Cambridge Audio

Diskuse o vašich oblíbených značkách. Denon, Marantz, Vincent, Lyngdorf, Densen, Electrocompaniet, NAD a další.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Odar
Příspěvky: 1724
Registrován: 12 úno 2010 10:44

Re: Cambridge Audio

Příspěvek od Odar » 26 kvě 2017 12:53

STUDIO_ESO píše:V nějakých jiných zase případech hoši z Tykonu asi nechtěli něco opravit, což bylo buď od nějakého "alternativního dovozce", nebo si to někdo přivezl sám. Na což ale mají plné právo a zase ten zákazník má plné právo si to nechat spravit jinde.
Tak potom na co ta nalepka oficialneho dovozcu pre CR? Z tej pozicie pre neho vyplyvaju aj nejake povinnosti voci vsetkym zakaznikom CA v CR, ktori sa na nich obratia. Nehnevajte sa, ale v tomto pripade nerozumiem Vasej logike. Ale tak nie je mi sudene rozumiet vsetkemu.

Uživatelský avatar
STUDIO_ESO
Příspěvky: 258
Registrován: 28 dub 2008 13:22
Kontaktovat uživatele:

Re: Cambridge Audio

Příspěvek od STUDIO_ESO » 26 kvě 2017 14:30

1. Se musím především omluvit PMA. Taky neumím číst. Ono nejde o 850A (jak jsem si mylně vyložil, která je stará 5 let), ale o 840A, která může být klidně stará 13 let. Celkový popis tedy zní: "Po cca 10-ti letech odešel do křemíkového nebe zesilovač, nedestruktivně, repro jsou v pořádku, ale za cca 600 Kč plus práce se jej podařilo oživit, díly jsou stále dostupné..."

Uživatelský avatar
STUDIO_ESO
Příspěvky: 258
Registrován: 28 dub 2008 13:22
Kontaktovat uživatele:

Re: Cambridge Audio

Příspěvek od STUDIO_ESO » 26 kvě 2017 14:53

Odar píše:
STUDIO_ESO píše:V nějakých jiných zase případech hoši z Tykonu asi nechtěli něco opravit, což bylo buď od nějakého "alternativního dovozce", nebo si to někdo přivezl sám. Na což ale mají plné právo a zase ten zákazník má plné právo si to nechat spravit jinde.
Tak potom na co ta nalepka oficialneho dovozcu pre CR? Z tej pozicie pre neho vyplyvaju aj nejake povinnosti voci vsetkym zakaznikom CA v CR, ktori sa na nich obratia. Nehnevajte sa, ale v tomto pripade nerozumiem Vasej logike. Ale tak nie je mi sudene rozumiet vsetkemu.
Já Vás plně chápu a rozhodně se nezlobím, proč taky? Já bych to asi, být v pozici zastoupení značky řešil, je to kšeft, a výnosný. Ale je potřeba si narovinu říci, že tu povinnost nemají. Nevím ostatně, ani jak mají dohodnuté podmínky s výrobcem a jaká je servisní smlouva, ale z praxe kdy jsem něco vozil já, vím, že na určitý počet objednaných věcí jsem dostal odpovídající počet servisních dílů. Automaticky. A mohl jsem si případně doobjednat další.

Takže oni si servisují záručně i pozáručně věci, které přivezli. Na zbytek, zcela legálně, nemusí (ale mohou - dle svého rozhodnutí) mít, čas, kapacitu, náladu, počasí... :-) nemají žádnou povinnost to servisovat. Pokud někdo něco koupí z neoficiálního dovozu u alternativního importéra, logicky by to měl servisovat tam. Individuální dovozy totéž. Stále je možné se obrátit na lidi, kteří se opravami zabývají a ono se to také děje. 840 kdykoli opraví TAB, já a je zde řada dalších, kteří to zvládnou.

Ono to ostatně není nijak neobvyklé. Když si koupím Subaru u pana Kaliny v Ll-carpenter S.r.o., tak prostě na garančky nejezdím k Freyvi do Pekařské... A pozáručně je to otázkou DOHODY mezi mnou a servisem. Ale vymáhat to nelze. Prostě s tím autem jezdím tam, kde to chci opravovat a zároveň kde to oni chtějí spravovat...

Uživatelský avatar
Sany
Příspěvky: 276
Registrován: 28 úno 2009 07:42
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Cambridge Audio

Příspěvek od Sany » 26 kvě 2017 15:01

Reklamace dovezených výrobků ze zahraničí 2min 18sec.: https://www.stream.cz/adost/806514-omyl ... otrebitelu Je to pořád dokola už jsem to tu dával na str.2.

S499_1023
Příspěvky: 1333
Registrován: 21 říj 2008 18:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Cambridge Audio

Příspěvek od S499_1023 » 26 kvě 2017 15:11

Pane Šimko, oceňuji Vaši snahu bránit profesního kolegu pana Šulce ale četl jste někdy jeho distributorskou smlouvu? Pokud mu CA ve smlouvě stanovilo, že bude autorizovaným servisem CA pro ČR, tak prostě má servisovat i věci vyhrabané z horoucího pekla.
A co se týče práva zesilovače na smrt po 13 letech - jako sběratel vintage provozuji (v běžném, každodenním, nikterak šetřícím režimu) několik zesilovačů, receiverů a k nim příslušejících komponentů AIWA, starých 30 - 40 let a s výjimkou gumiček v kazeťácích a občas sufitky podsvícení stupnice či indikátorů v nich nic neodchází.


S499_1023
Příspěvky: 1333
Registrován: 21 říj 2008 18:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Cambridge Audio

Příspěvek od S499_1023 » 26 kvě 2017 15:32

Ale ani já, ani Odar nemluvíme o záruční opravě ale o nezáruční, zákazníkem placené opravě.

sekal
Příspěvky: 1291
Registrován: 11 bře 2010 14:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Cambridge Audio

Příspěvek od sekal » 26 kvě 2017 16:03

Pokud prodejce resp. autorizovaný distributor není povinen uznávat záruku u elektroniky zakoupené v zahraničí, tak pozáruční servis mu může být už zcela volný. Proč by měl poskytovat servis i na nějaké vintage krámy dovezené odněkud ze zadele? To postrádá logiku...

Mě by spíše zajímalo, jak je to s poruchovostí této značky, popř. i komponentů jiných firem. TAB by k tomuto tématu mohl evtl. založit special thread, pokud se mu bude chtít.

Uživatelský avatar
PMA
Příspěvky: 1651
Registrován: 23 úno 2009 10:47
Kontaktovat uživatele:

Re: Cambridge Audio

Příspěvek od PMA » 26 kvě 2017 16:07

S499_1023: proč ty letecké motory v podpisu? :D

Uživatelský avatar
STUDIO_ESO
Příspěvky: 258
Registrován: 28 dub 2008 13:22
Kontaktovat uživatele:

Re: Cambridge Audio

Příspěvek od STUDIO_ESO » 26 kvě 2017 17:48

S499_1023 píše:Pane Šimko, oceňuji Vaši snahu bránit profesního kolegu pana Šulce ale četl jste někdy jeho distributorskou smlouvu? Pokud mu CA ve smlouvě stanovilo, že bude autorizovaným servisem CA pro ČR, tak prostě má servisovat i věci vyhrabané z horoucího pekla.
A co se týče práva zesilovače na smrt po 13 letech - jako sběratel vintage provozuji (v běžném, každodenním, nikterak šetřícím režimu) několik zesilovačů, receiverů a k nim příslušejících komponentů AIWA, starých 30 - 40 let a s výjimkou gumiček v kazeťácích a občas sufitky podsvícení stupnice či indikátorů v nich nic neodchází.
Já ho ale nebráním. Mě je jedno, jestli ten servis dělá, nebo ne. Znovu, tu 540A, 740A, 840A umím opravit taky. Pobavím se s pájkou a mám na kafe... :mrgreen: Já se jen podivuji nad typickou českou "schopností" ušetřit dovozem 10 let staré věci odkudkoli, ale umíněně služby vyžadovat po oficiálním zastoupení. Nad vyžadováním něčeho, na co prostě není vůbec žádný nárok, to za prvé, a navíc zbytečně, to za druhé. Ty věci pozáručně klidně oservisuje TAB, nebo kdokoli jiný. Prostě nejen že není nárok si to na TYKONU "vyřvat", ale zároveň je to zbytečné, opraví to kdokoli. On se TAB v podstatě jen pochlubil, jak je šikovný (což je v pořádku) a kolik toho stihne (taky v pořádku).

BTW, zrovna teď mám dvě Aiwičky na stole. K těm sufitkám a gumičkám, si přičtěte kondenzátory (občas) a potenciometry (prakticky vždy, když se mi to dostane na stůl). Mám ty staré hrobečky taky rád, pěkně to svítí, má to duši. Za chvilku postnu pár obrázků, berte to jako dárek k usmíření... :-) A přidám i pochvalu. Že to hrajete denně je moc dobře. Když to necháte rok vystydnout a seschnout bez napětí, na servis je založeno.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

TAB
Příspěvky: 648
Registrován: 30 led 2011 15:32
Kontaktovat uživatele:

Re: Cambridge Audio

Příspěvek od TAB » 26 kvě 2017 19:32

Pane Šimko děkuji za pěknou diskusi a za uvážené názory a mohu s některými souhlasit. Abych to však i já shrnul a uvedl na pravou míru:

1) 5,6-7let není nijak dlouhá doba. Pro běžnou spotřební elektroniku ano ale u zesilovače za 45-50 tisíc si myslím, že to je smutné.

2) Musí být řečeno že ty přístroje jsou z nekvalitních součástek to víte dobře sám.

3) Poruchovost napříč celým segmentem je vysoká. Závady se netýkají v duchu odešel tranzistor po pěti letech.
Už v záruční době nebo velmi brzo po ní se projevují závady enkodéru, relátek výstupních i pro regulaci hlasitosti, ochran, vadných napájecích zdrojů,
nebo padající firmware, studené spoje atd atd.

4) Není to pouze 840 ale i 850 a i nejnovější 851A.

5) Dobře víte i jak je to se servisním přístupem a to nemluvím o Receiverech. Jestli opravujete za kafe a ještě stíháte prodávat tak klobouk dolů :)
Nicméně každý kdo někdy navštívil značkový servis ví moc dobře co se účtuje a že koncový pár tranzistorů stojí 500Kč? Hm zkuste říct značkovému servisu, že
to musí stát 20kč 50 haléřů :D Nejdražší je a vždy bude práce. A když budete měnit třeba všechny ty čínské relátka pro regulaci hlasitosti a kterých tam je cca 28ks
a samozřejmě nebudete měnit jen jedno, protože nevíte kdy odejdou ty ostatní že.. tak nám to leze trochu více do peněz ne?? :)

6) Ano je to běžná věc, že odejde koncový tranzistor a ano proto tam jsou ty ochrany.
Ale není už tak běžné aby napříč segmentem a pořád dokola se projevovaly stejné závady v tak hojném počtu.

7) Autorizovaný servis by měl servisovat značku kterou zastupuje. Nevěřím tomu, že každý zákazník co měl špatnou zkušenost v Tykonu si dovážel komponent ze zahraničí.
Nehledě na to, že určitě tady se nejedná o problém s nějakým počtem přidělených dílů které nelze sehnat.


Možná jsem se zviditelnil jak jste napsal proti tomu nic nemám ale já mám práce opravdu dost a nebyla to priorita.
Pouze jsem upozornil, že ty potíže tady jsou a asi pořád budou.... Jsem také Hi-Fista a nevidím důvod proč neupozornit ostatní at si dají pozor..
Konec konců pane Šimko jako prodejce můžete nabídnout nám všem lepší alternativu což by nebylo špatné ;)


Nic není věčné, je to jen elektronika a vše má nějakou životnost jsou ale nějaké hranice..

TAB
Příspěvky: 648
Registrován: 30 led 2011 15:32
Kontaktovat uživatele:

Re: Cambridge Audio

Příspěvek od TAB » 26 kvě 2017 19:37

A dnes přišla další 840 a v úterý dorazí k ní i 850 :)


Obrázek

Uživatelský avatar
timcs
Příspěvky: 200
Registrován: 14 říj 2010 15:48
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Cambridge Audio

Příspěvek od timcs » 26 kvě 2017 20:59

S bodom č.3 musím súhlasiť. Známy, čo vlastnili stroje z 7 a 8 rady (cd, pre, power) ich predali práve kvôli ich poruchovosti po pár rokoch.

TAB
Příspěvky: 648
Registrován: 30 led 2011 15:32
Kontaktovat uživatele:

Re: Cambridge Audio

Příspěvek od TAB » 27 kvě 2017 10:51

třeba 540A je jednoduchá, opravy se provádějí snadno a levně. Ovšem když se podíváme na to provedení to by se chtělo zvracet.
Návrh desky teda nic moc a určitě to není o roku výroby.. Asi čím víc ´´drát´´ tím víc zesilovač :D


Obrázek

Uživatelský avatar
Odar
Příspěvky: 1724
Registrován: 12 úno 2010 10:44

Re: Cambridge Audio

Příspěvek od Odar » 27 kvě 2017 13:32

STUDIO_ESO píše:Takže oni si servisují záručně i pozáručně věci, které přivezli. Na zbytek, zcela legálně, nemusí (ale mohou - dle svého rozhodnutí) mít, čas, kapacitu, náladu, počasí... :-) nemají žádnou povinnost to servisovat.
Este raz zopakujem, ze dotycny pisal e-mail priamo do CA a tam si overoval, ci je povinnostou dovozcu robit aj pozarucny servis bez ohladu na to, kde bol pristroj kupeny. On to proste nechcel riesit u "baslira", lebo chcel odborny servis s originalnymi suciatkami. Zmluvu predajcu v CR som ani ja nevidel, ale CA ubezpecilo zakaznika, ze opravu by mali zrealizovat bez ohladu na to, kde bol pristroj zakupeny. Viac neviem, co by som k tomu napisal.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host