Stejně jsem ani teď nepochopil, proč když chce někdo otestovat vliv vyšších harmonických na zabarvení zvuku nástroje, tak proč neodpojí zdroj vyšších harmonických.PítrsPraha píše:No, sartelovi tohle vlákno už asi moc nepomůže, ale nad dvoukilohertzovýma basama jsem se taky pobavil... Patrně zase tradiční Jarynovo "spletl jsem se".
Zkusil jsem si na svých bednách odpojit hlubokotónovou část (dělící kmitočet 200 Hz) a hluboké tóny, teda spíš basssssssy, abych byl taky kchůl, jsou panečku najednou opravdu úderné! Baskytara, kopák i kontrabas znějí až neskutečně pevně, rychle a úderně. Doslova neskutečně, když 90 % z jejich zvuku není slyšet....
Problém je někde úplně jinde než v terminologii.....
Pravda, časem se diskuze přesunula od zvuku "nástrojů" k debatě o tom ,že bass je vlastně jenom jeden sinusový kmitočet. Ale hlavně, že to posloužilo svému účelu.