, je to právě naopak -- aby monitory hrály dobře, musí být od zdí co nejdál. A zároveň musí být co nejmenší. Holt to vysvětluje tím, že ono kouzlo monitorového zvuku, popsané třeba v Holtově nebo Březinově článku, vzniká díky tomu, že malá bedna v prostoru vyzařuje sféricky. Zvuk je rozpínající se koule. Ideál by byl nejen soustředný, koaxiální reproduktor, ideál by byl dvě levitující plnorozsahové kulovité membrány velikosti hrášku...
(((ano, to je důvod, proč třeba MoFi SourcePoint 8, které mají koaxiální reprák, nehrají jako monitory ani náhodou -- prostě jsou moc velké)))
Protože monitory přece jen potřebují určité basy a levitující kulovité reproduktory jaksi nejsou skladem, jsou reálné možnosti jiné. Pokud tedy máme požadavek, aby bedna hrála 50 - 20k Hz + 3dB a zároveň byla co nejmenší, protože to dává zvuku onu žádoucí "monitorovost", dostaneme se zhruba k tomuhle:

Tohle jsou novinkové streamující Technics SC-CX700, ale platí o nich obecnější, že tohle je v podstatě maximum možného. Ty bedny prostě musí hrát od 50Hz, do menšího objemu už by to vtěsnat nešlo. Monitory nejsou efektovky, ten bas tam být musí. Uzavřenky LS3/5a měly basy boostované na výhybce, basreflexová výpomoc je elegantnější. Vývod basreflexu (popř. TML) je lepší pro monitorový poslech vpředu, ale protože v drtivé většině případů bedny skončí jako na obrázku u zdi, jsou nejběžnější basreflexy dozadu.
Takže pokud jde o velikost, tak cca 18 x 30 x 25 cm, o moc menší, aby to splňovalo požadavky, reálně monitory udělat nejdou.
K umístění: Samozřejmě, pokud monitory skončí tak jako na obrázku blízko zdi, jejich charakter se úplně neztratí, ale při srovnání se zvukem v ideálním postavení je to prostě o dost horší.
Blízkost zdí totiž zásadně ovlivňuje zvuk beden. Čím jsou od zdí dál, tím míň jsou ovlivněné. Vysvětlení není složité. Zvuk beden v místnosti ovlivňuje jednak pole stojatého vlnění, dané jejími rozměry, a taky první, nejsilnější odrazy, které vlastně k přímému zvuku přidávají časové zpoždění, které se na frekvenčním průběhu projeví jako hřebenový filtr. Protože intenzita zvuku klesá poměrně rychle se čtvercem vzdálenosti, tak platí, že čím dále jsou bedny od zdí, tj. čím slabší jsou první odrazy, tím míň je zvuk beden místností ovlivněný.
Takže ve větších místnostech je volba jakoby jasná -- ideální poslechový trojúhelník pro malé bedny je menší, většinou se uvádí pro monitory do 2m (osobně preferuji uši 1,8m od beden) ............... takže malý trojúhelník poblíž středu místnosti.
Ale i v menších poslechovkách platí, že čím dál monitor od zdi, tím líp. Tím pádem je nejlepší si sednout zády blízko delší zdi a bedny postavit co nejvíc do prostoru. A aspoň pro mě se ukázalo, že ta zeď přímo za hlavou je mnohem menší problém, než by se dalo čekat. Je to pocitově mnohem lepší, než když je zeď blízko za bednama. Takový posez zvuk v podstatě jen trochu naboostuje na basech, žádné jiné problémy neslyším.
A musím říct, že se mi to potvrdilo i ve větší místnosti. Takže za sebe --- jestli chcete poznat pravý monitorový zvuk, s prostorem organizovaným jako nikde jinde, sedněte si ve větší místnosti zády k prostředku jedné ze zdí, metr osmdesát od sebe postavte na štíhlé stojany malé výkonné monitory typu PMC prodigy1 a pořádně to osolte ...............
Myslím, že už jsem to tady do vlákna dával víc než jednou, ale dám to znova:
Základní použití monitorů v hi-fi ukázal ve slavném článku o legendách BBC LS3/5a zakladatel a guru Stereophile J. Gordon Holt
https://www.stereophile.com/standloudsp ... index.html
Uvádí tam, že ačkoliv by se kvůli basům zdálo, že nejvhodnější umístění takhle malých beden je blízko u zdi nebo v rohu, je to právě naopak -- aby monitory hrály dobře, musí být od zdí co nejdál. A zároveň musí být co nejmenší. Holt to vysvětluje tím, že ono kouzlo monitorového zvuku, popsané třeba v Holtově nebo Březinově článku, vzniká díky tomu, že malá bedna v prostoru vyzařuje sféricky. Zvuk je rozpínající se koule. Ideál by byl nejen soustředný, koaxiální reproduktor, ideál by byl dvě levitující plnorozsahové kulovité membrány velikosti hrášku...
(((ano, to je důvod, proč třeba MoFi SourcePoint 8, které mají koaxiální reprák, nehrají jako monitory ani náhodou -- prostě jsou moc velké)))
Protože monitory přece jen potřebují určité basy a levitující kulovité reproduktory jaksi nejsou skladem, jsou reálné možnosti jiné. Pokud tedy máme požadavek, aby bedna hrála 50 - 20k Hz + 3dB a zároveň byla co nejmenší, protože to dává zvuku onu žádoucí "monitorovost", dostaneme se zhruba k tomuhle:

Tohle jsou novinkové streamující Technics SC-CX700, ale platí o nich obecnější, že tohle je v podstatě maximum možného. Ty bedny prostě musí hrát od 50Hz, do menšího objemu už by to vtěsnat nešlo. Monitory nejsou efektovky, ten bas tam být musí. Uzavřenky LS3/5a měly basy boostované na výhybce, basreflexová výpomoc je elegantnější. Vývod basreflexu (popř. TML) je lepší pro monitorový poslech vpředu, ale protože v drtivé většině případů bedny skončí jako na obrázku u zdi, jsou nejběžnější basreflexy dozadu.
Takže pokud jde o velikost, tak cca 18 x 30 x 25 cm, o moc menší, aby to splňovalo požadavky, reálně monitory udělat nejdou.
K umístění: Samozřejmě, pokud monitory skončí tak jako na obrázku blízko zdi, jejich charakter se úplně neztratí, ale při srovnání se zvukem v ideálním postavení je to prostě o dost horší.
Blízkost zdí totiž zásadně ovlivňuje zvuk beden. Čím jsou od zdí dál, tím míň jsou ovlivněné. Vysvětlení není složité. Zvuk beden v místnosti ovlivňuje jednak pole stojatého vlnění, dané jejími rozměry, a taky první, nejsilnější odrazy, které vlastně k přímému zvuku přidávají časové zpoždění, které se na frekvenčním průběhu projeví jako hřebenový filtr. Protože intenzita zvuku klesá poměrně rychle se čtvercem vzdálenosti, tak platí, že čím dále jsou bedny od zdí, tj. čím slabší jsou první odrazy, tím míň je zvuk beden místností ovlivněný.
Takže ve větších místnostech je volba jakoby jasná -- ideální poslechový trojúhelník pro malé bedny je menší, většinou se uvádí pro monitory do 2m (osobně preferuji uši 1,8m od beden) ............... takže malý trojúhelník poblíž středu místnosti.
Ale i v menších poslechovkách platí, že čím dál monitor od zdi, tím líp. Tím pádem je nejlepší si sednout zády blízko delší zdi a bedny postavit co nejvíc do prostoru. A aspoň pro mě se ukázalo, že ta zeď přímo za hlavou je mnohem menší problém, než by se dalo čekat. Je to pocitově mnohem lepší, než když je zeď blízko za bednama. Takový posez zvuk v podstatě jen trochu naboostuje na basech, žádné jiné problémy neslyším.
A musím říct, že se mi to potvrdilo i ve větší místnosti. Takže za sebe --- jestli chcete poznat pravý monitorový zvuk, s prostorem organizovaným jako nikde jinde, sedněte si ve větší místnosti zády k prostředku jedné ze zdí, metr osmdesát od sebe postavte na štíhlé stojany malé výkonné monitory typu PMC prodigy1 a pořádně to osolte ...............
Naposledy upravil(a) dadaft dne 26 zář 2024 11:02, celkem upraveno 1 x.
Re: klub přátel (mini)monitorů
Jestli chces poznat pravy monitorovy zvuk, tak za cenu MoFi a PMC staci koupit Neumanny s MA1. Pokud jde o opravdovy monitoring, dnes uz nejde room correction ignorovat. Nebo jeste lepe repro dle vyberu + Trinnov optimizer
Re: klub přátel (mini)monitorů
Dadaft - ja ta beriem ako nadsenca, aj ked moj pohlad a skusenosti su odlisne. Ale toto je skutocne dost tvrdeni na jeden prispevok, ktore su jednoducho fakticky nepresne a mozu neskuseneho posluchaca pomylit.
Cim menej sa hovori o LS/5, tym lepsie. To nie su ziadne repro, ktore by som bral ako referenciu.
Hlavne ma vyrusuje rada "sadnete si k stene" - podla mna to je isty sposob ako zabit kazdy zvuk
Cim menej sa hovori o LS/5, tym lepsie. To nie su ziadne repro, ktore by som bral ako referenciu.
Hlavne ma vyrusuje rada "sadnete si k stene" - podla mna to je isty sposob ako zabit kazdy zvuk
Re: klub přátel (mini)monitorů
Je dobré si přečíst co to je bafle step a hned bude jasné, že doporučení dát maličké bedny daleko od stěn problém bafle stepu ještě zvýrazní. Jinak řečeno, pokud má platit doporučení dát malé bedny daleko od zadní stěny, tak k tomuto ustavení musí být takové bedýnky určeny, tedy naladěny ve vyhybce (musí být výrazně potlačené středy a výšky, aby tam spodky nějaké vůbec byly)
Na vložené fotce jsou bedýnky s coaxiálním měničem, tedy středobasáček vytváří pro výškáč zvukovod. V takovémto případe onen zvukovod je membránou která musí hrát i basy, tedy velké výchylky. A tím dochází k nechtěnému jevu, zvukovod moduluje-zkresluje-rozmazává výšky svým pohybem. Tomu se zabrání konstrukcí, kde je takovýto coaxiální měnič použit pouze jako streďák, a basy hraje samostatný další basový měnič. Takže bedna musí být minimálně třípásmová a tedy výrazně větší a už nesplňuje podstatu minimonitoru.
Na vložené fotce jsou bedýnky s coaxiálním měničem, tedy středobasáček vytváří pro výškáč zvukovod. V takovémto případe onen zvukovod je membránou která musí hrát i basy, tedy velké výchylky. A tím dochází k nechtěnému jevu, zvukovod moduluje-zkresluje-rozmazává výšky svým pohybem. Tomu se zabrání konstrukcí, kde je takovýto coaxiální měnič použit pouze jako streďák, a basy hraje samostatný další basový měnič. Takže bedna musí být minimálně třípásmová a tedy výrazně větší a už nesplňuje podstatu minimonitoru.
Noble Audio - výroba a prodej
-
- Příspěvky: 211
- Registrován: 13 led 2021 16:44
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: klub přátel (mini)monitorů
To jsou dezinformace od NA jako s těmi kabely. Co je buffle step zná každý, kdo se o reprodukci zajímá. Není to nic tajemného. Ty bedýnky mají DSP, aktivní výhybku, takže ta alchymie se zatlumováním se řeší elegantně ekvalizací. Dále, coaxialní měniče mají velkou výhodu ale také svoje neduhy. Řekl bych, konstrukční kompromisy. Co je ovšem v tomto popisu, je fyzikální nesmysl: „V takovémto případe onen zvukovod je membránou která musí hrát i basy, tedy velké výchylky. A tím dochází k nechtěnému jevu, zvukovod moduluje-zkresluje-rozmazává výšky svým pohybem”. Doufám, že autor tohoto textu není konstruktér audio zařízení, protože z tohoto popisu je jasné, že jevu absolutně nerozumí.
Re: klub přátel (mini)monitorů
a fakt se dá čekat že aktivní Neumann KH 80 DSP s cenou cca 24000 Kč budou hrát lépe než pasivní PMC prodigy1 s cenou 37000 Kč? Ptám se protože už nějakou dobu uvažuju o nákupu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů