zabiny007 píše:Navíc by mne zajímalo, kolik procent hudby mají "stahovači" legálně zakoupeno a kolik je kradeno. Protože nelegální stažení alba z netu je stejná krádež, jako kdybyste v sámošce vzali pulčák kořalky.
Dejme tomu, že s tebou budu souhlasit Potom mi ale řekni (napiš), kam, komu a kolik mám posílat, když stahuju např zde - http://rutracker.org/forum/viewforum.php?f=1704 (atd.)
Omlouvám se za
zabiny007 píše:nelegální stažení alba z netu je stejná krádež, jako kdybyste v sámošce vzali pulčák kořalky.
To není pravda. Slovní spojení "nelegální stažení alba z netu" je oxymoron. Stahování hudby z netu je v ČR legální. Je potřeba rozlišovat mezi tím, co je přípustné podle zákona a co nám připadá jako správné, morální. Zákon by podle okřídleného rčení měl tvořit základ morálky, nikoliv její definici.
koudy42 píše: Stahuji jen co najdu volně na internetu a to není krádež a morální zásady stažení nemá cenu v době vytunelování OKD, Babišovi řepky ad. miliardových transakcí řešit. Je to druh reklamy autora a s rozšířením internetu se s tímto musí počítat.
Jasně může se zdát, že to nemá smysl řešit ve světě, kde člověk vidí, jak se ve velkém kradou miliardy a nic se neděje. Je to anonymní a "nikoho" to nebolí. Já to však znám z druhé strany, kdy jsem před lety produkoval kapelám jejich desky. To pak docela bolí, když se ti ani nevrátí náklady na natočení a ty zjistíš, že na 1 prodané CD jich je Xnásobek vypálených a stažených... Proto si zásadně všechny nahrávky co chci mít kupuji. A kapely již ve vydávání desek víc jak 10 let nepodporuji...
To je ale jen reakce svobodného trhu na zkostnatělý a dnes už evidentně nevyhovující a nefungující model distribuce přes velké nadnárodní firmy.
Já osobně mnohem radši zaplatím třeba 100 Kč přímo kapele za stažení jejich alba z jejich stránek než 600 Kč za CD z Bontonlandu. Výsledek je, že jsou všichni spokojeni - kapela dostane víc než by byl její podíl z oněch 600 Kč a já zaplatím zlomek ceny.
Nicméně v době kvalitního streamingu dostupného prakticky kdekoliv mi stahování hudby až na výjimky povedených hi-res nahrávek přijde také už jako přežitek.
PítrsPraha píše: Já osobně mnohem radši zaplatím třeba 100 Kč přímo kapele za stažení jejich alba z jejich stránek než 600 Kč za CD z Bontonlandu.
s tím mohu jen souhlasit. To je legální nákup. Stejně také rád kupuji nosiče na koncertech, protože jde maximum na interpreta.
Když vezmu CD, u kterých jsem byl - tak český interpret byl na prodejně za 250-300 Kč. Ke mne a interpretům se z toho dostalo po zaplacení provize prodejce, distributora, DPH, OSA (který se platí hned po vydání CD z celého nákladu) atd zhruba čtvrtina... Když se prodalo stejné CD na koncertě za 200, zůstal nám na rozdělení po odpočtu DPH a OSA víc než dvojnásobek...
Nahrávka kapele slouží k penetraci mezi potenciální fanoušky, stejné to bylo i v období kazet, předtím v období pásků, na tom se nemění zhola nic, jen technická dokonalost záznamu. Výdělky kapele přicházejí když není líná za fanoušky vyrazit, opravdu funguje a čile koncertuje.
považujete za morálne, že interpret poberá tantiemy aj temer 20-30 rokov po nahratí skladby?
Za každé jej odohratie v rádiu / TV ?
Každý iný človek, keď odpracuje prácu, dostane plácu - 1x a dosť.
designer píše:považujete za morálne, že interpret poberá tantiemy aj temer 20-30 rokov po nahratí skladby?
Za každé jej odohratie v rádiu / TV ?
Každý iný človek, keď odpracuje prácu, dostane plácu - 1x a dosť.
designer píše:považujete za morálne, že interpret poberá tantiemy aj temer 20-30 rokov po nahratí skladby?
Za každé jej odohratie v rádiu / TV ?
Každý iný človek, keď odpracuje prácu, dostane plácu - 1x a dosť.
koudy42 píše:Souhlasím, nejraději podpořím interprety naživo na koncertě, pokud je to reálné a jsou dostupní v ČR .
A pak je ještě jedna možnost, jak podporovat interpreta a ne distributory, a to je nákup přímo z interpretova eshopu. Bonusem je většinou podpis na nosiči a někdy i nějaký drobný dárek. Toto je třeba zásilka, která mi dorazila minulý týden
EDIT - sotva jsem odeslal příspěvek, byl u mne pošťák s dnešní zásilkou.. Mohu vám říct, že radosti z rozbalování takového balíčku se máloco vyrovná
Ty, nepříliš...musel jsem vytunit výhybky, vytlumit ozvučnici, z výroby odrbané nemožně, dneska bych zvolil jinou značku ( Jamo, Tannoy, B&W) tenkrát (1993) nybídka mizerná, jo Pioneer vyráběl excelent boxy jako CS-603 ale to je dějepis, no dík na pochvalu.
Naposledy upravil(a) lechos dne 02 kvě 2017 17:05, celkem upraveno 1 x.