Lyngdorf

Diskuse o vašich oblíbených značkách. Denon, Marantz, Vincent, Lyngdorf, Densen, Electrocompaniet, NAD a další.
redakce
Příspěvky: 314
Registrován: 16 dub 2008 18:44
Kontaktovat uživatele:

Lyngdorf

Příspěvek od redakce »

Lyngdorf

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 762
Registrován: 17 dub 2008 22:56
Kontaktovat uživatele:

Re: Lyngdorf

Příspěvek od Acon »

existuje od Lyngdorfu aj receiver pre DK?

Mih
Příspěvky: 772
Registrován: 18 dub 2008 08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Lyngdorf

Příspěvek od Mih »

Přímo receiver Lyngdorf nemá v sortimentu ale v USA se nabízí A/V předzesilovač s ozn. D-1 s možností konfugurace od 2.0 do 8.8 (15.000 USD). K němu se nabízí zesilovač TDA 2300 s výkonem 2x300W/4ohm (2900 USD). Podle zvolené kofigurace se zvolí počet zesilovačů.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 762
Registrován: 17 dub 2008 22:56
Kontaktovat uživatele:

Re: Lyngdorf

Příspěvek od Acon »

Aha. No švagor sa na mňa obrátil, aby som mu doporučil dobrý receiver pre DK. Nedá si povedať, že DK je mimo môjho záujmu a moje skúsenosti sú minimálne. No má úplne mizernú akustiku a chce do toho investovať cca 1500 éčk. No do 5 zosíkov určite nepôjde.

Mih
Příspěvky: 772
Registrován: 18 dub 2008 08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Lyngdorf

Příspěvek od Mih »

Asi v této cenové kategorii AV receiver Pioneer se zvukovým procesorem Audyssey. Sám víš jak je to těžké radit.

Mih
Příspěvky: 772
Registrován: 18 dub 2008 08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Lyngdorf

Příspěvek od Mih »

Teď jsem si všiml, že Pytel prodává Denon 3806, též má kalibraci. Vzhledem k původní ceně to určitě není špatná nabídka.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 762
Registrován: 17 dub 2008 22:56
Kontaktovat uživatele:

Re: Lyngdorf

Příspěvek od Acon »

nechcem tu zanášať vlákno bordelom.... Cez víkend som u neho spáchal menší posluch s požičanými bedňami a mojim zos. Výsledok je, že ide do sterea *hura*

Uživatelský avatar
Jiri
Příspěvky: 970
Registrován: 12 říj 2008 22:36
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Lyngdorf

Příspěvek od Jiri »

Ahoj,
rad bych poznal majitele pristroju LYNGDORF z okoli Prahy, kteri s digitalem maji zkusenosti a jsou ochotni se podelit.
Dik

boxer

Re: Lyngdorf

Příspěvek od boxer »

Myslím,že je dobré si pro všechny (nejen) opovrživce digitálu přečíst tento článek D.Březiny,za což mu děkuji.
Ostatně,proto ho (TDA) už 2 roky mám.
------------------------------------------------
Lyngdorf TDAI 2200
Napsal Daniel Březina
Tuesday, 10 August 2010
Když vzduchem zazní jméno Petera Lyngdorfa, znalí zpozorní. Tento muž se pohybuje kolem audio průmyslu již nějakých pětatřicet let, za tuto dobu se stal zakladatelem či alespoň vlastníkem větší či menší části poměrně značného počtu důležitých výrobců, jejichž produkty formovaly vnímání milovníků věrné reprodukce hudby po celém světě. Za všechny jmenujme NAD, Dali, Gyphon či Snell, jména, která najdeme na špičce i v dnešní produkci. Rozhodne-li se právě takový muž věnovat další firmě své vlastní jméno a vsadit tak svou dobrou pověst zcela a nepokrytě, pravděpodobně má v rukávu karty, se kterými nemůže prohrát.
Lyngdorf se z přesvědčení vydal cestou digitálu, tedy ve svých konstrukcích ctí myšlenku kompletně digitálního zpracování průchozího signálu, který tak netrpí dosud pořádně neřešitelnými problémy, vznikajícími při převodu dat z jedniček a nul na analog či procesem obráceným. Přesto alespoň v českých luzích a hájích naráží stále ještě koncept digitálních zesilovačů na posměch, nedůvěru či dokonce odpor velké části znalých i méně znalých posluchačů. Většina těchto skeptiků argumentuje tím, že spínaný zdroj potřebuje výraznou filtraci spínacích artefaktů a šumu na spektrálním pozadí či také že produkují množství dalších rušení, jejich měření často nevychází úplně ideálně a vůbec je tu tak velké množství negativních argumentů, až by nepoučený čtenář automaticky dal ruce pryč od jakéhokoliv přístroje této koncepce. Jenže jak pak vysvětlit výborné poslechové výsledky? Jak obhájit například zrovna u Lyngdorfu množství udělených ocenění? Inu možná prostě tím, že tak jako u analogových, i u digitálních zesilovačů je třeba rozlišovat prostě dobré a špatné a nemít předsudky, nedat - tak jako u čehokoliv jiného - na nic než na vlastní uši.

Lyngdorf TDAI 2200 je základním modelem plně digitálního integrovaného zesilovače této značky, vyšší verze nabízí navíc integrovanou kalibraci systémem "RoomPerfect®" (TDAI 2200 RP) či A/D převodník (TDAI 2200 ADC) pro použití s přístroji bez digitálních výstupů a ta nejvyšší verze pak kombinaci obojího (TDAI 2200 ADC RP). Samotný funkční základ zesilovače zůstává ale stejný, tedy založený na platformě vlajkové lodi Millennium. Nicméně RP modul automatické kalibrace můžete u základního modelu nahradit ručním nastavením, díky možnosti připojit dva tisíce dvoustovku pomocí sériového portu k jakémukoliv vhodnému počítači a pomocí programu Lyngdorf DSP a externího měřícího systému (např. ATB PC Pro), optimalizovat frekvenční charakteristiku, časování nebo elektronickou výhybku ručně. O nastavení a možnosti zvukových hrátek připravujeme follow-up text.

Tento integrovaný zesilovač je uložen ve velmi pevném kovovém šasi s jednoduchými, ale moderními tvary, obzvláště černá verze působí zajímavě. Dominantou čelního panelu je bezpochyby masivní ovladač hlasitosti a velký, přehledný displej. Velký kruhový ovladač se točí velmi lehce, chce si na poměrně malý rozsah regulace na jednu otáčku zvyknout, ale poté je vše již velmi pohodlné. Protože koncepce digitálního zesilovače má jako jednu z hlavních předností velmi vysokou účinnost, neprodukují tyto stroje mnoho ztrátového tepla. Veškeré vznikající odpadní teplo však bezpečně odvádí nevysoká, úzká žebra na bocích nízkého přístroje. Celkově působí TDAI 2200 na pohled bytelně, až neprůstřelně, přispívá k tomu i váha necelých patnácti kilogramů. Použití duralu je motivováno nejen esteticky, ale je také ochranou proti naindukovaným rušením.

Zadní strana nabízí pohled na čtyři dominantní masivní reproterminály WBT kvalit, umožňující zapojení banánků, vidliček i holého vodiče díky dostatečným vzájemným odstupům. Levá část panelu hostí vstupy i výstupy, v základním provedení se jedná o tři digitální RCA konektory, jeden XLR a jeden optický vstup, k nim je přiřazen ještě pár analogových RCA výstupů a digitální RCA výstupní konektor. Pro případné zájemce lze dokoupit ještě již zmiňovaný modul analogově-digitálního převodníku se třemi páry RCA vstupů a jedním párem symetrických XLR vstupů. Ty nejsou jen tak pro efekt, celá konstrukce zesilovače je koncipována jako plně symetrická. Digitální vstupy jsou ideální ve spojení s výstupy osobních počítačů a přehrávání na pevném disku uložené hudební sbírky, neb podporují hloubku souborů až 24 bitů a frekvenci 192 kHz.

Patrně nejzajímavějším technickým řešením zesilovače je oblast napájení. Samotný napájecí zdroj je koncipován na zvládání vysokého proudového zatížení, doplňuje jej toroidní transformátor s kapacitou 650VA. Výhodou použití nespínaného zdroje je hlavně kompletní elektrické oddělení výkonového zesilovacího stupně a mikroprocesorové části díky přítomnosti sekundárního vinutí. Filtraci proudu zajišťují kondenzátory o poměrně štědré kapacitě 55 000 mikrofaradů. Co je ale skutečně zajímavé je využití tohoto napájecího zdroje pro regulaci hlasitosti přístroje - ten tak pracuje vlastně jako koncový zesilovač a výstupní úroveň hlasitosti určuje jen úroveň napětí. Ztlumování je tak vlastně jen snižování napětí, zvyšování hlasitosti jeho zvyšováním.

Lyngdorf TDAI 2200 disponuje masivním výkonem 200 Wattů na kanál do zátěže 8 Ohm, do poloviční zátěže pak dodává Wattů 375. Na dostatečnou rychlost odkazuje i frekvenční rozsah 0,3 - 33 000 Hz v tolerančním pásmu -3dB, v přísnější toleranci -0 / +0,2dB je to pak „klasických" 20 - 20 000 Hz. Při plném výkonu 375ti Wattů do čtyřohmové zátěže zkresluje TDAI 2200 pouze o 0,07%, ve všech ostatních okamžicích je to řádově méně. Jak je u digitálních zesilovačů zvykem, výborné jsou hodnoty odstupu signálu a šumu i bezkonkurenční dynamický rozsah. První zmiňovaná položka nabývá hodnoty 107 dB, druhá pak dokonce 133dB.

Nejvíce poslechových zkušeností během týdnů s Lyngdorf TDAI 2200 vzniklo v kombinaci s SACD přehrávačem Marantz Pearl, propojených optickým kabelem Monster Cable M1000 DFO. Nejčastěji připojovanými reprosoustavami byly Aurum Cantus V2M, Quadral Platinum M5, AdamVox SET / HE-W-ET a Quadral Aurum Montan VIII. Porovnání proběhlo přímo s elektronkovým / hybridním předzesilovačem / koncovým zesilovačem Vincent SA-T1 / Vincent SP-331MK a integrovaným tranzistorovým Marantz PM-KI Pearl. Nepřímé srovnání bylo s digitálním integrovaným zesilovačem Blacknote DSA 150 podobné cenové kategorie.

TDAI 2200 byl nastaven přesně podle vlivu hlavní poslechové místnosti, v dalším článku bude samostatně rozebrán vliv dalších nastavení v dalších prostorách za pomoci měření ATB PC Pro. Prvotní dojem z projevu Lyngdorfu je klid, lehkost a nadhled. Hlavním dárcem tohoto klidu je nadprůměrný výkon a schopnost systému rozehrát jakkoliv složité reprosoustavy.

Cheskyho „Ultimate Demonstration Disk" je cenným nástrojem jak pro ty, kteří s poslechem začínají a chtějí se nechat provést audiofilní nahrávkou, jejími prvky a nechat si ukázat, na co se mají soustředit. Když Rebecca Pidgeon zpívá „provařenou" píseň „Spanish Harlem", Lyngdorf přednáší křišťálově čistý zvuk a velkou scénu s velmi dobrou separací jednotlivých nástrojů. Onen přehled a dojem čistoty velkou měrou vytváří tiché pozadí signálu, nepřítomnost šumu a ruchu.

Velkou předností „digitálů" je i dynamika jejich přednesu. Alba hráče na basu Avishai Cohena v čele s „Continuo" disponují jedním z největších dynamickým rozsahů ze všech současných dostupných alb. Lyngdorf jej dokáže zprostředkovat příjemně, čistě a čitelně i při překvapivě nízkých, „popůlnočních" poslechových hlasitostech. Zvláště kontury Cohenovy basy naplní místnost velmi přítomným a uvěřitelným, barevným zvukem.

Působivě přirozený je i přednes klavíru, zvláště na albu Brada Mehldaua a Reneé Fleming s názvem „Love Sublime". Hned úvodní alba „Your First Word Was a Light" ukáže schopnost TDAI 2200 vykreslit i jednouchoučkou klavírní linku přesně a neagresivně i při hodně vysokých hlasitostech - slyšíme jasně ohraničený vznik tónu, jeho růst a pozvolné doznívání, které mizí díky tichosti pozadí později než u konvenčních zesilovačů a zvuk se tak zdá být plnější, bohatší. Barva piana je také velmi přirozená, není zabarvena přílišnou vřelostí, reprodukce není ani nepřirozeně analyticky chladná; je ovšem třeba vyhnout se slovu „neutrální", protože to může znamenat také nezábavný a to by v tomto případě byla lež. Lyngdorf TDAI 2200 totiž baví za každé situace, v každém hudebním žánru.

U klasických symfonických děl typu „Velké brány Kyjevské" z Mussorgského „Obrázků z výstavy" (verze nahraná Minnesota Orchestre v čele s Ejii Ove; Crystal Cable Arabesque CC200901) ocení posluchač nejen již zmiňované jasné oddělení nástrojů, ale i širokou a hlubokou hudební scénu s přesnou lokalizací, nejpůsobivější je však míra detailu rozeznatelného i na systému střední cenové kategorie. Slyšet jsou nenápadné šelesty, na méně přesných přístrojích slévající se v jednolité mase ruchů na pozadí. V tomto ohledu Lyngdorf poráží Marantz Pearl o celou koňskou délku a možná je dokonce i o chloupek lepší než Blacknote DSA 150.

Občas až přehnaně efektní výbušnost projevu je další z projevů připisovaných digitální koncepci zesilovačů, ovšem TDAI 2200 udržuje i tuto součást reprodukce na skvělé, ale ne přibarvující úrovni. Ostatně údernost klasického černého alba Metallicy a i schopnost rozetnout tento zvukařský uzel je více než příjemná. Oblast basů pumpuje energii do místnosti, nutí podupávat nohou a pokyvovat hlavou, i při středních hlasitostech je cítit pulzování uvnitř těla. Stejně tak dramatičnost zvukařem přebuzeného úderu paličky do blány bubnu má až fyzickou sílu, aniž by se ovšem přehoupl přes hranici nepříjemné ostrosti.

Lyngdorf TDAI 2200 je za svou cenu excelentním přístrojem, eliminujícím velkou měrou díky možnostem přizpůsobení se problematické místnosti nejkritičtější prvek reprodukované hudby - místnost samu. Patrně hlavně proto vynikne jeho dynamika, čistota i detail v celkově lehké reprodukci. Své si neužijí milovníci vřelosti a absolutní pohody, Lyngdorf dokáže zprostředkovat emoce silně, jasně a čistě, až nezvykle klidně. Každopádně jsou jeho reprodukční schopnosti natolik věrné a samozřejmě působící, že jej nelze zařadit jinam, než do high-end třídy. Při správném nastavení DSP systému se tento integrovaný procesor (těžko nazvat tak složité a komplexní zařízení pouze zesilovačem) může pochlubit minimem chyb - vlastně jen nepřítomnost USB portu, která by dovolila využít buď sbírky hudby na pevných discích či minimálně pohodlněji komunikovat s počítačem, je snad až trochu zarážející. Kvality a pozitiva ale drtivě převažují - naddimenzovaný výkon i pro hlasitý poslech, dynamika a rychlost, schopnost reprodukovat stejně věrně komorní tichý jazz, dramatickou operu i trash metal, přednes zvuku do detailů, bez sklouzávání k nudné chirurgické analytičnosti. TDAI 2200 sice patrně nenadchne hned na první poslech, protože je v zásadě „nijaký", tedy nepřidává na líbivosti, ale kdo se zaposlouchá, bude odměněn zalíbením ve zvuku nepřehnaném, čitelném a přesto neustále zábavném a příjemném. A co víc vlastně od stále ještě relativně zaplatitelného zesilovače chtít?

Kč 72 990,-
--- --- --- --- ---
KLADY
+ high-end zvuk
+ možnost korekce vlivu místnosti
+ nesmírná dynamika, čistota a rychlost
+ výkon i pro nejhladovější reprosoustavy
+ design a výrobní kvalita
+ zachovává své kvality i při tichém poslechu

ZÁPORY
- nepřítomnost USB vstupu
- Room Perfect není v základní výbavě (ovšem kdo chce, připlatí si)

Článeček i s obrázky zde.

Uživatelský avatar
Vlasto
Příspěvky: 94
Registrován: 01 pro 2008 15:36
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Lyngdorf

Příspěvek od Vlasto »

boxer píše:Myslím,že je dobré si pro všechny (nejen) opovrživce digitálu přečíst tento článek D.Březiny,za což mu děkuji.
Ostatně,proto ho (TDA) už 2 roky mám.
------------------------------------------------
Boxer, nevedel som, že ho máš doma, ak môžeš, napíš zopár svojich osobných skúseností. Ake repro máš k nim pripojené? Zvládne v pohode aj tvrdšie žánre?
Dík.

Uživatelský avatar
sxmedia
Příspěvky: 34
Registrován: 17 lis 2011 08:24
Kontaktovat uživatele:

Re: Lyngdorf

Příspěvek od sxmedia »

Ahoj,

rád bych se připojil k této diskuzi ... Sám mám v poslechovce Room Perfekt DPA-1 (jako předzesilovač a DAC) ve spojení s koncem SDA 2175.

Moje skušenosti nejsou zas tak zcela pozitivní, má to své mušky, ale ve své třídě musím smeknout !!!

Sice mě neuchvátil koncept digitalizace analogu do DSP a pak převod znovu na analog a zněj v koncovém stupni opět vytvořit digitál pro PWM výstupní člen.
To se mi moc nelíbí a v top verzi Millenium to je odstraněno - tedy přímá cesta digitálu, ale vše je opravdu sladěné na výbornou. Též oceňuji XLR in/out.
Občas to využívám ve spojení s magnetofonem Studer A80 nebo zvukovou kartou Lexicon Omega. Co se propejení těchto komponent týká, tak jsem zvolil
po pokusech nesymetrickou možnost. Bohužel z nepochopitelných důvodů obě zařízení mají odlišně řešenou koncepci zemnění a tudíž i rozdílný potencíál.
To šlo elegantně odstranit doplněním zdířek a zemnění přímo na plošný spoj místo na skříň. Kalibrace místnosti funguje "zajímavě", při pokusech jsem výpočtový
algoritmus dostal do stavu, kdy hodinu neúspěšně počítal a počítal a pak už nic ... problém byl odhalen, děti z vedlejší místnosti byli odinstalovány k rodičům, tím
se snížila hladina okolního hluku a vše proběhlo během 3 minut k mé spokojenosti.

Z velmi zajímavých vlastností je omezení maximální hlasitosti a nastavení zapínací úrovně (běžná, leč opomíjená funkce).
Dalším plusem je nastavení úrovně analogových vstupů o 12dB plus / mínus (dobré, ale do plusu je použitelné max. 6dB, pak už jsem to odmítl poslouchat).

Negativa:
Nevhodné pořadí svorek na koncovém zesilovači + - + - (osobně z bezpečnostních důvodů preferuji + - mezera - +, ale to je věc vkusu a dá se to přeházet při úpravě)
V případě poruchy si zachovává dlouhodovou blokaci ochran, při velké nehodě mi koncák zůstal 48 hodin OFF i při opětovném vytažení ze sítě. (lze odstranit vyskratování kapacity na PCB)
Nevyužitý potenciál chladičů (jsou tan úplně k ničemu, vše se chladí o dno a zadní stěnu, plusem je hmotnost a kvalita zpracování dnes již málo k vidění).
Vzdálenost a odolnost RCA vstupů a výstupů na DPA-1 ..... vrut do plastu přes zadní panel očividně nic neřeší .... když se vrklá samotný kovový element RCA zásuvky.
Šílené dálkové ovládání, stejný model se dá najít i u jiných výrobců jen s jiným logem. Najít Mute je opravdu oříšek a přepínání vstupů je opravdová logická lahůdka.

Doporučení:
Absenci USB jsem vyřešil převodníkem M2Tech s přechodkou přímo na digitální vstup. Táhnu tedy max. 3m USB k zesilovači a pak už přímo do vstupu. Při použití kabelu
Cinch-Cinch dochází k průblémům (testováno na velmi drahých kabelech i na dostupných káblících ...). Použití Wireless USB expanderu dopadlo katastrofálně. Streemování
mělo výpadky a na to M2Tech nebyl připaven (SW foobar2000 i jiné).

Hodnocení (zaujaté):
Já dávám sestavě 75%, výrobci strhávám body za nedoladěnou SW podporu, nepřítomnost USB, šílený způsob aktualizací firmwaru a ukončení produkční řady,

Reproduktory a zdroje: JBL ES100 později Fostex Aula (viz. projekty) a také Sonus Faber Concertino Home, zdroje Studer A80, Phono, zvukovka Lexicon Omega a další

Odkazy:
Rooom Perfekt http://www.lyngdorf.com/content/view/20/43/
Koncák http://www.lyngdorf.com/content/view/18/40/


S pozdravem Michal

palinoch
Příspěvky: 84
Registrován: 01 lis 2010 15:53
Kontaktovat uživatele:

Re: Lyngdorf

Příspěvek od palinoch »

Diky za objetivne info!!!




Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host