Damping factor
Damping factor
Dobrý deň,
na prvý pohľad sa môže zdať, že vysoký DF je asi to najhlavnejšie, čo potrebuje zosík, aby mal kvalitný zvuk. Je tomu naozaj tak alebo je to len mýtus? Alebo inak. Ktorá hodnota, resp. hodnoty uvádzané výrobcami v technických parametroch zosilovačov sú tie, ktoré nám najviac napovedia o kvalite konkrétneho zosilovača.
Díky za hifi názory.
na prvý pohľad sa môže zdať, že vysoký DF je asi to najhlavnejšie, čo potrebuje zosík, aby mal kvalitný zvuk. Je tomu naozaj tak alebo je to len mýtus? Alebo inak. Ktorá hodnota, resp. hodnoty uvádzané výrobcami v technických parametroch zosilovačov sú tie, ktoré nám najviac napovedia o kvalite konkrétneho zosilovača.
Díky za hifi názory.
Re: Damping factor
Jednotlivé parametry na posouzení nestačí, zejména ne v tom tvaru, jak je uvádějí výrobci (tj. mnohdy bez přesnější specifikace podmínek měření). Co se týče DF, hodnota alespoň 50 - 100 je dostatečná.
Pavel Macura Audio
Re: Damping factor
Taký NAD 390DD má udávaný DF800, čo je obrovská hodnota, ak na kvalitu postačuje DF 50 až 100.
Re: Damping factor
Pro mne je nejhlavnejsi parametr zesilovace napeti 230V. Ostatni zesilovace (hlavne z USA) jsou mi na nic
- Soundmaker
- Příspěvky: 23
- Registrován: 14 črc 2009 07:29
- Kontaktovat uživatele:
Re: Damping factor
O hodnotu DF zesilovače je třeba se zajímat pouze v případě, že vlastníme reprosoustavu která má nekompenzový impedanční průběh - t.zn. má "ošizenou" výhybku
Re: Damping factor
nie som odbornik a neviem co ten faktor tlmenia vobec je ale pocul som koncak s df 800 ktory hral hrozne a koncak s df 140 hral uplne famozne
to znamena ze si nemyslim ze tam zohrava nejaku ulohu je ale realita ze spickove znacky ako burmester accuphase idu s df postupom casu hore
napr accuphase a60 df100 accuphase a65 df400 zaujmavost je ze koncaky su identicke je tam zmena v napajacej casti a vystupi su upravene
skor si myslim ze ide len o marketingovy tah aby sa predali zosilovace ktore nezosiluju ale humpluju zvuk a nejake udaje udavane vyrobcom su
pekne skreslene a nevypovedaju o kvalite vyrobkov
to znamena ze si nemyslim ze tam zohrava nejaku ulohu je ale realita ze spickove znacky ako burmester accuphase idu s df postupom casu hore
napr accuphase a60 df100 accuphase a65 df400 zaujmavost je ze koncaky su identicke je tam zmena v napajacej casti a vystupi su upravene
skor si myslim ze ide len o marketingovy tah aby sa predali zosilovace ktore nezosiluju ale humpluju zvuk a nejake udaje udavane vyrobcom su
pekne skreslene a nevypovedaju o kvalite vyrobkov
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Damping factor
Jednoznacne nejzasadnejsim parametrem u zesilovace je jeho zvuk.
Namerene technicke parametry jsou spolu se zvolenou konstrukci zesilovace jen nezavaznym voditkem, ktere muze napovedet o nejakych osamocenych atributech zvuku. Ale neexistuje takova sada mereni a parametru, ktera by popsala zvuk v jeho komplexnosti a ze ktere bys bez poslechu vedel, jak zesilovac hraje.
Namerene technicke parametry jsou spolu se zvolenou konstrukci zesilovace jen nezavaznym voditkem, ktere muze napovedet o nejakych osamocenych atributech zvuku. Ale neexistuje takova sada mereni a parametru, ktera by popsala zvuk v jeho komplexnosti a ze ktere bys bez poslechu vedel, jak zesilovac hraje.
Re: Damping factor
PítrsPraha :
S poslední větou celkem souhlasím, s předchozími závěry už ale ne. (Korektně) změřené tech. parametry jsou velmi důležité, neboť napoví, (a to v učité míře i poučenému laikovi), jakým způsobem byl přístroj navržen. Pokud má komponent špatná měření, přestává mě zajímat. V současné době, kdy je díky výpoč. technice navrhování audio komponentů poměrně dosti zjednodušeno, není sebemenší důvod, aby byla konstrukce přístroje nějak ošizena..
S poslední větou celkem souhlasím, s předchozími závěry už ale ne. (Korektně) změřené tech. parametry jsou velmi důležité, neboť napoví, (a to v učité míře i poučenému laikovi), jakým způsobem byl přístroj navržen. Pokud má komponent špatná měření, přestává mě zajímat. V současné době, kdy je díky výpoč. technice navrhování audio komponentů poměrně dosti zjednodušeno, není sebemenší důvod, aby byla konstrukce přístroje nějak ošizena..
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Damping factor
Vzdyt pises to same, co ja. Mereni jenom neco napovi o zapojeni. A rekne jen minimum o zvuku.
A k tomu "osizeni" je duvod zrejmy: konecna cena. Tzn. parametry a osizenost zapojeni a soucastek je vzdy treba hodnotit vzhledem k cene pristroje.
A k tomu "osizeni" je duvod zrejmy: konecna cena. Tzn. parametry a osizenost zapojeni a soucastek je vzdy treba hodnotit vzhledem k cene pristroje.
Re: Damping factor
Ale existuje (ale nie je to meranie jedného parametra), lenže dať si meranie do súvislosti so zvukom bude vedieť len ten, čo má skúsenosti aj s meraním aj s posluchom, čo si posluchom overuje dôležitosť určitých meraných vlastností, hľadá ich súvislosť s tým, ako to počuje a hlavne či to skutočne počuje...Ale nakoniec to platí len pre toho jedného poslucháča, podstatný je zvyk a preferencia určitého zvuku... A v podstate to ani nikto nechce, ide o emócie, obchod bolo by "ekonomicky kontraproduktívne" ponúkať síce bezchybnú, ale v určitom zmysle "audiokonfekciu". To, čo sa dnes masovo preferuje to jasne ukazuje.Ale neexistuje takova sada mereni a parametru, ktera by popsala zvuk v jeho komplexnosti a ze ktere bys bez poslechu vedel, jak zesilovac hraje.
Parameter "zvuk zesilovače" a to ako hrá vzniká až v hlave poslucháča, nielen na základe vlastností zosilňovača a zvuku, výsledok bude u každého iný. Tam úplná zhoda nikdy nebude.
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Damping factor
Pokud to tak je, tak jaka kombinace meritelnych parametru zretelne a jednoznacne definuje "vzdusnost" zvuku (rozliseni nastroju a "vzduch" mezi nima)? Predozadni prostor? Jake zmerene parametry se musi lisit o jake hodnoty u jednoho zesilovace, ktery ma uzsi stereobazi ale lepe rozlisene nastroje od druheho zesilovace se sirsi stereobazi ale o malinko hur rozlisenymi nastroji?
Jeste jsem nikdy o takhle popisnem mereni necetl v zadnem clanku, recenzi, popisu. A nejen proto si myslim, ze ani nelze provest.
Jeste jsem nikdy o takhle popisnem mereni necetl v zadnem clanku, recenzi, popisu. A nejen proto si myslim, ze ani nelze provest.
Re: Damping factor
Neřekl bych. V předchozím příspěvku jsi napsal, že měření je "jen nezávazným vodítkem". Pochopil jsem to tak, že tento způsob objektivního hodnocení je pro tebe marginální a nepřikládáš mu žádnou důležitost. U mě tomu tak ale není, neboť měření přístroje má pro mě naprosto zásadní význam. Jsou-li výsledky měření komponentu špatné, ztrácím o něj zájem a případný poslech již nerealizuji. Měření je pro mě tedy stejně důležité, jako poslech..PítrsPraha píše:Vzdyt pises to same, co ja.
Re: Damping factor
Rozlíšenie- minimálne skreslenia nezávisle na úrovni ,nezamieňať si vymyslené" detaily , produkty skreslení, s rozlíšením..tak jaka kombinace meritelnych parametru zretelne a jednoznacne definuje "vzdusnost" zvuku (rozliseni nastroju a "vzduch" mezi nima)?
"Vzduch"- čo najlepší odstup šumu a všetkých rušení, celého raťazca vrátane zdroja signálu a nahrávky (a tichá posluchovka..)
Priestor- na 99% vec mixu nahrávky ( mnohé sú umelo namixované , často reálne neexistujú)a posluchovky, dojem vzniká "v hlave" vplyvom rozdielov úrovne , fázy (času) medzi ušami. Odrazy a psychika poslucháča sú rádovo najdôležitejšie.
Re: Damping factor
vplyvom rozdielov úrovne , fázy (času) medzi ušami.
Ony ty rozdíly nejen fáze, ale rozdílu vlivu pojistek, potahu koncovek kabeláže a dalších stupidit je HLAVNĚ tím MEZI UŠAMI.
Ony ty rozdíly nejen fáze, ale rozdílu vlivu pojistek, potahu koncovek kabeláže a dalších stupidit je HLAVNĚ tím MEZI UŠAMI.
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Damping factor
BVa:
To je ale přece hodně vyhýbavá odpověď bez uvedení konkrétních hodnot, na které se ptám. Ta část o mixu je dokonce zcela irelevantní - pokud chceme posuzovat schopnost podat prostor u různých zesilovačů, je vhodná nahrávka samozřejmostí. Tzn. samozřejmě, že platí, že podání prostoru je primárně závislé na kvalitě nahrávky a masteringu. Pokud ale máme kvalitní nahrávku se zachovaným prostorem, a není jich zrovna málo, pak je možné rozlišovat, jak tento prostor který zesilovač umí zprostředkovat. Jinými slovy, nahrávka, akustika, místnosti, schopnost přehrávače atd. zde nejsou tématem, ačkoliv jsou to důležité / zásadní veličiny. Předpokládá se jejich "bezchybnost".
Že rozlišení do velké míry závisí na minimálním zkreslení, to je celkem zřejmé. Ale co přesně znamená ten pojem "minimální zkreslení"? Jaké hodnoty u jakých druhů zkreslení, resp. jak přesně číselně vyjádřený jejich rozdíl, se jakým způsobem projeví do rozlišení zvuku? A jsou hodnoty různých zkreslení jediné parametry ovlivňující rozlišení? Nemůže kombinace s dalšími parametry pozitivně nebo negativně rozlišení ovlivnit? S jakými parametry a v jakých konkrétně hodnotách?
A jaké změřené parametry se musí lišit o jaké hodnoty u jednoho zesilovače, který má užší stereobázi ale lépe rozlišení nástroje, od druhého zesilovače se širší stereobází ale o malinko hůř rozlišenými nástroji?
Podle mne jsou toto nezodpověditelné otázky. Čistou sadou sebelépe provedených měření nelze zvuk v jeho komplexnosti spolehlivě popsat.
To je ale přece hodně vyhýbavá odpověď bez uvedení konkrétních hodnot, na které se ptám. Ta část o mixu je dokonce zcela irelevantní - pokud chceme posuzovat schopnost podat prostor u různých zesilovačů, je vhodná nahrávka samozřejmostí. Tzn. samozřejmě, že platí, že podání prostoru je primárně závislé na kvalitě nahrávky a masteringu. Pokud ale máme kvalitní nahrávku se zachovaným prostorem, a není jich zrovna málo, pak je možné rozlišovat, jak tento prostor který zesilovač umí zprostředkovat. Jinými slovy, nahrávka, akustika, místnosti, schopnost přehrávače atd. zde nejsou tématem, ačkoliv jsou to důležité / zásadní veličiny. Předpokládá se jejich "bezchybnost".
Že rozlišení do velké míry závisí na minimálním zkreslení, to je celkem zřejmé. Ale co přesně znamená ten pojem "minimální zkreslení"? Jaké hodnoty u jakých druhů zkreslení, resp. jak přesně číselně vyjádřený jejich rozdíl, se jakým způsobem projeví do rozlišení zvuku? A jsou hodnoty různých zkreslení jediné parametry ovlivňující rozlišení? Nemůže kombinace s dalšími parametry pozitivně nebo negativně rozlišení ovlivnit? S jakými parametry a v jakých konkrétně hodnotách?
A jaké změřené parametry se musí lišit o jaké hodnoty u jednoho zesilovače, který má užší stereobázi ale lépe rozlišení nástroje, od druhého zesilovače se širší stereobází ale o malinko hůř rozlišenými nástroji?
Podle mne jsou toto nezodpověditelné otázky. Čistou sadou sebelépe provedených měření nelze zvuk v jeho komplexnosti spolehlivě popsat.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host