dadaft

Představení jednotlivých členů fóra, jejich aparatur, oblíbené muziky atd.
Odpovědět
boxer

Re: dadaft

Příspěvek od boxer »

Já taky znám svůj cíl.

A tím je všem do všeho kafrat,dělat chytrýho a znalýho,mít od fšeho klíče a přitom doma poslouchat tak maximálně na 25 let strarým Sharpu SG35 Evu a Vaška.
A při každý příležitosti se blýsknout nějakou chytrolíností,kterou jsme vymysleli na utajeném konspirativním vyhulpárty s Lachimem,Fotolaikem,MB a Esem a schválovaném na dálku Syčákem a Machaldou.

:oops:

Uživatelský avatar
MB
Příspěvky: 1114
Registrován: 17 dub 2008 13:33
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: dadaft

Příspěvek od MB »

boxer píše:Já taky znám svůj cíl.

A tím je všem do všeho kafrat,dělat chytrýho a znalýho,mít od fšeho klíče a přitom doma poslouchat tak maximálně na 25 let strarým Sharpu SG35 Evu a Vaška.
A při každý příležitosti se blýsknout nějakou chytrolíností,kterou jsme vymysleli na utajeném konspirativním vyhulpárty s Lachimem,Fotolaikem,MB a Esem a schválovaném na dálku Syčákem a Machaldou.

:oops:
Nechcel som k tomu nic pisat, ale nedalo mi... *palec*

Uživatelský avatar
NA
Příspěvky: 1250
Registrován: 11 čer 2008 12:29
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: dadaft

Příspěvek od NA »

Něco kratšího pro pasula :)
Autor citovaného článku napsal:
„Kdybych měl před dvaceti lety ty zkušenosti s marnými pokusy nalézt vhodné komponenty, jaké mám dnes, ušetřil bych nejen nemalé finanční částky, ale i léta nespokojenosti.“

Nejen já začínal s výběrem prvního hifi právě před dvaceti lety. Takže se k tomuto tvrzení zkusím trochu rozepsat.
Když pominu ty první roky dejme tomu do roku 1991-2 tak se u nás dala již slušně koupit akorát japonská komerce (SONY, Technics, AIWA, JVC…..)a při platu 3.000,- kč si člověk ani nic jiného než jejich nízké modely dovolit nemohl. Tudíž mu nepomohlo ani když jel nakupovat za hranice. Takže vědět tenkrát co vím dnes by mi bylo celkem k ničemu. Člověk mohl akorát sehnat nějaké německé časáky a koukat tam do žebříčků, nebo zajet na čumendu do německa či rakouska do prodejen. Komponenty se kupovali podle žebříčků a často podle designu té které firmy. Člověk si mohl dovolit dát za jeden komponent tak 5-8.000,- Bedny měl většinou TVM, protože se říkalo, že jsou lepší než ty zahraniční (většinou také hlavně japonské) za stejné, nebo i vyšší peníze. Postupem času (tuším, že 1993)začalo vycházet S&V a začali se nám pomalu ty nejčastější SONY a Technics zajídat, přišly nám už moc komerční, tak se začalo pokukovat po SONY řady ES, nebo YAMAHA, DENON, MARANTZ, ROTEL…. Ty co moc nekoukali na to jak to vypadá pořizovali českou AU/RA, nebo NAD.Platy se šplhaly nahoru, zhruba na 5-7.000,- a už se začalo kupovat i zahraniční bedny JAMO, TANNOY, MISSION, QUADRAL, MB QUART, CANTON…., a ty co se trochu zajímali o to cože je tam uvnitř, a jak to funguje a měli i možnost si vyrobit, nebo nechat vyrobit skříně si pořizovali stavebnice VISATON. Tím se dostali k bednám kategorie 100.000,- za 1/5-1/3 ceny. To se psal rok 1994. Studia přibývala jako houby po dešti a hifi nadšenci je začali objíždět a navštěvovat první výstavy. Ty co podnikaly, nebo měli výrazně vyšší příjmy z jiného důvodu si v té době pořizovali nejvyšší modely od MARANTZ, SONY, dělené NAD, nebo už tu byl taky ACCUPHASE, v 96-97 první PASS z beden TANNOY D700, B&W M801, 802,QUADRAL Titan, Vulkan, ISOFON Vertigo, JBL TI5000, 250TI, INFINITY Kappa 9,2 a další co kolem nich dnes křepčí BK
Takže před 20, ale i 15 lety jsem jako normální zaměstnanec neměl kde vzít peníze na pořádnou sestavu a v ČR ani nebyl pořádný výběr kvalitních zařízení.Celé se to u nás teprve v těchto ohledech vyvíjelo. Tudíž jsme měli naprosto jiné možnosti, než mají ti, co se začali zajímat o hifi či High-End v posledních 5-10 letech. Nemluvě o tehdejší absenci internetu. Další skutečnost, která má pro výběr sestavy a formování myšlení velký vliv je obecný fakt, že člověk nikdy na začátku nechce příliš investoval, a myslí si, že s tím nějak zásadně vyběhne. Postupem času zjistí, že vyběhl akorát sám se sebou a na všechno se vybodne, nebo začne investovat stále více a pak již jen na něm záleží jestli půjde po malých málo významných krůčcích, nebo si více poskočí. Ale myslím si, že člověk musí střízlivě prokouknout problematiku kolem High-Endu, pak přirozeně opustí onen kolotoč hledání-nakup-prodej-hledání…a zůstane spokojeně minimálně několik let se současným zařízením. U někoho to může být u CD a zesilovače Vincent a beden třeba XAVIAN či Cabasse a s kabeláží za 150-200.000,- u jiného to bude u SACD a dělence od ML či Krella a sloupových beden Wilson Audio nebo třeba Dynaudio za milion. Bude to záviset nejen na příjmech ale i na myšlení a hloubce zaujetí a postižení audiofilní nervozou.

Dále autor napsal:
„Postavíte-li si do malé místnosti reprosoustavy s dvanáctipalcovým basovým měničem a basreflexovou ozvučnicí jen proto, že si myslíte, že menší soustavy bas nezahrají, nezachrání Vás před pomalým a zapatlaným zvukem sebelepší zdroj signálu za statisíce“

Divím se, že již nepřiběhl Machalík s nápravou tohoto kacířského tvrzení, určitě zrovna není u PC :lol:
Noble Audio - výroba a prodej

Uživatelský avatar
NA
Příspěvky: 1250
Registrován: 11 čer 2008 12:29
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: dadaft

Příspěvek od NA »

To boxer
takže jsem si to koukám o Tobě myslel správně :lol:
Jsem vážně zvědav na to co si jednou pořídíš, a kdy to "jednou" příjde ;)
Noble Audio - výroba a prodej

Uživatelský avatar
Aleska
Příspěvky: 2673
Registrován: 02 kvě 2008 07:07
Kontaktovat uživatele:

Re: dadaft

Příspěvek od Aleska »

Proč zrovna musí Machalík ? Já s tímto názorem též nesouhlasím:
NA píše:.................
Dále autor napsal:
„Postavíte-li si do malé místnosti reprosoustavy s dvanáctipalcovým basovým měničem a basreflexovou ozvučnicí jen proto, že si myslíte, že menší soustavy bas nezahrají, nezachrání Vás před pomalým a zapatlaným zvukem sebelepší zdroj signálu za statisíce“

Divím se, že již nepřiběhl Machalík s nápravou tohoto kacířského tvrzení, určitě zrovna není u PC :lol:
Faktem je, že nemám na svých Philipsech FB860 basáky velikosti potřebných pro BK, pouze 2 ks 8" na každé (je to 3,5 pásmo) a přesto nemám pomalé a zapatlané basy.
Když by toto platilo, tak by zákonitě musely ty basy být pomalé a zapatlané i ve velkých místnostech, nebo máte na výstavách stejný pocit jako autor článku a mnohdy jsou tam pokojíky velké, menší až malé, ale výhrady jsou většinou rázu MNOHO/MÁLO u basů, dtto u výšek, "pod dekou" a podobně jako celek atd. ???
Pochopitelně - malou místnost musíte jinak akusticky ošetřit než velkou, alespoň dle mé zkušenosti. Jestliže basový reproduktor hraje basy pomalu, nebo je patlá, tak je to jím a ne místností (je-li akusticky ošetřena).

Uživatelský avatar
NA
Příspěvky: 1250
Registrován: 11 čer 2008 12:29
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: dadaft

Příspěvek od NA »

Nemáš nejen 12", ale jestli se nepletu ani basreflex, takže mluvíš o zcela jiném případě než píše autor článku, nemyslíš.
Máš opačný názor než já. Pomalé a zapatlané basy udělá v největší a zásadní míře místnost v součinosti s umístěním beden a posluchače.Bedna sama o sobě jen vyloženě blbá! Upravit místnost na basech je nejtěžší a nejhůře realizovatelné v běžném obýváku dvojnásob.
Noble Audio - výroba a prodej

Uživatelský avatar
Aleska
Příspěvky: 2673
Registrován: 02 kvě 2008 07:07
Kontaktovat uživatele:

Re: dadaft

Příspěvek od Aleska »

Uklidni se. Já jsem jen řekl, že není důvod, aby velké basáky v malých místnostech nehrály. Z fyzikálních důvodů není problém v reproduktorech, je problém v akustice malé místnosti. Autor napsal toto:
Postavíte-li si do malé místnosti reprosoustavy s dvanáctipalcovým basovým měničem a basreflexovou ozvučnicí jen proto, že si myslíte, že menší soustavy bas nezahrají, nezachrání Vás před pomalým a zapatlaným zvukem sebelepší zdroj signálu za statisíce.
, což není pravda.
Jak by potom asi hrálo v malé místnosti toto Obrázek a dokáži si to představit. A v popisu není ani zmínka, že by bas z těchto dvou 21" subwooferů byl pomalý či upatlaný, ba těch návrhů jejich ozvučnice bylo několik, od úplně otevřené (a podle autora to bylo optimální), po různé typy OB, až po tuto uzavřenku. A já osobně jsem ve svém pokojíku o rozměrech 4x3 metry měl dlouhou dobu subwoofer typu Almighty s basákem 15" a byl to basreflex a basy suché, úderné, rychlé a ne pomalé a zapatlané. Jen žít se s ním nedalo - krabici 0,8x0,6x0,7 metru nikam neschováš.

boxer

Re: dadaft

Příspěvek od boxer »

To boxer
takže jsem si to koukám o Tobě myslel správně


Je neuvěřitelné,jak málo jemně naťuknutých informací ti stačí,aby jsi správně uhodl. Opravdu klobouk dolů. *2thumbsup* *palec*

Je vidět,že jsi velmi pozorný čtenář.

No a když je to venku,tak abych tady nezasíral vlákno,napíši to do nového tématu

JAK TO VŠE S HIFI VLASTNĚ BYLO.

UŽ BRZY. :oops:

Uživatelský avatar
NA
Příspěvky: 1250
Registrován: 11 čer 2008 12:29
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: dadaft

Příspěvek od NA »

To Aleska
mi jsme klidní.
Ty kola od traktoru co si postavil Tony Gee jsou jak jsi správně uvedl v uzavřené bedně, navíc v aktivu! Otevřená bedna je na basech ještě vlažnější než uzavřená a obě jsou charakterem jiné než basreflex o kterém je tady řeč. Navíc Tony nemá malou místnost. Dále je VELKÝ rozdíl v podání basů v panelákové cimře a ve stejně velké zděné a úplně jiné v papundeklové či dřevěné. Je každého věc co si domu postaví a co poslouchá, já Ti nic vymlouvat nehodlám. Dál to nemam v úmyslu rozebírat navíc jsme tu OT.
Noble Audio - výroba a prodej

Uživatelský avatar
NA
Příspěvky: 1250
Registrován: 11 čer 2008 12:29
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: dadaft

Příspěvek od NA »

To boxer
jsem asi použil nesprávného smajlíka, není to výsměch či škodolibé chechtání. Měl to být spíš úsměv.
Noble Audio - výroba a prodej

Uživatelský avatar
dadaft
Příspěvky: 6272
Registrován: 24 dub 2008 09:50
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: dadaft

Příspěvek od dadaft »

já s tím článkem s HiFi Voice taky téměř ve všem souhlasím.
bez špičkového zdroje signálu na začátku se dá chodit jedině v kruhu - vyšším nebo nižším, to je fuk - ale pořád dokolečka. kdo chce ze zvuku prorazit ven, k hudbě, musí mít na začátku bezpodmínečně to, co mu vyloženě sedí. něco, čím může poměřovat všechno ostatní, co přitáhne domů.
a tak dále. všechno v tom textu je podle mě správně...

k těm basákům: to co slyšíme na basech a jak to slyšíme, je přece zvuk, pohyb vzduchu, nebo líp změny tlaku, však víte, co myslím. tím pádem za superbasy může mnohem víc umístění v poslechovém prostoru než samotný basák (jeho velikost). basák má vliv na množství zkreslení (v řádu max. několika procent), ale samotný špičkový zvuk na basech je bez dobrého místa beden nemyslitelný. s tím velmi souvisí i rytmus, jaký dokáže dát aparát atd. u mě stačí dát bedny o 10cm dál/blíž a je to v pytli. místo rozechvění nastupuje břečka.

boxer

Re: dadaft

Příspěvek od boxer »

Velice zajímavý názor na slovanetu napsal Dawsoo.
Já ho sem postnu.Jinak,pokud byste chtěli vědět souvislosti,tak zde.
http://hifi.slovanet.sk/bb/viewtopic.ph ... &start=120

Zajímavá debata... moc rád tyhle věci pročítám.... protože u podobně vedenejch cítím že se mluví o podstatě a cítím že hodně i u jádra věcí ... já si podobně hraju již delší dobu a výsledky nějaký jsou,kupodivu mi i poslední dobou vcelku sedí a korelují výsledky poslechových testů a následných měření... vše je jen o možnostech a požadavcích kam až se člověk chce dostat,vcelku jsou mi blízké vize a závěry PMA,došel jsem postupně k názoru, že záleží opravdu uplně ale uplně na všem,já se snažím alespoň dosáhnout maxima ve volbě dobrého základu, který se snažím vylepšovat a rozvíjet na maximum a to jak ve staticky měřených parametrech tak na co nejlepší odstupy od veškerého NF a VF smetí na topologiích které z různých svých hrátek hodnotím poslechově nejlépe... mám udělány několik let i různá testovací DVD-A (24/192) ,kterými proklepávám spotřebku...na relevantní měření je opravdu minimum 24bit/88,2-96k bohužel do digitálu jako takovýho konstruktérsky vůbec nevidím,ale jakejsi dostaečnej přehled abych uměl oddělovat dobrý a špatný snad mám... proto se snažím konzultovat alespoň s lidmi co do toho vidí nebo mají nějaké výsledky...a např DA převodníky raději vybírám takový který mají ten nejvyšší potenciál ukojit mé technické (nej chování při worst case režimech) a posluchačské potřeby... např. jsem si jist že i u Siria II 100% nsáhnu vedle, proběhne určitě ještě nějaká ta drobná optimalizace analogové části... ne že by AD8066 byly špatné nebo nedostatečné,naopak jsou jedněmi z mých favoritů,ale mám v hledáčku i jiné obvody tak budu 100% vybírat a vyměřovat bez ohledu na náklady ty které tam budou absolutně nejlepší...po určitých zkušenostech již dokážu poměrně slušně předpovědět co a jak se tam při určitých podmínkách bude chovat.... Zastávám názor že když člověk nemůže věnovat tolik peněz na hotový produkt (což v mém případě jsou nároky diametrálně jinde než jsem ochoten za hotovou věc zaplatit) tak mi nezbývá nic než místo financí věnovat hodně času... i když začátky byly spíše úsměvný (rok 1995 a pod) tak když to vezmu zpětně tak kupodivu jsem zatím nelitoval ani v jednom případě.

Ale k tématu: Já preferuju PCM před SACD už jen z důvodu že se s ním dá dále pracovat a širokopásmově se např na měření s DSD nemůže porovnávat..Dále mi vadí že je to uzavřenej Soňáckej proprietár.... Problém je jen v tom že zatím je max běžně dostupný PCM jen 192k a vyjimečně 384k což je tady limitujícím faktorem č.1 ve 24 bit problém nevidím tam nelze jít vejš díky šumu. Vcelku hodně mi dalo to že jsem od počátku byl v dost úzkém kontaktu s Audiopraise pro které jsem dělal poslechový testy (kluci to jsou oba moc šikovný) Od Dominika vím že třeba dostat RAW DSD stream bez konverze do PC po SPDIF když se ví jak na to nebyl žáden problém (stejný BW a soudělnost) různé decimační filtry DSD2PCM se zkoušely samozřejmě nejdříve Softwarově ...DSD je lepší jen v jedinném parametru a tím je impulsní odezva...rozlišení směrem k vyšším kmitočtům klesá...je to takový jejich vylepšený SBM dotažený do konce.Proč to píšu... zkoušel jsem totiž poslechově porovnat přímo pioneera v DSD režimu (osazení PCM1738) proti konvertovanému PCM 24/176,4 s téměř identickým čipem-dacem s PCM1730 s osazením analohg části stejnými OZ a ostatními součásztkami aby pokus měl nějakej smysl... a rozdíl byl ve prospěch ext dacu z důvodu lepších dig prefiltrů ve vanity!!! ... ano může bejt námitka že zařízení nebylo dostatečně top ale o tom tohle porovnání nebylo bylo to o tom že s běžnými přístroji je degradace přímo při převodu monolitickými čipy vyšší třídy natolik velká že spolehlivě maskuje rozdíly mezi těmito Hi-Res formáty

Jinak perlička a trošku offtopic Stačilo mi vidět service mauál k Sony SCD-1 z kterýho tu hodně lidí padá do mdlob jako z něčeho co je č.1.. možná mechanicky ale obvodově je to stejná prasárna jako drtivá většina jiných Espritů.A drtivá většina CDP a SACD Playerů (Použité DACy analog na bázi LM6172,OPA2132 a AD712 by ještě šlo,ale ne v tak nesmyslně obřím počtu v signálovce), Falešná symetrika na bázi OZ,dále jedinná dvojice těch nejobyčejnějších 7809 + 7909 stáblů bez pořádnýho blokování...a dodatkový filtrace...společně pro pro celý to hejno operáčů...v obou kanálech atd atd... takže na co je tohle všechno pinožení když zdroje signálu jsou tím nejužším hrdlem? Proč to ale vlastně píšu ... jsem přesvědčenej že jediná cesta je opravdu mít možnost opravdu custom nekompromisního řetězce od A až do Z... co se týče zesilovačů tak tady myslim vcelku je jasno že to jde... DA převodníky s hodinami je jistá cesta jak tyto věci mít alůespoň zčásti pod kontrolou ... reprobedny je další kapitola ..tam to lze taky ovlivnit ... ale!! zbejvá to nejdůležitější: Placky O drtivý většině nahrávek ani raději nemluvím protože bych byl vulgární Díky Vanity tu spoušť vidim celou a bez zásahu DA konverze... ve většině případů jde o sprostý převody 16bit/48k do DSD V lepším případě 24/88,2 ... true DSD nahrávek je opravdu jak šafránu... takže zbejvá se optat k čemu to vlastně je když většinou nemáme ani k dispozici to co nám vydavatel slibuje.Jsem z toho jak Hi-Res zabili ještě než se narodil hodně zklamanej

merhaut

Re: dadaft

Příspěvek od merhaut »

Tak takhle bych dopadnout nechtěl. To je až jak od patologa.

boxer

Re: dadaft

Příspěvek od boxer »

Ano,je to přesně opak toho,co jsi psal a myslel (nejen) ty tím,....užívat si hudby bez toho věčného "zkoumání".

Uživatelský avatar
dadaft
Příspěvky: 6272
Registrován: 24 dub 2008 09:50
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: dadaft

Příspěvek od dadaft »

jsem nemilosrdný hrobař.
jsem hrobař HiFi - toho největšího podvodu v dějinách reprodukované hudby, byznysu bez jakéhokoliv ručení a ohledů.
jsem hrobař hifi, kde jde jen čistě o peníze. ale nenechte se splést! tím se nikdy neříkalo, že za víc peněz je naprosto jistě víc muziky. jde čistě o prachy - ale ty v našich kapsách. žádné jiné.
jsem radostný hrobař.

a jsem věrozvěst zmrtvýchvstání.

jeho jméno je STEREO.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Syčák

několik lidiček mne už s vrozenou ohleduplností upozornilo, že jsem možná naletěl tvému nesmírně nevkusnému a hrubému humoru.
ale já ti věřím Syčáku. myslím, že je jen trošku zmátl tvůj nick, a co a odkud jsi...
já bych řekl, že jsi někde nějak skutečně uslyšel to, o co tady jde. a je to něco, před čím blednou i ty největší bedniska s největšími basáky. spíš se mi líbí, jaks úplně v klidu zametl s tím, co bylo do teď tvým erbovním. jo. nejsme prostě všichni stejní.
a já vím dobře, co jsi zaslechl. ve Sterophile o tom mluví už dvacet let, jenže když jim došlo, že tzv. hifi nemá s prostorovým zvukem nic společného, byl už J. Gordon Holt za zenitem, a nikdo jiný tam na to nemá. ale i oni vědí, že ne 2, 3, 5, 6, 7 + 1 beden, případně 1 nebo 2 suby, ale že 4 bedny jsou správně!! jenže kvadro už je mrtvé, takže sakra jak?

ale i kdyby jsi byl syčák Syčáku, je to přece úplně jedno. jsem velký kluk, jdu si za svým. s prázdnou držím kušnu a krok. nečekám, že ti druzí jsou ještě horší než já, a nemají nic než blafy, ani že mi dojde karta až když už je všechno vsazeno. nedojde. oddělení pohádek je na jiném patře...

píšeš, že jsi na začátku cesty. co malá zkratka?
pokud jde o komponenty (a subkomponenty), tak bez výškáče, co dokáže pořádně hrát i do stran, to budeš mít těžké. a to, co neumí středy (dnes skoro všechno - od beden až k dispre) není k ničemu. na basreflexy a hroty pod stojany zapomeň.

cílem je nejčistší symetrie. ne nějaká lhostejně obecná, bajočko...
na tomhle obrázku jsou bedny určitě symetricky:
Obrázek
ale hrát to nebude. možná to bude mít jistou "hloubku", ale to bude jen stejně placatý zvuk jako jindy vylepený na stěně za bednama, tentokrát jen ta stěna bude prostě trošku dál.
a to nás přece NEzajímá.

taky nemůžeš myslet, že je něco a něco třeba jiného. je to systém. pohyb nebo změna jedné části ty ostatní nenechají v klidu.

předpokládejme, že máš všechno materiální k dispozici.
teď tenhle obrázek:
Obrázek
tenhle systém je velmi pružný. vyjděme z klíčových bodů - průsečíků spojnic rohů a poloviny protilehlých stran poslechového prostoru. vždycky z nich je třeba vyjít (bílá). je několik způsobů, jak zajistit, aby výsledkem snažení nebyl jen totální chaos. je třeba důsledně oddělit oba páry beden a oba kanály. kdyby se to všechno nekontrolovaně míchalo, byl by to akorát ten slavný "diskozvuk". ale nejde s bednama prostě hýbat, jak nás zrovna napadne. musí to být pod kontrolou. aby se nesmíchal přímý zvuk předních a zadních beden (miliontý odraz už nás trápit nemusí) ani kanály (tj. aby jsme poslouchali stereo), je jeden pár otočený, takže z něj nic směrového přímo nemůžeme slyšet, a ke kontrole kanálů použijme třeba malou fintu: když začneme v naší konfiguraci pohybovat bednami směřovaným (třeba) podélně po spojnici příčné, za chvíli máme spárované vždy dva rozdílné kanály, a to tak, že jsou invertní - viz zelená. takže je to ošéfované...
bohužel se nám rozhodila symetrie vůči čelní/zadní stěně. rytmus by byl v háji. ale tohle se dá v klidu řešit - můžene třeba dostat bedny do vzájemně pravoúhlého uspořádání, nebo třeba jen celou sestavu pootočit...
a pak si zapsat: milý deníčku, jsem tak šťastný! celý život je jako rozkvetlá louka. dnes se to konečně stalo! :oops: a bylo to v 3D!!! :shock:

je dobré si všimnout, že se celá poslechovka o poznání uvolnila a tak nemusíme poslouchat s hradbou beden před očima...

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host