dadaft
Re: dadaft
Ja sa vôbec nedivím, že také merania výrobca nezverejní. A pokiaľ ide o " sociálnu inteligenciu", tak u " pocitárov" je priamo "ukážková", hlavne ich reakcia na "nehodiace sa" fakty.
Re: dadaft
Jasně! Vrcholem sociální inteligence a "mnohem lepší" , než popis reálných vlastností (u BVaudia ověřitelných), je u produktu popis jak laciná oskarová děkovačka...Herrer píše: ↑17 led 2020 18:04Pane BVa, hlavně se zas můžete divit, proč někdo nezveřejňuje měření a radši nechá "měřit" zákazníka stylem líbí/nelíbí.
Nedovolil bych si zpochybňovat Vaše vědomosti, v teorii byste si mě jistě povodil tam a zpátky, ale Vaše sociální inteligence, to je radost sama. Vaše výrobky neznám, ale jestli jsou stejně studený jako Vaše komentáře, tak potěš pr**l![]()

A nikomu neberu, že se mu líbí, jak to hraje, chápu nadšení z novinky, ale ať se z toho nedělá super-stroj jen proto, że A - a s tím "nadhledem a věrností na výškách" bych doporučoval hooodně ubrat...
Re: dadaft
dadaft:
no to to trvalo, ten odklon od digitálu
tak teď už to už jen krůček k pořízení lampáče, samozřejmě dobrého, tzn. single end (ne push-pull)... a to bude konečně konečná
na near field poslech a hudbu co posloucháš, stačí 2x10W
naskoč do vlaku a přijeď si poslechnout, zapomeneš na digitál, NAD a streamování
no to to trvalo, ten odklon od digitálu

tak teď už to už jen krůček k pořízení lampáče, samozřejmě dobrého, tzn. single end (ne push-pull)... a to bude konečně konečná

na near field poslech a hudbu co posloucháš, stačí 2x10W
naskoč do vlaku a přijeď si poslechnout, zapomeneš na digitál, NAD a streamování

Re: dadaft
Jj, ty lampy budou ještě daleko vic už zkreslujici ..
Re: dadaft
Ano, je docela možné, že jsou to ty "harmonické", které dělají zvuk PA-M takový, jaký je. Podle mě sice tak nízké zkreslení slyšet nejde a chtěl bych vidět BVa ve slepém testu proti stroji bez "harmonických", ale budiž, nebudu se hádat. Podle mě dělá ten zvuk spíš menší výkon a nižší tlumící faktor. Ale to je celkem fuk. Stejně je část reakcí jako vždycky -- je to na hovno, stejnozvuk, blééééé ......
Za sebe - netuším čím to je, že tenhle zesák hraje tak relaxovaně. Člověk přestane sedět jako na trní a zkoumat a zkoušet, co je ve zvuku dobře a špatně, vyvalí se do pohodlného fotelu a začne místo nahrávek poslouchat hudbu ...
Konečně to začalo "hrát" tak jako můj druhý menší systém a tak jako vyžaduji po každém systému.
Přitom ten druhý systém napájí D-čkový zesák.
vintage -- BluOS z NAD C 368.
Ale přiznám se, že jsem zauvažoval, že zavolám tátovi ať z baráku dovalí Grundig SXV6000. Nevím, jestli ještě vůbec hraje, už dlouho leží ve skříni a je stařičký, ale dohromady by to mohl být mazec...
Za sebe - netuším čím to je, že tenhle zesák hraje tak relaxovaně. Člověk přestane sedět jako na trní a zkoumat a zkoušet, co je ve zvuku dobře a špatně, vyvalí se do pohodlného fotelu a začne místo nahrávek poslouchat hudbu ...
Konečně to začalo "hrát" tak jako můj druhý menší systém a tak jako vyžaduji po každém systému.
Přitom ten druhý systém napájí D-čkový zesák.
vintage -- BluOS z NAD C 368.
Ale přiznám se, že jsem zauvažoval, že zavolám tátovi ať z baráku dovalí Grundig SXV6000. Nevím, jestli ještě vůbec hraje, už dlouho leží ve skříni a je stařičký, ale dohromady by to mohl být mazec...
Re: dadaft
Dadaft, ber to v kľude, vecne a nie osobne.. ..Jedinou výhodou A má byť absencia prechodového skreslenia, ktoré sa pri špatnom prevedení B konca prejavuje práve rozvojom harmonických , pri meraní jedným tónom. Pri IMD alebo multitóne ( hudba..) vzniknú kombinácie , silne " nemuzikálne" súčtové a rozdielové kmitočty. Daňou za možnú absenciu týchto skreslení pri A je práve to teplo, sám si písal ako to "topí" ..A vysoká teplota sa prejaví na životnosti a spoľahlivosti tranzistorov aj pasívnych súčiastok(elyty). A aký význam a objektívne výhody má prístroj, ktorý spojí nevýhody dvoch riešení namiesto využitia ich výhod?? Tie skreslenia sú pritom úplne zbytočné, vznikajú niekde pred koncom, pre zbytočné konštrukčné chyby. Pritom ďaleko lepšie vlastnosti sa dajú dosiahnuť s B koncom, ktorý pritom bude chladný ako psí čumák. Ten zosilňovač ( mimochodom pekne mechanicky urobený..) by potreboval ( zaslúžil by si..) výrazný upgrade, "tuning", lepšie povedané odstránenie zbytočných chýb. To je všetko
Re: dadaft
BVA - Osobně?
Nepřeháněj ..
Když jsme se do toho pustili -- čím to je, že subjektivně dobrý dojem z kvality zvuku zesilovače velice často není přímo úměrný míře zkreslení? Řekl bych, že spousta hifistů považuje za velmi věrně a dobře hrající zesilovače, které zkreslují stejně nebo i víc než tenhle PA-M. A naopak spousta 0,00001% strojů má pověst suše znějící nudy.
?
Anebo raději ne...

Když jsme se do toho pustili -- čím to je, že subjektivně dobrý dojem z kvality zvuku zesilovače velice často není přímo úměrný míře zkreslení? Řekl bych, že spousta hifistů považuje za velmi věrně a dobře hrající zesilovače, které zkreslují stejně nebo i víc než tenhle PA-M. A naopak spousta 0,00001% strojů má pověst suše znějící nudy.
?
Anebo raději ne...
Re: dadaft
To měření je z PA-M verze dvě, což není čistě koncák, ale integráč s hodně ošizeným předkem.
Možná to zreslení vzniká tam, když píšeš že ještě "před koncem".
Já mám čistě koncák.
Re: dadaft
...no, tak máš nový koncak, sxv ve skříni, podle teoret. předpokladů by to možná měla být sladkost na druhou
, vyzkoušej to:). Cos k němu měl vlastně kdysi? K tomu sxv
Re: dadaft
Pesi - Densena, potom Onkyo ze 70. let, přesné označení už nevím, takový malý 30W mazlík, ale hrálo to spolu fakt hodně analogově, radost poslouchat...
Ale nevím.
Spíš to nechám tak, hraje to v rámci možností dobře. ..
Ale nevím.
Spíš to nechám tak, hraje to v rámci možností dobře. ..
Re: dadaft
"If difficulties arise in reproduction, they may be overcome by employing a second pair of loudspeakers differently spaced and having a different modifying network from the first pair."
Alan Blumlein
Nechal jsem si u Šindlera z Koblova udělat reproduktorové skříně dle vlastního návrhu. Jde o bi-poláry, ale ne ty klasické, kdy každá bedna hraje dopředu i dozadu to samé. Úhel není 180°, ale 90°, a navíc jsou obě bedny dvojkanálové. Už jsem to tady kdysi popisoval, teď je tedy konečně mám. Viz obrázek dole.
Ano, vím, zní to šíleně a nemůže to hrát, maximálně tak produkovat hnusácký pseudoprostor.
Přesto dovolte pár slov.
(přivezli je 25. března, takže mám za sebou už 10 dnů intenzivního poslechu a srovnávání s "klasickým" stereem)
Půdorys je 28 x 28cm, vzdálenost repráků vzdušnou čarou kopíruje vzdálenost uší v hlavě, svislá hrana simuluje stínění hlavy, úhel +45° kopíruje směrovost sluchu (pod tímhle úhlem slyšíme všechny frekvence, směrem dopředu a dozadu jich ubývá, hlavně výšek). Číslo dvě a pravý úhel (tomu odpovídá polovina odmocniny ze dvou) jsou pro tenhle systém naprosto klíčové a žádné jiné úhly ani čísla zde nenajdete:: dva kanály, dvě dvojkanálové bedny, dvě rovnocenná poslechová místa, vše v přísně pravoúhlém uspořádání.
Repráky a výhybky jsem použil ze dvou párů NHT SuperOne. Raději bych vzal ty z lepších Xavian Primissima, ale prostě nejsem schopen sehnat druhý pár k tomu jednomu, co mám. Ještě lepší by byly trojpásma, ale jednak se uzavřené trojpásma už skoro nedělají, druhak by to byla pálka za dva páry. Tak aspoň Xaviany slouží k porovnání jako klasické monitory -- uzavřená konstrukce i kubatura je podobná, jako ty diy.
Jak to tedy hraje?
V prvé řadě je třeba říct, že v mém obýváku žádné normální bedny v normálním stereo ustavení nehrají. Jedna stěna panel, druhá sklo, třetí dutá cihla, čtvrtá nepravidelná s průchody, strop jen 2,4m. Skutečné akustické peklo bez šance. Zkoušel jsem vše. Od 120 litrových sloupů po malé regálovky. Vliv místnosti je vždycky strašně slyšet a nepomůže nic.
Lepší je to, když se použijí klasické monitory ustavené co nejdále od všech zdí. Vliv místnosti ubyde, hodně se zlepší prostor nahrávky a jeho uspořádanost. Zkrátka jak monitory.
S mými bi-poláry ve správném postavení místnost i bedny prostě zmizí. Tak, prostě zmizí. Nedá se to moc popsat. Zvuk začne být nesmírně uvolněný, prudce se vylepší rytmika a dynamika. Hraje to "samo", není potřeba vynakládat žádnou námahu při poslechu, ani nic řešit... Jak říkám, těžko to popsat, ale je to skutečná paráda.
Pokud jde o stereoscénu a prostor nahrávky, tak o 50% širší poslechový úhel se pozná, lepší je i lokalizace a separace nástrojů, které jakoby dostanou na monitory neslýchané "tělo", zlepší se i hloubka prostoru a u nahrávek z konkrétních míst i prostorová ambience.
(toho se týká ta Blumleinova věta z úvodu, který byl se zvukem klasických dvou beden, tak jak ho dnes bereme za běžný, hrubě nespokojem)
Je to jak říkají u nových Polk Audio L800 - ne že jsou hudebníci u vás v poslechovce, je to jako byste byli přímo tam, kde se hrálo (a nahrávalo).
Celkové uspořádání se ovšem nijak nezmění, vše je na stejných místech jako v běžném stereu, jen to prostě není tak scvrklé a placaté. Škoda, že jsou to jen monitory, změna u orchestru není tak výrazná, jako by byla při použití třípásem s větším objemem. Nicméně třeba u zpěváka s akustickou kytarou, kde jsou monitory dobré, tam vám po přepnutí z "normálního" sterea na wide vyhrknou slzy do očí - reprdukovaný zvuk prostě obživne.
Tím se dostávám ke konkurenci - kromě mého bi-polárního systému se v současnosti vyskytují jen tři další, které používají druhý pár beden:: Polk Audio L800, Ambiophonics a Watson SEL. Linkwitz už je mrtvý a s ním umřel i jeho nedotažený systém.
Takže zbýva True Stereo od Polk a Ampiophonics.
Oba používají složité fázové a frekvenční úpravy pro přídavný pár beden. Myslí si, že je to v souladu s poslední větou citovaného Blumleinova souvětí.
Já myslím, že to tak nemyslel, a můj systém žádné úpravy nepotřebuje. Je lepší a chytřeji vymyšlený než ty jejich. Sice používám dva páry výhybek, ale jenom z nutnosti. Stačil by mi i jeden pár, pro každý kanál jedna, a na nich paralelně připojené páry repráků.
Když jsem s myšlenkou, že by přídavný pár beden mohl vyřešit některé problémy s reprodukcí kdysi přišel na Slovanet, Velký Bobo se mi krutě vysmál.
Teď se směju já.
Ne jemu a těm, kterým dal jeho výsměch křídla. Bobo je akademik, nic jiného od nich v takových případech nejde čekat. A že by tisíce hodin smýkali bedny po pokoji a hledali správnou vzájemnou polohu, je sci-fi.
Směju se, protože teď mám konečně důkaz.
Zapomeňte na klasické bi-poláry, jsou jeden velký omyl.
Dobré bi-poláry fungují úplně jinak:

(Kdysi jsem myslel, že ustavení bude složité. Ale je jednoduché, protože je jen jedno.)
Alan Blumlein
Nechal jsem si u Šindlera z Koblova udělat reproduktorové skříně dle vlastního návrhu. Jde o bi-poláry, ale ne ty klasické, kdy každá bedna hraje dopředu i dozadu to samé. Úhel není 180°, ale 90°, a navíc jsou obě bedny dvojkanálové. Už jsem to tady kdysi popisoval, teď je tedy konečně mám. Viz obrázek dole.
Ano, vím, zní to šíleně a nemůže to hrát, maximálně tak produkovat hnusácký pseudoprostor.
Přesto dovolte pár slov.
(přivezli je 25. března, takže mám za sebou už 10 dnů intenzivního poslechu a srovnávání s "klasickým" stereem)
Půdorys je 28 x 28cm, vzdálenost repráků vzdušnou čarou kopíruje vzdálenost uší v hlavě, svislá hrana simuluje stínění hlavy, úhel +45° kopíruje směrovost sluchu (pod tímhle úhlem slyšíme všechny frekvence, směrem dopředu a dozadu jich ubývá, hlavně výšek). Číslo dvě a pravý úhel (tomu odpovídá polovina odmocniny ze dvou) jsou pro tenhle systém naprosto klíčové a žádné jiné úhly ani čísla zde nenajdete:: dva kanály, dvě dvojkanálové bedny, dvě rovnocenná poslechová místa, vše v přísně pravoúhlém uspořádání.
Repráky a výhybky jsem použil ze dvou párů NHT SuperOne. Raději bych vzal ty z lepších Xavian Primissima, ale prostě nejsem schopen sehnat druhý pár k tomu jednomu, co mám. Ještě lepší by byly trojpásma, ale jednak se uzavřené trojpásma už skoro nedělají, druhak by to byla pálka za dva páry. Tak aspoň Xaviany slouží k porovnání jako klasické monitory -- uzavřená konstrukce i kubatura je podobná, jako ty diy.
Jak to tedy hraje?
V prvé řadě je třeba říct, že v mém obýváku žádné normální bedny v normálním stereo ustavení nehrají. Jedna stěna panel, druhá sklo, třetí dutá cihla, čtvrtá nepravidelná s průchody, strop jen 2,4m. Skutečné akustické peklo bez šance. Zkoušel jsem vše. Od 120 litrových sloupů po malé regálovky. Vliv místnosti je vždycky strašně slyšet a nepomůže nic.
Lepší je to, když se použijí klasické monitory ustavené co nejdále od všech zdí. Vliv místnosti ubyde, hodně se zlepší prostor nahrávky a jeho uspořádanost. Zkrátka jak monitory.
S mými bi-poláry ve správném postavení místnost i bedny prostě zmizí. Tak, prostě zmizí. Nedá se to moc popsat. Zvuk začne být nesmírně uvolněný, prudce se vylepší rytmika a dynamika. Hraje to "samo", není potřeba vynakládat žádnou námahu při poslechu, ani nic řešit... Jak říkám, těžko to popsat, ale je to skutečná paráda.
Pokud jde o stereoscénu a prostor nahrávky, tak o 50% širší poslechový úhel se pozná, lepší je i lokalizace a separace nástrojů, které jakoby dostanou na monitory neslýchané "tělo", zlepší se i hloubka prostoru a u nahrávek z konkrétních míst i prostorová ambience.
(toho se týká ta Blumleinova věta z úvodu, který byl se zvukem klasických dvou beden, tak jak ho dnes bereme za běžný, hrubě nespokojem)
Je to jak říkají u nových Polk Audio L800 - ne že jsou hudebníci u vás v poslechovce, je to jako byste byli přímo tam, kde se hrálo (a nahrávalo).
Celkové uspořádání se ovšem nijak nezmění, vše je na stejných místech jako v běžném stereu, jen to prostě není tak scvrklé a placaté. Škoda, že jsou to jen monitory, změna u orchestru není tak výrazná, jako by byla při použití třípásem s větším objemem. Nicméně třeba u zpěváka s akustickou kytarou, kde jsou monitory dobré, tam vám po přepnutí z "normálního" sterea na wide vyhrknou slzy do očí - reprdukovaný zvuk prostě obživne.
Tím se dostávám ke konkurenci - kromě mého bi-polárního systému se v současnosti vyskytují jen tři další, které používají druhý pár beden:: Polk Audio L800, Ambiophonics a Watson SEL. Linkwitz už je mrtvý a s ním umřel i jeho nedotažený systém.
Takže zbýva True Stereo od Polk a Ampiophonics.
Oba používají složité fázové a frekvenční úpravy pro přídavný pár beden. Myslí si, že je to v souladu s poslední větou citovaného Blumleinova souvětí.
Já myslím, že to tak nemyslel, a můj systém žádné úpravy nepotřebuje. Je lepší a chytřeji vymyšlený než ty jejich. Sice používám dva páry výhybek, ale jenom z nutnosti. Stačil by mi i jeden pár, pro každý kanál jedna, a na nich paralelně připojené páry repráků.
Když jsem s myšlenkou, že by přídavný pár beden mohl vyřešit některé problémy s reprodukcí kdysi přišel na Slovanet, Velký Bobo se mi krutě vysmál.
Teď se směju já.
Ne jemu a těm, kterým dal jeho výsměch křídla. Bobo je akademik, nic jiného od nich v takových případech nejde čekat. A že by tisíce hodin smýkali bedny po pokoji a hledali správnou vzájemnou polohu, je sci-fi.
Směju se, protože teď mám konečně důkaz.
Zapomeňte na klasické bi-poláry, jsou jeden velký omyl.
Dobré bi-poláry fungují úplně jinak:

(Kdysi jsem myslel, že ustavení bude složité. Ale je jednoduché, protože je jen jedno.)
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: dadaft
Gratuluji k nalezení osobního svatého hifi grálu
. Takže po desetiletí pátrání konečně finální sestava a teď jen poslech hudby
? Přál bych ti to.
"Ohůrení" zvukem prohnaným přes zvukový procesor může být ze začátku opojný. Jsem jen zvědav, jak tě ta kakofonie odrazů a moře nepřímého zvuku, které jsi vytvořil, bude bavit za pár týdnů....
A kde jsi poslouchal Polky L800 a srovával se svými repro, když jsi vyhodnotil, že Polky hrají hůře?
Bylo by zajímavé vidět změřenou frekvenční odezvu, dozvuk a zkreslení v tvém poslechovém místě...


"Ohůrení" zvukem prohnaným přes zvukový procesor může být ze začátku opojný. Jsem jen zvědav, jak tě ta kakofonie odrazů a moře nepřímého zvuku, které jsi vytvořil, bude bavit za pár týdnů....
A kde jsi poslouchal Polky L800 a srovával se svými repro, když jsi vyhodnotil, že Polky hrají hůře?
Bylo by zajímavé vidět změřenou frekvenční odezvu, dozvuk a zkreslení v tvém poslechovém místě...
Re: dadaft
Jakých desetiletích pátrání? Ten systém byl hotový už dávno, jenom jsem ho nerealizoval, když mi starý shořel. Všechny peníze šly do jiných věcí. Kakofonie odrazů je tvůj výmysl. Naopak, díky tomu, že každá bedna v každém okamžiku v součtu hraje úplně totéž, je dozvuk zcela homogenní a to je nesmírně přínosné. A moře nepřímého zvuku? Je mnohem větší u klasického sterea (až 70%), než u tohohle.
Netušíš o čem je řeč, ale budiž. Jsme svobodní.
A mnohem zajímavější je, jak to na poslechovém místě hraje.
Netušíš o čem je řeč, ale budiž. Jsme svobodní.
A mnohem zajímavější je, jak to na poslechovém místě hraje.
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: dadaft
No psal jsi to sám, o svém akustickém pekle bez šance díky velké nehomogenitě jednotlivých stěn. Zvýšením počtu beden se počet odrazů, fázových a frekvenčních posunů opravdu nezmenší. Zvlášť když je tvůj efekt zvukového processingu přímo postavený na dodání dalších odrazů. Fakticky jich tedy je mnohem více než u běžného sterea, kdy se odrazy generují "jen" mezi bednama a posluchačem. Zde se k nim přidají další odrazy od beden hrajících dozadu. Sám to ukazuješ na svém obrázku
. A vzhledem k tomu, že co stěna (=odrazivá plocha) to jiný materiál, tak i jiný charakter odrazu. Proto kakofonie, to jen na vysvětlenou.
Kde že jsi poslouchal Polky L800 a srovával se svými repro, když jsi vyhodnotil, že Polky hrají hůře?

Kde že jsi poslouchal Polky L800 a srovával se svými repro, když jsi vyhodnotil, že Polky hrají hůře?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host