bubuxin píše:"On tu byl. Tady seděl, jak sedíš ty, ty, ty a ty. Tady všude seděl." pro100r
pro1OOr
Re: pro1OOr
Re: pro1OOr
Ta diferenční informace jsou většinou ptákoviny. Silně záleží na nahrávce, Když už, tak ji cpěte dozadu, ne dopředu. Ale zaspali jste dobu, jste cca v roce 1974, pak se šlo od toho rychle pryč. Berlička pro mizerný stereo systém a špatnou akustiku, nic víc.
Pavel Macura Audio
Re: pro1OOr
no, těžko reagovat na věty, které moc nedávají smysl, ale budiž:
- Gerzon se shufflingem zabýval koncem 90. let (třeba zmiňované Application of Blumlein shufling to Stereo Microphone Techniques je z roku 1994). ale je fakt, že jeho největší zájem je Ambisonic, v tom má prachy a život. shuffling jen teoreticky zdůvodnil a propočítal + navrhl.
- že záleží na nahrávce je pravda. pro nahrávky pořízené třeba "blumleinovým párem" shuffling není zapotřebí (a možná by takovou nahrávku i zkreslil (???) - to si ovšem nejsem jistý, nikdy jsem ty elektronické hračky jako Francistein neslyšel). Blumlein (i Gerzon) ho navrhli pro rozteč mikrofonů 18 - 20 cm. tyhle vzdálenosti jsou u nekoincidenčních mikrofonů velmi obvyklé.
- "blumleinův pár" má maximální rozdíl mezi L a P kanálem cca 18dB. nekoincidenční mikrofony se dostanou na max. 7dB (tuším ORTF). při použití "shuffleru" se tato hodnota zvedá na cca 15dB (!!!) - co to prakticky znamená, nechám na tvé úvaze.
- při vší úctě, Blumlein a Gerzon (nebo třeba i Linkwitz, i když ten jeho Watson je dost divoký) jsou trošku větší kapacity než ty, PMA. jen pro mou informaci - víš o tom něco víc, než jen že je to "berlička pro mizerný stereosystém a špatnou akustiku"???
- Gerzon se shufflingem zabýval koncem 90. let (třeba zmiňované Application of Blumlein shufling to Stereo Microphone Techniques je z roku 1994). ale je fakt, že jeho největší zájem je Ambisonic, v tom má prachy a život. shuffling jen teoreticky zdůvodnil a propočítal + navrhl.
- že záleží na nahrávce je pravda. pro nahrávky pořízené třeba "blumleinovým párem" shuffling není zapotřebí (a možná by takovou nahrávku i zkreslil (???) - to si ovšem nejsem jistý, nikdy jsem ty elektronické hračky jako Francistein neslyšel). Blumlein (i Gerzon) ho navrhli pro rozteč mikrofonů 18 - 20 cm. tyhle vzdálenosti jsou u nekoincidenčních mikrofonů velmi obvyklé.
- "blumleinův pár" má maximální rozdíl mezi L a P kanálem cca 18dB. nekoincidenční mikrofony se dostanou na max. 7dB (tuším ORTF). při použití "shuffleru" se tato hodnota zvedá na cca 15dB (!!!) - co to prakticky znamená, nechám na tvé úvaze.
- při vší úctě, Blumlein a Gerzon (nebo třeba i Linkwitz, i když ten jeho Watson je dost divoký) jsou trošku větší kapacity než ty, PMA. jen pro mou informaci - víš o tom něco víc, než jen že je to "berlička pro mizerný stereosystém a špatnou akustiku"???
Re: pro1OOr
aha, už mi došla tahle poznámka - rozhodně souhlasím.PMA píše:Když už, tak ji cpěte dozadu, ne dopředu.
rozhodující je ovšem poslechový zážitek - a ten je fantastický.
Re: pro1OOr
Pánové bubuxin, bh69, drvoštěp, běžte si prosím dělat kozy z pána Linkwitze. Tento pán nepochybně významného formátu totiž jaksi klopýtá v myšlenkách pár let za dadaftem, jestli Vám to neuniklo.
Přes řeku do stínu stromů.
Re: pro1OOr
Já a bh69 jsme tleskali Cimrmanovi-"On tu byl. Tady seděl, jak sedíš ty, ty, ty a ty. Tady všude seděl." pro100r. Ale jinak já osobně nikoho neznevažuji.
Re: pro1OOr
ja se jen pobavil zminenou citaci z Cimrmanu, jinak jsem diskutovane nijak nekomentoval a uz vubec nezpochybnoval, naopak cele tema povazuju za dost zajimave cteni ...korys píše:Pánové bubuxin, bh69, drvoštěp, běžte si prosím dělat kozy z pána Linkwitze.
Re: pro1OOr
díky za zastání korýši.
jen ať se pánové baví, čas, kdy budeme mluvit vážně, se ale pomalu blíží (vzhledem k tomu, že budu výhybky ladit sám, počítám, že porubu vše tak do čtvrt miliónu, zkrátka míň, než jaký je potenciál). pokud jde o Linkwitze, on opravdu sám neví, co vymyslel a proč to funguje, jak to funguje. navíc je ten jeho systém opravdu dost nepraktický...
jinak ta zmiňovaná vzdálenost (18 - 20 cm) není důležitá jen u mikrofónů (hádejte, proč zrovna 18 až 20 cm?) - v případě "míchání" určuje, od jaké frekvence níž bude probíhat převod fázových rozdílů mezi mikrofony na rozdíly amplitudové...
jen ať se pánové baví, čas, kdy budeme mluvit vážně, se ale pomalu blíží (vzhledem k tomu, že budu výhybky ladit sám, počítám, že porubu vše tak do čtvrt miliónu, zkrátka míň, než jaký je potenciál). pokud jde o Linkwitze, on opravdu sám neví, co vymyslel a proč to funguje, jak to funguje. navíc je ten jeho systém opravdu dost nepraktický...
jinak ta zmiňovaná vzdálenost (18 - 20 cm) není důležitá jen u mikrofónů (hádejte, proč zrovna 18 až 20 cm?) - v případě "míchání" určuje, od jaké frekvence níž bude probíhat převod fázových rozdílů mezi mikrofony na rozdíly amplitudové...
Re: pro1OOr
jen ať se pánové baví, čas, kdy budeme mluvit vážně, se ale pomalu blíží
21.12. 2012
Re: pro1OOr
Pána Linkwitza si vážim, ale to ešte neznamená že s ním vo všetkom súhlasím. Nech sa len pekne hrá aj s dadaftom, je to pekná zábavka. Ja si budem ďalej počúvať normálne stereo z dvoch bedničiek.Keď mi bude spievať Anna Netrebko tak nechcem počuť Monserrat Caballé 
Re: pro1OOr
Co oko nevidělo a ucho neslyšelo ... 
Přece jen je dobré zkusit, jaké to je.
Poslouchal jsem na zkoušku v tomto zapojení Briana Ferryho a Monserrat Caballé jsem z toho přitom neslyšel
Přece jen je dobré zkusit, jaké to je.
Poslouchal jsem na zkoušku v tomto zapojení Briana Ferryho a Monserrat Caballé jsem z toho přitom neslyšel
Re: pro1OOr
Myslel som to skôr tak že "tady všude seděl" mi z útlej Anny urobí mohutnú Monserrat, teda pseudopriestor.
Re: pro1OOr
Já vím ... to byl jen pokus o žert ... 
Pravdou ale je, že se to příjemně poslouchá ...
Pravdou ale je, že se to příjemně poslouchá ...
Re: pro1OOr
"pseudopriestor" máš akorát ve své hlavě bubuxine.
ale nebolí to...
ale nebolí to...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti

