pro1OOr

Témata nesouvisející s HiFi, offtopic debaty atd. Ovšem žádné osobní souboje, spory a hádky.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Fidas
Příspěvky: 757
Registrován: 17 dub 2008 16:44
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: pro1OOr

Příspěvek od Fidas »

Myslím, že z útlé zpěvačky to opravdu velikou prsatici neudělá ...
Dnes jsem ve volných chvílích poslouchal a porovnával ... čekám na stojany pod budky, abych je mohl správně umístit.
No hraji si a nezlobím.

BVa
Příspěvky: 2994
Registrován: 11 srp 2008 11:50
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: pro1OOr

Příspěvek od BVa »

Všetky tieto "hrátky s priestorom" sa dajú realizovať s dvomi reproboxami a s vytvorením súčtových a rozdielových L,R signálov na elektrickej strane pred vstupom do konca. Stačí na to pár odporov a OZ. Je to deformácia priestorovej informácie v nahrávke a podobné "zlepšenie", ako ten známy "wide, superwide, superstereo" obvod zo spotrebky. Je to hračka a neškodná zábava, ale nič ako skutočné priblíženie realite ani náhodou.

Uživatelský avatar
korys
Příspěvky: 823
Registrován: 18 dub 2008 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: pro1OOr

Příspěvek od korys »

No, Tys tady se svými odpůrky chyběl. Běž si radši zase pájet a nezlob.

BVa
Příspěvky: 2994
Registrován: 11 srp 2008 11:50
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: pro1OOr

Příspěvek od BVa »

2 korys
Ak je to jediné, čo k tomu vieš povedať, tak ticho seď a šúchaj nohami.. :) S L+R, L-R signálmi a ich kombináciami som sa hral už pred 30 rokmi, "šíboval" som muzikantov po scéne, tiež som tým bol vtedy nadšený, to časom prejde..Dadaft tie súčty a rozdiely pracne vytvára na akustickej strane, na elektrickej to ide neporovnateľne jednoduchšie a lepšie. Je to ako pasívna a aktívna výhybka reproboxu.

tujatuja
Příspěvky: 643
Registrován: 07 črc 2011 22:59
Kontaktovat uživatele:

Re: pro1OOr

Příspěvek od tujatuja »

BVa píše:2 korys
Ak je to jediné, čo k tomu vieš povedať, tak ticho seď a šúchaj nohami.. :) S L+R, L-R signálmi a ich kombináciami som sa hral už pred 30 rokmi, "šíboval" som muzikantov po scéne, tiež som tým bol vtedy nadšený, to časom prejde..Dadaft tie súčty a rozdiely pracne vytvára na akustickej strane, na elektrickej to ide neporovnateľne jednoduchšie a lepšie. Je to ako pasívna a aktívna výhybka reproboxu.
BVa - nesmíš se na koryse zlobit, někdo prostě nesnese racionální vysvětlení ......

BVa
Příspěvky: 2994
Registrován: 11 srp 2008 11:50
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: pro1OOr

Příspěvek od BVa »

Ale ja sa nehnevám, len som mu dal rovnako dobre mienenú radu, ako predtým on mne, to je všetko. :)

bubuxin
Příspěvky: 452
Registrován: 27 čer 2008 23:56
Kontaktovat uživatele:

Re: pro1OOr

Příspěvek od bubuxin »

BVa: Aj ja by som bol zly keby ste mi brali hracku. Chlapci sa chcu hrat v kazdom veku.

Uživatelský avatar
dadaft
Příspěvky: 6845
Registrován: 24 dub 2008 09:50
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: pro1OOr

Příspěvek od dadaft »

BVa píše:Všetky tieto "hrátky s priestorom" sa dajú realizovať s dvomi reproboxami a s vytvorením súčtových a rozdielových L,R signálov na elektrickej strane pred vstupom do konca. Stačí na to pár odporov a OZ. Je to deformácia priestorovej informácie v nahrávke a podobné "zlepšenie", ako ten známy "wide, superwide, superstereo" obvod zo spotrebky. Je to hračka a neškodná zábava, ale nič ako skutočné priblíženie realite ani náhodou.
BVa píše:2 korys
Ak je to jediné, čo k tomu vieš povedať, tak ticho seď a šúchaj nohami.. :) S L+R, L-R signálmi a ich kombináciami som sa hral už pred 30 rokmi, "šíboval" som muzikantov po scéne, tiež som tým bol vtedy nadšený, to časom prejde..Dadaft tie súčty a rozdiely pracne vytvára na akustickej strane, na elektrickej to ide neporovnateľne jednoduchšie a lepšie. Je to ako pasívna a aktívna výhybka reproboxu.
sice nechápu, proč se tady všichni chlubíte, že jste zkysli někde v roce 1975, ale budiž...

vytvoření součtových a rozdílových signálů určitě jde udělat pomocí primitivního elektrického obvodu. no a? součtové a rozdílové signály nejsou problém...... - - - i když je to zbytečné říkat, tak ještě jednou - jde o převod fázových (časových) rozdílů (mezi nekoincidenčními mikrofony) na rozdíly amplitudové (intenzitní) (mezi bednama).
říká se tomu "míchání".
nepotřebuješ jen vytvořit součtové a rozdílové signály - musíš je taky upravit, než je převedeš zase zpět na levý a pravý signál.
a tyhle úpravy už tak jednoduše elektronicky udělat nejdou...

jdou ale vůbec časové rozdíly převést na rozdíly intenzitní???
pokud ano, kde tato přeměna probíhá???

"pred vstupom do konca"??? :shock:
v ekvalizéru?
to asi ne.

co třeba LATERIZACE??? tj. vnímání zvuku na spojnici mezi ušima uvnitř hlavy? - - - je závislá na vzájemných poměrech intenzity a času v obou uších.
když si pustím do sluchátek totožný zvuk tak, že zpoždění levého nebo pravého kanálu není větší než 2ms, o shodné fázi a intenzitě, nastane splynutí v jediný vjem (binaurální fúze), který je umístěn uprostřed hlavy.
při předstihu podnětu v jednom uchu se vjem subjektivně posune k tomuto uchu. posun rovněž nastává k uchu z větší intenzitou vjemu - a může tak kompenzovat vliv časového předstihu podnětu v druhém uchu.
jinými slovy - když mírně zpozdím ve sluchátkách pravý kanál, zvuk se posune doleva. když pak ovšem zpožděný pravý kanál lehce zesílím, zase se vše vycentruje.
neboli - funguje to.

a teď zkusme něco jiného - vezměme záznam mluveného slova a záznam nějakého hluku. smíchejme je tak, že mluvenému slovu nebude moc rozumět a pustme si to do levého sluchátka. všechno jde zleva a ničemu není rozumět....
nepomůže ani, když si tento smíchaný signál pustíme do obou uší. sice už to neslyšíme tak nepřirozeně v jednom uchu, ale uprostřed hlavy, jenže rozumět stejně pořád není nic.
co se ovšem stane, když si do levého ucha pustíme smíšený signál (řeč + hluk) a do pravého pouze ten hluk? stane se zázrak, zatímco hluk se oddělil a přesunul doprostřed hlavy, řeč jde stále zleva a výborně rozumíme každému slovu!!! maskovací práh je snížen až o 15dB. :o

jenže u beden je to jiné - každým uchem slyšíme obě................................................
(to je ale pech co BVa. tady nepomůže ani "šibování muzikantov")
........................................ ale je to skutečně bez šance?

a tady se snad vraťme k "pseudoprostoru" ------------- opravdu je to, co slyším, když strčím bedny do rohu a sám si sednu na druhou stranu (tudíž tak 75% toho, co slyším, je zvuk odražený od stěn místnosti), ten pravý, nezkreslený, nedeformovaný prostor nahrávky?????????????
+ připočtěme k tomu pro úplnost, že zatímco na výškách slyšíme pravým uchem jen pravou bednu, kdežto na basech slyšíme pravým uchem zaručeně obě........
+ první odrazy
+ dozvuk
+ stojaté vlnění............... - áááááááááááách, to sladké přiblížení se realitě, ta nezkeslená informace o prostoru nahrávky, ten božský zážitek................ :lol:

*************************
Fidas píše:.. čekám na stojany pod budky, abych je mohl správně umístit.
Fidas píše:Pravdou ale je, že se to příjemně poslouchá ...
hrát ti to asi bude zatím hrozně, nicméně s tím "příjemným posloucháním" máš pravdu - audiofilská nervóza nenávratně mizí, i ten nejlepší kabel je stejný jako dva zkroucené dráty......................
......................... a namísto zvuku přichází Hudba..............
*hura*

BVa
Příspěvky: 2994
Registrován: 11 srp 2008 11:50
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: pro1OOr

Příspěvek od BVa »

sice nechápu, proč se tady všichni chlubíte, že jste zkysli někde v roce 1975, ale budiž..
Tam si "skysol asi ty.. Stačí si uvedomiť, že na vstupe do "čarovania" je dvojkanálová informácia, kde sú pevne dané všetky časové, fázové amplitúdové a iné informácie. Súčtami ,rozdielmi, kmitočtovo závislými fázovými posuvmi (je jedno, či fázovacím obvodom, digitálnym alebo analógovým oneskorením, na elektrickej strane alebo ďaľšími reproboxami a ich posúvaním) a ich kombináciami vytvoríš novú, v pôvodnej nahrávke neexistujúcu a "vymyslenú" informáciu. Ak to vnímaš ako prínos, OK, je to tvoja vec. A odrazy a iné nedostaky miestnosti pridanými boxami neodstrániš, len maskuješ vymyslenou informáciou, čo je ešte horšie.

BVa
Příspěvky: 2994
Registrován: 11 srp 2008 11:50
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: pro1OOr

Příspěvek od BVa »

.

Uživatelský avatar
korys
Příspěvky: 823
Registrován: 18 dub 2008 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: pro1OOr

Příspěvek od korys »

BVa
Pokud nepochopíš dokonale zadání, nemůžeš úspěšně problém řešit ani se k řešení blížit.
Tvé vysvětlení by šlo teoreticky přijmout pouze za předpokladu, že jak převod akusticko-elektrický(záznam), tak elektricko-akustický(reprodukce) by byl proveden zařízením o identických vlastnostech. To ale v praxi neexistuje.
Přes řeku do stínu stromů.

Uživatelský avatar
korys
Příspěvky: 823
Registrován: 18 dub 2008 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: pro1OOr

Příspěvek od korys »

Klasická reprobedna ma v opačné funkci velmi velmi nedokonalé vlastnosti oproti schopnostem záznamového mikrofonu ve snímání prostorových informací ve zvuku. Jak tedy zdokonalit onen nedostatek ve vyzařovací charakteristice reproduktorů?
Pozn: nebavíme se o uměle namíchaných nahrávkách ve studiu na x mikrofonů, tam je to méně podstatné.
Přes řeku do stínu stromů.

BVa
Příspěvky: 2994
Registrován: 11 srp 2008 11:50
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: pro1OOr

Příspěvek od BVa »

Pokiaľ si neuvedomíš, že vlastne nevieš, čo je referencia, tak je to len úprava podľa vlastného "vkusu".
Klasická reprobedna ma v opačné funkci velmi velmi nedokonalé vlastnosti oproti schopnostem záznamového mikrofonu ve snímání prostorových informací ve zvuku. Jak tedy zdokonalit onen nedostatek ve vyzařovací charakteristice reproduktorů?
Určite nie pridaním ďaľších nedokonalých boxov a kombináciou ich signálov, ale úpravou vlastností tých existujúcich "čo najbližšie k dokonalosti", buď na akustickej strane, čo najrovnejšia kmitočtová a fázová charakteristika (drahé, pracné..) alebo nejakou konvolúciou na "elektrickej" strane pri prehrávaní, na slovanete je o tom momentálne zaujímavá debata (Audiolense, rephase a podobné hračky).

Uživatelský avatar
korys
Příspěvky: 823
Registrován: 18 dub 2008 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: pro1OOr

Příspěvek od korys »

BVa píše:
Určite nie pridaním ďaľších nedokonalých boxov a kombináciou ich signálov, ale úpravou vlastností tých existujúcich "čo najbližšie k dokonalosti", buď na akustickej strane, čo najrovnejšia kmitočtová a fázová charakteristika (drahé, pracné..) alebo nejakou konvolúciou na "elektrickej" strane pri prehrávaní, na slovanete je o tom momentálne zaujímavá debata (Audiolense, rephase a podobné hračky).
Zde je potvrzeno, že trpíš vůči dadaftovi předsudkem. Neb nejsi v rozporu, že je nutno zlepšovat vlastnosti stávajícího dvoukanálového stereosystému na akustické bázi(zdokonalování reprobedny) a já také netvrdím, že to může být levné. Dadaft také nepracuje na vyvíjení vícekanálu a je dalek toho sklouznout k použití elektronických efektů ve smyslu přidáním vymyšlených informací.

Pokud předhazuješ Dadaftovi použití dalších boxů jsi v omylu. Toto období je už dávno pryč a bylo pouze v pracovní verzi pro lepší manipulaci při zkouškách. Pokud vím, finále směřuje k jedné reprobedně na kanál pouze s jinou vyzařovací charakteristikou, ale víc nemohu sloužit, neb to není moje šou a jak budou a jaké reproduktory konkrétně zapojeny je jeho věc.
V každém případě na tom není nic perpetum mobile, když reálně existují 2,3,4 i více pásmové reprobedny s dělenými skříněmi, kde existují výhybky s pásmovými propustěmi, které také dělí jeden signál na více rozdílných, takže např. při použití třeba 3pásmových beden máš 3 levé a 3 pravé dílčí signály, tzn.dohromady 6 rozdílných signálů na L+R stereo...to je docela dost, nee, a kupodivu se to dá poslouchat jako stereo.
Samozřejmě pokud by existoval ideální reproduktor se všesměrovou a frekvenční charakteristikou byla by ideální bedna jednopásmová otevřená.
Přes řeku do stínu stromů.

Uživatelský avatar
korys
Příspěvky: 823
Registrován: 18 dub 2008 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: pro1OOr

Příspěvek od korys »

BVa píše:Pokiaľ si neuvedomíš, že vlastne nevieš, čo je referencia, tak je to len úprava podľa vlastného "vkusu".
Reference je v tomto teoretickém případě vždy jen jedna, a to poslech právě zaznamenávané živé hudby v konkrétním prostoru.

Pokud jde o referenci v poslechu reprodukované hudby, jedná se vždy o osobní zkušenost daného jedince s čím se měl možnost v životě setkat. Díky svým skvělým přátelům jsem na tom se zkušenostma z poslechu poměrně dobře. :)
Přes řeku do stínu stromů.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti