pro1OOr
Re: pro1OOr
PSEUDOPROSTOROVÉ OKÉNKO 1
Roger Waters - Three Wishes
jelikož se ukázalo, že technici zde i na spřáteleném webu jsou zcela impotentní, pokud se týče nějakého srozumitelného vysvětlení, co to je a proč a jak pseudoprostor vzniká, a protože si myslím, že nejen 4 bedny, ale i většina levných 2pásmových bassreflexových regálovek jsou zdatným generátorem pseudoprostoru (hrajou fakt dobře), dovolte abych představil několik praktických zkušeností s tímto jevem.
skladba Three Wishes je ze slavného Watersova alba Amused to Death. vystupuje v ní Džin z láhve.
jak hudebně zobrazit bytost, která přebývá v malé lampě, ale dokáže hory přenášet? zapeklitý oříšek. a Watersovo zobrazení velkého, rozlehlého hlasu v miniaturním prostoru je podle mě jeden z jeho mistrovských kousků.
pokud jste šťastným majitelem pseudoprostorových generátorů, je pasáž, kdy promlouvá Džin, vstutku velkolepá. velký hlas vměstnaný do prostoru velikosti malé poslechovky. šokujícně intenzivní, nedunící, něco říkající hlas. místy jakoby lehoulince, ale opravdu lehoulince natažený až k hranici přebuzení...
pokud jste neméně šťastným majitelem HiFi aparártu, je pocit rozlehlosti Džinova hlasu stejný. má to grády. velký hlas v malém prostoru. žádné instrumentální planiny Dire Straits nebo zvazbené nahallované vesmíry The Verve. ovšem je zřetelně slyšet mistrovská práce zvukových techniků: přestože je složenna různě studiově upravených hlasů, která v celku tvoří Džinův hlas (tak je to udělané), napnutá na maximum, hranice přebuzení se nikdy nedotkne. a je zřetelně rozumět slovům.
Roger Waters - Three Wishes
jelikož se ukázalo, že technici zde i na spřáteleném webu jsou zcela impotentní, pokud se týče nějakého srozumitelného vysvětlení, co to je a proč a jak pseudoprostor vzniká, a protože si myslím, že nejen 4 bedny, ale i většina levných 2pásmových bassreflexových regálovek jsou zdatným generátorem pseudoprostoru (hrajou fakt dobře), dovolte abych představil několik praktických zkušeností s tímto jevem.
skladba Three Wishes je ze slavného Watersova alba Amused to Death. vystupuje v ní Džin z láhve.
jak hudebně zobrazit bytost, která přebývá v malé lampě, ale dokáže hory přenášet? zapeklitý oříšek. a Watersovo zobrazení velkého, rozlehlého hlasu v miniaturním prostoru je podle mě jeden z jeho mistrovských kousků.
pokud jste šťastným majitelem pseudoprostorových generátorů, je pasáž, kdy promlouvá Džin, vstutku velkolepá. velký hlas vměstnaný do prostoru velikosti malé poslechovky. šokujícně intenzivní, nedunící, něco říkající hlas. místy jakoby lehoulince, ale opravdu lehoulince natažený až k hranici přebuzení...
pokud jste neméně šťastným majitelem HiFi aparártu, je pocit rozlehlosti Džinova hlasu stejný. má to grády. velký hlas v malém prostoru. žádné instrumentální planiny Dire Straits nebo zvazbené nahallované vesmíry The Verve. ovšem je zřetelně slyšet mistrovská práce zvukových techniků: přestože je složenna různě studiově upravených hlasů, která v celku tvoří Džinův hlas (tak je to udělané), napnutá na maximum, hranice přebuzení se nikdy nedotkne. a je zřetelně rozumět slovům.
Re: pro1OOr
neboli: pokud slyšíte gigantického tvora, jehož hlas zaplňuje celý vesmír, jste přešťastným majitelem super-hyper-pseudoprostoru...dadaft píše:... je pocit rozlehlosti Džinova hlasu stejný.
Re: pro1OOr
ještě dodám, že nejen bedny, ale i jiné části řetězce samozřejmě mohou být "výrobcem pseudoprostoru".
za všechny jmenujme přístroj, který mě tímto doslova šokoval - "zvukově bohaté" Sony X505 ES. to jak zahustí vyšší basy a nižší středy na cd-nosiči vskutku nehledejte...
(tzv. "velkého" zvuku je zde dosahováno jinak, než např. u další legendy, marantze CD63SE. marant pro změnu dociluje zvuku, který "netahá za ouško" tak, že zakulatí a zpomalí nástupy jednotlivých nástrojů. obzvlášť zřetelné to je např. u činelků tamburíny. není to cink břink player...)
v tomto světle se ukazuje, co je na HiFi to nejsložitější: samotné high fidelity. čili jak získat velký zvuk, co netahá za ouško, a nezaplést se přitom do nejrůznějších zkreslení a nafukovaček, případně naopak neposlouchat nemuzikální vypitvaný hnus bez šťávy a harmonie.
za všechny jmenujme přístroj, který mě tímto doslova šokoval - "zvukově bohaté" Sony X505 ES. to jak zahustí vyšší basy a nižší středy na cd-nosiči vskutku nehledejte...
(tzv. "velkého" zvuku je zde dosahováno jinak, než např. u další legendy, marantze CD63SE. marant pro změnu dociluje zvuku, který "netahá za ouško" tak, že zakulatí a zpomalí nástupy jednotlivých nástrojů. obzvlášť zřetelné to je např. u činelků tamburíny. není to cink břink player...)
v tomto světle se ukazuje, co je na HiFi to nejsložitější: samotné high fidelity. čili jak získat velký zvuk, co netahá za ouško, a nezaplést se přitom do nejrůznějších zkreslení a nafukovaček, případně naopak neposlouchat nemuzikální vypitvaný hnus bez šťávy a harmonie.
Re: pro1OOr
Jestli je to pseudo pro100r nevím.
Ale Tři přání se mi opravdu líbí, Džin (Gin) je výborný...
Jeff Beck skvěle podmalovává hudbu...
Ale Tři přání se mi opravdu líbí, Džin (Gin) je výborný...

Jeff Beck skvěle podmalovává hudbu...
Re: pro1OOr
Waters není žádná pro100duchá alchymie pokus-omyl-omyl-omyl, ale sofistikovaný Q-sound, pracující s časovými posuny a dalšími fyzikálně opodstatněnými úpravami signálu, způsobujícími prostorový efekt i z dvoukanálu. Ledaskde na netu jsou k tomu podrobné údaje.
Re: pro1OOr
Jasně, je to Q sound ne pseudo pro100r...
Bohužel se to asi moc nechytlo...
Bohužel se to asi moc nechytlo...
Re: pro1OOr
Vzpomínám jak před lety testoval Joachim Pfeifer (šéf Audia) kompletní sestavu dCS v milionové ceně a básnil o vynikajícím zvuku než si na tom pustil Waterse... Q sound tam nebyl ať s tím dělal co dělal. Dal CD do svojí aparatury a vše o.k. jak byl na zvuk tohoto CD zvyklý. Psal, že to vypátrá - podezření měl na složitý D/A převodník. Už jsem o tom nic nečetl.
Re: pro1OOr
To nebylo tím převodníkem,ale tím purcell či co to.Je to většinou jako kombinace k prodeji.Teď se jich vyrojilo jako much po dešti.
Re: pro1OOr
Také jsem si toho všiml, na prodej je toho dost.
Re: pro1OOr
já se s tebou nehádám merhaute neomylný.merhaut píše:Waters není žádná pro100duchá alchymie pokus-omyl-omyl-omyl, ale sofistikovaný Q-sound, pracující s časovými posuny a dalšími fyzikálně opodstatněnými úpravami signálu, způsobujícími prostorový efekt i z dvoukanálu. Ledaskde na netu jsou k tomu podrobné údaje.
před 2 lety jsem si koupil regálovky xavian xn230. hudbu poslouchám 5 - 15 hodin denně. přestože měly velký a líbivý zvuk, při delším poslechu unavovaly. po patnácti hodinách poslechu jsem si připadal, jako bych složil fůru uhlí. nebyly dobrou náhradou za mé neúnavné, neefektní ale "husté" tesly ars1038. pak začala má bednová diy anabáze - basáky z boku, basáky zepředu, bassreflexy, otevřené ozvučnice, uzavřené ozvučnice, kalotové střeďáky, 10cm, 13cm, 17cm středy, bitumen, molitanové tlumení, igelit, vosk, vinyl, výhybky, vnitřní kabeláž, výztuhy, výškáče pod střeďáky, výškáče nad bednou, kaloťáky, páskáče vertikálně, páskáče horizontálně atd.
výsledkem bylo nalezení takového typu beden, které jsou při dlouhodobém poslechu neunavující a přitom dosahují poznanou a osobně vyhovující zvukovou a prostorovou kvalitu, stejně jako pro mě únosnou cenu. 3-pásmové uzavřené sloupy s páskovým výškáčem pod střeďákem nebo nad bednou a basákem z boku jsem nenašel. nakonec jsem objevil u mé oblíbené značky vyhovující kousky. bohužel byly tyhle bedny v česku nedostupné. tak přišly note commona. k mé velké lítosti se ukázalo, že málo citlivé uzavřené 2-pásma jsou pro mě prostě nevyhovující. nakonec tedy pokus získat požadovanou kvalitu zobrazení pomocí 2 párů regálovek. neúspěšný. tady poctivě zdokumentovaný. nestydím se za to.
a nebýt Alesky tak se s tím rvu doteďka.
ty jsi merhaute celou dobu jenom žvanil o pseudoprostoru a urážel, aniž bys byl schopen podat jediné trochu názornější vysvětlení, v čem je problém, ty sofistikovaný super-Q-mudrlante. a teď se tady na mě chceš vytahovat?
Re: pro1OOr
******************************************
******************************************
******************************************
jelikož tady boxer zase jednou vzpomenul pro1OOr, možná by nebylo špatné napsat, jak se situace nakonec vyvrbila. protože jestli si někdo myslel, že to vzdám, je blázen.
když už pro nic, tak pro pobavení.
v první řadě bych chtěl říct, že nemám nejmenší tušení jak a proč to, co budu popisovat funguje!!! k výsledku jsem se dopracoval čistě metodou pokusu a omylu a jen a jen na základě poslechu. z hlediska fyziky popř. akustiky atd. k tomu nemám co říct. ale funguje to naprosto skvěle a nezpochybnitelně. tím myslím, že je to opravdu SLYŠET. jestli tomu budete věřit, smát se tomu nebo to chtít zkusit je mi úplně jedno.
za druhé: aby to opravdu fungovalo, je NAPROSTO nezbytné, aby byly splněny podmínky, které uvedu dále.
základní fígl je vidět na tomto obrázku:

princip je myslím jasný. každá bedna hraje oba kanály pod úhlem 90°.
k tomu je třeba říct: bedny musí být uzavřené konstrukce (tj. 4 uzavřené bedny z nichž vždy dvě tvoří jednu), frekvenčně vyrovnané (jakýkoliv hrb je ve výsledku pro běžného hifistu nepředstavitelně a neúnosně zvýrazněný (obzvlášť na basech)), ve fázi a dokonale časově synchronizované (proto je dobré zapojení kabelů tak, že vedou ze zesilovače např. do levé přední bedny, z ní do pravé boční a z ní zpět do zesáku. pro druhý kanál totéž). zkrátka ty bedny musí hrát úplně stejně.
to jsou základní a nezbytně nutné parametry systému. nemá smysl něco zkoušet pokud toto není dodrženo.
jaký je zisk?
v podstatě se dá rozdělit na dvě části.
jakýmsi pro mě nepochopitelným "kouzlem" zmizí většina problémů s akustikou místnosti. je úplně jedno jak a jestli vůbec máte poslechovku zatlumenou nebo akusticky upravenou (kromě stropu a podlahy). tyhle bedny reagují na místnost s brutální citlivostí. každý pohyb bednama je okamžitě zřetelně slyšet. zákldní věci jsou klasicky vzdálenost od bočních stěn, od čelní zdi a natočení. kouzelné na tom je, že i v případě, že jsou první dvě jmenované možnosti ne úplně ideální, i pouhým natočením je možno zvuk dobře doladit - a to včetně basů!
s tím souvisí i to, že každému objemu poslechového protoru odpovídá určitá kubatura beden.
řekl bych, že toto je naplnění blumleinovského ideálu o jednotě beden a hranic poslechového prostoru. poslechovka zkrátka zmizí.
druhá věc je samotný zvuk. a tady jsou podstatné dvě věci. dynamika a lokalizace. pokud tohle chcete pochopit, hlavně neexperimentujte s našlehaným popem nebo rockem. jakou tenhle systém má dynamiku pochopí člověk se symfonickým orchestrem. a jakou schopnost lokalizace v předozadním smyslu s chorály. jestli si myslíte, že 2 klasické bedny metr od čelní zdi mají nějaký extra předozadní prostor (ne že by neměly vůbec žádný), tak tohle vás usvědčí ze životního omylu. je to nepředstavitelný rozdíl.
a stačí jen na zesáku (pokud ta možnost je) zapínat/vypínat ten boční pár, aby vám to došlo.
no, je toho mnohem víc, ale myslím, že už jste se nasmáli dost.
já mám tenhle systém momentálně zprovozněný v ložnici a za sebe můžu říct, že mě už tzv. klasické stereo nezajímá.
tož tak, boxere.
******************************************
******************************************
jelikož tady boxer zase jednou vzpomenul pro1OOr, možná by nebylo špatné napsat, jak se situace nakonec vyvrbila. protože jestli si někdo myslel, že to vzdám, je blázen.
když už pro nic, tak pro pobavení.
v první řadě bych chtěl říct, že nemám nejmenší tušení jak a proč to, co budu popisovat funguje!!! k výsledku jsem se dopracoval čistě metodou pokusu a omylu a jen a jen na základě poslechu. z hlediska fyziky popř. akustiky atd. k tomu nemám co říct. ale funguje to naprosto skvěle a nezpochybnitelně. tím myslím, že je to opravdu SLYŠET. jestli tomu budete věřit, smát se tomu nebo to chtít zkusit je mi úplně jedno.
za druhé: aby to opravdu fungovalo, je NAPROSTO nezbytné, aby byly splněny podmínky, které uvedu dále.
základní fígl je vidět na tomto obrázku:

princip je myslím jasný. každá bedna hraje oba kanály pod úhlem 90°.
k tomu je třeba říct: bedny musí být uzavřené konstrukce (tj. 4 uzavřené bedny z nichž vždy dvě tvoří jednu), frekvenčně vyrovnané (jakýkoliv hrb je ve výsledku pro běžného hifistu nepředstavitelně a neúnosně zvýrazněný (obzvlášť na basech)), ve fázi a dokonale časově synchronizované (proto je dobré zapojení kabelů tak, že vedou ze zesilovače např. do levé přední bedny, z ní do pravé boční a z ní zpět do zesáku. pro druhý kanál totéž). zkrátka ty bedny musí hrát úplně stejně.
to jsou základní a nezbytně nutné parametry systému. nemá smysl něco zkoušet pokud toto není dodrženo.
jaký je zisk?
v podstatě se dá rozdělit na dvě části.
jakýmsi pro mě nepochopitelným "kouzlem" zmizí většina problémů s akustikou místnosti. je úplně jedno jak a jestli vůbec máte poslechovku zatlumenou nebo akusticky upravenou (kromě stropu a podlahy). tyhle bedny reagují na místnost s brutální citlivostí. každý pohyb bednama je okamžitě zřetelně slyšet. zákldní věci jsou klasicky vzdálenost od bočních stěn, od čelní zdi a natočení. kouzelné na tom je, že i v případě, že jsou první dvě jmenované možnosti ne úplně ideální, i pouhým natočením je možno zvuk dobře doladit - a to včetně basů!
s tím souvisí i to, že každému objemu poslechového protoru odpovídá určitá kubatura beden.
řekl bych, že toto je naplnění blumleinovského ideálu o jednotě beden a hranic poslechového prostoru. poslechovka zkrátka zmizí.
druhá věc je samotný zvuk. a tady jsou podstatné dvě věci. dynamika a lokalizace. pokud tohle chcete pochopit, hlavně neexperimentujte s našlehaným popem nebo rockem. jakou tenhle systém má dynamiku pochopí člověk se symfonickým orchestrem. a jakou schopnost lokalizace v předozadním smyslu s chorály. jestli si myslíte, že 2 klasické bedny metr od čelní zdi mají nějaký extra předozadní prostor (ne že by neměly vůbec žádný), tak tohle vás usvědčí ze životního omylu. je to nepředstavitelný rozdíl.
a stačí jen na zesáku (pokud ta možnost je) zapínat/vypínat ten boční pár, aby vám to došlo.
no, je toho mnohem víc, ale myslím, že už jste se nasmáli dost.
já mám tenhle systém momentálně zprovozněný v ložnici a za sebe můžu říct, že mě už tzv. klasické stereo nezajímá.
tož tak, boxere.
Re: pro1OOr
OK Dadaftíku.
Pro100r jako vystřižen od BOSEho. Amerika objevena,pštros s pštrosicí a s pštrosáčaty odhupkali do buše a jede se dál,močálem černým,kol bílých skal.
Pro100r jako vystřižen od BOSEho. Amerika objevena,pštros s pštrosicí a s pštrosáčaty odhupkali do buše a jede se dál,močálem černým,kol bílých skal.

Re: pro1OOr
Ty to máš fakt zapojené takhle?dadaft píše:proto je dobré zapojení kabelů tak, že vedou ze zesilovače např. do levé přední bedny, z ní do pravé boční a z ní zpět do zesáku. pro druhý kanál totéž
Re: pro1OOr
Já bych ty káble ještě protáhl skrz hlavu, pro L kanál levým uchem dovnitř a pravou nosní dírkou ven, pro R kanál zrcadlově. Subik pak prdelí dovnitř a hubou ven.
Re: pro1OOr
Dopěruna pšakrevcholera! Dělat si z toho srandu, to umí každý. Hlavně všichni, co to neslyšeli. A co když to hraje, jak Dadaft popisuje? Slyšel to u něj někdo z vás?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti