klub přátel (mini)monitorů
Re: klub přátel (mini)monitorů
mcm: Ja jsem ty PMC neslysel, takze potvrdit nemuzu nic.
Nicmene, s Neumannem mas aspon nejakou jistotu, ze to bude hrat rovne. A monitory maji hrat rovne, jinak to nejsou monitory. Ty PMC na to podle toho mereni uplne nevypadaji.
KH 80 DSP sezenes za tech 24000 a k tomu MA1 6-7000. Bude to hrat od nekde kolem 60Hz, takze treba ne tolik od spodu jako ty PMC, ale vsadil bych si, ze stredy a vysky budou lepsi. Zvlast s MA1, kde si navic muzes nastavit target curve a zvuk jak ti osobne vyhovuje.
Ja ale mel na mysli spis KH 120 II - ty sezenes s MA1 za cca 43K a to je cca cena PMC nebo MoFi. To bude hrat od 44Hz a tady bych si sakra vsadil, ze to bude lepsi nez PMC ve vsem, navic usetris za zesilovace.
U obou variant pak muzes do budoucna pridat Neumann sub, nebo dva, a budes mit velmi dobre sladenou plnorozsahovou sestavu...
Nicmene, s Neumannem mas aspon nejakou jistotu, ze to bude hrat rovne. A monitory maji hrat rovne, jinak to nejsou monitory. Ty PMC na to podle toho mereni uplne nevypadaji.
KH 80 DSP sezenes za tech 24000 a k tomu MA1 6-7000. Bude to hrat od nekde kolem 60Hz, takze treba ne tolik od spodu jako ty PMC, ale vsadil bych si, ze stredy a vysky budou lepsi. Zvlast s MA1, kde si navic muzes nastavit target curve a zvuk jak ti osobne vyhovuje.
Ja ale mel na mysli spis KH 120 II - ty sezenes s MA1 za cca 43K a to je cca cena PMC nebo MoFi. To bude hrat od 44Hz a tady bych si sakra vsadil, ze to bude lepsi nez PMC ve vsem, navic usetris za zesilovace.
U obou variant pak muzes do budoucna pridat Neumann sub, nebo dva, a budes mit velmi dobre sladenou plnorozsahovou sestavu...
Re: klub přátel (mini)monitorů
dobře a bereš do úvahy že já si mohu srovnat i ty PMC viz. post250477.html#p250477 - a nemusím připlácet za MA1 ?
Re: klub přátel (mini)monitorů
Parametrickym eq si muzes tak akorat ekvalizovat. Hodne stesti pri odhadovani co kde posunout, aby to vyresilo problemy, ktere mas. Dobra reseni pro drc jsou o dost sofistikovanejsi a resi i jine problemy, nez ze to jen nejak ekvalizuje.
Re: klub přátel (mini)monitorů
tak jasně nebude to takový komfort ale když to v REW změřím, nastavím zase změřím a nastavím atd. tak se dostanu přesně k tomu co dělá MA1 za 7000 Kč
Re: klub přátel (mini)monitorů
mcm - asi mas pravdu, tebe staci ekvalizer v streameri.
Spickovy korekcny DRC system je pre teba zbytocny.
Spickovy korekcny DRC system je pre teba zbytocny.
Re: klub přátel (mini)monitorů
Dadafte, zeď blízko za hlavou je velký problém. První odrazy jsou zezadu a rozhodí barvu zvuku na středech dle vzdálenosti od zdi. Je ale otázka, co je to blízko, pro někoho 3m, pro někoho 50cm.
Pusťte si růžový šum a pohybujte hlavou dopředu a dozadu. Uvidíte, jestli se bude měnit barva.
Re: klub přátel (mini)monitorů
Není to tak, proč myslíte, že firmy ty DSP algoritmy vyvíjejí roky když by stačilo, aby jen upravily ekvalizaci. Tak jednoduché to opravdu není.
A pokud nechcete hned na začátku koupit i sub, tak bych také radil ty KH120 II. Ale popravdě u spousty muziky když dám bypass subu, tak na těch KH80 to ani nepoznám. Ale jinde je to opravdu dole uřezané.
KH80 prostě se subem. Ulehčí se jim na basech a pročistí středy. A mohou pak hrát hlasitěji. Vlastně se z nich stane střeďák a výškáč.
Re: klub přátel (mini)monitorů
ne je to úplně tak stejný jako to dělají ty plastové Neumanny - počítá to digitální algoritmus před tím než se to pošle do DAC, ale chápu že vám z toho spadla brada 

Re: klub přátel (mini)monitorů
Rozhodně.
Aktivní monitory jsou lepší než pasivy.
A z room corection znám Dirac -- velká škoda, že nebyl k mání před dvaceti lety, když jsem se přestěhoval do paneláku a pochopil, že v těch malých betonových kvádrech to nikdy normálně hrát nebude............... DRC je dnes nutnost nejen pro monitoring, ale i pro běžné hi-fi.
A o to v tom Holtově článku jde -- ne o monitoring, ale o hi-fi poslech maličkých beden, které podle přesvědčení mnohých prostě nemůžou "hrát" (dráťák apod.) -- jenže ony můžou. Ale musí být splněno pár podmínek, které jsme se Holt i já snažili popsat. Hlavní je hodně "luftu" kolem beden, musí být daleko od zdí.............
(plus musí být malé plus musí ustát i vyšší hlasitost)
No, v tom úplně původním použití, který malým bednám dalo i jméno, tedy při monitorování rozhlasových přenosů živých koncertů, které prováděla BBC, byl mixážní pult na délku uprostřed maringotky, podél jedné delší stěny byl přístup k mixáku pro kabely atd, u druhé stěny zády seděl zvukový mistr, a maličké bedny visely na kusu drátu na středovém nosníku. A tam bylo odhaleno ono kouzlo...
Já osobně jsem na to přišel celkem náhodou. Měl jsem kdysi poslechovou místnost tak 5 x 6 m a vysoké stropy skoro 4m, nebylo třeba nic řešit, u kratší zdi jsem měl větší sloupy (2x 20cm papír, 13cm polypropylen, velký páskáč), a hrálo to prostě super. Poslechové místo kousek za středem místnosti.
Pak jsem byl pár měsíců ležák a abych mohl poslouchat, nechal jsem si postel dát tak, aby to šlo. Samozřejmě nemohla stát uprostřed místnosti, tak jsem ji posunul dál od beden tak, že jsem měl hlavu až u protější zdi. Jako hrálo to, ale nic moc, prostě ty bedny byly přes celou místnost, tj. moc daleko.
Tak jsem si k nohám postele na stojany postavil maličké monitory KEF s tím jejich výtečným 12,5 cm koaxiálním měničem s hlinikovými membránami............................... absolutně jsem nečekal, že to bude hrát až TAK dobře. Prostor, jeho velikost, organizovanost a konkrétnost, je skvělý. Není tam takový objem basů, ale na to si za vteřinu už vůbec nevzpomeneš, protože fascinovaně sleduješ chvění kovové baskytakové struny, abys na další nahrávce jásal nad plastovou strunou kontrabasu -- taky spíš než velikost jeho korpusu řešíš každý dotek kůže prstů na hmatníku........................... zkrátka všechny ty mikrodetaily monitorového zvuku.................
Takže jsem zeď za zády vzal na milost. Když to tak vezmeš, tak vyšší frekvence zezadu člověk slyší špatně a ty nižší se odrazí tak brzy, že je jsi schopen vnímat jen jako mírné zesílení, což u malých beden pomůže. Oproti odrazům od bočních zdí, které míří ze směru, kde je ucho nejcitlivější, je to neškodná pohoda.
Když to tak vezmu, je to vlastně úplný opak běžného ustavení beden a sweet spotu.
Normálně -- bedny u kratší poblíž rohů, posl. místo uprostřed místnosti -- jsou bedny blízkostí zdí velmi ovlivněny a poslechové místo leží v tzv. vzdáleném poli. To znamená, že většina toho, co slyšíš (cca 60%), je zvuk odražený. Je to praktické, ale ne moc dobré.
To co popisuju já, tam doslova cítíš, že si to z beden pereš přímo do hlavy

Ale většinou se do takových extrémů nezachází, třeba Atkinson, šéfredaktor Stereophile má své KEF LS50 "jen" 2,7m od zadní zdi ............... taky to funguje, ale v tom mém ustavení je to bezpochyby ještě lepší............................
Nikomu ovšem nenutím.

Re: klub přátel (mini)monitorů
Jak se to u minimonitorů řeší, když chceš hrát nahlas, třeba od 30Hz bez velkého zkreslení a máš tam 165mm basáček?
(bez subbů)
(bez subbů)
Re: klub přátel (mini)monitorů
Nijak, kdyz nechces sub. S 165mm menicem nezahraje 30Hz zadna bedna. Sub je jediny reseni. Kdyz zustanu u Neumannu, tak 30Hz nezahraje poradne ani KH310 s 8,25'' basakem. Pod 30Hz jde az KH420 s 10'' basakem.
Re: klub přátel (mini)monitorů
Tam asi půjde zejména o požadovaný tlak a zkreslení, jinak na domácí žvýkání to asi jde... https://buchardtaudio.com/products/anniversary-10
Re: klub přátel (mini)monitorů
... riešiť otázku čo je "lepšie" nemá zmysel. Každé riešenie má svoje výhody aj nevýhody.
V každom prípade sa aktívne monitory pri vysokej zvukovej kvalite dajú v dnešnej dobe realizovať podstatne jednoduchšie a za menšie peniaze ako pasívy, ktoré potrebujú adekvátny koncový zosilovač a reprokáble
V každom prípade sa aktívne monitory pri vysokej zvukovej kvalite dajú v dnešnej dobe realizovať podstatne jednoduchšie a za menšie peniaze ako pasívy, ktoré potrebujú adekvátny koncový zosilovač a reprokáble

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti