Karel Gott_70.
Re: Karel Gott_70.
Začíná mě to bavit.
Založím téma HELENKA Št. Vondráčková,Waldemar (i.m.) Matuška,..........
Bude sranda.
Vintage.
Když bylo Radio Beat ještě Radiem BEAT,byl tam pořad něco ....jak je neznáte... (teď fakt nevím).
A dávali tam známé skladby a pak původní originály.Jednalo se samo ne jen o rock,ale tak všeobecně.
A mnohdy bylo tápáno nejen mnou,kdo že to ten origoš natočil.
Založím téma HELENKA Št. Vondráčková,Waldemar (i.m.) Matuška,..........
Bude sranda.
Vintage.
Když bylo Radio Beat ještě Radiem BEAT,byl tam pořad něco ....jak je neznáte... (teď fakt nevím).
A dávali tam známé skladby a pak původní originály.Jednalo se samo ne jen o rock,ale tak všeobecně.
A mnohdy bylo tápáno nejen mnou,kdo že to ten origoš natočil.
- Zappadaddy
- Příspěvky: 1634
- Registrován: 17 dub 2008 16:16
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karel Gott_70.
Také mi to nedá nezareagovat.Napsal jsi to tak,že se tomu nedá vytknout zhola nic.Přesto je tady velké ALE! O co se jednalo mně, Robinsonovi a dalším, je jeho poklonkování se tehdejšímu režimu!To nikdo,kdo v té době žil a vnímal,nemůže popřít.Rozumím Vám,kteří se ho zástáváte tím,že tu bylo dalších 90 procent stejně smýšlejících jako Vy a ON( KG) a předstírali,že je vše v pořádku!Naštěstí tu bylo 10 procent lidí,kteří si to nemysleli,mezi nimi i já. Take jeho největší hity byly přebrány od jiných autorů z ciziny(nikdy tento fakt nebyl zdůrazněn s pokorou, o které tady mluvíte, a moc dobře víte,že ta masa lidí neměla ani potuchy odkud ty hity jsou) a většina lidí nestudovala odkud ty hity pocházejí.Většina jeho posluchačů se na něho dívalo na TV nebo ho poslouchali v rádíiich.Objektivně, Kájovi Gottovi se nedájí upřít kvality ,jeho hlas a do jisté míry i showmanství,ale nemůžu se mu prostě obdivovat tak jako mnozí z vás.Možná je to infatilní zásadovost,ale já jsem si vybral kde v té době ve společnosti stojím ! Mylně to očekávám i od ostatních!Jestli je infatilní zásadovost např. počínání M.Kubišové(která měla všecny předpoklady být ženskou Karlou Gottovou a ráději zvolila obyčejný život nad pěveckou hvězdnou karierou,budiž tedy ,nazývejte to tak.vintage píše:Nedá mě to nezareagovat. Někdo tady hloupě sronává Gota s Mišíkem, respektiv texty. Šikriste jak to vůbec můžete srovnávat. Karel je popíkář, kdežto Mišík "písničkář" jehož věci hodně stojí na textech, sdělení. Mišík neskládá písně pro každýho, jeho texty nejsou jednoduchý, člověk si k tomu musí najít cestu. Kája je pop, od slova populární, tzn. žánr, který je určen co nejvetší mase lidí, proto jeho texty jsou jednoduchý, zapamatovatelný stejně jako melodie jeho písní. Ale to není špatně!!! A už vůbec ne v případě KG, když se na něho podívám jako muzikant, tak jeho hlas je chca nechca fenomén, nejde jen o rozsah, ale i o jeho barvu a práci sním, jeho hlasový charisma žádný s dnešních (českých) pop zpěváků nemá... Aranže jeho starších věcí byly vždy perfektní stejně jako muzikanti co sním spolupracovali. To jsou prostě fakta, které nemůže nikdo ani ten největší hnidopich vyvrátit. Dívám se na něj jako muzikant, profesionál, nenáleží mě soudist jeho a myslím že ani vám ne. Jinak škoda, že na těch narozkách to nerozbalil s pořádným orchestrem, ale má už to dnes asi na háku![]()
Jo, a od Gotta mám jen jednu LP kterou pouštím jen jednou ročně - Vánoce ve zlaté praze. jeho hudbu nijak zvlášt nevyhledávám, nejsem popíkář, poslouchám spíše nekomerční muziku, chce to jen trošku pokory a dívat se na věci bez zbytečné zášti s otevřeným aočima. Soudit si ho netroufám, nejsem Herr Gott hergotSinatra byl údajně mafián, a pokud se mi bude libit tak to nebudu řešit...
Jinak efičák to hezky napsal, lehce a z nadhledem


- Mark Levinson
- Příspěvky: 1361
- Registrován: 17 dub 2008 20:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karel Gott_70.
To Zapadaddy
nezbývá mi než
nezbývá mi než

- davidhighend
- Příspěvky: 775
- Registrován: 17 dub 2008 21:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karel Gott_70.
Yesterday is a History... Tomorrow is a Mystery... And today is a GIFT... Tak si to uzijme. Takhle to dopadne, kdyz se chlapi pusti do politiky a tady na ostrovech do fotbalu.
Re: Karel Gott_70.
Hoši, co to tak snaživě až roztomile - a naprosto bez znalostí - rozebíráte, Karel Gott je jen oblíbený zpěvák, a vy jste schopni mu přičíst vinu za celej bolševismus a marasmus doby. Je to směšné a blbé. Kontrolní otázka: znáte snad někoho konkrétního, komu Karel Gott za bolševika ublížil? Sem s tím příběhem! Pokud ne, tak už raději mlčte.
P.S. Kdo z vás byl za muziku za bolševika odsouzen? Já jo. A Gott mě ani neudal, ani nenaháněl, ani nezatýkal, ani nevyslýchal, ani nesoudil. Jsem schopen, na rozdíl od vás, rozlišovat, vnímat souvislosti, kontext doby a opravdové škůdce. Jo, a když jste takoví zapálení nebojsové, ba až hrdinové, jak ty výlevy čtu, najděte si v seznamech nějakého opravdového hajzla, estébáka, a běžte mu rozbít hubu, bude to milionkrát přínosnější a odvážnější, než se tady ukájet nad jedním zpěvákem, jehož jediné "provinění" bylo a je, že se jeho zpěv líbí celých 50 let davům.
P.S. Kdo z vás byl za muziku za bolševika odsouzen? Já jo. A Gott mě ani neudal, ani nenaháněl, ani nezatýkal, ani nevyslýchal, ani nesoudil. Jsem schopen, na rozdíl od vás, rozlišovat, vnímat souvislosti, kontext doby a opravdové škůdce. Jo, a když jste takoví zapálení nebojsové, ba až hrdinové, jak ty výlevy čtu, najděte si v seznamech nějakého opravdového hajzla, estébáka, a běžte mu rozbít hubu, bude to milionkrát přínosnější a odvážnější, než se tady ukájet nad jedním zpěvákem, jehož jediné "provinění" bylo a je, že se jeho zpěv líbí celých 50 let davům.
Re: Karel Gott_70.
Mimochodem, cos delal do roku 1989? Jak vidim, cesky ses nenaucil, tak to muselo byt neco jineho ;))Zappadaddy píše:... ten strasne dlouhy prispevek...
Re: Karel Gott_70.
"Kladivo na čarodějnice" mi vytane na mysli,když zde čtu ty příspěvky.A pak ještě "o té bitvě a generálovi".
Tak jak Jarda,Renown ... i já v té době žil, chodil do školy,hrál s kapelou,chodil s ní na přehrávky (kdo z vás ví o co šlo a jak to tam probíhalo jen proto,abychom dělali (snad) radost stovkám lidiček na tancovačkách a zábavách a čajích,totéž pro mé pořádání fonoték),běhal po burzách,byl na vojně (tato by mnohým možná ....),chodil jsem do práce a "obyčejní" lidi byli vděčný za hezký hlas,jednoduše zapamatovatelné texty,solidní melodie. (mimochodem,jedinou skladbu politickou na kterou si u KG vzpomínám,byla ta,za kterou ho nepochválili mocní.Dejte sem = fakt neznám,neposlouchám = ty prostranické,zajímá mě to.
Ano,přebíral.Nebyl sám ani zde a ani jinde.A vzhledem k tomu,že dobrých skladatelů a textařů je vždy málo,a v té době ti,kteří si nezadali a nebo naopak provokovali,byli odstaveni,tak jich bylo ještě méně a tak ti,kteří byli u kormidla,nebudou přeci zdůrazňovat,že na to nemaj a že jsou to nuceni přiznat.To by se s tehdejším myšlením těch nahoře neslučovalo.
Já ho (je) nebráním,jen vím,jaké to tenkrát bylo a myslím si,že jsou mnohem horší svině,kteří dodnes nedostali to svoje a ti opravdu škodili.
Ale z pohledu některých vašich příspěvků to vypadá,že vini jsou všichni,kdo v té době byli a žili a nebyli zavřeni a /nebo popraveni.Již jsem to jednou psal,víte někdo nabeton,kdo z tehdejších umělců si zadal a jak moc? Tedy kromě těch profláklých.
Ten,kdo v té době nežil a zná pouze z doslechu a čtení, nemůže na tuto dobu nikdy objektvině hledět.Názor si udělá každý na všechno,otázkou je,do jaké míry je to relevantní.
Je to jako s hifi.Stokrát čtené není jako jednou slyšené.
Tak jak Jarda,Renown ... i já v té době žil, chodil do školy,hrál s kapelou,chodil s ní na přehrávky (kdo z vás ví o co šlo a jak to tam probíhalo jen proto,abychom dělali (snad) radost stovkám lidiček na tancovačkách a zábavách a čajích,totéž pro mé pořádání fonoték),běhal po burzách,byl na vojně (tato by mnohým možná ....),chodil jsem do práce a "obyčejní" lidi byli vděčný za hezký hlas,jednoduše zapamatovatelné texty,solidní melodie. (mimochodem,jedinou skladbu politickou na kterou si u KG vzpomínám,byla ta,za kterou ho nepochválili mocní.Dejte sem = fakt neznám,neposlouchám = ty prostranické,zajímá mě to.
Ano,přebíral.Nebyl sám ani zde a ani jinde.A vzhledem k tomu,že dobrých skladatelů a textařů je vždy málo,a v té době ti,kteří si nezadali a nebo naopak provokovali,byli odstaveni,tak jich bylo ještě méně a tak ti,kteří byli u kormidla,nebudou přeci zdůrazňovat,že na to nemaj a že jsou to nuceni přiznat.To by se s tehdejším myšlením těch nahoře neslučovalo.
Já ho (je) nebráním,jen vím,jaké to tenkrát bylo a myslím si,že jsou mnohem horší svině,kteří dodnes nedostali to svoje a ti opravdu škodili.
Ale z pohledu některých vašich příspěvků to vypadá,že vini jsou všichni,kdo v té době byli a žili a nebyli zavřeni a /nebo popraveni.Již jsem to jednou psal,víte někdo nabeton,kdo z tehdejších umělců si zadal a jak moc? Tedy kromě těch profláklých.
Ten,kdo v té době nežil a zná pouze z doslechu a čtení, nemůže na tuto dobu nikdy objektvině hledět.Názor si udělá každý na všechno,otázkou je,do jaké míry je to relevantní.
Je to jako s hifi.Stokrát čtené není jako jednou slyšené.
Re: Karel Gott_70.
Pravdu díš....boxer píše:Ten,kdo v té době nežil a zná pouze z doslechu a čtení, nemůže na tuto dobu nikdy objektvině hledět.Názor si udělá každý na všechno,otázkou je,do jaké míry je to relevantní.
Je to jako s hifi.Stokrát čtené není jako jednou slyšené.
Music is the god of the world...for all the lonely hearts...
- Zappadaddy
- Příspěvky: 1634
- Registrován: 17 dub 2008 16:16
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karel Gott_70.
Asi nemáš ponětí o mezinárodní klávesnici,kterou jsem používal před koupí počítače v Čechach.Když tě to tak zajímá pane Jízlivý davide fungoval jsem 20 let v zahraničí.Máš s tím nějaký problém?david píše:Mimochodem, cos delal do roku 1989? Jak vidim, cesky ses nenaucil, tak to muselo byt neco jinehoZappadaddy píše:... ten strasne dlouhy prispevek...)
- Zappadaddy
- Příspěvky: 1634
- Registrován: 17 dub 2008 16:16
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karel Gott_70.
To Merhaut: Karel Gott nebyl ničím vinen.Nevím o žádném přečinu.Přesto mlčet nebudu. O to samé bych mohl požádat i tebe,ale proč?Takovéto diskuze můžou být pro mnohé prospěšné.Opravdu nevím,kde jste vzali tu informaci,že bychom tvrdili o KG,že by byl svině nebo za to vše mohl!!!To snad nikdo neměl v úmyslu.Přesto ho nebudu obdivovat.Bylo zde dejme tomu 90 procent lidiček,kteří předstírali ,že se nic neděje(mezi ně patřil i KG) a to je pro mne nepřijatelné.Zamyslete se nad tím,vlastně se jen bezstarostně bavili v době ,kdy se zavíralo za hovadiny i za důležité věci.Nebo taky ,pasivita byla potvrzením vítěze-komunistů,ale neodsuzuji je!Nemusím je však obdivovat a vyzdvyhovat do nebe,at to je Karel Gott nebo kdokoli jiný.Nezdvyhám pěstě a nekřičím pověste ho.Pouze trvrdím výborný zpěvák bez obsahu!Není třeba bezmezného obdivu.V Německu a Československu to dokázal,ale emigrovat do USA, kde by byl nula se mu nechtělo.Já se mu nedivím.Přílišná konkurence by mu tolik nevoněla.
Jardo Merhaute nikdo netvrdí,že jsi přítel bolševika,ANI ŽE Karel Gott BYL ŠKŮDCE!Karel Gott byl slavným a o to více mohl ovlivnit ty davy, o kterých se zminuješ, a svoji pasivitou a lehkovážnou zábavou ve prospěch své kariéry se dal na stranu katů všech svobodomnyslných a za to odsouzených lidí .Je to prostě tak a vy ani já to nezměníme.Pokud to chceš zlehčovat,běž do toho.
Chceš být slavný?Ano.Ale máš i zodpovědnost, za kterou můžeš být v srdcích mnohých přemýšlejících v nemilosti.To je úděl slavných.
Budeme rádi pokud nám tvoji historku o tvém odsouzení prozradíš.Já byl taky odsouzen za zločin proti komunismu,to neznamená že máš ty nebo já pravdu.Větší hrdinové než ty, nebo moje maličkost, jsou pro mne muzikanti jako např. Plastici,Jirous,různí disidenti a další .Život sám je soudcem všech z nás,někdo se na budování komunismu přičínil více a někdo méně.To,že se líbí Karel Gott po 50 let davům, neznamená,že se musí líbit VŠEM.Promin to ode mne nechtěj-te.Jestli se ti líbí KG, to je v pořádku.Já ti to neberu,ani ostatním.Jenom zde ventiluju svůj názor na věc.Zajímavá debata, v které si člověk tyto věci může srovnat v hlavě a zaujmout zodpovědný postoj k takovýmto závažným diskuzím.Je to důležité i pro mladou generaci,která nás tu sleduje. Proč netleskáme zapomenutým hrdinům?To asi není dnes v modě.Škoda.
Poslední poznámka,ke Kájovi Gottovi utíkali dobří muzikanti jako třeba i Soukup z Pražskýho Výběru.Zpívali o něm :Halooo tady Soukup!Prachy,prachy nečekají,jen po nich šáhneš a už tě mají.....
Jardo Merhaute nikdo netvrdí,že jsi přítel bolševika,ANI ŽE Karel Gott BYL ŠKŮDCE!Karel Gott byl slavným a o to více mohl ovlivnit ty davy, o kterých se zminuješ, a svoji pasivitou a lehkovážnou zábavou ve prospěch své kariéry se dal na stranu katů všech svobodomnyslných a za to odsouzených lidí .Je to prostě tak a vy ani já to nezměníme.Pokud to chceš zlehčovat,běž do toho.
Chceš být slavný?Ano.Ale máš i zodpovědnost, za kterou můžeš být v srdcích mnohých přemýšlejících v nemilosti.To je úděl slavných.
Budeme rádi pokud nám tvoji historku o tvém odsouzení prozradíš.Já byl taky odsouzen za zločin proti komunismu,to neznamená že máš ty nebo já pravdu.Větší hrdinové než ty, nebo moje maličkost, jsou pro mne muzikanti jako např. Plastici,Jirous,různí disidenti a další .Život sám je soudcem všech z nás,někdo se na budování komunismu přičínil více a někdo méně.To,že se líbí Karel Gott po 50 let davům, neznamená,že se musí líbit VŠEM.Promin to ode mne nechtěj-te.Jestli se ti líbí KG, to je v pořádku.Já ti to neberu,ani ostatním.Jenom zde ventiluju svůj názor na věc.Zajímavá debata, v které si člověk tyto věci může srovnat v hlavě a zaujmout zodpovědný postoj k takovýmto závažným diskuzím.Je to důležité i pro mladou generaci,která nás tu sleduje. Proč netleskáme zapomenutým hrdinům?To asi není dnes v modě.Škoda.
Poslední poznámka,ke Kájovi Gottovi utíkali dobří muzikanti jako třeba i Soukup z Pražskýho Výběru.Zpívali o něm :Halooo tady Soukup!Prachy,prachy nečekají,jen po nich šáhneš a už tě mají.....
Re: Karel Gott_70.
"a svoji pasivitou a lehkovážnou zábavou ve prospěch své kariéry se dal na stranu katů všech svobodomnyslných a za to odsouzených lidí" - tos jistě nemyslel vážně, že ne?
Re: Karel Gott_70.
Nemam, jenom se ptam. Pouzivani klavesnice, zejmena v zahranici, je bezpochyby politicky zcela neutralni.Zappadaddy píše: Asi nemáš ponětí o mezinárodní klávesnici,kterou jsem používal před koupí počítače v Čechach.Když tě to tak zajímá pane Jízlivý davide fungoval jsem 20 let v zahraničí.Máš s tím nějaký problém?
- Zappadaddy
- Příspěvky: 1634
- Registrován: 17 dub 2008 16:16
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karel Gott_70.
Musím přiznat,člověku už z toho trochu hrabe.Je zajímavé,že nemůžu na internetu najít nic špatného o Karlu Gottovi.Všichni jen v dobrém.Začínate mne zvyklávat.Jak říká Jirous Karel Gott není můj šálek kávy,ale je to profesionál a umí zpívat.Ne každý je statečný.
Na Jirouse já dám,ale jsem rád v opozici.Být v opozici je zdravé.
Tady je zajímavý rozhovor :
Mistr oslavil v tomto týdnu krásné sedmesátiny a v televizi běžela ona nudná "novácká" šou, při které se mistr i diváci královsky bavili. Viděl jsem sice jen její druhou polovinu a musím upřímně říci, že to byla dobrá, i když samozřejmě nevkusná zábava. Eva Holubová by to jistě zvedla. Škoda, že tam nebyla. Asi neumí zpívat...
Kolaborace Karla Gotta s prohnilým Hosákovským režimem je dobře zdokumentována a dá se proto velmi dobře prokázat. Já sám mohu dosvědčit, že již v létě 1969 byl Karel Gott v Německu (západním, ale asi trochu i v východním) tak známý, že klidně mohl v Německu zůstat a dělat kariéru tam, v demokratické zemi. Ovšem on tak neučinil a zcela nepochybně:
1. V očích západní demokratické veřejnosti legitimizoval zlolajný Husákův režim tím, že mu bylo umožněno bez problémů do Německa cestovat a tam zpívat. Velmi tak zkreslil obraz našeho zločinného teroristického režimu ve světě.
2. Také po faktické stránce se Karel Gott dopustil neodpustitelných přehmatů. V roce 1969 nakupovaly komunistické pořádkové síly techniku (helmy, obušky, štíty a podobně) v Západním Německu a vůbec nevím, jak by Karel Gott nyní chtěl prokázat, že to nebylo za devizy získané jeho účinkováním v SRN.
Ovšem takových zlotřilců, kteří v zahraničí poskytovali komunistické diktatuře alibi, je celá řada. Věru Čáslavskou ještě můžeme omluvit, ta vyhrávala zlato před Husákovou érou, ale co třeba namátkou takový Antonín Panenka. Ten svojím "dloubákem" sice nadzvihl německým fanouškům mandle, ale současně přece také ospravedlnil ten uzurpátorský prosovětský režim. Nebo se snad mýlím?
A nebo třeba Miloš Forman. Sice ho omlouvá, že emigroval do USA, ale tam se nechoval konzistentně. Místo toho, aby soustavně proti komunistickému Československu brojil, jak to nepochybně činil exulant ze všech exulantů nejaktivnější, mladý Jan Švejnar, který se s diplomatickým pasem v zubech prostříhal ostnatými dráty až do Švýcarska, aby slovem a písmem bojoval proti Husákovi. Smůla je pouze v tom, že Švejnarovy texty byly tak ostré, že ani on sám je po sobě nedokázal číst a proto je snědl a zapil kubánským rumem, který mu z návštěvy od Fidela Castra přivezla manželka.
Ale zpět k Miloši Formanovi. Sotva získal americké občanství, již se zase vlichocoval československému komunistickému režimu. Jak jinak by totiž šlo nazvat jeho činnost, při které americké producenty přesvědčil, aby se film Amadeus natočil v Praze. Mohu místopřísežně potvrdit, že rakouští obchodníci dlící v Praze považovali tento film za film československý, nikoli americký. A to vlastně není nic jiného než velebení Husáka.
A takto bych mohl pokračovat do nekonečna. Vždyť i oba naši nositelé Nobelovy ceny dostali toto nejvyšší uznání v době totality a žádný z nich ho nevrátil. Takže nejenže převodem tvrdé měny, ve které byla Nobelova cena vyplacena, posílili komunistické hospodářství, ale samozřejmě ještě k tomu vzbudili u milované západní demokratické veřejnosti dojem, že v komunistické diktatuře mohou lidé bádat a tvořit tak, že až dosáhnou na toto ocenění.
Takže jediný závěr, který si lze učinit je ten, že kromě emigrantů a lidí zcela blbých a neschopných, podporoval každý svým způsobem onen režim. Čím nadanější, schopnější a pilnější, tím větší míra kolaborace. A naopak.
Na Jirouse já dám,ale jsem rád v opozici.Být v opozici je zdravé.
Tady je zajímavý rozhovor :
Mistr oslavil v tomto týdnu krásné sedmesátiny a v televizi běžela ona nudná "novácká" šou, při které se mistr i diváci královsky bavili. Viděl jsem sice jen její druhou polovinu a musím upřímně říci, že to byla dobrá, i když samozřejmě nevkusná zábava. Eva Holubová by to jistě zvedla. Škoda, že tam nebyla. Asi neumí zpívat...
Kolaborace Karla Gotta s prohnilým Hosákovským režimem je dobře zdokumentována a dá se proto velmi dobře prokázat. Já sám mohu dosvědčit, že již v létě 1969 byl Karel Gott v Německu (západním, ale asi trochu i v východním) tak známý, že klidně mohl v Německu zůstat a dělat kariéru tam, v demokratické zemi. Ovšem on tak neučinil a zcela nepochybně:
1. V očích západní demokratické veřejnosti legitimizoval zlolajný Husákův režim tím, že mu bylo umožněno bez problémů do Německa cestovat a tam zpívat. Velmi tak zkreslil obraz našeho zločinného teroristického režimu ve světě.
2. Také po faktické stránce se Karel Gott dopustil neodpustitelných přehmatů. V roce 1969 nakupovaly komunistické pořádkové síly techniku (helmy, obušky, štíty a podobně) v Západním Německu a vůbec nevím, jak by Karel Gott nyní chtěl prokázat, že to nebylo za devizy získané jeho účinkováním v SRN.
Ovšem takových zlotřilců, kteří v zahraničí poskytovali komunistické diktatuře alibi, je celá řada. Věru Čáslavskou ještě můžeme omluvit, ta vyhrávala zlato před Husákovou érou, ale co třeba namátkou takový Antonín Panenka. Ten svojím "dloubákem" sice nadzvihl německým fanouškům mandle, ale současně přece také ospravedlnil ten uzurpátorský prosovětský režim. Nebo se snad mýlím?
A nebo třeba Miloš Forman. Sice ho omlouvá, že emigroval do USA, ale tam se nechoval konzistentně. Místo toho, aby soustavně proti komunistickému Československu brojil, jak to nepochybně činil exulant ze všech exulantů nejaktivnější, mladý Jan Švejnar, který se s diplomatickým pasem v zubech prostříhal ostnatými dráty až do Švýcarska, aby slovem a písmem bojoval proti Husákovi. Smůla je pouze v tom, že Švejnarovy texty byly tak ostré, že ani on sám je po sobě nedokázal číst a proto je snědl a zapil kubánským rumem, který mu z návštěvy od Fidela Castra přivezla manželka.
Ale zpět k Miloši Formanovi. Sotva získal americké občanství, již se zase vlichocoval československému komunistickému režimu. Jak jinak by totiž šlo nazvat jeho činnost, při které americké producenty přesvědčil, aby se film Amadeus natočil v Praze. Mohu místopřísežně potvrdit, že rakouští obchodníci dlící v Praze považovali tento film za film československý, nikoli americký. A to vlastně není nic jiného než velebení Husáka.
A takto bych mohl pokračovat do nekonečna. Vždyť i oba naši nositelé Nobelovy ceny dostali toto nejvyšší uznání v době totality a žádný z nich ho nevrátil. Takže nejenže převodem tvrdé měny, ve které byla Nobelova cena vyplacena, posílili komunistické hospodářství, ale samozřejmě ještě k tomu vzbudili u milované západní demokratické veřejnosti dojem, že v komunistické diktatuře mohou lidé bádat a tvořit tak, že až dosáhnou na toto ocenění.
Takže jediný závěr, který si lze učinit je ten, že kromě emigrantů a lidí zcela blbých a neschopných, podporoval každý svým způsobem onen režim. Čím nadanější, schopnější a pilnější, tím větší míra kolaborace. A naopak.
- Zappadaddy
- Příspěvky: 1634
- Registrován: 17 dub 2008 16:16
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karel Gott_70.
Rozhovor s Magorem-Jirousem,který mne tak překvapil:
IVAN MAGOR JIROUS: Nikdo nemá právo Gotta kritizovat
Zatímco za normalizace čtyřiatřicetinásobný Zlatý slavík Karel Gott zpíval, jeho spolubojovník na opačné straně kulturní fronty Ivan Martin Jirous bručel. ODSEDĚL SI VÍC NEŽ OSM LET, a přesto dnes na adresu vavříny věnčeného Gotta nevykřikuje nic o režimních pseudoumělcích, kteří šli komančům na ruku. Naopak. „Je to profesionál a velmi dobrý zpěvák,“ říká Magor Jirous bez zášti.
Velký český básník a jeho inspirace
Foto: David Kraus
Je umělec – a umělec. Někdo může ve svém oboru čnět vysoko nad jiné, a přesto se bez pozornosti širšího publika i kritiků bude navždy pohybovat „mezi tichem a šílenstvím“, jak zní úryvek básně Jirousova souputníka, básníka a zpěváka undergroundové kapely DG 307 Pavla Zajíčka. Jiný naopak bude přes banalitu svého díla díky lásce mas stále mlád, ať je jaký je, bude mít rozprávkový dom i zlatej důl a zvonky štěstí mu budou znít po celou kariéru, i když nedělá věci o mnoho lepší než jiní. Jen líbivější.
Zlatý slavík slaví možná právě teď narozeniny ve své opulentní vile na pražské Bertramce, v navoněné společnosti hezounkých, čisťounkých dcerušek Charlotty a Nelly, vedle krásné manželky, obklopen luxusem. Umolousaný Jirous mezitím, obklíčen umělohmotným rostlinstvem, dřepí v restauraci Oáza v hlučných a špinavých útrobách smíchovského nádraží, inovativně kombinuje pivo s tequilou a přes zřejmý vliv těchto nápojů po půlhodině vyhrává šachovou partii. Včerejší Reflex už má dávno přečtený, křížovku vyluštěnou. O svém vztahu k legendě českého popu slíbila legenda undergroundu napsat článek, ale vykašlala se na to. Místo omluvy mi básník přes kouřovou clonu lakonicky povídá: „Neměl jsem čas.“ A po chvíli praví: „Jak říkal můj táta: Kibic, drž hubu a netázán nepronášej úsudek.“ Požádám tedy o úsudek jeho. A prozřetelně se nezeptám na názor výtvarného kritika Jirouse na Gottovy obrazy. Nebudu riskovat, že by mě absolvent dějin umění na pražské filozofické fakultě Univerzity Karlovy a někdejší redaktor časopisu Výtvarná práce i s celým božským Kájou poslal někam.
I když představitelé oficiální a neoficiální kultury nechodili za minulého režimu po stejných cestách, občas na sebe chtě nechtě narazili. Vy jste Gotta osobně znal?
S Karlem Gottem jsem se potkal někdy na sklonku roku 1967. Představil nás na Národní třídě za chůze Eugen Fiala, umělecký vedoucí a manažer kapely The Primitives Group. S tou jsem tehdy začal spolupracovat – byla takovým předchůdcem Plastiků. Prohodili jsme tehdy snad dvě zdvořilostní věty, takže nemůžu říct, že bych pana Karla Gotta znal osobně. Jednou jsme se pak ještě setkali; a to byla moje hanba. Měl nějaké soukromé vystoupení a já jsem tam přišel se Zdeňkem Zaoralem, který režíroval první film o narkomanech – Pavučina (a byl manželem Evy Zaoralové, která dnes spolu s Jiřím Bartoškou stojí ve vedení karlovarského filmového festivalu; pozn. K. K.). Ten už je taky na pravdě Boží. Já byl tehdy lehce nebo více přiožralej a blbnul jsem tam. Gott byl na mě právem naštvanej. Snad se na to už nepamatuje.
Přední postavy undergroundu Ivan Magor Jirous a František Stárek jdou do hospody, 80.léta
Foto: Archív bezpečnostních složek
Vám na jeho názoru na vás záleží?
To zase ne. Ale chtěl bych říct, že ... Nechci použít formulaci, že si Karla Gotta vážím, ale absolutně ho respektuju, protože je to profesionál a velmi dobrý zpěvák, i když to není moje krevní skupina. Ale mám od něho některé písně rád, třeba Oči sněhem zaváté, a naprosto nechápu, proč na něj nevraží lidi z mých kruhů. Dobře, Gott nepodepsal Chartu, Marta Kubišová jo. No a co? Každej nemusí bejt statečnej. Vůbec se mi nelíbilo, co napsal nedávno Honza Rejžek v Lidových novinách, když vzpomínal na petici Několik vět. Gott ji odmítl podepsat a Zagorová podepsala – ale odsuzovat za to někoho? Vždyť my jsme jako chartisti a disidenti nikdy nevyžadovali od ostatních, aby dělali co my! Když se rozhodnu, že budu proti režimu bojovat, tak jsem kaskadér – a nikdo nemá právo nutit zbytek národa, aby byli všichni kaskadéři. Nikdo nemá právo kritizovat Gotta za to, že nebyl současně politik nebo kaskadér. Nic proti němu nemám.
Přední postavy české pop music Karel Svoboda, Karel Gott a Ladislav Štaidl jdou do baru, 90. léta
Foto: Isifa.com
A proti jeho zpěvu?
To už vůbec ne. On byl a je vynikající zpěvák, udělal hodně dobrých písní pro národ – ostatně na národ já seru. Víte, kdy jsem definitivně odepsal český národ? Když bratři Nedvědi naplnili Strahov.
Kdyby měla ty sedmdesátiny Helena Vondráčková, říkal byste o ní taky tak krásné věci jako o Gottovi?
Neříkal, protože Helenka Vondráčková neumí zpívat. Řeknu vám příhodu. Seděl jsem na Mírově za Plastiky a v televizi zpívala nějaká – řekněme čtyři tečky. Já povídám muklovi poblíž: „Co to je?“ On myslel, že si dělám legraci, a povídá: „To je Vondráčková, vole.“ A pak jsem napsal mé manželce Julianě: „Tak já sedím za údajný výtržnictví a hnusný texty Plastiků, a ještě se musím dívat na tohle?“ Abych ale Vondráčkové nekřivdil – myslím, že horší už je jenom Iveta Bartošová. Zřejmě v tom článku nebudete moci používat expresívní výrazy, ale snad si můžu dovolit pro váš list říct aspoň to, že Michal David je proti Gottovi úplný hovno. Gott prostě zpívá dobře, i když to není můj oblíbenej styl. Nevlastním žádnou jeho desku, rádio ani televizi neposlouchám, ale vzpomněl bych si nepochybně tak na deset jeho písní, který mám docela rád.
Jeden by čekal, že se budete nad mainstreamem ošklíbat jako nad celkem.
Vůbec ne. Ovšemže je to, jak se tomu blbě říká, střední proud. Je to hudba pro lidi. Karel Gott naplní stadión, Plastic People ho nenaplní. Samozřejmě jsem svázaný s Plastikama, ale to je hudba pro úzkou skupinu lidí. Proč bych měl odsuzovat Gotta za to, že má spoustu příznivců? To bych měl podobně nízkou motivaci jako Hutka, kterej pořád ostouzí Nohavicu. Nechme stranou to, že byl Nohavica práskač. Hutka chtěl bejt vždycky bardem, ale tím se nikdy nestal – bardem byl Karel Kryl. Hutka dneska závidí Nohavicovi, že naplňuje stadióny. Mně je to jedno, já mám od Nohavici rád dvě písničky, ale tohle je od Hutky čistá závist. Ať maká tak, jak makal Gott! Vzpomínám si na jeden krásnej výrok Waldemara Matušky blahé paměti. Povídal kdysi dávno, v šedesátých letech: Gott maká jako blbec, snaží se jak blázen a je jednička. Já na to kašlu, jsem línej a jsem dvojka. A mně to stačí.
IVAN MAGOR JIROUS: Nikdo nemá právo Gotta kritizovat
Zatímco za normalizace čtyřiatřicetinásobný Zlatý slavík Karel Gott zpíval, jeho spolubojovník na opačné straně kulturní fronty Ivan Martin Jirous bručel. ODSEDĚL SI VÍC NEŽ OSM LET, a přesto dnes na adresu vavříny věnčeného Gotta nevykřikuje nic o režimních pseudoumělcích, kteří šli komančům na ruku. Naopak. „Je to profesionál a velmi dobrý zpěvák,“ říká Magor Jirous bez zášti.
Velký český básník a jeho inspirace
Foto: David Kraus
Je umělec – a umělec. Někdo může ve svém oboru čnět vysoko nad jiné, a přesto se bez pozornosti širšího publika i kritiků bude navždy pohybovat „mezi tichem a šílenstvím“, jak zní úryvek básně Jirousova souputníka, básníka a zpěváka undergroundové kapely DG 307 Pavla Zajíčka. Jiný naopak bude přes banalitu svého díla díky lásce mas stále mlád, ať je jaký je, bude mít rozprávkový dom i zlatej důl a zvonky štěstí mu budou znít po celou kariéru, i když nedělá věci o mnoho lepší než jiní. Jen líbivější.
Zlatý slavík slaví možná právě teď narozeniny ve své opulentní vile na pražské Bertramce, v navoněné společnosti hezounkých, čisťounkých dcerušek Charlotty a Nelly, vedle krásné manželky, obklopen luxusem. Umolousaný Jirous mezitím, obklíčen umělohmotným rostlinstvem, dřepí v restauraci Oáza v hlučných a špinavých útrobách smíchovského nádraží, inovativně kombinuje pivo s tequilou a přes zřejmý vliv těchto nápojů po půlhodině vyhrává šachovou partii. Včerejší Reflex už má dávno přečtený, křížovku vyluštěnou. O svém vztahu k legendě českého popu slíbila legenda undergroundu napsat článek, ale vykašlala se na to. Místo omluvy mi básník přes kouřovou clonu lakonicky povídá: „Neměl jsem čas.“ A po chvíli praví: „Jak říkal můj táta: Kibic, drž hubu a netázán nepronášej úsudek.“ Požádám tedy o úsudek jeho. A prozřetelně se nezeptám na názor výtvarného kritika Jirouse na Gottovy obrazy. Nebudu riskovat, že by mě absolvent dějin umění na pražské filozofické fakultě Univerzity Karlovy a někdejší redaktor časopisu Výtvarná práce i s celým božským Kájou poslal někam.
I když představitelé oficiální a neoficiální kultury nechodili za minulého režimu po stejných cestách, občas na sebe chtě nechtě narazili. Vy jste Gotta osobně znal?
S Karlem Gottem jsem se potkal někdy na sklonku roku 1967. Představil nás na Národní třídě za chůze Eugen Fiala, umělecký vedoucí a manažer kapely The Primitives Group. S tou jsem tehdy začal spolupracovat – byla takovým předchůdcem Plastiků. Prohodili jsme tehdy snad dvě zdvořilostní věty, takže nemůžu říct, že bych pana Karla Gotta znal osobně. Jednou jsme se pak ještě setkali; a to byla moje hanba. Měl nějaké soukromé vystoupení a já jsem tam přišel se Zdeňkem Zaoralem, který režíroval první film o narkomanech – Pavučina (a byl manželem Evy Zaoralové, která dnes spolu s Jiřím Bartoškou stojí ve vedení karlovarského filmového festivalu; pozn. K. K.). Ten už je taky na pravdě Boží. Já byl tehdy lehce nebo více přiožralej a blbnul jsem tam. Gott byl na mě právem naštvanej. Snad se na to už nepamatuje.
Přední postavy undergroundu Ivan Magor Jirous a František Stárek jdou do hospody, 80.léta
Foto: Archív bezpečnostních složek
Vám na jeho názoru na vás záleží?
To zase ne. Ale chtěl bych říct, že ... Nechci použít formulaci, že si Karla Gotta vážím, ale absolutně ho respektuju, protože je to profesionál a velmi dobrý zpěvák, i když to není moje krevní skupina. Ale mám od něho některé písně rád, třeba Oči sněhem zaváté, a naprosto nechápu, proč na něj nevraží lidi z mých kruhů. Dobře, Gott nepodepsal Chartu, Marta Kubišová jo. No a co? Každej nemusí bejt statečnej. Vůbec se mi nelíbilo, co napsal nedávno Honza Rejžek v Lidových novinách, když vzpomínal na petici Několik vět. Gott ji odmítl podepsat a Zagorová podepsala – ale odsuzovat za to někoho? Vždyť my jsme jako chartisti a disidenti nikdy nevyžadovali od ostatních, aby dělali co my! Když se rozhodnu, že budu proti režimu bojovat, tak jsem kaskadér – a nikdo nemá právo nutit zbytek národa, aby byli všichni kaskadéři. Nikdo nemá právo kritizovat Gotta za to, že nebyl současně politik nebo kaskadér. Nic proti němu nemám.
Přední postavy české pop music Karel Svoboda, Karel Gott a Ladislav Štaidl jdou do baru, 90. léta
Foto: Isifa.com
A proti jeho zpěvu?
To už vůbec ne. On byl a je vynikající zpěvák, udělal hodně dobrých písní pro národ – ostatně na národ já seru. Víte, kdy jsem definitivně odepsal český národ? Když bratři Nedvědi naplnili Strahov.
Kdyby měla ty sedmdesátiny Helena Vondráčková, říkal byste o ní taky tak krásné věci jako o Gottovi?
Neříkal, protože Helenka Vondráčková neumí zpívat. Řeknu vám příhodu. Seděl jsem na Mírově za Plastiky a v televizi zpívala nějaká – řekněme čtyři tečky. Já povídám muklovi poblíž: „Co to je?“ On myslel, že si dělám legraci, a povídá: „To je Vondráčková, vole.“ A pak jsem napsal mé manželce Julianě: „Tak já sedím za údajný výtržnictví a hnusný texty Plastiků, a ještě se musím dívat na tohle?“ Abych ale Vondráčkové nekřivdil – myslím, že horší už je jenom Iveta Bartošová. Zřejmě v tom článku nebudete moci používat expresívní výrazy, ale snad si můžu dovolit pro váš list říct aspoň to, že Michal David je proti Gottovi úplný hovno. Gott prostě zpívá dobře, i když to není můj oblíbenej styl. Nevlastním žádnou jeho desku, rádio ani televizi neposlouchám, ale vzpomněl bych si nepochybně tak na deset jeho písní, který mám docela rád.
Jeden by čekal, že se budete nad mainstreamem ošklíbat jako nad celkem.
Vůbec ne. Ovšemže je to, jak se tomu blbě říká, střední proud. Je to hudba pro lidi. Karel Gott naplní stadión, Plastic People ho nenaplní. Samozřejmě jsem svázaný s Plastikama, ale to je hudba pro úzkou skupinu lidí. Proč bych měl odsuzovat Gotta za to, že má spoustu příznivců? To bych měl podobně nízkou motivaci jako Hutka, kterej pořád ostouzí Nohavicu. Nechme stranou to, že byl Nohavica práskač. Hutka chtěl bejt vždycky bardem, ale tím se nikdy nestal – bardem byl Karel Kryl. Hutka dneska závidí Nohavicovi, že naplňuje stadióny. Mně je to jedno, já mám od Nohavici rád dvě písničky, ale tohle je od Hutky čistá závist. Ať maká tak, jak makal Gott! Vzpomínám si na jeden krásnej výrok Waldemara Matušky blahé paměti. Povídal kdysi dávno, v šedesátých letech: Gott maká jako blbec, snaží se jak blázen a je jednička. Já na to kašlu, jsem línej a jsem dvojka. A mně to stačí.
- Zappadaddy
- Příspěvky: 1634
- Registrován: 17 dub 2008 16:16
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karel Gott_70.
Jak říkám, je to poučná diskuze pro všechny.Pokud člověk není zatvrzelý a přehnaně egoistický tak může zjistit,že ne vše je takové ....Tím nechci všechny moje příspěvky zavrhnout,ale v případě sympatického profíka Kaji Gotta uděláme vyjímku?Toto téma není fakt jednoduché.Můj závěr, nechme Karla Gotta na pokoji.Jestli je nějaké peklo a nebe,tak at rozhodnou kam patří.
A pak,že nejsem objektivní.
A pak,že nejsem objektivní.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti