pro1OOr
Re: pro1OOr
Myslím, že z útlé zpěvačky to opravdu velikou prsatici neudělá ...
Dnes jsem ve volných chvílích poslouchal a porovnával ... čekám na stojany pod budky, abych je mohl správně umístit.
No hraji si a nezlobím.
Dnes jsem ve volných chvílích poslouchal a porovnával ... čekám na stojany pod budky, abych je mohl správně umístit.
No hraji si a nezlobím.
Re: pro1OOr
Všetky tieto "hrátky s priestorom" sa dajú realizovať s dvomi reproboxami a s vytvorením súčtových a rozdielových L,R signálov na elektrickej strane pred vstupom do konca. Stačí na to pár odporov a OZ. Je to deformácia priestorovej informácie v nahrávke a podobné "zlepšenie", ako ten známy "wide, superwide, superstereo" obvod zo spotrebky. Je to hračka a neškodná zábava, ale nič ako skutočné priblíženie realite ani náhodou.
Re: pro1OOr
No, Tys tady se svými odpůrky chyběl. Běž si radši zase pájet a nezlob.
Re: pro1OOr
2 korys
Ak je to jediné, čo k tomu vieš povedať, tak ticho seď a šúchaj nohami..
S L+R, L-R signálmi a ich kombináciami som sa hral už pred 30 rokmi, "šíboval" som muzikantov po scéne, tiež som tým bol vtedy nadšený, to časom prejde..Dadaft tie súčty a rozdiely pracne vytvára na akustickej strane, na elektrickej to ide neporovnateľne jednoduchšie a lepšie. Je to ako pasívna a aktívna výhybka reproboxu.
Ak je to jediné, čo k tomu vieš povedať, tak ticho seď a šúchaj nohami..

Re: pro1OOr
BVa - nesmíš se na koryse zlobit, někdo prostě nesnese racionální vysvětlení ......BVa píše:2 korys
Ak je to jediné, čo k tomu vieš povedať, tak ticho seď a šúchaj nohami..S L+R, L-R signálmi a ich kombináciami som sa hral už pred 30 rokmi, "šíboval" som muzikantov po scéne, tiež som tým bol vtedy nadšený, to časom prejde..Dadaft tie súčty a rozdiely pracne vytvára na akustickej strane, na elektrickej to ide neporovnateľne jednoduchšie a lepšie. Je to ako pasívna a aktívna výhybka reproboxu.
Re: pro1OOr
Ale ja sa nehnevám, len som mu dal rovnako dobre mienenú radu, ako predtým on mne, to je všetko. 

Re: pro1OOr
BVa: Aj ja by som bol zly keby ste mi brali hracku. Chlapci sa chcu hrat v kazdom veku.
Re: pro1OOr
BVa píše:Všetky tieto "hrátky s priestorom" sa dajú realizovať s dvomi reproboxami a s vytvorením súčtových a rozdielových L,R signálov na elektrickej strane pred vstupom do konca. Stačí na to pár odporov a OZ. Je to deformácia priestorovej informácie v nahrávke a podobné "zlepšenie", ako ten známy "wide, superwide, superstereo" obvod zo spotrebky. Je to hračka a neškodná zábava, ale nič ako skutočné priblíženie realite ani náhodou.
sice nechápu, proč se tady všichni chlubíte, že jste zkysli někde v roce 1975, ale budiž...BVa píše:2 korys
Ak je to jediné, čo k tomu vieš povedať, tak ticho seď a šúchaj nohami..S L+R, L-R signálmi a ich kombináciami som sa hral už pred 30 rokmi, "šíboval" som muzikantov po scéne, tiež som tým bol vtedy nadšený, to časom prejde..Dadaft tie súčty a rozdiely pracne vytvára na akustickej strane, na elektrickej to ide neporovnateľne jednoduchšie a lepšie. Je to ako pasívna a aktívna výhybka reproboxu.
vytvoření součtových a rozdílových signálů určitě jde udělat pomocí primitivního elektrického obvodu. no a? součtové a rozdílové signály nejsou problém...... - - - i když je to zbytečné říkat, tak ještě jednou - jde o převod fázových (časových) rozdílů (mezi nekoincidenčními mikrofony) na rozdíly amplitudové (intenzitní) (mezi bednama).
říká se tomu "míchání".
nepotřebuješ jen vytvořit součtové a rozdílové signály - musíš je taky upravit, než je převedeš zase zpět na levý a pravý signál.
a tyhle úpravy už tak jednoduše elektronicky udělat nejdou...
jdou ale vůbec časové rozdíly převést na rozdíly intenzitní???
pokud ano, kde tato přeměna probíhá???
"pred vstupom do konca"???

v ekvalizéru?
to asi ne.
co třeba LATERIZACE??? tj. vnímání zvuku na spojnici mezi ušima uvnitř hlavy? - - - je závislá na vzájemných poměrech intenzity a času v obou uších.
když si pustím do sluchátek totožný zvuk tak, že zpoždění levého nebo pravého kanálu není větší než 2ms, o shodné fázi a intenzitě, nastane splynutí v jediný vjem (binaurální fúze), který je umístěn uprostřed hlavy.
při předstihu podnětu v jednom uchu se vjem subjektivně posune k tomuto uchu. posun rovněž nastává k uchu z větší intenzitou vjemu - a může tak kompenzovat vliv časového předstihu podnětu v druhém uchu.
jinými slovy - když mírně zpozdím ve sluchátkách pravý kanál, zvuk se posune doleva. když pak ovšem zpožděný pravý kanál lehce zesílím, zase se vše vycentruje.
neboli - funguje to.
a teď zkusme něco jiného - vezměme záznam mluveného slova a záznam nějakého hluku. smíchejme je tak, že mluvenému slovu nebude moc rozumět a pustme si to do levého sluchátka. všechno jde zleva a ničemu není rozumět....
nepomůže ani, když si tento smíchaný signál pustíme do obou uší. sice už to neslyšíme tak nepřirozeně v jednom uchu, ale uprostřed hlavy, jenže rozumět stejně pořád není nic.
co se ovšem stane, když si do levého ucha pustíme smíšený signál (řeč + hluk) a do pravého pouze ten hluk? stane se zázrak, zatímco hluk se oddělil a přesunul doprostřed hlavy, řeč jde stále zleva a výborně rozumíme každému slovu!!! maskovací práh je snížen až o 15dB.

jenže u beden je to jiné - každým uchem slyšíme obě................................................
(to je ale pech co BVa. tady nepomůže ani "šibování muzikantov")
........................................ ale je to skutečně bez šance?
a tady se snad vraťme k "pseudoprostoru" ------------- opravdu je to, co slyším, když strčím bedny do rohu a sám si sednu na druhou stranu (tudíž tak 75% toho, co slyším, je zvuk odražený od stěn místnosti), ten pravý, nezkreslený, nedeformovaný prostor nahrávky?????????????
+ připočtěme k tomu pro úplnost, že zatímco na výškách slyšíme pravým uchem jen pravou bednu, kdežto na basech slyšíme pravým uchem zaručeně obě........
+ první odrazy
+ dozvuk
+ stojaté vlnění............... - áááááááááááách, to sladké přiblížení se realitě, ta nezkeslená informace o prostoru nahrávky, ten božský zážitek................

*************************
Fidas píše:.. čekám na stojany pod budky, abych je mohl správně umístit.
hrát ti to asi bude zatím hrozně, nicméně s tím "příjemným posloucháním" máš pravdu - audiofilská nervóza nenávratně mizí, i ten nejlepší kabel je stejný jako dva zkroucené dráty......................Fidas píše:Pravdou ale je, že se to příjemně poslouchá ...
......................... a namísto zvuku přichází Hudba..............

Re: pro1OOr
Tam si "skysol asi ty.. Stačí si uvedomiť, že na vstupe do "čarovania" je dvojkanálová informácia, kde sú pevne dané všetky časové, fázové amplitúdové a iné informácie. Súčtami ,rozdielmi, kmitočtovo závislými fázovými posuvmi (je jedno, či fázovacím obvodom, digitálnym alebo analógovým oneskorením, na elektrickej strane alebo ďaľšími reproboxami a ich posúvaním) a ich kombináciami vytvoríš novú, v pôvodnej nahrávke neexistujúcu a "vymyslenú" informáciu. Ak to vnímaš ako prínos, OK, je to tvoja vec. A odrazy a iné nedostaky miestnosti pridanými boxami neodstrániš, len maskuješ vymyslenou informáciou, čo je ešte horšie.sice nechápu, proč se tady všichni chlubíte, že jste zkysli někde v roce 1975, ale budiž..
Re: pro1OOr
BVa
Pokud nepochopíš dokonale zadání, nemůžeš úspěšně problém řešit ani se k řešení blížit.
Tvé vysvětlení by šlo teoreticky přijmout pouze za předpokladu, že jak převod akusticko-elektrický(záznam), tak elektricko-akustický(reprodukce) by byl proveden zařízením o identických vlastnostech. To ale v praxi neexistuje.
Pokud nepochopíš dokonale zadání, nemůžeš úspěšně problém řešit ani se k řešení blížit.
Tvé vysvětlení by šlo teoreticky přijmout pouze za předpokladu, že jak převod akusticko-elektrický(záznam), tak elektricko-akustický(reprodukce) by byl proveden zařízením o identických vlastnostech. To ale v praxi neexistuje.
Přes řeku do stínu stromů.
Re: pro1OOr
Klasická reprobedna ma v opačné funkci velmi velmi nedokonalé vlastnosti oproti schopnostem záznamového mikrofonu ve snímání prostorových informací ve zvuku. Jak tedy zdokonalit onen nedostatek ve vyzařovací charakteristice reproduktorů?
Pozn: nebavíme se o uměle namíchaných nahrávkách ve studiu na x mikrofonů, tam je to méně podstatné.
Pozn: nebavíme se o uměle namíchaných nahrávkách ve studiu na x mikrofonů, tam je to méně podstatné.
Přes řeku do stínu stromů.
Re: pro1OOr
Pokiaľ si neuvedomíš, že vlastne nevieš, čo je referencia, tak je to len úprava podľa vlastného "vkusu".
Určite nie pridaním ďaľších nedokonalých boxov a kombináciou ich signálov, ale úpravou vlastností tých existujúcich "čo najbližšie k dokonalosti", buď na akustickej strane, čo najrovnejšia kmitočtová a fázová charakteristika (drahé, pracné..) alebo nejakou konvolúciou na "elektrickej" strane pri prehrávaní, na slovanete je o tom momentálne zaujímavá debata (Audiolense, rephase a podobné hračky).Klasická reprobedna ma v opačné funkci velmi velmi nedokonalé vlastnosti oproti schopnostem záznamového mikrofonu ve snímání prostorových informací ve zvuku. Jak tedy zdokonalit onen nedostatek ve vyzařovací charakteristice reproduktorů?
Re: pro1OOr
Zde je potvrzeno, že trpíš vůči dadaftovi předsudkem. Neb nejsi v rozporu, že je nutno zlepšovat vlastnosti stávajícího dvoukanálového stereosystému na akustické bázi(zdokonalování reprobedny) a já také netvrdím, že to může být levné. Dadaft také nepracuje na vyvíjení vícekanálu a je dalek toho sklouznout k použití elektronických efektů ve smyslu přidáním vymyšlených informací.BVa píše:
Určite nie pridaním ďaľších nedokonalých boxov a kombináciou ich signálov, ale úpravou vlastností tých existujúcich "čo najbližšie k dokonalosti", buď na akustickej strane, čo najrovnejšia kmitočtová a fázová charakteristika (drahé, pracné..) alebo nejakou konvolúciou na "elektrickej" strane pri prehrávaní, na slovanete je o tom momentálne zaujímavá debata (Audiolense, rephase a podobné hračky).
Pokud předhazuješ Dadaftovi použití dalších boxů jsi v omylu. Toto období je už dávno pryč a bylo pouze v pracovní verzi pro lepší manipulaci při zkouškách. Pokud vím, finále směřuje k jedné reprobedně na kanál pouze s jinou vyzařovací charakteristikou, ale víc nemohu sloužit, neb to není moje šou a jak budou a jaké reproduktory konkrétně zapojeny je jeho věc.
V každém případě na tom není nic perpetum mobile, když reálně existují 2,3,4 i více pásmové reprobedny s dělenými skříněmi, kde existují výhybky s pásmovými propustěmi, které také dělí jeden signál na více rozdílných, takže např. při použití třeba 3pásmových beden máš 3 levé a 3 pravé dílčí signály, tzn.dohromady 6 rozdílných signálů na L+R stereo...to je docela dost, nee, a kupodivu se to dá poslouchat jako stereo.
Samozřejmě pokud by existoval ideální reproduktor se všesměrovou a frekvenční charakteristikou byla by ideální bedna jednopásmová otevřená.
Přes řeku do stínu stromů.
Re: pro1OOr
Reference je v tomto teoretickém případě vždy jen jedna, a to poslech právě zaznamenávané živé hudby v konkrétním prostoru.BVa píše:Pokiaľ si neuvedomíš, že vlastne nevieš, čo je referencia, tak je to len úprava podľa vlastného "vkusu".
Pokud jde o referenci v poslechu reprodukované hudby, jedná se vždy o osobní zkušenost daného jedince s čím se měl možnost v životě setkat. Díky svým skvělým přátelům jsem na tom se zkušenostma z poslechu poměrně dobře.

Přes řeku do stínu stromů.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti