
Zkušenosti s 2.1 repro systémy
Re: Zkušenosti s 2.1 repro systémy

Re: Zkušenosti s 2.1 repro systémy
bohus
O tom však není sporu, prostě máš nekvalitní bedny, které neumějí spodní basy a tak to musíš podložit subem. Otázkou je jak to máš sladěno a jak by to hrálo vůči kvalitním bednám, které ty basy dokážou sami bez subu. Pokud Ti to však takto vyhovuje, tak nic proti.
jiri
Alexxy vylepšovat "Tórovo kladivem" ? Nechápu proč, ty bedny samotné jsou skvělé a chtěl bych je doma, bohužel jsou docela velké a mohutné. Nevíme co ta instalace má představovat, jestli nějaké PR ? To umístění v rohu a u zdi také není ideální. Pokud však do toho pustí někdo pořádné krmení, tak ty "kladiva" musí posluchače posunout i s křeslem. Je to však už extrém, ale velice pěkný - to uznávám. Budou tam rozsáhlé možnosti nastavení a integrace do systému, pomocí firemní řídící jednotky - Wilson Controller. Chtěl bych je někde slyšet v akci.
O tom však není sporu, prostě máš nekvalitní bedny, které neumějí spodní basy a tak to musíš podložit subem. Otázkou je jak to máš sladěno a jak by to hrálo vůči kvalitním bednám, které ty basy dokážou sami bez subu. Pokud Ti to však takto vyhovuje, tak nic proti.
jiri
Alexxy vylepšovat "Tórovo kladivem" ? Nechápu proč, ty bedny samotné jsou skvělé a chtěl bych je doma, bohužel jsou docela velké a mohutné. Nevíme co ta instalace má představovat, jestli nějaké PR ? To umístění v rohu a u zdi také není ideální. Pokud však do toho pustí někdo pořádné krmení, tak ty "kladiva" musí posluchače posunout i s křeslem. Je to však už extrém, ale velice pěkný - to uznávám. Budou tam rozsáhlé možnosti nastavení a integrace do systému, pomocí firemní řídící jednotky - Wilson Controller. Chtěl bych je někde slyšet v akci.
Re: Zkušenosti s 2.1 repro systémy
Nekvalitni bedny? Ma atc 40ky...
Re: Zkušenosti s 2.1 repro systémy
ATC 40ky s 6,5 palc. basákem v uzavřené ozvučnici. To je snad jasné, že kvalitní 10 nebo 12palc sub. bude slyšet.
Re: Zkušenosti s 2.1 repro systémy
Ten basák je spíš osmipalec podle toho, co uvádějí ostatní výrobci, kteří to měří i se závěsem. V uzavřené ozvučnici má pozvolnější pokles než basreflexové bedny. Správně nakrmené by tyhle bedny měly hrát už někde na 30Hz a 25Hz tón by měl být slyšitelný. Ale nepochybuji o tom, že vzorně vykreslený bas ATC může chtít někdo podložit starým dobrým bigbítovým hukotem, na který jsou vlastně všichni a všude zvyklí 

Re: Zkušenosti s 2.1 repro systémy
Jojky pánové, já nechtěl vyvolat nějakou neadekvátní bouři. Jen jsem si na základě tohoto vlákna zkusil pár svých testů.
Nedostatečné krmení ATC 40 mi doufám nemůže být vyčteno (2x550W) a že při zapojení subu Velodyne (i když jen SPL 800) to mělo dle mého názoru dole lepší šťávu tak to je můj názor který nikomu nevnucuji. A není to starý bigbeatový hukot, jen je to nějak plnější. Taky proto jsem to poslouchal na velmi nízké hlasitosti nastavené na subu.
Nedostatečné krmení ATC 40 mi doufám nemůže být vyčteno (2x550W) a že při zapojení subu Velodyne (i když jen SPL 800) to mělo dle mého názoru dole lepší šťávu tak to je můj názor který nikomu nevnucuji. A není to starý bigbeatový hukot, jen je to nějak plnější. Taky proto jsem to poslouchal na velmi nízké hlasitosti nastavené na subu.
Re: Zkušenosti s 2.1 repro systémy
Já jsem teda zvyklej na plnej bigbítovej spodek a to mi aparatura poskytuje. Dneska bych regálovky čistě bez subu už asi nezkousnul. Ale zase je to preferencích většinového hudeního žánru. Na něco budou samotné regály určitě ideální.
Re: Zkušenosti s 2.1 repro systémy
bohus
Tak ještě jednou názor. Nejsem zastánce 2.1 pro hudbu, pouze 5.1, či více na mch a hlavně DK. Pokud Tobě to tak vyhovuje je to naprosto v pohodě a užívej si hudbu a zvuk dle svých potřeb a přání.
Já jsem otravný puňtíčkář a perfekcionalista, tak jen pár postřehů. Vůbec nevím jak to máš zapojený a na čem to posloucháš, jestli máš něco sofistikovaného na komplexní nastavení, pravděpodobně nikoli, když píšeš - poslouchal jsem na velmi nízké hlasitosti na subu.
Tam nejde o to, zda na subu nízkou, nebo vysokou hlasitost, jsme na HIFI foru a chceme poslouchat hudbu věrně a tak jedině správně je - na hlasitosti "akorát". A to tzv. "akorát" se nastavuje pomocí jistých pomocníků jako např. RoomPerfect, DG 58, Audyssey, MCACC a pod., které Ti srovnají celé frekvenční pásmo co nejvíce do roviny a zahrnou do něho i ten zapojený sub. Např. bedny jsou dole v rovině od 50Hz a ten sub bude výše uvedeným nastavením pokračovat dolů ještě na 40, 30, popř. i 20Hz pokud možno v rovině a hlavně ve stejné hlasitosti, jako hraje těch 50Hz přímo z hlavních beden. A takto nastavený systém se pak může porovnávat s tzv. "dospělými" bednami. Ze zkušenosti vím, že je tam i při takovémto nastavení slyšitený problém právě na tom crossoveru a oříznutí jak beden, tak i subu - jde to přes sebe. Proto to proti "dospělým bednám" nedosahuje stejné kvality. U varhanních koncertů je to velice markantní.
Nikomu určitě nechci nic diktovat, každý má nějakou zkušenost a právo, poslouchat si jak jemu se to líbí.
Tak hlavně poslouchejte hudbu. A já se jdu poprat s DPH - bohužel.
Tak ještě jednou názor. Nejsem zastánce 2.1 pro hudbu, pouze 5.1, či více na mch a hlavně DK. Pokud Tobě to tak vyhovuje je to naprosto v pohodě a užívej si hudbu a zvuk dle svých potřeb a přání.
Já jsem otravný puňtíčkář a perfekcionalista, tak jen pár postřehů. Vůbec nevím jak to máš zapojený a na čem to posloucháš, jestli máš něco sofistikovaného na komplexní nastavení, pravděpodobně nikoli, když píšeš - poslouchal jsem na velmi nízké hlasitosti na subu.
Tam nejde o to, zda na subu nízkou, nebo vysokou hlasitost, jsme na HIFI foru a chceme poslouchat hudbu věrně a tak jedině správně je - na hlasitosti "akorát". A to tzv. "akorát" se nastavuje pomocí jistých pomocníků jako např. RoomPerfect, DG 58, Audyssey, MCACC a pod., které Ti srovnají celé frekvenční pásmo co nejvíce do roviny a zahrnou do něho i ten zapojený sub. Např. bedny jsou dole v rovině od 50Hz a ten sub bude výše uvedeným nastavením pokračovat dolů ještě na 40, 30, popř. i 20Hz pokud možno v rovině a hlavně ve stejné hlasitosti, jako hraje těch 50Hz přímo z hlavních beden. A takto nastavený systém se pak může porovnávat s tzv. "dospělými" bednami. Ze zkušenosti vím, že je tam i při takovémto nastavení slyšitený problém právě na tom crossoveru a oříznutí jak beden, tak i subu - jde to přes sebe. Proto to proti "dospělým bednám" nedosahuje stejné kvality. U varhanních koncertů je to velice markantní.
Nikomu určitě nechci nic diktovat, každý má nějakou zkušenost a právo, poslouchat si jak jemu se to líbí.
Tak hlavně poslouchejte hudbu. A já se jdu poprat s DPH - bohužel.
Re: Zkušenosti s 2.1 repro systémy
Pokusím se svou zkušenost s 2.1 stručně popsat.
Velodyne DD-15 není žádné ořezávátko a tenkrát jsem jej pořizoval ještě k Heil AMT Kithara k posílení nejnižší oktávy.
Když jsem následně místo Heilů pořídil 250 litrová monstra, říkal jsem si, že sub prodám, ale ukázalo se, že přes hotovou akustiku místnosti jsou frekvence pod jistou hranicí ovlivnitelné jen mírně. Proto jsem si Velodyne nechal a paradoxně s ním doplňoval "díru" někde kolem 55-80 Hz. Spokojenost.
Správné fázování je samozřejmostí. Stejně tak nalezení ideálního místa. Takže měření, ladění, poslech a dokola.
Velodyne má měření svoje, bez měření by to bylo asi nesladitelný pro dobrý poslech.
Re: Zkušenosti s 2.1 repro systémy
Přidání subwooferu k hlavním bednám je v podstatě udělání z třípásmové bednu 4p. Takže musí být napojení na stávající reproduktrory uděláno korektně, stejně jako mezi ostatními měniči v bednách. Nikdo nepochybuje, že celková kvalita reprodukce reprosoustav závisí krom kvality měničů a součástek vyhybek i na dokonalosti akustického sladění, tedy napojení basáku na střeďák, a jeho zase na výškáč. Napojení bubbasu je to samé, a musí se tedy provézt správným způsobem. Zde pro to máme uživatelky dostupné možnosti, zejména ovládací prvky na zesilovači u té hrombedny. Minimálně tam je možnost nastavit dělicí frekvenci, její strmost, celkovou hlasitost a otočení, nebo plynulá změna akustické fáze.
Takže krom nalezení vhodného umístění subwooferu kde bude nejméně docházet k vybuzení nechtěných módů místnosti je potřeba mít možnost udělat akustické měření aby bylo na grafech vidět jak je nejspodnější pásmo doplněno a jak to poznamenalo spodek vyzařovaný basákem beden ke kterým se subwoofer přidává.
Pokud je samotná hrombedna dostatečně kvalitní a udělá se nastavení opravdu korektně není důvod k tomu aby byl výsledek problematický. Je to jako poloaktivní bedna, kde má basák svůj zesilovač a aktivní vyhybku a zbytek jede přes pasivní vyhybku z hlavního zesilovače. Tu poloaktivní bednu naladí výrobce a zde to ladí uživatel z čehož pramení možné nedokonalosti, jde o jeho zkušenost a měřící možnosti.
Dělal jsem si testy vnímání pokud jde o slyšitelnost při doplňování nejspodnější oktávy. Pokud hrají bedny dostatečně hlasitě i 30-35Hz není přidání pod 30Hz vnímatelné, možná u varhanních záznamů a nějaké elektronicky vzniklé muziky. U ostatních věcí to k pozitivnímu efektu u mě v poslechovce nevedlo.
Takže krom nalezení vhodného umístění subwooferu kde bude nejméně docházet k vybuzení nechtěných módů místnosti je potřeba mít možnost udělat akustické měření aby bylo na grafech vidět jak je nejspodnější pásmo doplněno a jak to poznamenalo spodek vyzařovaný basákem beden ke kterým se subwoofer přidává.
Pokud je samotná hrombedna dostatečně kvalitní a udělá se nastavení opravdu korektně není důvod k tomu aby byl výsledek problematický. Je to jako poloaktivní bedna, kde má basák svůj zesilovač a aktivní vyhybku a zbytek jede přes pasivní vyhybku z hlavního zesilovače. Tu poloaktivní bednu naladí výrobce a zde to ladí uživatel z čehož pramení možné nedokonalosti, jde o jeho zkušenost a měřící možnosti.
Dělal jsem si testy vnímání pokud jde o slyšitelnost při doplňování nejspodnější oktávy. Pokud hrají bedny dostatečně hlasitě i 30-35Hz není přidání pod 30Hz vnímatelné, možná u varhanních záznamů a nějaké elektronicky vzniklé muziky. U ostatních věcí to k pozitivnímu efektu u mě v poslechovce nevedlo.
Noble Audio - výroba a prodej
Re: Zkušenosti s 2.1 repro systémy
NA
teroreticky jistě lze perfektně pro stereo woofer naladit.
ale prakticky jsem to u nikoho nikdy neslyšel tak, aby se mi poslouchané stereo s wooferem líbilo.
vždy jsem slyšel bedny a woofer
ty jsi to někdy u někoho na stereu slyšel tak skvěle nastavené, jak o tom píšeš?
že bys nepoznal, že hraje hrombedna...
teroreticky jistě lze perfektně pro stereo woofer naladit.
ale prakticky jsem to u nikoho nikdy neslyšel tak, aby se mi poslouchané stereo s wooferem líbilo.
vždy jsem slyšel bedny a woofer
ty jsi to někdy u někoho na stereu slyšel tak skvěle nastavené, jak o tom píšeš?
že bys nepoznal, že hraje hrombedna...
Re: Zkušenosti s 2.1 repro systémy
Sub ve stereu jsem zažil snad jednou, dvakrát v životě, takže z toho nelze dělat závěr.
Neříkám, že je to jednoduché, ale je to méně náročné než napojovat měniče ve vícepásmoté bedně.
Pokud by to nemělo jít, tak by všechny více jak jednopásmové bedny měly slyšitelně odtržené basy od středů a středy od výšek, takže by v případě 3P bedny bylo slyšet že hraje basák, střeďák a výškáč. Takové nepovedené bedny také existují, při poslechu si člověk uvědomuje, že nemají spojitost přes celé pásmo ideální, že jsou odtržené basy či výšky.
Je to o tom, že uživatel nemá zkušenosti a prostředky jako profesionál, a navíc tu je ten problém s vhodným umístěním, na těchto dvou věcech to stojí a padá.
Je tu ještě fakt, že zastánci hornových jednopásmových beden tvrdí, že jim vadí poslouchat vícepásmová bedny, že u všech vnímají to napojování rozdílných měničů. Takže to ještě každý bude jinak vnímat vzhledem k citlivosti na určité atributy ve zvuku.
Neříkám, že je to jednoduché, ale je to méně náročné než napojovat měniče ve vícepásmoté bedně.
Pokud by to nemělo jít, tak by všechny více jak jednopásmové bedny měly slyšitelně odtržené basy od středů a středy od výšek, takže by v případě 3P bedny bylo slyšet že hraje basák, střeďák a výškáč. Takové nepovedené bedny také existují, při poslechu si člověk uvědomuje, že nemají spojitost přes celé pásmo ideální, že jsou odtržené basy či výšky.
Je to o tom, že uživatel nemá zkušenosti a prostředky jako profesionál, a navíc tu je ten problém s vhodným umístěním, na těchto dvou věcech to stojí a padá.
Je tu ještě fakt, že zastánci hornových jednopásmových beden tvrdí, že jim vadí poslouchat vícepásmová bedny, že u všech vnímají to napojování rozdílných měničů. Takže to ještě každý bude jinak vnímat vzhledem k citlivosti na určité atributy ve zvuku.
Noble Audio - výroba a prodej
Re: Zkušenosti s 2.1 repro systémy
Hrajem systém 2.1 už niekolko rokov , tu je moja skúsenosť. Mám pomerne malé stlpy 2-pásmo na kratšej stene silne zatlmeného obývaku 6 x 3,5 m .Spodok to takmer nehraje. Riešim to pomocou Velodyne SPL 10. Po nekonečnom laborovaní som dospel k tomu , že u mna to hrá ideálne ak je sub otočený basákom dozadu. V podstate hrá do liatinového radiátora.... cca 20 cm.
Ten to krásne odráža do izby, zdroj sa v podstate nedá lokalizovať.Nielen zvukovo , ale ani vizuálne....sub je za kreslom . Mne tento systém dokonale vyhovuje ešte z jedného dôvodu.Niektoré nahrávky , hlavne staršie, sú takmer bez spodného pásma. Nechvalne známe sú napr. Supraphon LP s rockovou muzikou. Tam je potrebné sub naozaj vyhuliť aby to malo drajv a dalo sa to vôbec počúvať.
Dnes počúvam viac menej už iba jazzík , ale aj tam sú velké rozdiely v kvalite nahrávky. Mám to už akosi zautomatizované, po vložení CD / LP , nastavujem hlasitosť subu....presne viem už koľko, aby to bolo tak akurát....
Ten to krásne odráža do izby, zdroj sa v podstate nedá lokalizovať.Nielen zvukovo , ale ani vizuálne....sub je za kreslom . Mne tento systém dokonale vyhovuje ešte z jedného dôvodu.Niektoré nahrávky , hlavne staršie, sú takmer bez spodného pásma. Nechvalne známe sú napr. Supraphon LP s rockovou muzikou. Tam je potrebné sub naozaj vyhuliť aby to malo drajv a dalo sa to vôbec počúvať.
Dnes počúvam viac menej už iba jazzík , ale aj tam sú velké rozdiely v kvalite nahrávky. Mám to už akosi zautomatizované, po vložení CD / LP , nastavujem hlasitosť subu....presne viem už koľko, aby to bolo tak akurát....
Re: Zkušenosti s 2.1 repro systémy
Žiju v paneláku s 2.1 (Dynaudio Sub 250 / Contour 1.1) skoro deset let a už bych neměnil. Předtím jsem měl velká třípásma.
Re: Zkušenosti s 2.1 repro systémy
Též panelákový byt.
Mordaunt Short MS309W, crossover na nejnižší dělicí f (cca 50Hz).
Xavian XN185 II.
Zvuk spojitý, sw se nedá prostorově identifikovat. Super rychlé basy.
Velkou část času při reprodukci je v klidu, ale když se objeví spodní oktáva, je to znát.
Poslouchám barokní hudbu, jazzrock, rock...
Dříve jsem měl Xavian XN225 a DIY 80l sw s ARN8604 v tandemu. Basy byly nevyrovnané a pomalé.
Mordaunt Short MS309W, crossover na nejnižší dělicí f (cca 50Hz).
Xavian XN185 II.
Zvuk spojitý, sw se nedá prostorově identifikovat. Super rychlé basy.
Velkou část času při reprodukci je v klidu, ale když se objeví spodní oktáva, je to znát.
Poslouchám barokní hudbu, jazzrock, rock...
Dříve jsem měl Xavian XN225 a DIY 80l sw s ARN8604 v tandemu. Basy byly nevyrovnané a pomalé.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti