Slepá ulička High-Endu - Hyperrealita
Re: Slepá ulička High-Endu - Hyperrealita
Proto mají rockeři odposlechy, aby se měli podle čeho držet. A symfonici dirigenta. Hrát na ucho jde, ale jen někde a někdy.
Re: Slepá ulička High-Endu - Hyperrealita
Je dobré, že jste pochopili, že klasiku, ale už ne zcela jak a mícháte to dohromady. Hráč orchestru, či údajný host na podiu sice uslyší reákný zvuk nástroje, což je dobré a žádoucí si to zapamatovat, ale pro nastavení hifi a poslechovky je to málo. K tomuto prvnímu kroku je nutný také celkový poslech orchestru, nejlépe někde uprostřed cca 7 - 10 řady, protože tak to bude i na tom stereo záznamu reprodukováno. Např. hráč 1. houslí na pravém uchu už nemá nic a na levém zbytek všech smyčců, ale při poslechu orchestru z 7 - 10 řady je to stranově opačně, stejně jako na tom stereo záznamu např. LP, či CD. ( viz. obr. )
Kdo doma ve svém poslechovém místě slyší reálný zvuk nástrojů ( pokud si ho pamatuje ), tak má dostatečně kvalitní aparaturu.
Pokud k tomu ještě slyší bez rušivých odrazů a různých módů správný celek orchestu s lokalizací jednotlivých nástrojů ( viz. obr. ) a to jak z pohledu pravo-levého, či předo-zadního v celé šíři stěny, před níž jsou reprobedny, tak k tomu má ještě velmi solidně zpracovanou poslechovku a může si gratulovat. Pokud takto bude hrát zvuk symfoňáku, budou hrát správně i ostatní žánry, tedy tak, jak to tvůrci zamýšleli.
Ještě dodatek: Ideální je smyčcové kvarteto např. známá pecka Pachelbel - Canon In D Major, kde ty jednotlivé smyčce nastupují po sobě a je to naprosto zřetelné a musí to slyšet každý.
Kdo doma ve svém poslechovém místě slyší reálný zvuk nástrojů ( pokud si ho pamatuje ), tak má dostatečně kvalitní aparaturu.
Pokud k tomu ještě slyší bez rušivých odrazů a různých módů správný celek orchestu s lokalizací jednotlivých nástrojů ( viz. obr. ) a to jak z pohledu pravo-levého, či předo-zadního v celé šíři stěny, před níž jsou reprobedny, tak k tomu má ještě velmi solidně zpracovanou poslechovku a může si gratulovat. Pokud takto bude hrát zvuk symfoňáku, budou hrát správně i ostatní žánry, tedy tak, jak to tvůrci zamýšleli.
Ještě dodatek: Ideální je smyčcové kvarteto např. známá pecka Pachelbel - Canon In D Major, kde ty jednotlivé smyčce nastupují po sobě a je to naprosto zřetelné a musí to slyšet každý.
- Přílohy
-
-
- Příspěvky: 274
- Registrován: 02 kvě 2018 11:56
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Slepá ulička High-Endu - Hyperrealita
2 kychtax-kamarád má pravdu, hráči na jevišti nebo ve studiu slyší tak maximálně svou skupinu hráčů, svého koncertního a to je asi vše. Těžce na ně doléhá špatná akustika sálu atp. Jak to hraje jako celek zjišťují koncertní mistři jednotlivých skupin s dirigentem až po natočení zkušebního snímku v režii.
-
- Příspěvky: 274
- Registrován: 02 kvě 2018 11:56
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Slepá ulička High-Endu - Hyperrealita
P.S.: což už ovšem není realita.
Re: Slepá ulička High-Endu - Hyperrealita
Inac nasa firma sponzoruje Musik Verein [inac to nie je ani nijako sialene drahe] - je na to normalne cennik, cize mal som moznost X krat byt na neverejnych [to by st neverili, co to dakaze najma zo zakaznikmi z Azie spravit, ked im umoznite si potriast ruku so Zubinom Mehtom]
Ale tuto suhlasim s Oldearom - najlepsie na referencovanie a odladenie zostavy je komorna hudba. Lebo to je kombinacia realneho zvuku aj jednotlivyvh nastrojov a zodpovedajucej akustiky [ mensie saly], ktorej sa doma da priblizit. Ale na to treba repro,ktore su skutocne plnoformatove, akustika v posluchovke aspon zakladne poriesena z hladiska dozvuku atd. S regalovkami alebo stlpmi co sa trapia uz pri 30Hz to fakt nejde. A ta dynamika je dodiahnutelna aj v domacich podmienkach - ak mate kalsickych 85dB s 20dB Headrooomom bez skreslenia, Ja napriklad mam rad na tonalitu barokovu hudbu, tam ta farebonst vynikne
A este jedna vec- aj ked vam pride Herbert von Karajan zahrat serenadu pod okno - jednorazovy zazitok moze byt transformativny. Ale "napocuvane" je nieco uplen ine - to su desiatky hodin stravenych s realnym zvukom nastroja ci uz ao muzikant alebo posluchac.
A len tak no okraj - skuste sa nejakeho spickoveho muzikanta alebo profesionala, co si mysli o vplyve roznej bizuterie.
-
- Příspěvky: 937
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Slepá ulička High-Endu - Hyperrealita
Oldear:
Já myslím, že to tady v této diskuzi většina chápe ... nedělal bych z lidí blbce.
Však proto jsem psal že: ... sednout si přímo k hráčům na pódium, do první řady, do desáté, ...
A o následném procesu zpracování záznamu a výsledném produktu a jeho "reálnosti" už tady toho taky bylo napsáno spousta.
Nicméně se mi toto vlákno líbilo, je zajímavé dozvědět se o zkušenosti ostatních a případně i zjistit, že má někdo podobné a reálné zkušenosti s poslechem živé hudby. A pak se, v takovém případě nepřekvapivě, dojde i ke shodě ohledně základních principů reprodukovaného poslechu.
Já myslím, že to tady v této diskuzi většina chápe ... nedělal bych z lidí blbce.
Však proto jsem psal že: ... sednout si přímo k hráčům na pódium, do první řady, do desáté, ...
A o následném procesu zpracování záznamu a výsledném produktu a jeho "reálnosti" už tady toho taky bylo napsáno spousta.
Nicméně se mi toto vlákno líbilo, je zajímavé dozvědět se o zkušenosti ostatních a případně i zjistit, že má někdo podobné a reálné zkušenosti s poslechem živé hudby. A pak se, v takovém případě nepřekvapivě, dojde i ke shodě ohledně základních principů reprodukovaného poslechu.
Re: Slepá ulička High-Endu - Hyperrealita
Promiň, ale právě ten Tvůj příspěvek naznačuje, že tomu tak není. Neřeš to, každý jedem v jiném kočáru a ZUŠ nebude ten správný level.
Hlavně poslouchat hudbu.
Hlavně poslouchat hudbu.
-
- Příspěvky: 937
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Slepá ulička High-Endu - Hyperrealita
Mívas tu většinou velmi dobre příspěvky, ale srandovni je, jak si málokdy odpustíš ten povysenecky tón a rypnuti do nás obyčejných plebejů, kteří jedou v jiném kočáru nebo možná jenom za nim běží
.
Ze by nějaký komplex?
Ze by nějaký komplex?
Re: Slepá ulička High-Endu - Hyperrealita
Zbytečně to motáš a komplexy vynechej. "Jiný kočár" nebyl míněn o vybavení, ale o zkušenostech s klasickou hudbou a praxí v Hifi. Nebo Ty jsi také působil někde jako profesionální hudebník?
Už to neřeš.
HOWGH
Už to neřeš.
HOWGH
-
- Příspěvky: 211
- Registrován: 13 led 2021 16:44
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Slepá ulička High-Endu - Hyperrealita
Oldear v každém příspěvku naznačí, že je na vyšší úrovni. A taky připomene cenu aparatury. Na to kolik má zkušeností, machruje jak mládenec.Dark side of the moon píše: ↑28 črc 2022 20:58jak si málokdy odpustíš ten povysenecky tón a rypnuti do nás obyčejných plebejů
Re: Slepá ulička High-Endu - Hyperrealita
Pavel_LXmini
Reaguješ jako vždy chlapečku - k osobě, ale že také něco vyplodíš k tématu vlákna, to by nešlo? Ať taky trochu zamachruješ.
Jestli tohle mám za potřebí. Snažím se ze zkušeností k tématu něco poskytnout a vždy do toho hodí vidle takovýto průjem a k tématu nic. Hrajte si každý na čem chcete a na co máte. Já to budu dělat taky tak.
Yiakubou
Ani Ty k tématu nic nemáš? Zase jen zvracíš a moralizuješ. Na moje EGO se vykašli, nepotřebuje Tě.
Smutné a zbytečné příběhy.
BTW: Můžete mně zase nahlásit, jako to individuum, co má za etalon strereo zvuku a rozmístění repro svoji stereo TV.
Pixel - do toho.
Reaguješ jako vždy chlapečku - k osobě, ale že také něco vyplodíš k tématu vlákna, to by nešlo? Ať taky trochu zamachruješ.
Jestli tohle mám za potřebí. Snažím se ze zkušeností k tématu něco poskytnout a vždy do toho hodí vidle takovýto průjem a k tématu nic. Hrajte si každý na čem chcete a na co máte. Já to budu dělat taky tak.
Yiakubou
Ani Ty k tématu nic nemáš? Zase jen zvracíš a moralizuješ. Na moje EGO se vykašli, nepotřebuje Tě.
Smutné a zbytečné příběhy.
BTW: Můžete mně zase nahlásit, jako to individuum, co má za etalon strereo zvuku a rozmístění repro svoji stereo TV.
Pixel - do toho.
Re: Slepá ulička High-Endu - Hyperrealita
Kde ja tady zase zvracim a moralizuju? Pouze nastavuji zrcadlo a delam si srandu z neceho, co jsi sam napsal. Ano, je to offtopic, stejne jako tvuj posledni prispevek. Proste nemam rad, kdyz nekdo kritizuje neco, co sam dela. Doporucuji zdokonalovat schopnost sebereflexe. Nebo prasky na uklidneni, to bude asi jednodussi.
-
- Příspěvky: 211
- Registrován: 13 led 2021 16:44
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Slepá ulička High-Endu - Hyperrealita
Klid Oldeare. K tématu jsem se vyjadřoval, bez machrování. Nikdo tě nenahlásí, za povyšování se nenahlašuje.
K tématu: na ZUŠ má kontrabas zásadně jinou barvu zvuku než v Rudolfinu?
Hlavně ať Ti to hraje
K tématu: na ZUŠ má kontrabas zásadně jinou barvu zvuku než v Rudolfinu?
Hlavně ať Ti to hraje
Re: Slepá ulička High-Endu - Hyperrealita
Ještě k té praktické zkušenosti se zvukem hudebních souborů a nástrojů bez amplifikace. Téměř výhradně jsou tu zmiňovány symfonické orchestry a podobná tělesa. Nic proti, chodím na jejich produkce rád a bývají to fantastické zážitky. Ale nestačí to.
Vzhledem k tomu, že tato debata se primárně zabývá reálností akustického zážitku, není podstatné, na jakém druhu hudby tuto zkušenost získáme. Podstatné je zažít vjem z autentického zvuku hudebních nástrojů v přirozeném prostoru. Důležitá je pestrost zážitků, abychom zjistili, jak který nástroj zní v různých prostředích. Různorodost zkušeností přispívá k většímu rozsahu poznání. Pak můžeme hodnotit amplifikovanou hudbu daleko spolehlivěji.
Proto osobně doporučuji neustrnout na symfonické hudbě v uznávaných a koncertně oblíbených sálech. Tento zážitek, i když je skvělý, je příliš jednostranný, a tím nás v podstatě omezuje. Je velmi vhodné jej doplnit dalšími, aby se míra poznatků prohloubila.
Konkrétně to znamená například - akustická jazzová produkce v malých souborech, ideálně dua, tria, kvarteta. Uvnitř i venku. Folková produkce, kytara, flétna, basa, plus zpěv. Vojenská pochodová hudba na přehlídkách. Ten chlápek co před sebou na břiše tlačí obrovský buben a mlátí do něj, to žádná aparatura zvukově nezprostředkuje. Když do něj nečekaně majzne dva metry od vás, jdete si vyměnit gatě.. Poslech akustické cymbálovky ve sklípku nebo na zahradě. Klidně i funus s trumpetami. to všechno jsou zkušenosti se zvukem, prostorem a realitou.
Jak mám možnost slyšet jakoukoli živou akustickou hudbu, valím tam. V dnešní době příležitost převzácná a hrát si na symfonického zmlsance nehodlám. Škodil bych především sobě.
Vzhledem k tomu, že tato debata se primárně zabývá reálností akustického zážitku, není podstatné, na jakém druhu hudby tuto zkušenost získáme. Podstatné je zažít vjem z autentického zvuku hudebních nástrojů v přirozeném prostoru. Důležitá je pestrost zážitků, abychom zjistili, jak který nástroj zní v různých prostředích. Různorodost zkušeností přispívá k většímu rozsahu poznání. Pak můžeme hodnotit amplifikovanou hudbu daleko spolehlivěji.
Proto osobně doporučuji neustrnout na symfonické hudbě v uznávaných a koncertně oblíbených sálech. Tento zážitek, i když je skvělý, je příliš jednostranný, a tím nás v podstatě omezuje. Je velmi vhodné jej doplnit dalšími, aby se míra poznatků prohloubila.
Konkrétně to znamená například - akustická jazzová produkce v malých souborech, ideálně dua, tria, kvarteta. Uvnitř i venku. Folková produkce, kytara, flétna, basa, plus zpěv. Vojenská pochodová hudba na přehlídkách. Ten chlápek co před sebou na břiše tlačí obrovský buben a mlátí do něj, to žádná aparatura zvukově nezprostředkuje. Když do něj nečekaně majzne dva metry od vás, jdete si vyměnit gatě.. Poslech akustické cymbálovky ve sklípku nebo na zahradě. Klidně i funus s trumpetami. to všechno jsou zkušenosti se zvukem, prostorem a realitou.
Jak mám možnost slyšet jakoukoli živou akustickou hudbu, valím tam. V dnešní době příležitost převzácná a hrát si na symfonického zmlsance nehodlám. Škodil bych především sobě.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti