Digitalizace LP
Re: Digitalizace LP
Ta píšťalka na psa na Sgt.Pepper není ultrazvuková, ale má kmitočet 15100 Hz. Protože je na konci strany, má tam gramodeska s tímto kmitočtem už velké problémy. Ten zvuk je tam zaznamenán s velmi nízkou úrovní - v levém kanále má -25 až -30 dB a v pravém je ještě slabší (-30 až -35 dB) (Ortofon 2M Black). Levý kanál už je na hranici možností konce strany vinylové desky o rychlosti 33,3 ot/min a běžných hrotů. CD může mít kdekoli kmitočet i vyšší a v plné síle (0 dB), čili 20×vyšší úroveň.
Jen pro zajímavost, co uváděla firma Warner Bros na CD Fireball v roce 1990:
The music on this CD was originally recorded on analog equipment, prior to modern noise reduction techniques. This CD preserves, as closely as possible, the sound of original recording, but its high resolution also reveals limitations in the master tape, including noise and other distortions.,
čili
Hudba na tomto CD byla původně zaznamenána na analogovém zařízení ještě před zavedením moderních technik redukce šumu. Toto CD zachovává co nejpřesněji zvuk původního záznamu, ale jeho vysoké rozlišení také odhaluje omezení master pásku včetně šumu a dalších zkreslení.
Jen pro zajímavost, co uváděla firma Warner Bros na CD Fireball v roce 1990:
The music on this CD was originally recorded on analog equipment, prior to modern noise reduction techniques. This CD preserves, as closely as possible, the sound of original recording, but its high resolution also reveals limitations in the master tape, including noise and other distortions.,
čili
Hudba na tomto CD byla původně zaznamenána na analogovém zařízení ještě před zavedením moderních technik redukce šumu. Toto CD zachovává co nejpřesněji zvuk původního záznamu, ale jeho vysoké rozlišení také odhaluje omezení master pásku včetně šumu a dalších zkreslení.
Re: Digitalizace LP
Trohu opozdene, ale preci 

K tomu asi jen moje mensi osobni CV
Gramo jsme doma meli od roku 89, v roce 94 prvni cd prehravac. Bylo mi 11 let kdyz jsem si pustil prvni CD a ten prvni dojem pamatuju dodnes. Bylo to umele a mrtve. Nicmene se to tak nejak pouzivalo dale a gramofon zapadl nekde ve skrini prachem. Kdyz mi bylo 23, tak jsem ho vyhrabal a z nostalgie pustil. Docela low end tesla s integrovanym zesilovacem na homemade bednach s papirovymi reproduktory. A tento "srac" me dokopal k tomu, ze jsem si pred 8 lety koupil novou gramosestavu. Ta stara hujda proste hrala lip, nez co jsem kdy do te doby za ty leta slysel. Z te reprodukce sel proste zivot a radost. A to je asi ta odpoved, proc to tolik lidi vyhledava 

Pokud to bude opravdu naprosto stejny master uz original v hiresu a pro CD kvalitne downsamplovany, prehravany na stejne prehravaci pres stejny D/A prevodnik proste stejne streva az do stejnych repro, tak rozdil nepoznas. Problem je, ze takove media neexistuji. CD jsou v drtive vetsine jinak masterovane nez SACD ci DVD-A nosice, muzou mit a maji jine urovne hlasu/nastroju a to je jedine, co muzete slyset a mozna i slysite. Ale to je vse, nicmene se na tom urcite dobre vydelavaPítrsPraha píše:Neměl bys své poslechové poznatky generalizovat na ostatní lidi. Rozdíl mezi CD a hi-res, byť pořízených ze shodného masteru, je zřetelně slyšet i na aparátu střední třídy (řekněme 100 tis. Kč za řetězec).Tacmud píše:resit CD, SACD, DVD-A atd. je uplne jedno, protoze ten samotny rozdil ve vzorkovani stejne nemate sanci slyset

Ja bych te trochu opravil. Zamenil bych slovo dynamika za dynamicky rozsah. Ten je skutecne na mrtvych formatech lepsi. Je to logicke, protoze deska ma sum a vzdy ho mit bude. Ale v dobe, kdy me to opravdu zajimalo, jsem cetl test, kdy vzali cd prehravac a gramofon, oboji docela kvalitni a vystupni signal misto do zesilovace napojili do pc a zaznamenali. Vzali alba co vysli na CD a na LP. Zjistili, ze CD ma samozrejme lepsi dynamicky rozsah, ale prumerna dynamika za celou skladbu byla lepsi u LP. To je taky jedna z veci, co se mi na deskach libi. Tam ty najezdy nastroju ci hlasu proste jsou opravdu masite a je to slyset. Na CD to bylo vzdy nudne. Samozrejme, viz bod vyse, otazka zni jak rozdilne byly mastery pro CD a LP. Ale bylo to tak u vsech a ja to take slysim. Odstupy a preslechy...to uz je myslim vic vec gramofonu/prenosky nez media. Ale mozna se mylim.PítrsPraha píše:Nikoliv teoretických, ale praktických a slyšitelných (odstupy, přeslechy, dynamika....).Tacmud píše: Deska jako medium asi nema tolik teoretickych parametru
Ale ja nicemu nepodleham. Netvrdim, ze jsem slysel nejlepsi digitalni systemy, ale taky jsem neslysel nejlepsi gramo. Priznam se, ze za poslednich 5 let jsem nemel ani moc cas gramofon poslouchat. Dokonce jsem si uz parkrat rekl, ze bych to mohl i prodat, protoze uz tak neblaznim a nemel jsem tolik casu poslouchat. Vicemene mi bylo lito ze to jen stoji a nehraje. Ale kdyz jsem si to pustil, tak jsem si vzdy rekl, ze to proste prodat nemuzu, protoze az zase ten cas budu mit, budu toho velice litovat. Nic jineho mi tak, jako gramofon, nezahraje (a opet upozornuji, ze netvrdim ze je to vice high-fidelity nez digital, o to tu opravdu nejde)PítrsPraha píše:Neměl bys podléhat mylnému dojmu, že existuje jen to, co jsi zažil.Tacmud píše:Nikdy jsem neslysel hrat digital jako vinyl.
Mozna to, co tu resime je: Co to znamena lepe? 1) Presneji podle meritelnych hodnot, vice se blizici originalu nebo 2) podle toho, jak zni vysledna reprodukce? Ja teda urcite volim variantu no.2. Spis bych se ale zamyslel, jak je mozne, ze tolik lidi dava prednost tedy tomu zhorseni nez tomu teoreticky spravnemu? Jakto, ze ten mechanicky prenos z media, ktere ma vlastnosti teoreticky horsi ve vysledku zni tak, ze ho tolik lidi vyhledava.PítrsPraha píše:To není prostě fakt, ale prostě nesmysl. Samotný záznam zvuku do matrice a následná výroba desek znamená změnu signálu - zhoršení. Další nedokonalost přidá čtení přenoskou, další ne zcela přesná ekvalizace RIAA. Pokud takový výsledek srovnáme s původním digitálním záznamem, bude to hrát jinak, ale nikdy ne lépe.Tacmud píše:A pokud clovek nema na vyber a chce si koupit novodobou desku, stejne to bude hrat jinak...ziveji. To je proste fakt.
K tomu asi jen moje mensi osobni CV


- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Digitalizace LP
Reakce viz výše:Tacmud píše:Pokud to bude opravdu naprosto stejny master uz original v hiresu a pro CD kvalitne downsamplovany, prehravany na stejne prehravaci pres stejny D/A prevodnik proste stejne streva az do stejnych repro, tak rozdil nepoznas.
PítrsPraha píše:Neměl bys své poslechové poznatky generalizovat na ostatní lidi.
Taková média za prvé existují a za druhé pokud by neexistovala (což neplatí), není nic snažšího než si kvalitní downsample vytvořit a na kvalitním řetězci porovnat.Tacmud píše:Problem je, ze takove media neexistuji.
Rozdílné mastery i zpracování zvuku pro CD i LP je vysvětlením velké části zvukového rozdílu mezi LP a CD.Tacmud píše:Samozrejme, viz bod vyse, otazka zni jak rozdilne byly mastery pro CD a LP.
Protože spousta lidí vyhledává líbivý zvuk, ne přesný zvuk.Tacmud píše:Spis bych se ale zamyslel, jak je mozne, ze tolik lidi dava prednost tedy tomu zhorseni nez tomu teoreticky spravnemu?
Re: Digitalizace LP
Vy někdo máte DAT ? dávno mrtvý formát, obchodní propadák...to co DAT umí slušnej deck na kazetu CC audio trochu lepší značky...Tacmud píše:Stale mi unika pointa proc na DAT a ne treba obycejne CD?
Re: Digitalizace LP
generator nahodnych slov?lechos píše: to co DAT umí slušnej deck na kazetu CC audio trochu lepší značky...

Ale nie... mohli by ste to, prosim, napisat s interpunkciou? Uprimne, stratil som sa v tom.
Re: Digitalizace LP
Domnievam sa, že konosuke videl DAT akurát tak v katalógu a preto vyzvracal to, čo vyzvracal.
Inak teda môže súdruh námestník uviesť, ktorý "slušný deck na kazetu CC audio trochu lepšej značky" dokáže 20 - 20.000 Hz +/- 3 dB pri plnom vybudení a s odtupom 90 dB.
Inak teda môže súdruh námestník uviesť, ktorý "slušný deck na kazetu CC audio trochu lepšej značky" dokáže 20 - 20.000 Hz +/- 3 dB pri plnom vybudení a s odtupom 90 dB.
-
- Příspěvky: 468
- Registrován: 27 lis 2013 17:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Digitalizace LP
Lechosi, za tuhle větu by Tě měli ukřižovat !LawIAR píše:lechos píše: to co DAT umí slušnej deck na kazetu CC audio trochu lepší značky...
Re: Digitalizace LP
No, já si za pár drobných pořídil (Marantz PMD560) toto:

Parametry jako DAT, jednoduchá obsluha a žádné problémové médium (ani CD ani kazeta), nahrává to na CF kartu.
4G = 5,5 hodiny v kvalitě DAT.

Parametry jako DAT, jednoduchá obsluha a žádné problémové médium (ani CD ani kazeta), nahrává to na CF kartu.
4G = 5,5 hodiny v kvalitě DAT.
Re: Digitalizace LP
Zjistil jsem, že jsem nenapsal řešení tématu...což nemám rád 
Nakonec jsem v roce 2019 pořídil tohle : https://www.hudebnicentrum.cz/tascam-sd-20m_z26723/
Používám WAV 24/96 a spokojenost. Tady už nerozliším originál/kopie a pro moje účely je to perfektní.
Díky všem, kteří přispěli k tématu:)

Nakonec jsem v roce 2019 pořídil tohle : https://www.hudebnicentrum.cz/tascam-sd-20m_z26723/
Používám WAV 24/96 a spokojenost. Tady už nerozliším originál/kopie a pro moje účely je to perfektní.
Díky všem, kteří přispěli k tématu:)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů