VINYL vs. CD
Re: VINYL vs. CD
Ale v com Patman ma Pesi pravdu?
Pesi napísal:
dynamika je vlastně rozdíl v hlasitosti nejtišších a nejhlasitějších tónů v nahrávce. NIE JE TOTO DYNAMICKY ROZSAH? Prostě když tam někdo zašeptá, tak to musí být o hodně tišší než když potom třískne do bicích. proto nahrávky s velkou dynamickým rozsahem musíš dát víc nahlas, abys ty tiché zvuky slyšel. AHA, JE TO DYNAMICKY ROZSAH, SAM TO VIE!Když je nahrávka bez dynamiky, jsou ty nejtišší zvuky stejně hlasité jako ty (v reálu) nejhlasitější .A TU UZ TO ZASE PODLA MNA NEVIE! Tiché jsou vytažené a hlasité ořízlé ... Když takové CD dáš do přehrávače a pustíš, tak to musíš hned ztišit, protože to řve sotva otočíš knoflíkem . A TOTO JE PRAVE PODLA MNA NAHRAVKSA S VYSOKOU DYNAMIKOU.
Doufam, že mně tu nejaký lepší technik nerozcupuje
Ja som neni urcite ziaden odbornik a vobec nemam chut nikoho rozcupovat ani nasrat Dawsoo. Napisal som len co si o tom myslim a ak by bol moj nazor spatny velmi rad si to necham vysvetlit. Podla mojho nazoru sa casto zamiena dynamika s dynamickym rzsaho co su podla mna dost odlisne veci.
Podla mna :
sucastou songu je sepot S DYNAMIKOU 35db a rovnako sucastou toho songu je uder na bubon S DYNAMIKOU 95db.
Ak zmenis parametre tak ze sepot bude mat 70db tak si mu / tomu sepotu/ pridal na DYNAMIKE
Cize dosledkom noveho stylu mastrovania a remastrovanie je prave zvysovanie DYNAMIKY a znizovanie DYNAMICKEHO ROZSAHU. resp. dynamicke pomeru.
Pesi napísal:
dynamika je vlastně rozdíl v hlasitosti nejtišších a nejhlasitějších tónů v nahrávce. NIE JE TOTO DYNAMICKY ROZSAH? Prostě když tam někdo zašeptá, tak to musí být o hodně tišší než když potom třískne do bicích. proto nahrávky s velkou dynamickým rozsahem musíš dát víc nahlas, abys ty tiché zvuky slyšel. AHA, JE TO DYNAMICKY ROZSAH, SAM TO VIE!Když je nahrávka bez dynamiky, jsou ty nejtišší zvuky stejně hlasité jako ty (v reálu) nejhlasitější .A TU UZ TO ZASE PODLA MNA NEVIE! Tiché jsou vytažené a hlasité ořízlé ... Když takové CD dáš do přehrávače a pustíš, tak to musíš hned ztišit, protože to řve sotva otočíš knoflíkem . A TOTO JE PRAVE PODLA MNA NAHRAVKSA S VYSOKOU DYNAMIKOU.
Doufam, že mně tu nejaký lepší technik nerozcupuje
Ja som neni urcite ziaden odbornik a vobec nemam chut nikoho rozcupovat ani nasrat Dawsoo. Napisal som len co si o tom myslim a ak by bol moj nazor spatny velmi rad si to necham vysvetlit. Podla mojho nazoru sa casto zamiena dynamika s dynamickym rzsaho co su podla mna dost odlisne veci.
Podla mna :
sucastou songu je sepot S DYNAMIKOU 35db a rovnako sucastou toho songu je uder na bubon S DYNAMIKOU 95db.
Ak zmenis parametre tak ze sepot bude mat 70db tak si mu / tomu sepotu/ pridal na DYNAMIKE
Cize dosledkom noveho stylu mastrovania a remastrovanie je prave zvysovanie DYNAMIKY a znizovanie DYNAMICKEHO ROZSAHU. resp. dynamicke pomeru.
Re: VINYL vs. CD
DR je opravdu hodnota rozdílu minimální a maximální "hlasitosti " skladby.
Je to trochu složitější. Když je zahraná hudba na pár nástrojích a "trochu monotónně", nemůže mít nijak velké DR. Kdežto, když bude celá skladba slabě hraná a párkrát tam někdo pořádně praští do tympánu a pod, tak DR vyletí. Ale pokud se celý soubor skladeb v podobném DR, lze předpokládat úroveň dynamické kvality nahrávek.
Asi bude stačit přečíst si toto a zde.
Myslím, že to musí stačit.
Je to trochu složitější. Když je zahraná hudba na pár nástrojích a "trochu monotónně", nemůže mít nijak velké DR. Kdežto, když bude celá skladba slabě hraná a párkrát tam někdo pořádně praští do tympánu a pod, tak DR vyletí. Ale pokud se celý soubor skladeb v podobném DR, lze předpokládat úroveň dynamické kvality nahrávek.
Asi bude stačit přečíst si toto a zde.
Myslím, že to musí stačit.
Re: VINYL vs. CD
na priklad budes nahravat na magnetak z radia, spicky nastavis do 0VU, z radia hra Salvation od Cranberries, mozes pozorovat, ze rucicky meraku sa ani nepohnu - nahravka nebude mat ziadne DR ale pritom dynamiku silnu
Re: VINYL vs. CD
nstar:
práve takto som to myslel, ten rozdiel medzi DR a Dynamikou ako takou. Možno si to nenapísal úplne terminologicky správne, ale ja s tým úplne súhlasím, už len počkať či súhlasím správne
Takto má opodstatnenie aj tvrdenie o tom že kvalitná nahrávka nie je podmienená len údajom o DR, kľudne to môže byť aj DR 8.
práve takto som to myslel, ten rozdiel medzi DR a Dynamikou ako takou. Možno si to nenapísal úplne terminologicky správne, ale ja s tým úplne súhlasím, už len počkať či súhlasím správne
Takto má opodstatnenie aj tvrdenie o tom že kvalitná nahrávka nie je podmienená len údajom o DR, kľudne to môže byť aj DR 8.
Re: VINYL vs. CD
tu este treba rozlisovat medzi samotnou skladbou a nahravkou tej skladby.
Skladba s DR 8 a jej nahravka s DR 8 je velmi dobra nahravka
na druhej strane moze byt skladba s DR 90 a jej nahravka s DR 25 velmi dorbra nahravka, len velmi tazko by sme si ju inak doma vypoculi, teda v jej povodnom rozsahu.
Skladba s DR 8 a jej nahravka s DR 8 je velmi dobra nahravka
na druhej strane moze byt skladba s DR 90 a jej nahravka s DR 25 velmi dorbra nahravka, len velmi tazko by sme si ju inak doma vypoculi, teda v jej povodnom rozsahu.
Re: VINYL vs. CD
Čo sa týka DR, zaujíma ma ešte jedna vec, v čom spočíva, resp. aká je podstata vyššieho DR u súčasných LP než u CD - pri identickom albume ?
U2 - LP http://dr.loudness-war.info/album/view/75189
- CD http://dr.loudness-war.info/album/view/73446
To že LP obsahuje viac šumu a ruchov je jasné, ale v čom spočíva to vyššie DR u LP ? Je to tak u všetkých súčasných albumov, ktoré vlastním na oboch nosičoch.
U2 - LP http://dr.loudness-war.info/album/view/75189
- CD http://dr.loudness-war.info/album/view/73446
To že LP obsahuje viac šumu a ruchov je jasné, ale v čom spočíva to vyššie DR u LP ? Je to tak u všetkých súčasných albumov, ktoré vlastním na oboch nosičoch.
-
- Příspěvky: 93
- Registrován: 09 lis 2013 22:39
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: VINYL vs. CD
LP má větší dynamický rozsah jelikož při řezání matrice nelze vyřezat tak hlasitý záznam. Stroj je limitován fyzikálními zákony je tam údajně přetížení 1500G, takže nelze použít tak agresivní mastering jako u cd které snese prakticky vše.Ta řezací hlava by prostě upadla. Takže jeden z důvodů proč má LP příjemnější zvuk je jeho technická nedokonalost oproti cd. Jinak Dynamický odstup DR je rozdíl mezi průměrnou hlasitostí nahrávky(RMS) a špičkou. To zvýšení hlasitosti se provádí různými kompresory kdy se špičky signálu stlačí na úroveň RMS a následně se tento paskvil zesílí někde k úrovni 0db což je maximum digitální stupnice. Co se týká tvé otázky pravdu se dozvíš jedině změřením obou nosičů. V praxi je to většinou tak že na tom cd se na kompresor přitlačí protože to lze, ale mohl to cd mít v rukách někdo normální a potom i to cd může mít slušný dynamický odstup. Čistě teoreticky by šla i ta zprasená nahrávka vyřezat, ale hodně potichu.kite19 píše:Čo sa týka DR, zaujíma ma ešte jedna vec, v čom spočíva, resp. aká je podstata vyššieho DR u súčasných LP než u CD - pri identickom albume ?
U2 - LP http://dr.loudness-war.info/album/view/75189
- CD http://dr.loudness-war.info/album/view/73446
To že LP obsahuje viac šumu a ruchov je jasné, ale v čom spočíva to vyššie DR u LP ? Je to tak u všetkých súčasných albumov, ktoré vlastním na oboch nosičoch.
Re: VINYL vs. CD
v tomto porovnani by mohol trochu pomoct aj spektralny analyzer
Re: VINYL vs. CD
kamilek111:
Ďakujem za vysvetlenie, toto ma zaujímalo.
Ďakujem za vysvetlenie, toto ma zaujímalo.
Re: VINYL vs. CD
Řekl bych, že "papiňák1" už se dávno rozhodl (položil otázku v únoru 2011)
Vinyl prostě hraje jinak než CD. Vždycky mi přišlo, že poslouchat gramo je jako jízda po skluzavce. Ale poslech CD se mi ve většině případů jevil jako jízda holou prdelí po schodech.
Na nárustu prodejů LP je vidět, že spousta lidí neřeší technické parametry nosičů (CD versus LP), ale že hledají hlavně pohodu a radost. Podle mě to nacházejí spíš právě u LP ... Určitě to není kvůli tomu, že "baví mě ten rituál, jak položím desku na talíř", stejně tak by mohli říct "baví mě ten rituál, když položím CD do šuplíku přehrávače". Tím to nebude. Vždycky si při tý příležitosti vzpomenu na dadaftova slova "TEKUTÝ ZVUK". Přes všechna technická omezení a nevýhody je pro mě synonymem "tekutýho zvuku" právě poslech gramodesek.
Pravdou je, že kdo hledá, tak najde pohodu i u formátu CD.
Vinyl prostě hraje jinak než CD. Vždycky mi přišlo, že poslouchat gramo je jako jízda po skluzavce. Ale poslech CD se mi ve většině případů jevil jako jízda holou prdelí po schodech.
Na nárustu prodejů LP je vidět, že spousta lidí neřeší technické parametry nosičů (CD versus LP), ale že hledají hlavně pohodu a radost. Podle mě to nacházejí spíš právě u LP ... Určitě to není kvůli tomu, že "baví mě ten rituál, jak položím desku na talíř", stejně tak by mohli říct "baví mě ten rituál, když položím CD do šuplíku přehrávače". Tím to nebude. Vždycky si při tý příležitosti vzpomenu na dadaftova slova "TEKUTÝ ZVUK". Přes všechna technická omezení a nevýhody je pro mě synonymem "tekutýho zvuku" právě poslech gramodesek.
Pravdou je, že kdo hledá, tak najde pohodu i u formátu CD.
Re: VINYL vs. CD
Ano, byl jsem zvyklý na minimální kvalitu v dobách nedostupnosti tyhle muziky..čtvrtá kopie z třetí kopie tape-to-tape byla ještě akceptovatená a hrálo se. Proto dnes nechápu invektivy a kritiky na adresu CD, CD-R a MP3, pro mě je a zůstane takový nosič malým zázrakem, asi jste už jiná generace.fox píše:Protože jsou zvyklí na MP3 z mobilu.lechos píše:Platím za podivína-excentrika co má doma magič cívkáč, návštěvy mladší 30 let nevěří že to hraje...
Re: VINYL vs. CD
Proč "kupodivu"? CD má všechny patrametry kromě kmitočtového rozsahu (kde ale není výrazně horší a u konce strany jsou horší spíše LP) mnohonásobně lepší než vinyl, takže proč ten údiv? Já mám mnoho CD, která hrají lépe než LP, ale jsou to všechno až na výjimky stará CD, nepostižená ztrátou dynamiky (lépe řečeno dynamického rozsahu). Nejvíce mne u LP vadí šum a hluk drážky v nejtišších pasážích, ztráta kvality zvuku s počtem přehrání, to, že pokud koupím LP, nikdy nevím, jak moc bude poškozená předchozími majiteli. Příznivci vinylů, mně připadá, při porovnávní s CD tyto vlastnosti vinylům mlčky beze zbytku promíjejí. Mně ale vadí daleko víc, než diskutabilní, subjektivní pocit "kvality", hodnocený každým jinak. Tyto nedostatky jsou jasné a objektivní, na vinylech všudypřítomné. Možná můj výběr hudby (Oldfield, Pink Floyd, vážná hudba, Paco de Lucia....) vinylům vůbec nesvědčí, protože je tam spousta hodně tichých pasáží, kde rušivé zvuky vinylové desky téměř zabijí požitek z hudby. V tom vinyly na CD ani zdaleka, zdaleka nemají.lidumil píše:S499_1023: Bomba. Dám si tam daňčí roládu - mňam.
Včera jsem si udělal pěkný večer a porovnával jsem mimo jiné Supertramp MFSL + Japan vinyl + MFSL CD Crime of the Century a kupodivu lepší bylo CD. Supertramp MFSL Breakfast hraje i o trochu hůře než Japan vinyl. Nemá takovou dynamiku. Tak nevím.
Pokud však nějaký "umělec" prožene máster záznam kompresorem dynamiky a sníží znatelně dynamický rozsah na výsledném CD, pak ano, taková nahrávka pak zní znatelně hůře. Nejsou ani výjimkou CD, postižená výrazným "clippingem", čili uřezáním nejhlasitějších špiček záznamu. Viníkem tady ale není technologie CD, ale jen a jen lidský faktor, ženoucí se za co nejvyšší hlasitostí bez ohledu na kvalitu.
Re: VINYL vs. CD
Toto tvrzení je podle mne nesprávné, i proto, že si přímo protiřečí. Navíc zrychlení řezací hlavice lze snížit například poloviční rychlostí záznamu. CD je čistě digitální technologie, záznam je vytvořen zcela bez závislosti něčeho na hlasitosti. Kdyby však LP byly postiženy Loudness war, vešlo by se jim na jednu stranu tak maximálně deset nebo i méně minut záznamu, protože by drážky s neustále plnou hlasitostí musely mít větší rozestupy. Proč je však na LP někdy větší DR než na CD i při kvalitním záznamu je mi záhadou, leda by u LP dělali opačný postup, a to zvyšování DR kvůli zvýšení kapacity záznamu. Pak ale o to víc by rušil malý odstup od šumu a hluku, nicméně po dynamické stránce by LP hrálo "lépe", čili vlastně "lépe", než zní skutečný záznam. U CD není žádný technický důvod, proč snižovat DR, naopak, to ho může technicky mít podstatně vyšší, než LP.kamilek111 píše:LP má větší dynamický rozsah jelikož při řezání matrice nelze vyřezat tak hlasitý záznam. Stroj je limitován fyzikálními zákony je tam údajně přetížení 1500G, takže nelze použít tak agresivní mastering jako u cd které snese prakticky vše.Ta řezací hlava by prostě upadla. Takže jeden z důvodů proč má LP příjemnější zvuk je jeho technická nedokonalost oproti cd...kite19 píše:Čo sa týka DR, zaujíma ma ešte jedna vec, v čom spočíva, resp. aká je podstata vyššieho DR u súčasných LP než u CD - pri identickom albume ?
U2 - LP http://dr.loudness-war.info/album/view/75189
- CD http://dr.loudness-war.info/album/view/73446
To že LP obsahuje viac šumu a ruchov je jasné, ale v čom spočíva to vyššie DR u LP ? Je to tak u všetkých súčasných albumov, ktoré vlastním na oboch nosičoch.
-
- Příspěvky: 93
- Registrován: 09 lis 2013 22:39
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: VINYL vs. CD
Důvod není technický ale komerční, vydavatelé se snaží mít záznam co nejhlasitější (pravděpodobně proto aby jejich produkty byly více slyšet v Mp3 přehrávačích a jiných zdrojích s malým výkonem na kterých se přehrává nejčastěji) a to se udělá zvýšením RMS pomocí kompresoru jak jsem psal výše. To že jde do hajzlu dynamický odstup a stává se z toho koule hluku je jim úplně jedno. To jaké má cd v tomto ohledu možnosti je nezajímá, protože hifisti nejsou jejich cílová skupina.Mikrob píše: U CD není žádný technický důvod, proč snižovat DR, naopak, to ho může technicky mít podstatně vyšší, než LP.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host