Hellboy píše:
Nebo počítač podle vás nějak rozlišuje jestli načítá z CD zvukovou, nebo datovou stopu? Jak to, že datovou stopu neovlivňuje jitter? Tohle fakt nevím a možná tam nějaký rozdíl je a rád si poslechnu jaký (zcela vážně).
Jitter je pruvodnim jevem jakehokoli cteni datoveho media, ktere probiha v case, tedy i datoveho CD. Pri cteni dat neni vubec zajimave, jak se podarilo ten proces cteni casovat, protoze se data nacitaji do pameti. Je jenom potreba, aby jitter nebyl tak velky, ze pak signal nedokazeme dekodovat na binarni hodnoty. I kdybychom pak ta data chteli zpracovavat "v realnem case", tak staci zaridit, aby cteni mechaniky bylo o hodne rychlejsi, nez jak data potrebuji dostavat, udelam si rozumne velkou vyrovnavaci pamet, do ktere ctu, co to da, kdyz se zaplni, tak se ctenim chvili pockam, az je "spotrebovavaci proces" odebere a udela misto.
Pri cteni zvukoveho CD je takovy droboucky problem, ze o tom vsichni docela pekne mlzi, co ze se tam dela za straslivou magii (vcetne nekterych uznavanych odborniku, kteri reknou akorat "pri cteni CD je dulezity jitter", ale jeste nikdy nedali odkaz na relevantni literaturu). Teoreticky uplne nejsilenejsi konstrukce by byla, ze DA prevod by byl rizen casem, jak se podarilo extrahovat proud dat z media. Pak by jitter cteni byl take primo obsazen ve vystupu. Druhy extremni pripad by byl velke kusy nacitat predem do pameti (to treba delala spousta discmanu, co se prodavaly na jogging

), pak je problem, ze kdyz prehodis na jinou stopu nebo zaseekujes, tak je to pomalejsi, protoze je potreba nejdriv naplnit vyrovnavaci pamet. V praxi to nejspis bude neco mezi na skale triku, jak jitter eliminovat.
Diskutabilni je ovsem i otazka slysitelnosti jitteru, ale to sem ted nepatri.