Tiez nicomu neublizi sa votriet do nejakeho nahravacieho studia a pozriet si ako to vyzera, ked sa hudba nahrava.
Slepá ulička High-Endu - Hyperrealita
Re: Slepá ulička High-Endu - Hyperrealita
No, uplne idealne je na nejaky nastroj aj vediet hrat. V tomto maju obrovksu vyhodu skandinavske a americke skoly [ale aj dobre sukromne skoly po europe], ze v kazdej z nich je skolsky orchester a tei decka sa naucia hrat a pocuvat muziku. Preto je aj skandinavia takym ostrovom High Endu [a black metalu
]. Napr vediet si "na ucho" naladit nastroj je neocenitelna znalost pre konzumenta hudby, detto znalost principov hudobnej teorie.
Tiez nicomu neublizi sa votriet do nejakeho nahravacieho studia a pozriet si ako to vyzera, ked sa hudba nahrava.
Tiez nicomu neublizi sa votriet do nejakeho nahravacieho studia a pozriet si ako to vyzera, ked sa hudba nahrava.
Re: Slepá ulička High-Endu - Hyperrealita
... zdrojom "akustickej radosti" môžu byť aj niektorí neamplifikovaní pouliční hudobníci ... pamätám si špeciálne na jednoho občana, čo hral v BA na klarinet ... lepšie ako nejaký Acker Bilk v "hires" kvalite
Re: Slepá ulička High-Endu - Hyperrealita
Mimo iné - ako chcete napríklad zistiť či je reprodukcia akustickej gitary verná? Teda pokial si nenahráte tú vašu a hneď nepustíte. Každá gitara má iný zvuk, nehovoriac o tom že stačí na konkrétnej vymeniť struny a už to znie trochu inak. Stačí keď sa nahráva v inej akustike, iným systémom a už je to zase iné. Podla mňa sa pri prehrávaní zaznamenanej hudby naháňať za nejakou hyperpresnosťou je priam nemožné, pretože bežný poslucháč v prevažnom množstve prípadov môže mať iba tušenie ako to znelo pri nahrávaní, ako sa to nahrávalo, čo sa pri nahrávaní a masteringu sprasilo, prípadne vylepšilo. Pokial to reťazec zahrá ako tak znesitelne, napr. že bubon znie ako bubon, trúba ako trúba, tak je zbytočné riešiť či sú tam nejaké drobné posuny vo farbe zvuku. Treba sa tešiť z muziky a o to nám asi (väčšinou) ide. Iba že by som sa mýlil.
Re: Slepá ulička High-Endu - Hyperrealita
Ještě jsi zapoměl na původ a historii dřeva té kytary, náladu kytaristy před produkcí, vlhkost vzduchu, mastnotu prstů a ještě by se toho našlo. 
Re: Slepá ulička High-Endu - Hyperrealita
... v zásade áno
... z priemernej hudby neurobí automaticky „dobrú hudbu“ žiadna špičková aparatúra s brutálnou dynamikou, s najširším frekvenčným pásmom, alebo perfektná akustika priestoru. Naopak skutočne dobrú muziku spravidla nepokazí (teda urobí človeku radosť s posluchu) aj obyčajné rádio alebo MP3 prehrávač s IEM za pár euro. Predpokladám, že väčšina nás, „bežných konzumentov muziky“, sa neustále pohybuje niekde medzi týmito dvoma extrémnymi polohami.
Re: Slepá ulička High-Endu - Hyperrealita
Dobrá připomínka. Ano, někteří pouliční muzikanti jsou super pro poznání zvuku nástroje. V Brně na ulici hrával kdysi fagotista..
-
Dark side of the moon
- Příspěvky: 939
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Slepá ulička High-Endu - Hyperrealita
Oldear » včera, 21:09
"Zbytečně to motáš a komplexy vynechej. "Jiný kočár" nebyl míněn o vybavení, ale o zkušenostech s klasickou hudbou a praxí v Hifi. Nebo Ty jsi také působil někde jako profesionální hudebník?"
Takže naprostá většina z nás je v pytli. Nejsme profi hudebníci, nejsme plnohodnotní hifisté
.
A já blbec už běžím za kočárem někdy od roku 1977
. No co už.
Ale co třeba ti zvukaři, jak vůbec mohou pořizovat ty nahrávky, hochštapleři jedni. A na filmy by se měli dívat jen režiséři a herci, na obrazy jen malíři
. Protože ten obyčejný plebs to nikdy nemůže dostatečně pochopit.
"Zbytečně to motáš a komplexy vynechej. "Jiný kočár" nebyl míněn o vybavení, ale o zkušenostech s klasickou hudbou a praxí v Hifi. Nebo Ty jsi také působil někde jako profesionální hudebník?"
Takže naprostá většina z nás je v pytli. Nejsme profi hudebníci, nejsme plnohodnotní hifisté
A já blbec už běžím za kočárem někdy od roku 1977
Ale co třeba ti zvukaři, jak vůbec mohou pořizovat ty nahrávky, hochštapleři jedni. A na filmy by se měli dívat jen režiséři a herci, na obrazy jen malíři
Re: Slepá ulička High-Endu - Hyperrealita
Dark side
V pytli nejste, ale jste tam, kde jste. Získané zkušenosti jsou nepřenositelné, ale už to neřeš.
Není to zbytečné hnát to takto do extrémů a karikovat to? Nic takového jsem nepsal. Za kočár si dosaď " zkušenosti " a ty jsou v tomto nepřenositelné. Takže, hraješ na nějaký hudební nástroj nebo ne? Vyberete si z toho jen něco, aby se dalo zpětně útočit, ale vyzkoušel někdo něco z těch doporučení?
Jak píše Antony: "Malé soubory" Doporučoval jsem smyčcové kvarteto a Pachelbel - Canon in D Major. Vyzkoušel si to někdo? Tam jsou zvuky těch smyčců a můžete srovnávat, pokud to máte v uchu. Je tam perfektní lokalizace nástrojů, protože jsou jen čtyři.
U mně je to tak: začíná vpravo v předu violončelo ( okamžitě z toho tónu husina za krkem ), pak vlevo v předu 1. housle, pak vlevo v zadu 2. housle a nakonec vpravo v zadu viola. Všechny nástroje jsou perfektně lokalizované.
Existují i provedení kromě orchestru, i s více nástroji: plus basa, čembalo, loutna a pod.
Vidím, že to tady budu muset zabalit. Mně diskuse v tomto foru nic nepřináší jen vzájemný vopruz a útoky na podstatu. To už začalo před léty, kdy jsem zde zveřejnil vlastnictví DG-58. Od té doby se to veze. Nemám to fakt zapotřebí. Skuteční Hifisti, až na vyjímky, už tady stejně dávno nejsou.
Správně by bylo, kdyby tedy borec tím jeho receiverem přijel ke mně do poslechovky, zapojili jsme ho do systému a porovnávali. Vím, že rozdíl by byl obrovský - to ze zkušeností. Také však vím, že tento borec by tvrdil, že žádný rozdíl neslyší a s tím tam už jel, tak to chodí. Pokud by byl soudný, tak by ten receiver hodil u mně z balkónu, tak jako jiný Hifi kamarád svůj SW, kdy tvrdil, že mu stačí SONY za dvacítku a testnul ho u mně proti B & W DB1-D. Dokud neslyšíš, nebo neznáš, tak ani netušíš.
Dělejte si co chcete a konejte jak myslíte.
V pytli nejste, ale jste tam, kde jste. Získané zkušenosti jsou nepřenositelné, ale už to neřeš.
Není to zbytečné hnát to takto do extrémů a karikovat to? Nic takového jsem nepsal. Za kočár si dosaď " zkušenosti " a ty jsou v tomto nepřenositelné. Takže, hraješ na nějaký hudební nástroj nebo ne? Vyberete si z toho jen něco, aby se dalo zpětně útočit, ale vyzkoušel někdo něco z těch doporučení?
Jak píše Antony: "Malé soubory" Doporučoval jsem smyčcové kvarteto a Pachelbel - Canon in D Major. Vyzkoušel si to někdo? Tam jsou zvuky těch smyčců a můžete srovnávat, pokud to máte v uchu. Je tam perfektní lokalizace nástrojů, protože jsou jen čtyři.
U mně je to tak: začíná vpravo v předu violončelo ( okamžitě z toho tónu husina za krkem ), pak vlevo v předu 1. housle, pak vlevo v zadu 2. housle a nakonec vpravo v zadu viola. Všechny nástroje jsou perfektně lokalizované.
Existují i provedení kromě orchestru, i s více nástroji: plus basa, čembalo, loutna a pod.
Vidím, že to tady budu muset zabalit. Mně diskuse v tomto foru nic nepřináší jen vzájemný vopruz a útoky na podstatu. To už začalo před léty, kdy jsem zde zveřejnil vlastnictví DG-58. Od té doby se to veze. Nemám to fakt zapotřebí. Skuteční Hifisti, až na vyjímky, už tady stejně dávno nejsou.
Správně by bylo, kdyby tedy borec tím jeho receiverem přijel ke mně do poslechovky, zapojili jsme ho do systému a porovnávali. Vím, že rozdíl by byl obrovský - to ze zkušeností. Také však vím, že tento borec by tvrdil, že žádný rozdíl neslyší a s tím tam už jel, tak to chodí. Pokud by byl soudný, tak by ten receiver hodil u mně z balkónu, tak jako jiný Hifi kamarád svůj SW, kdy tvrdil, že mu stačí SONY za dvacítku a testnul ho u mně proti B & W DB1-D. Dokud neslyšíš, nebo neznáš, tak ani netušíš.
Dělejte si co chcete a konejte jak myslíte.
Re: Slepá ulička High-Endu - Hyperrealita
Oldear píše:
Výborný nápad.
Vidím, že to tady budu muset zabalit.
Re: Slepá ulička High-Endu - Hyperrealita
Celé je to zbytočné "meditovanie" nad niečím, čo nikto doma pri reprodukcii "nevylepší", nahrávka je daná...Jediná cesta je to čo najmenej zhoršiť (nie upravovať podľa svojho "vkusu"). A najväčší vplyv má akustika, reproboxy, tam treba začať. Ak je to nemožné (dedikovaná, upravená posluchovka), tak kvalitné sluchátka, bude to vždy vo výsledku lepšie ako blbé boxy v špatnej akustike.. Výrazne menší vplyv má elektronika a prakticky "nulový" všelijaká bižutéria ako káble, podložky a pod. 
Re: Slepá ulička High-Endu - Hyperrealita
Souhlas. Pro me neni hi-fi o simulaci reality, ale o co nejkvalitnejsi reprodukci dany nahravky. I proto je kvalita samotne nahravky tak dulezita. Jak moc pak ta nahravka odpovida realite, nebo ne, to stejne nikdo nikdy nezjisti, pokud se tedy neucastni nahravani a celeho procesu v studiu. Asi nejsem skutecny hifista.
-
Pavel_LXmini
- Příspěvky: 211
- Registrován: 13 led 2021 16:44
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Slepá ulička High-Endu - Hyperrealita
Souhlasím s celým příspěvkem až po smajlíka na konci, kromě výše uvedené věty. Odkazovaný článek o hyperrealitě a celá diskuze je velice přínosná. Je to nejstřízlivější vlákno o reprodukci z celého fóra. Zamýšlí se zde nad cílem reprodukce a pokorně uznává, jak testování na ucho může být zavádějící v souvislosti s nahrávkou a zkušenostmi s realitou. Vyplývá z toho, jak musí být uživatel velmi kritický k takovému testování například.
Oldeare, můžeš uvést tu konkrétní nahrávku? Těch kvartet je více. Chtěl bych to vyzkoušet. Aparaturu k Tobě ale radši nepovezu. Mám obavy, abys svoje BaV DB1-D nehodil z balkónu.
Re: Slepá ulička High-Endu - Hyperrealita
BVa
Tentokrát s Tebou plný souhlas a """ Jediná cesta je to čo najmenej zhoršiť """, tesat do kamene. Dnes je největším problémem sehnat kvalitní nahrávku.
Tentokrát s Tebou plný souhlas a """ Jediná cesta je to čo najmenej zhoršiť """, tesat do kamene. Dnes je největším problémem sehnat kvalitní nahrávku.
Re: Slepá ulička High-Endu - Hyperrealita
"Jediná cesta je to čo najmenej zhoršiť "
To je snad každému jasné. Ale o tom není tato debata.
Debata je o tom - jak poznat, o kolik se to zhoršilo. Srovnávání docíleného reprodukovaného zvuku se zvukem reálných nástrojů není sice spolehlivý způsob, ale nic lepšího nemáme (měření nepočítám). Čím větší je znalost zvuku různých nástrojů a zkušenost s různými akustickými prostředími, tím lépe můžeme určovat výsledek.
Takže žádné meditování, nýbrž snaha o posouzení základní funkce aparatury.
To je snad každému jasné. Ale o tom není tato debata.
Debata je o tom - jak poznat, o kolik se to zhoršilo. Srovnávání docíleného reprodukovaného zvuku se zvukem reálných nástrojů není sice spolehlivý způsob, ale nic lepšího nemáme (měření nepočítám). Čím větší je znalost zvuku různých nástrojů a zkušenost s různými akustickými prostředími, tím lépe můžeme určovat výsledek.
Takže žádné meditování, nýbrž snaha o posouzení základní funkce aparatury.
Re: Slepá ulička High-Endu - Hyperrealita
2 Antony
Nahraď slovo "zhoršiť" výrazom zmeniť.. Pretože nevieš, akú predstavu o výsledku mal producent, interprét, zvukár a čo je v nahrávke.. Základná funkcia aparatúry je reprodukcia, v plnom význame toho slova.
Nahraď slovo "zhoršiť" výrazom zmeniť.. Pretože nevieš, akú predstavu o výsledku mal producent, interprét, zvukár a čo je v nahrávke.. Základná funkcia aparatúry je reprodukcia, v plnom význame toho slova.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host

